Tefal SV6130 Express Easy SV6130 stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal SV6130 Express Easy SV6130 stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

1,3

c***********@g******** 10-02-2023

Goedkope Chinese rotzooi verkocht door Tefal.

Product was dermate slecht van kwaliteit, dat het na reparatie, wat sowieso gek is bij een. Nieuw aaparaat, retour is gegaan en geld is teruggeëist . Product is Tefal onwaardig!

c***********@g******** 23-10-2022

Teleurstellende kwaliteit van Tefal-produkt

We hebben dit product gekocht bij Makro, nadat mijn partner een review had gelezen on de consumentengids. Dat bleek bij nader inzien niet te gaan over het gekochte apparaat, maar over een 75,-Euro duurder model dat als beste uit de test kwam. De naam Tefal doet kwaliteit vermoeden, maar die was in dit apparaat geheel afwezig. Het apparaat is eerst opgestuurd geweest naar Tefal; dat duurde 2 weken, en we kregen het retour waarna we het meteen weer hebben geprobeerd. De eerste keer dat we er iets mee streken verschenen er kalk? vlekken op het wasgoed. De lekkage aan het generatorhuis was weliswaar verholpen, maar de overige problemen bleven bestaan. Wat ook opviel was het feit dat een nieuw apparaat, dat - in ieder geval door ons - nagenoeg niet was gebruikt, vanaf het begin kalkvlekken produceerde. Dat past toch niet bij een nieuw appparaat. Het vermoeden is dan ook gerezen, dat het apparaat weliswaar als nieuw werd geleverd, maar dat het voordien al flink gebruikt was, en dus niet fabrieksnieuw was ingepakt en in de schappen bij Makro is beland. Het apparaat is inmiddels door Makro retour genomen en het geld is gerestitueerd.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • Los waterreservoir

Minpunten

• Slechte degelijkheid
  • Kwaliteits-claims worden niet waargemaakt
  • Service verlening van Tefal niet op niveau A-merk

Covabas 05-07-2022

Tefal levert tegenwoordig Chinese rotzooi voor veel geld...

Het toestel kwam nieuw uit de doos, maar is erg licht door het vele gebruik van kunststof in zowel de stoomgenerator als het strijkijzer. Na vullen van het apparaat dit getest met diverse soorten strijkgoed. Dan blijkt dat het apparaat water blijft lekken, en dat strijkresultaten zwaar tegenvallen. Het strijkijzer maakt ook voortdurend krakende geluiden bij het gebruik door het vele plastic dat niet stabiel in elkaar zit, en om de haverklap moet het ijzer bijverwarmen, wat ook een tikkend geluid geeft, Een shirt dat normaliter aan 1 kant gestreken voor en achter gelijk goed glad was, moet met dit appartaat aan 2 kanten worden gestreken om goed glad te worden. Verder is stoomopbrengst ook niet wat we ervan verwacht hadden, en de claim dat met dit apparaat 30% tijdswinst zou worden geboekt op het strijken van de was, werd op geen enkel moment waargemaakt.
Het meest schokkende is echter het voortdurend lekken van water uit het apparaat. Na een wasje te hebben gestreken lag er een flinke plas op de draagplaat van de strijkplank waar het apparaat op stond, en ook een flinke plas op de voer. In de handleiding staat uitdrukkelijk vermeld dat het apparaat niet mag worden gebruikt als het water lekt; kennelijk is dit dan een veiligheids-issue waartegen het apparaat onvoldoende is beveiligd. We hebben het apparaat nu ingepakt en brengen het retour naar de winkel. De 12 jaar oude .... stoomgenerator van mijn dochter strijkt sneller en veel beter en ook de sttomopbrengst is veel groter en beter. Een nadeel hiervaan is dan wel dat het veel zwaarder is dan de Tefal, maar qua degelijkheid kan de Tefal hier echt niet tegenop.
We zijn van Tefal echt een betere kwaliteit gewend dan dit stuk goedkope chineese rotzooi voor veel te veel geld.

Minpunten

• Slechte degelijkheid
  • Lekt water uit de generator
  • Veel te duur voor deze troep
  • Claims op de verpakking worden niet waargemaakt
  • Veiligheids-issues door lekkage