Canon EOS 5D Mark IV zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 5D Mark IV zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

John Kamstra 02-08-2020

Fantastische Camera

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Na veel wikken en wegen en lang op de nieuwe R5/R6 toch voor deze camera gekozen boven de R5/R6 , ben geen filmer en hoef derhalve ook geen geavanceerde film mogelijkheid wat de 5D IV veel aantrekkelijker maakt ivm de prijs / kwaliteit verhouding . Gewicht is welbeschouwd ook niet een echte issue , alleen zijn de lenzen wat aan de zware kant vergeleken met de nieuwe maar veel te dure RF lenzen van canon , wat zeker ook een rol in mijn beslissing heeft gespeeld

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • behuizing

Minpunten

• gewicht bijbehorende lenzen

Gino 24-01-2020

5D Mark IV Absoluut Top!

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Na jarenlang te hebben gewerkt met de Canon 6D, wat ik trouwens een goede camera vind, ben ik uiteindelijk overgestapt naar de Canon 5D Mark IV. Ik veronderstel dat het iets moet zijn als van een GT wagen in een Formule I stappen. Een alleskunner die op elk gebied een overtreffende trap in zich heeft. Lang nagedacht over de aankoop ervan maar hij is het echt waard. Hier ga ik nog jaren plezier aan beleven.

Pluspunten

• Alleskunner

Minpunten

• Nihil

Paul 14-01-2020

Geweldige camera

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Heerlijk om van de WiFi modus gebruik te kunnen maken. Shoot en gelijk je beeld op je laptop. Draadloos! Top!

Pluspunten

• Wifi
  • Vergrendeling Programmakeuzewiel
  • Digitale waterpas
  • Q-knop Quick Control

Minpunten

• minder robuuste batterijlade in Grip BG-E21

W.J.Knot 09-01-2020

Eindelijk een 5D markIV

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Ben van een 60D overgestapt naar de 5D mark IV wel even een overgang maar absoluut geen spijt van, wat een geweldig camera.

De plaatjes tot 1600 ISO zijn zuiver, beeldruis is goed onder controle. Boven de 1600 ISO treedt meer ruis op maar tot 6400 ISO blijft deze goed onder controle en zijn zelfs grotere prints geen probleem. Boven 6400 ISO zijn de beelden nog steeds bruikbaar mits men niet al te hoge eisen aan het uitvergroten stelt.
Het autofocus systeem van de 5D Mark IV is een stuk beter als van de 60D. Voor mijn cameragebruik is het gebruik van 7 opnamen per seconden prima. Het touchscreen is zeer welkom, ik was geen touchscreen gewend bij de EOS 60D en ben er dan ook zeer content mee, met name bij het terugkijken van opnames, het inzoomen en scrollen door de opname, is het touchscreen een geweldige functie.
De mogelijkheden voor video-opnames overstijgen mijn behoefte en waarschijnlijk zal ik daar niet veel gebruik van maken.
Verder nog wel even bezig me het uitzoeken van de vele mogelijkheden.

Pluspunten

• Bijzonder degelijke camera
  • Snelle en nauwkeurige autofocus
  • Schitterende ruisvrije beelden tot 1600 ISO
  • Touchscreen! goede kleurweergave en scherp

Minpunten

• Batterij verbruik
  • Stevige prijs

Jaap Schipper 24-12-2019

Zeer snel en degelijk met combinatie voordeel

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Ik heb deze camera gekocht als upgrade voor mijn Eos 7D. In combinatie met de 100-400 II komt er nu een dubbele cashback, wat een mooi voordeel geeft. Het verschil met de 7D is enorm, de foto's hebben een veel hogere resolutie en ook veel minder ruis bij hogere ISO waarden. De camera voelt goed aan. Ook de autofocus is nauwkeurig en zeer snel.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Snel
  • Weinig ruis bij hogere ISO

Minpunten

• Beeldchip loopt iets achter op concurrenten
  • Nog een stevige prijs

Adri 07-11-2019

Prachtige opvolger van mijn Mark 3

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Na uitstekende ervaring met mijn vorige Canons (laatste een 5D Mark3) ook nu gekozen voor deze Mark 4. De eerste indrukken zijn prima en de nieuwe mogelijkheden bevallen uitstekend. Hoop er net zo veel plezier aan te beleven als aan mijn vorige Canons

Pluspunten

• Bediening is vrij gemakkelijk en overzichtelijk
  • Kwaliteit van de afwerking

Minpunten

• Nog steeds een hoge prijs

Robin 17-10-2019

Top Camera !

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Eind vorige maand de Canon 5D IV gekocht als opvolger van de Canon 7D II. Wat een prachtige camera met erg veel mogelijkheden. Beeldkwaliteit is gigantisch !

Ik heb deze camera bij Foto de Vakman in Uden aangeschaft en ben lekker snel geholpen. In het begin van de avond gebeld en gevraagd of ik hem al op dezelfde avond kon ophalen, dit was absoluut geen probleem en zo kon ik de camera al de dag erna gebruiken !

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Erg dynamisch
  • Aantal MPX

Minpunten

• Prijs (maar wel de moeite waard!)

Roel 10-08-2019

Professionele systeem camera met vele mogeljkheden

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Overgestapt van Nikon D90 naar deze camera. Reden: Ondanks vele instellingen toch zeer gebruiksvriendelijk. Anatomisch goede vorm en hanteerbaarheid; Degelijke bouw; Fullframe en 4K video; Perfecte belichtingsmogelijkheden en zeer goed scherpstelling, beide nog op allerlei mogelijkheden te wijzigen en aan te passen. Handige en goed bereikbare instelwielen. Camera is door de degelijkheid wel wat zwaarder maar door de vorm goed vast te houden. Kost een paar centen maar dan heb je ook zeker wat voor de komende jaren.

Pluspunten

• full frame pro-camera
  • belichtings- en scherptestelling perfect
  • 4K video
  • gebruiksvriendelijk
  • stevige bouw

Minpunten

• zwaar
  • hoge prijs

Charlotte 12-07-2019

Canon 5d mark iv

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Beste aankoop. Mijn fotografie is extreem geupgrade, en dit is niet ongemerkt gebleven bij mijn klanten.

Frederik Van Allemeersch 11-07-2019

Ideale Canon-body voor veeleisende professionals

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Ik werk al meer dan 10 jaar als freelance-assistent in de wereld van de professionele mode- en reclamefotografie. Heel wat fotografen waarmee ik samenwerk hebben zich de voorbije tijd de Canon 5D Mark IV aangeschaft.
Uit ervaring kan ik stellen dat deze body voldoet aan de strengste professionele vereisten. Dit is een volbloed werkpaard waarmee je dag in dag uit duizenden foto's kunt trekken in de meest diverse omstandigheden, gaande van studiowerk (ideaal om rechtstreeks op Mac/PC te shooten via lange usb-kabel en Capture One Pro) tot veeleisende locatieshoots (strand, regen, hoge of lage temperaturen). Deze camera laat je nooit in de steek!
Daarom heb ik voor mezelf ook een 5D Mark IV gekocht, ter vervanging van mijn oude 5D Mark II.

Pluspunten

• Zeer robust
  • Fantastische processor
  • Ook zeer geschikt voor video

Minpunten

• Zware body, niet ideaal voor vakantiekiekjes

Eva W 12-05-2019

Alles wat je in een camera zoekt

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Ik heb deze camera bij Kamera Express aangeschaft en ben goed geholpen door de verkoper. Altijd spannend om dit soort aankopen te doen, maar de camera heeft me geen seconde spijt laten hebben van mijn aankoop.

Ja, de camera is zwaar, de lenzen zijn duur, maar het beeld wat de camera maakt is niet te evenaren voor mij. Het gebruiksgemak en intuïtieve menu is ook een belangrijk punt voor mij. Ik heb meerdere camera's geprobeerd en kwam elke keer weer terug bij de Canon 5D Mark IV

Pluspunten

• Prachtige beeldkwaliteit
  • Intuitief gebruik

Minpunten

• gewicht
  • prijs (maar is het wel waard)

Harm 10-05-2019

5d Mark iv

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Top service. Heel netjes.
Ook bij de telefoondienst erg aardige en hulpzame mensen.
Ik koop hier binnenkort weer wat. De 5d iv is ook erg goed

Danny VL 24-04-2019

Superieure autofocus en prachtige kleuren en scherpte

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Ik bezat een eos 6d die jaren goede dienst heeft bewezen.
Nochthans liep ik dikwijls tegen de beperkingen van autofocus aan.
De eos 5D mk 4 is snel en geeft goede details en kleuren.
Had ik al eerder moeten doen.

Pluspunten

• autofocus
  • snelheid

Ellen 15-02-2019

Allround de beste Canon body - voor nu

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Dit is de tweede EOS 5D mark IV die ik koop voor sport- en portretfotografie. Na ervaring met mijn eerste, was de keuze voor een tweede body eenvoudig. Zowel voor statisch als dynamisch beeld in diverse lichtomstandigheden m.i. op dit moment de beste Canon-keuze (check https://versus.com/nl/). Ik ben zelf nog niet toe aan de switch naar systeemcamera - laat die laatste zichzelf maar eerst even uit-ontwikkelen.

Pluspunten

• allround
  • touchscreen

Minpunten

• vereist goed glas (lens)

Monrosh 20-12-2018

Groot scherm, perfecte fotos

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Een weer goed camera waarmee je perfect professionele fotos mee kan maken. I love it.
Ik raad het zeker aan

Edwin 12-12-2018

Even wennen

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Zeker met de overstap van mijn 50D die natuurlijk al wat jaartjes oud is. Dan is dit appels met peren vergelijken. Heb wel getwijfeld tussen deze camera en de 5Ds, vanwege het soort fotografie dat ik toepas. Extreem lange sluitertijden en dan op groot formaat afdrukken, dan zou de Ds mss een betere keuze zijn maar heb uiteindelijk geen spijt van deze fantastische camera.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan
  • Touchscreen
  • Wifi

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Patrick de Braekeler 09-12-2018

Beter dan verwacht

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Als je zo een aankoop doet gaat je toch wel even lezen en vergelijken. Hoe meer je leest hoe meer je twijfelt. Na de aankoop kan je maar vaststellen : Zeer degelijk apparaat.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • snelheid

Minpunten

• prijs in België.

Fleur 05-12-2018

topkwaliteit camera

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Ik ben over gegaan van een 5d mark 2 naar deze mark 4. Wat een verschil in scherpte en snelheid!
heel fijn.

Dick J Heuff 24-07-2018

Perfectionisme ten top

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Als met dit toestel een foto mislukt is er iets mis met de instellingen die je zelf hebt gemaakt. Ook als de compositie niet is wat je ervan verwacht ligt dit uiteraard niet aan de camera. Er zijn zoveel instellingen mogelijk dat dit niet echt een camera is voor beginners tenzij je van experimenteren houdt zoals ik. Ook voor nachtfotografie uitstekend, grote gevoeligheid. Supersnelle autofocus. Grote keuze aan objectieven. Ook filmkwaliteit uitstekend. Spatwaterdicht. Alles is van begin tot eind met de hand in te stellen. Groot voordeel, je moet wel je hersens erbij houden. Maar dat kan geen kwaad. Oneindig veel vragen worden op het internet prima behandeld.

Zijn er ook nadelen? Altijd natuurlijk. Ik moet soms elke dag de accu opladen. Hangt enigszins af van het gebruikte objectief. Het is handig om drie accu's te hebben. 1 in de camera, 1 opgeladen en 1 in de lader.

Pluspunten

• Fotokwaliteit
  • Snelheid
  • Spatwaterdicht

Minpunten

• Oplaadbare accu's snel leeg

João Vis 23-06-2018

Uitstekende camera, doet wat het moet doen!

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark IV zwart

Uitstekende camera, doet wat het moet doen, echt een werkpaard. Misschien niet het nieuwste of meest innovatieve systeem op de markt verkrijgbaar maar evengoed heerlijk om mee te werken. Ergonomie en gewicht zijn uitstekend in balans zelfs met gebruik van super tele of juist kortere pancake lenzen.

Pluspunten

• ergonomie
  • touchscreen
  • > mpx
  • duidelijke knoppen
  • duidelijke interface

Minpunten

• geen CFast 2.0
  • geen SD tot 300MBps (r/w)
  • 4K video crop
  • C-log ontbreekt