Canon EOS 6D Mark II zwart - Reviews

26,2 megapixel
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
1.2 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 6D Mark II zwart op Kieskeurig.nl.

Chris Karreman 20-04-2018

Goede opvolger voor mijn EOS 80D

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Prima fullframe toestel met een zee van mogelijkheden. Stille spiegelactie zodat niet de hele omgeving opschrikt als een foto wordt genomen. In combinatie met de 24-70 mm en/of de 16-35 mm een goede combinatie voor vele doeleinden: architectuur en landschap, stads- en vergezichten, maar ook goed voor actiefoto's in sport en spel.

Pluspunten

• Stille spiegel
  • ruisarm

Frans 03-12-2018

Meer dan tevreden

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Deze camera vorige maand gekocht in combinatie met objectief van Tamron SP 24-70mm F/2.8. Ik ben zeer tevreden omdat deze combinatie zeer goed voldoet aan mijn eisen om zo min mogelijk te hoeven flitsen. Ik kan zeggen dat deze aankoop zeer goed bevalt. Alle foto's binnen heb ik tot dusverre zonder flits kunnen maken en zijn naar mijn mening uitermate fraai en goed gelukt. Ik heb een hekel aan gebruik van flits omdat je vaak van die verschrikte gezichten op de foto krijgt. Ik had eerst camera Canon 50D met 17-85 mm objectief. Mooie aankoop die wat kost maar het is genieten in het gebruik. De moeite waard om even door te sparen. Het gewicht van deze combinatie is wat aan de hoge kant maar dat went snel. De camera maakt weinig geluid bij het fotograferen.

Pluspunten

• lichtsterk daardoor geen flits nodig
  • full-frame

Minpunten

• zwaar

Maysoon 27-11-2018

Canon 6D Mark II:Groot scherm, snel, mooie full frame instap

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Product besteld bj Black Friday actie kamera express. Ik heb de camera snel ontvangen. Voorheen al met de camera (6d mark ii) gefotografeerd bij een vriendin. Ik heb de body gekocht als een upgrade van de eerste 7D dan is dit een hele stap voorwaarts. Goeie prijs voor een eerste full frame camera.

Pluspunten

• goeie service bij kamera express
  • groot kantelbaar scherm
  • full frame
  • ligt stabiel in de hand
  • goede lichtopbrengst

Minpunten

• geen 4K film

Charlie 23-11-2018

Fijne full-frame instapcamera

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Qua prijs-kwaliteit verhouding een goede instapcamera om full-frame te gaan fotograferen. Mooie beeldkwaliteit en gebruiksvriendelijker dan eerdere versies.

A. Terburg 13-11-2018

verhouding prijs kwaliteit fantastisch

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

De Canon EOS 6d Mark II was voor mij de beste keuze als vervanging voor mijn EOS 5d. De camera is net dat prettige tikje lichter in gewicht als je de EOS 5d-serie gewend bent, en heeft (eindelijk...een canon full frame fotocamera met) een draaibaar scherm, en een goede grip.
Na lang wikken en wegen is mijn bevinding dat de EOS Mark IV simpelweg in een te hoge prijsklasse zit voor een full frame camera zonder kantelbaar lcd scherm.
De EOS 6d Mark II heeft misschien meer kunststof in de body, en 'het knop-indruk gevoel' voelt ietsje goedkoper. Maar wat een stille en scherpe foto's!
Het is even wennen dat de knopjes ergens anders zitten dan de 5d serie, de rest is allleen met verbazing en plezier foto's binnenhalen. De veelbesproken mindere kleurdynamiek heb ik nog niet ervaren. Samen met de EF 24-105 mm f/4L IS USM en met mijn andere EF objectieven een meer dan prima aanschaf.
Als er mensen twijfelen tussen 5d en 6d die vanaf systeemcamera een stapje hogerop willen, dan beveel ik de 6d Mark II absoluut aan. Ik ben van de 5d full frame zonder klachten al 11 dagen een 'stapje lager' gegaan naar de 6d Mark II

Pluspunten

• draaibaar scherm
  • lichter gewicht voor full frame fotocamera

Minpunten

• iets meer kunststof dan 5d serie

Bart 05-11-2018

Mooie betaalbare vervangeing van een 70D.

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

De 6D II is een mooie instapcamera voor het full frame fotograferen. Het gebruikersgemak is top en gelijk aan de andere Canon body's. Vooral het uitklapbaar schermpje was voor mij een must.

Pluspunten

• uitklapbaar scherm

Wil 02-11-2018

Spiegelreflex

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Toe aan een up-date van kamera had een 450D maar wilde kwaliteit en betaalbaarheid en ook een full-frame. De eos 6d mark 2, is het geworden. Eerste foto's gemaakt en wat een verbetering is dat. de vele mogelijkheden en scherpte is fantasties. Heb er ook een goede lens bijgekocht en samen prima spul. ik zal er zeker veel plezier aan beleven

Pluspunten

• stabiliteit
  • de veelzijdigheid
  • ondanks gewicht toch prettig

Minpunten

• gewicht
  • complete handleiding

Harold 25-02-2018

Canon 6D gekocht bij kamera express

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ben heel goed geadviseerd bij kamera expres over mijn canon 6D mark 2. Hij is makkelijk te bedienen en met het nieuwe auto focus systeem maakt hij mooie foto’s.

Joost 02-01-2018

Canon EOS 6D Mark II zwart

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Sinds een week of twee heb ik de Canon EOS 6D Mark II in m'n bezit als opvolger van m'n Canon EOS 5D Mark II. Tot nu toe ben ik zeer te spreken over deze camera, erg fijne verbeteringen zoals de 45-punts Autofocus (AF) systeem met brede instelmogelijkheden en de 3 inch LCD-scherm met touchscreen.

Pluspunten

• 45-punts Autofocus (AF) systeem
  • Snelheid
  • 3 inch LCD-scherm met touchscreen
  • Wifi, NFC, GPS, Bluetooth

Joost 02-01-2018

Canon EOS 6D Mark II zwart

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Bij Kamera-express de Canon EOS 6D Mark II gekocht als opvolger van m'n Canon EOS 5D Mark II. Tot nu toe ben ik zeer te spreken over deze camera, erg fijne verbeteringen zoals de 45-punts Autofocus (AF) systeem met brede instelmogelijkheden en de 3 inch LCD-scherm met touchscreen.

Pluspunten

• 45-punts Autofocus (AF) systeem
  • Snelheid
  • 3 inch LCD-scherm met touchscreen
  • Wifi, NFC, GPS, Bluetooth

Rens 01-01-2018

Canon EOS 6D Mark II Full Frame, gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Bij Kameraexpress de Canon EOS 6D Mark II gekocht. Hele fijne service en heel prettig geholpen.
Voor een instap Full Frame camera, voldoet de 6D mark ii precies aan onze wensen. Uitstekende processor, robuuste camera en toch voor zo'n camera licht van gewicht. De camera is snel en heeft veel focus punten. Daarnaast is de camera zeer gemakkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Bedienings- en gebruiksgemak
  • DIGIC 7 processor
  • Stof- en spatwaterdichte body

Minpunten

• Geen ingebouwde flitser

K. Burger 18-09-2017

Goede instap naar full-frame

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Na lang wikken en wegen nu eindelijk de overstap naar full-frame gewaagd. Voor wie een Canon Eos gewend is, fiets je hier zo mee weg. Klap en kantelbaar scherm nodigt uit tot nieuwe perspectieven: laag bij de grond, of juist boven het hoofd. Keerzijde is wel dat de camera gevoeliger wordt voor schade. In combinatie met een goede lens zoals de Tamron 24-70 f2.8 G2 is de beeldkwaliteit top. Voor wie 'vastzit' aan Canon, is dit een prima keus!

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Kantelbaar scherm
  • Accuduur
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Kwetsbaarheid scherm

AryNogal 11-09-2017

Perfect vervolg op de succesvolle 6D mark I

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Ik heb enkele jaren naar volle tevredenheid gefotografeerd met een 6D mark I. Getwijfeld of ik de overstap naar de mark II zou maken. Maar ik heb altijd een draaibaar schermpje achter op de mark I gemist, ook al omdat ik slecht kan bukken. Voor al het andere is het een feest van herkenning en kon zo met de mark II aan de gang. De mark I was niet de snelste met scherpstellen en dat is met de mark II voor een groot deel opgelost.

Pluspunten

• draaibaar schermpje achterop
  • sneller scherpstellen
  • iets meer pixels
  • touch screen
  • overstap van mark I gaat moeiteloos

Minpunten

• duurder dan de mark I

kim 18-08-2017

klein, lekker in de hand, draaibaar scherm en full frame

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II zwart

Bij Kameraexpress een canon 6d mark ii aangeschaft. Terwijl hij bij andere winkels nog in de preorder stond hadden zij de camera reeds in voorraad. Binnen een dag kon ik hem ophalen.

Erg blij mee, het draaibare lcd scherm en het lichte gewicht en dat bij een full frame is geweldig.
Ik kan er prima mee omgaan zonder ook maar de gebruikshandleiding aan te raken aan gezien de bediening zo ongeveer hetzelfde is als iedere andere canon eos.

Een zeer grote iso waarde is ook erg prettig.

Pluspunten

• draaibaar scherm
  • licht gewicht
  • full frame