Canon EOS 80D zwart - Reviews

24,2 megapixel
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
1.2 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 80D zwart op Kieskeurig.nl.

Peter 06-01-2017

Geweldige camera!

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

De camera van dit moment! Wat kun je er veel mee en wat een goede foto's maakt hij! Het fotograferen bij mindere lichtomstandigheden is ongelooflijk! Het aanraakscherm super makkelijk. Je verandert daar instellingen in een mum van tijd mee en kunt er zelfs mee scherpstellen. Het koppelen aan je smartphone of iPad is een meerwaarde. Ik ben nog elke dag aan het ontdekken. Kortom: dit is echt een toestel om te kopen en je fotograferen op een hoger peil te brengen. Handig daarbij is dat ik mijn lenzen van mijn vorige Canon kan blijven gebruiken.

Pluspunten

• Teveel om op te noemen

Minpunten

• tot nu toe: GEEN

Ilona 01-01-2017

Erg onder de indruk

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Sinds deze week in het bezit van een Canon 80D. Voor deze camera gekozen vanwege het gemak (touchscreen, verdraaibaar scherm, wifi, etc.), maar ook vanwege de creatieve opties. De camera beschikt over vele mogelijkheden, zoals het maken van time-lapse video's, het schieten van multiple exposures en nog veel meer. Daarnaast heeft de camera enorm veel scherpstelpunten, een hoog iso bereik en kan je met de Canon 80D wel 7 foto's per seconde schieten. Kortom: een toestel met enorm veel mogelijkheden en een hoge kwaliteit van foto's, ook in situaties met weinig licht. Ik ben erg onder de indruk van dit toestel!

Pluspunten

• Touchscreen
  • Verdraaibaar scherm
  • Double exposure mogelijkheid
  • Hoog bereik iso
  • Veel scherpstelpunten

Minpunten

• Wat zwaarder dan vorige camera (Canon 450D)

Danitsja 25-12-2016

wat een mooi toestel

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

na 8 jaar met mijn canon eos 450d gespeeld te hebben,heb ik mij gisteren getrakteerd op dit machtig apparaat. wat een verschil! de andere plaatsing van de knoppen was snel gewent. hij is wat groter maar voor mijn handjes nog steeds goed handelbaar. het iso bereik en de snelheid zijn wat mijn situatie betreft grootste upgrades, zo fijn. het display wat tilt en het lcd display vind ik ook een pluspunt. en tot slot wat heerlijk dat hij communiceert met je smartphone of laptop via wifi. Hier ga ik nog veel plezier mee hebben.

Pluspunten

• snelheid
  • iso-bereik

dan69 19-12-2016

Gebruiksvriendelijk en snelle AF in Live View

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Heb deze camera een 2-tal maand in bezit. Hij is een waardige opvolger voor m'n 600D. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. De enige voorwaarde tot het nemen van goede foto's is echter met toestel combineren met een goede lens. De STM-kitlenzen presteren doorgaans minder dan de duurdere prime USM-lenzen.
Ik fotografeer 100% in RAW.
De AF van de EOS 80D presteert veel beter dan bij de EOS 600D, ook in Live View. Je merkt duidelijk het voordeel van Dual Pixel AF. Het toestel heeft 45 EF-punten, allen van het cross-type. Bij gebruik van bepaalde lenzen is het middelste AF-punt supergevoelig, ideaal bij weinig licht.
Het touchscreen is een handige meerwaarde zowel voor foto's als video's.
Het is een toestel met een APS-C sensor wat duidelijk naar voren komt in de ruis die optreedt bij hogere ISO-waarden. Het dynamisch bereik bij ISO 100 is wel merkbaar beter dan mijn vroegere 600D. Vanaf ISO 400 worden bepaalde fijne details vervaagd.
De videokwaliteit is beperkt tot FHD 50 of 60 gps, dus geen 4K, maar geen must voor mij. Leuk is ook de mogelijkheid om TimeLapse movies te schieten in combinatie met creatieve filters zoals "miniatuur".
Kortom: een mooie update voor wie een instap APS-C camera heeft en een trapje hoger wil maar verwacht geen Full Frame prestaties. De goedkoopste Full Frame op de markt is de EOS 6D maar die beschikt slechts over 11 AF-punten en heeft niet zoveel creatieve opties.

Pluspunten

• Zeer intuïtieve bediening
  • Tilting touchscreen
  • Snelle Dual Pixel AF in Live View
  • Verbeterd dynamisch bereik bij ISO 100
  • Grid en kompas in zoeker

Minpunten

• Niet de beste prestaties in scherpte
  • Tracking AF in optische zoeker dikwijls verward
  • Ruis duidelijk zichtbaar vanaf ISO 1600
  • Geen 4K video

Kees 27-05-2017

Een flinke stap professioneler

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Na veel reviews, wikken en wegen op de Canon Eos 80d uitgekomen, na 14 jaar de 350d met veel plezier gebruikt te hebben. In de tussentijd de 700d van m'n zoon getest, maar de 80d is echt een klasse beter. Ligt stevig in de hand. Beeldkwaliteit is beduidend beter en de bediening valt reuze mee, ondanks de eindeloze mogelijkheden. Op M stand werkt het zoals ik gewend ben, hoewel je net wat meer kan onderbelichten, door gevoelige sensor. Prettig bij nabewerking, je hebt meer speelruimte voor opwerken van de donderkere partijen. Met m'n 17-85 is lens geweldig resultaat. Toch binnenkort een L lens erop voor betere prestaties in de natuur. Fijne camera voor de gevorderde hobbyist. Let wel: je sleept wel wat gewicht met je mee. Daarom heb ik een Sony hv50 erbij voor de langere wandelingen

Pluspunten

• Snelle AF
  • Stevig in de hand
  • Kantelbaar scherm
  • Live view
  • Eindeloos veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Gewicht
  • Misschien te veel knopjes?

Tom M. 28-01-2017

Perfecte all-in-one camera

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Ik was op zoek naar een DSLR om hoofdzakelijk video's te maken en daarbij kwam de Canon 80D telkens naar voren. De camera heeft een supersnelle auto-focus, waardoor je altijd je onderwerp scherp in beeld hebt. Het flipscreen is perfect voor bv. een vlogging setup en omdat het een touch screen is, kan je de instelling supersnel aanpassen in slechts enkele 'klikken'. Ik ben erg tevreden met mijn aankoop!

Pluspunten

• Snelle auto-focus
  • Flipscreen
  • Touchscreen

Minpunten

• Geen 4k

Luce Noens 26-01-2017

Kantelbaar scherm, live view, ligt goed in de hand

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Deze camera Canon Eos 80D heb ik gekozen omdat een collega amateurfotograaf deze ook had en er prachtige foto's mee maakte. Voordien had ik een Samsung camera waarvoor ik geen accessoires meer kon aanschaffen omdat Samsung gestopt is. Ik ben nu heel tevreden met mijn Canon-aankoop. De prijs valt goed mee voor deze schitterende kwaliteit-camera.

Pluspunten

• live view voor macro fotografie
  • ligt goed in de hand

Ankefoto 01-12-2016

Geweldige camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Camera net gekocht en de eerste ervaring is super. Wat kan de camera veel. Gelukkig ook stil, voor de natuurfotograaf belangrijk. Fijn scherm en door touchscreen erg makkelijk te bedienen. Een mooie opvolger voor de 600D.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • touchscreen
  • Stil bij afdrukken
  • ISO waarde, bij weinig licht gebruikt zonder flits

carla 30-11-2016

mogelijkheid voor zowel foto als video

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Mijn man heeft een Canon EOS 60D. Na gebruik van deze klantvriendelijke camera heb ik tijdens de gevolgde workshop ook zin in het fotograferen gekregen. Tijdens deze workshop heb ik informatie over de Canon EOS 80D en haar vele mogelijkheden gekregen. Ik wist direct, dat dit dé camera voor mij zou zijn. Ik heb hem daarom deze week aangeschaft.

Pluspunten

• niet al te ingewikkeld
  • heel veel mogelijkheden
  • wifi doorsturen naar je telfoon

saskia 18-11-2016

Fijn scherm en verstelbaar

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Dit is mijn eerste semi prof. camera en ben er ontzetten blij mee ligt goed in de hand en je hebt zeker het gevoel dat je iets vast hebt.
De prijs kwaliteit verhouding vind ik uitstekend. Tijdens het filmen maar ook tijdens het fotograferen kan je het scherm verstellen.
Het scherpstellen tijdens het filmen is uitstekend,kan je ook mooie effecten mee maken!

Niks anders dan lof over dit toestel.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • verstelbaar scherm
  • prijs/kwaliteit
  • scherpstellen

Wendy 06-01-2019

Mooie Semi prof Camera Canon EOS 80 D

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Ik wilde graag een nieuwe camera en na veel te hebben vergeleken de Canon EOS D80 gekocht.Fijne camera met veel mogelijkheden.Maakt prachtige foto's.
Ben er super blij mee. Echte aanrader.

Pluspunten

• prachtige foto's
  • veel mogelijkheden

Ann Augustijnen 19-12-2018

Superlicht goed in de hand, zeer snel en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Na 12j mijn Canon 1000D op rust gesteld en gekozen voor de 80D. Het is een enorm verschil qua snelheid en mogelijkheden. Alle knopjes staan zeer ergonimisch geplaatst en het uitklapbaar scherm is super handig om in iets moeilijkere omstandheden toch te kunnen fotograferen.Het is een topproduct en ik raad het zeker aan

Pluspunten

• snelheid
  • gebruiksvriendelijkheid
  • kwaliteit

MvdS 08-12-2018

Fantastische camera

Gewoon: fantastisch!

Ligt geweldig in de hand, mooie foto's. Perfecte kwaliteit/prijs verhouding. veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Goede prijs

JR 02-12-2018

Prettige camera

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Na veel vergelijken uiteindelijk mijn antieke 350d ingeruild voor de 80d. Vele stappen vooruit moet ik wel zeggen. Super camera met zeer veel mogelijkheden en het klapscherm is super handig.
Zal hier zeker elke keer van genieten.

Pluspunten

• licht lekker in de hand
  • klapscherm

Minpunten

• iets zwaarder dan mijn vorige camera

Herman Lelieveld 29-11-2018

Heel fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Camera aangeschaft ter vervanging van m'n vorige EOS 30D. Bij hogere ISO instellingen minder beeldruis dan met de 30D en de autofocus is erg goed. Verder is het natuurlijk ook leuk dat met de 80D ook films kunnen worden gemaakt, waarvan de kwaliteit ook prima is bij normale lichtomstandigheden.

Pluspunten

• Autofocus
  • Algehele fotokwaliteit

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Tessa de Boer 25-11-2018

professionele camera voor een goede prijs

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Gekozen omdat dit een geschikte camera voor mij is, niet voor beginners en ook niet voor pro's. Was betaalbaar en beschikt goed over alles wat ik graag wilde, zoals film en sport fotografie.

Iris 09-11-2018

Mooie upgrade na instapmodel

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

2,5 jaar geleden begonnen met fotograferen. Super tevreden over Canon dus een upgrade naar de 80D was een logische stap. ik gebruik mijn camera metname voor landschapfotografie en dieren. De snelheid, het kunnen gebruiken van al mijn lenzen en creatieve mogelijkheden gaven voor mij de doorslag.

Pluspunten

• LCD scherm
  • Snelheid

AE 03-11-2018

Prachtige camera

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Prachtige camera. Even wennen aan nieuwe functies (mijn vorige camera was een 1200D) maar dat ging snel, gemakkelijk in gebruik. Maakt prachtige foto's. Voelt stevig aan.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Prachtige foto's
  • Handige touchscreen.

Karin 27-10-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

Na 9 jaar met veel plezier gefotografeerd te hebben met een Canon EOS 450D toe aan een upgrade. Heb de 80d nu een week in mijn bezit en ik moet nog veel dingen ontdekken maar mijn eerste indruk is zeer positief. De camera is gebruiksvriendelijk en met het touch screen zijn de instellingen makkelijk aan te passen. Camera ligt bovendien lekker in de hand.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Aantal scherpstelpunten
  • Camera biedt veel mogelijkheden in gebruikersmenu

Gerty 21-10-2018

Prachtige snelle camere, uitstekende kwaliteit.

Geschreven voor: Canon EOS 80D zwart

De Camera net in mijn gebruik, dus het meeste ga ik nog ontdekken. Wat me direct opvalt is de snelheid. De vele focuspunten, de vele opties en instellingen. Degelijke afwerking, zo ziet en voelt de camera ook. Gekocht met 2 lenzen 18-135 en 70-300. Veel zin om veel te gaan fotograferen