Canon EOS 6D Mark II zwart - Reviews

26,2 megapixel
1.2 inch scherm
HD type
Full HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 6D Mark II zwart op Kieskeurig.nl.

8,9

Chris Karreman 20-04-2018

Goede opvolger voor mijn EOS 80D

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Prima fullframe toestel met een zee van mogelijkheden. Stille spiegelactie zodat niet de hele omgeving opschrikt als een foto wordt genomen. In combinatie met de 24-70 mm en/of de 16-35 mm een goede combinatie voor vele doeleinden: architectuur en landschap, stads- en vergezichten, maar ook goed voor actiefoto's in sport en spel.

Pluspunten

• Stille spiegel
  • ruisarm

Sandy 28-05-2020

Prachtige camera, superscherpe foto's

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Wat een mooi product, veel instellingen, scherpe foto's bij ieder weertype. Daarnaast makkelijk in gebruik en niet te zwaar.

Pluspunten

• Compatibiliteit
  • Kwaliteit

Minpunten

• Voor de ervaren fotograaf of iemand die wil leren

Floor van de Wiel 12-06-2019

kantel scherm

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik vindt de canon EOS 6D Mark II zo fijn, omdat hij als enige full frame camera een 'flip screen' heeft. Ik fotografeer zelf vaak newborns, waarbij ik van bovenaf foto's maak. Een flipscreen is daarbij heel prettig!

SebVision 10-01-2019

Makkelijke camera

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik heb de camera aangeschaft nadat ik ervaring heb opgedaan met de 70D. Omdat de 6D een betere sensor heeft, alsmede meerdere voordelen tov de 70D is het heel makkelijk om met deze camera te werken. De body is vrijwel gelijk waardoor er niet eerst uren nodig zijn om de functieknoppen uit te vogelen.

A. Terburg 13-11-2018

verhouding prijs kwaliteit fantastisch

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

De Canon EOS 6d Mark II was voor mij de beste keuze als vervanging voor mijn EOS 5d. De camera is net dat prettige tikje lichter in gewicht als je de EOS 5d-serie gewend bent, en heeft (eindelijk...een canon full frame fotocamera met) een draaibaar scherm, en een goede grip.
Na lang wikken en wegen is mijn bevinding dat de EOS Mark IV simpelweg in een te hoge prijsklasse zit voor een full frame camera zonder kantelbaar lcd scherm.
De EOS 6d Mark II heeft misschien meer kunststof in de body, en 'het knop-indruk gevoel' voelt ietsje goedkoper. Maar wat een stille en scherpe foto's!
Het is even wennen dat de knopjes ergens anders zitten dan de 5d serie, de rest is allleen met verbazing en plezier foto's binnenhalen. De veelbesproken mindere kleurdynamiek heb ik nog niet ervaren. Samen met de EF 24-105 mm f/4L IS USM en met mijn andere EF objectieven een meer dan prima aanschaf.
Als er mensen twijfelen tussen 5d en 6d die vanaf systeemcamera een stapje hogerop willen, dan beveel ik de 6d Mark II absoluut aan. Ik ben van de 5d full frame zonder klachten al 11 dagen een 'stapje lager' gegaan naar de 6d Mark II

Pluspunten

• draaibaar scherm
  • lichter gewicht voor full frame fotocamera

Minpunten

• iets meer kunststof dan 5d serie

Cheryl 29-06-2020

De mooiste foto's in één klik

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Na heel lang twijfelen toch overgestapt van een Olympus systeemcamera naar deze spiegelreflex Canon 6d Mark ii. En nog geen seconde spijt gehad. Hoewel hij zwaarder in de hand ligt, geeft hij zoveel mooiere foto's. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ontzettend blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• veel focuspunten
  • goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• zware body

Sanne 04-06-2020

Prachtige camera

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Fijne camera met veel mogelijkheden! Ideaal voor portretten. Mijn Canon Eos 700D vervangen voor de 6D Mark ii.

Pluspunten

• Niet te zwaar
  • Fijne bediening

Jolanda van de Logt 23-05-2020

Top camera!~nog beter dan de oude 6D

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik heb een jaar of 7 geleden de canon 6d gekocht na honderdduizenden klikken, dus zeer intensief gebruik begaf mijn camera het. Ik was zo zeer tevreden dat ik eigenlijk exact dezelfde camera wilde kopen maar deze is niet meer te koop. Nu ik in het bezit ben van de canon 6D MarkII vind ik dat niet meer zo erg, wat een prachtige, kwalitatieve foto's kan je maken met deze camera. Ik had nooit gedacht dat er nog zoveel betering mogelijk was. Ik ben ontzettend blij met deze camera

Renata 11-01-2020

Weinig ruis, mooie beelden

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik heb het product nog niet zo heel lang maar ervaar nu al veel kwaliteitsverschil met mijn oude camera. Hij ligt fijn in de hand en is makkelijk in te stellen

Pluspunten

• weinig ruis
  • makkelijk in te stellen

Patric 11-01-2020

Canon eos 6D Mark II body

Opvolging 6D Mark i
Getwijfeld of ik overstap naar Mark II zou maken en nog geen spijt van gehad. De grote reden was het kantelbaar scherm vooral bij opnamen vanuit laag standpunt. De uitbreiding van 11 naar 45 scherpstelpunten is ook een grote verbetering.

Pluspunten

• Draaibaar schermpje
  • Meer scherpstelpunten
  • Iets meer pixels
  • Overstap van Mark I gaat vlot
  • Touchscreen

Minpunten

• Slechts 1 SD slot

Peterv 12-12-2019

Mooie instap Fullframe camera

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Overgestapt van APS-C (D550) naar de Fullframe 6D Mark II. Goed geholpen bij Kamera Express in Capelle a/d IJssel. de medewerker nam alle tijd om advies te geven.
Gelijk thuis een aantal foto's gemaakt en erg onder de indruk van de scherpte en lichtsterkte van de camera. Ik gebruik de camera in combinatie met een Tamron 35-150 2.8-4.0 lens, wat ik een ideale allround combinatie vind.
Ten opzichte van de Canon D550 is dit een enorme stap vooruit. Verder vind ik het draaibare LCD scherm en Wifi een grote plus: ik zal hier vaak gebruik van maken.

Pluspunten

• Fullframe voor acceptabele prijs
  • Draaibaar LCD scherm
  • Wifi
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Interne Flitser ontbreekt (Ga ik m missen?)

Jo Kleijnen 16-11-2019

Verbeterde gebruiksmogelijkheden

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik heb de Canon 6D, met diverse Canon lenzen, gedurende 6 jaar met erg veel plezier gebruikt. Omdat ik toe was aan gemakkelijkere bediening, zoals draaibaar scherm, touch bediening en 6,5 foto's per seconce, heb ik de opvolger EOS 6D II gekocht. Het eerste gebruik bevalt uitstekend, ik ben er erg bij mee.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • 26,2 Megapixels
  • 6,5 foto's per seconde
  • full frame sensor

Berdien 08-10-2019

Fantastische camera

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Afgelopen week een Canon EOS 6d Mark II gekocht bij de Kamera Express Superstore in Almelo. Hij is wel wat zwaarder dan een gemiddelde systeemcamera, maar wat een super gave fullframe camera. Hij heeft veel opties, zo kun je na het maken van een foto, de foto gelijk doorsturen naar je telefoon en de foto delen! Het bedienen via het touchscreen gaat zeer makkelijk. De foto's die ik tot nu toe met deze camera heb getrokken zijn letterlijk haarscherp. Ook in het donker kun je mooie foto's maken door de goede ruisprestaties en de grote sensor. Een enorme aanrader wanneer je eens wilt overgaan op een fullframe camera, ook omdat de bediening van de camera makkelijk te leren is.
Ik ben helemaal tevreden!

Pluspunten

• haarscherpe foto's
  • WiFi
  • makkelijke bediening
  • touchscreen

Minpunten

• zwaarder dan een systeemcamera

Gerdi Oonk 11-08-2019

Perfect instapmodel van Crop Sensor naar Full Frame

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik twijfelde tussen de 6D Mark II en de 5D mark IV toen ik wilde overstappen van crop sensor naar full frame. Het kantelbare scherm en de prijs hebben de doorslag gegeven, samen met vele filmpjes op YouTube. Vanaf de eerste foto zag ik flink verschil (natuurlijk) met mijn vorige camera (7D). Ik heb de camera nu 2,5 maand in mijn bezit en ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel blij ben met mijn keuze. Het handboekje heb ik niet doorgelezen, dus ik kom nog steeds nieuwe functies tegen. Super.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • goede prijs
  • touchscreen

Minpunten

• 1 card slot

John 07-08-2019

Fijne camera met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Na heel veel jaren trouwe dienst doet mijn Canon EOS 300D nog steeds wat hij moet doen. Toch ben ik toe aan een nieuwer en krachtiger model. Na vergelijking van reviews in fotografie-vakbladen is mijn keuze gevallen op de Canon EOS 6D Mark II.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Veel mogelijkheden
  • Licht fijn in de hand
  • Compatibel met de flitser die ik al heb
  • Goede kwaliteit/prijs verhouding

Robin 03-08-2019

Mooie opvolger van de Mark I

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Wanneer je over wilt stappen van een crop camera naar een fullframe camera, dan is dit naar mijn mening de beste keuze. Uiteraard heb je de Canon Rp welke in dezelfde prijsklasse zit. En ook daar is weinig slechts over te vertellen. Ondanks vind ik het fijn meer body vast te hebben. En voorheen de 6D Mark I gebruikt te hebben is dit op het dynamisch contrast na een prima opvolger. Het kantelbare scherm i.c.m. de touch screen heb je niet nodig, maar went snel en voordat je het weet wil je niet meer zonder.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Stevige body

Minpunten

• Minder groot dynamisch bereik dan 1e model

Linda 04-05-2019

Canon EOS 6D Mark II zwart

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Zelf was ik erg tevreden over de Canon 700D maar wilde nu toch overstappen naar de fullframe camera. Ik wilde dan ook graag een fullframe spiegelreflex camera met kantelbaar scherm en wifi, dit bracht mij dan ook bij mijn keuze voor de Canon 6D mark II
Ik ben inmiddels 3 weken in het bezit van de Canon 6D mark II en de camera bevalt mij ontzettend goed. De camera stelt snel scherp waardoor het een genot is om met deze fullframe camera te werken. Daarnaast is de camera prettig in het gebruik door de verschillende instel mogelijkheden. Echt een aanrader!!

Pluspunten

• Wifi
  • kantelbaar scherm
  • Instel mogelijkheden
  • stabilisator

Demi 28-04-2019

Precies wat ik nodig heb

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik heb lang gespaard voor mijn eerste full-frame camera en heb veel onderzoek gedaan voordat ik heb besloten welke camera ik zou kiezen. Ik ben uiteindelijk voor de Canon EOS 6D Mark II gegaan en daar heb ik tot nu toe zeker geen spijt van! De camera voldoet aan mijn eisen, weinig zichtbare ruis bij hogere ISO-waarden en een groot gebruiksgemak. Ik heb de camera bij Foto de vakman in Wijchen gekocht en ik ben erg blij met de keuze mijn aankoop daar te doen. De service was uitstekend: de mensen gaven je goed advies, zonder zich te veel met je keuze te bemoeien. Ook de communicatie via de telefoon verliep erg soepel en was duidelijk. Erg fijn! Zowel de camera als de winkel Foto de vakman zijn een echte aanrader!

Pluspunten

• Weinig ruis bij hoge ISO
  • Mooie foto's bij weinig licht
  • Uitklapbaar touchscreen scherm
  • Goede service bij Foto de vakman
  • Ligt lekker in je hand

Jelle Koopman 23-04-2019

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Het product werkt zoals elk canon product fantastisch. Zeer gebruiksvriendelijk en buitengewoon goede bouwkwaliteit. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Mooi
  • Perfect voor hobby en beginnend prof.

Minpunten

• Geen 4k video

Marieke Mamarazzi 12-04-2019

Super aankoop!

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ontzettend blij dat ik eindelijk de stap heb genomen naar een fullframe.
Mijn vorige camera (600D) had ook een kantelbaar schermpje, maar deze heeft ook nog een touchscreen! Hoe handig! Als je even niet weet hoe je een instelling kunt wijzigen kun je dit op deze manier makkelijk regelen. Ik mis wel een ingebouwde flitser, ondanks dat ik deze eigenlijk zelden tot nooit gebruik.

Hoe dan ook, ik ben superblij met mijn Canon 6D Mark II!

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Touchscreen
  • Intuitief menu
  • Gewicht

Minpunten

• Geen ingebouwde flitser