Nikon D750 - Reviews

Filmen in full hd
3 inch

h 25-09-2016 Product paar dagen in bezit

PRIMA CAMERA

Prima camera die handig is te bedienen. Ligt makkelijk in de hand.
Maakt super mooie foto's van een zeer goede kwaliteit.

Pluspunten

• bediening
  • makkelijk in de hand
  • super mooie foto's

Bob 01-07-2016 Product paar dagen in bezit

D750 een top camera

Net ontvangen maar nu al duidelijk dat dit een pracht camera is. Super lowlight preformance en geweldig danamic range.

collinx 11-09-2015 Product maand in bezit

9,6
De Nikon D750 is met recht een pracht camera. Goede grip, intuïtieve functies en knoppen. Beeldkwaliteit is zeer goed (dit staat en valt met kennis en kunde van de gebruiker). Belichtingsregeling is snel, zoal de camera zelf ook is. Na enige dagen gebruik wordt alles nog intuïtiever.

De camera is bijna volledig te programmeren, knoppen toewijzen et cetera. Waar ik tegen aan loop is dat ik de ISO regeling niet kan uit zetten in het display, als ik door de zoeker kijk. Mijn oog wordt dan ietwat verblind (geen afknapper). Wellicht weet iemand hoe dit is uit te zetten?

Perfecte camera, zeer professioneel.

deenigerene 09-01-2015 Product paar weken in bezit

De Nikon D750 gekocht voor overstap naar Full-frame. Mijn 'oude' D7000 houdt ik als backup en met zoomlenzen goed te gebruiken door zijn crop-factor!

Het eerste wat opvalt is dat de camera prettig in de hand ligt. (De D810 ligt overigens nog prettiger in de hand) De body voelt stevig aan en is weatherproof.
De knoppen zitten op de plek waar je ze verwacht. Na grondig onderzoek zit het menu logisch in elkaar.

Het kantelbaarscherm is ideaal in sommige situaties. (Toch een klein min-puntje van dit scherm is dat het niet heel erg flexibel en alle kanten draaibaar is. Ook ben ik nog op zoek naar een beschermkap voor het display, want een folie beschermt niet echt.

Bij een goed geheugenkaartje is het wegschrijven tijdens veel opnames snel achter elkaar goed. Dit doet de Xpeed 4 processor netjes!

In combinatie met een goed objectief (in mijn geval de Nikon 24-70 F2.8) maak je scherpe opnames. De Iso-gevoeligheid is te prijzen! Je hoeft amper op je ISO te letten ;)

Wel had ik graag gezien dat de sluitertijd tot 1/8000 sec. ging. Mijn D7000 heeft dat namelijk wel... Vreemde keuze van Nikon. Is dit bij te werken Nikon d.m.v. Firmware-update?

Wat mij ook opviel is dat de HDR-functie in het menu niet aan te 'klikken' was. Wellicht bij bepaalde instellingen is dit zo. Maar ik kon nog niet zo snel vinden hoe het precies zat. Binnenkort ga ik dat maar eens uitvogelen.

Wifi: Eén keer geprobeerd, maar het verliep niet vlekkeloos.

Conclusie: Een top-camera voor mensen die willen overstappen naar Full-frame. De prijs is nog wel aan de hoge kant(dat is persoonlijk), maar nog niet zo hoog als de D810. Maar ja, de D810 is toch wel je van het en uitgeroepen in het blad Zoom als beste DSLR van het jaar 2014!
Twijfel je of de D750 goed is? Niet doen! Het is een top-camera waar zelfs professionals mee (willen) fotograferen/filmen!

EMPEHA 08-01-2015 Product maand in bezit

9,4
Ik had hiervoor een Nikon D200. Nu de overstap gemaakt naar full-frame met de Nikon D750. De camera ligt lekker in de hand door de diepere grip en is zoals ik verwacht van Nikon erg gebruiksvriendelijk. De camera is snel met zijn Xpeed 4 processor. De kwaliteit van de foto's is echt top te noemen. Ook bij weinig licht en hoge iso's is de kwaliteit zeer goed. Ook het filmen is van top kwaliteit. Het kantelbare display is ideaal. Het enige waar ik aan moet wennen zijn de draaiknoppen. Ik was directe knoppen gewend. Maar dit is geen probleem. De WiFi op de camera is ook erg handig. De App mag nog wel wat uitgebreid worden. Als je geen 36MP nodig hebt zoals op de Nikon D810 is dit zeer zeker een aanrader.

Nijenhuis_2015 07-01-2015 Product paar weken in bezit

Gekocht als opvolger van mijn Nikon D90. Samen aangeschaft met het Nikkor 24-70/2.8 objectief en tot nu toe heb ik daar nog geen spijt van gehad. De camera presteert erg goed!
Hieronder in het kort mijn bevindingen tot nu toe:
Pluspunten:
Beeldkwaliteit.
Autofocus, zeer snel en accuraat, ook bij mindere lichtomstandigheden.
ISO bereik, zeer acceptabele foto’s bij hogere ISO waarden.
Kantelbaar scherm is erg praktisch.
(Erg) veel instelmogelijkheden. (tevens een nadeel als je niet weet wat alle functies doen)
Wi-Fi bediening/bestandsoverdracht werkt leuk.
Mooi groot display op de achterkant

Minpunten:
Door de vele instelmogelijkheden is de camera helemaal naar wens in te stellen. Maar ondanks de dikke handleiding worden niet alle functies duidelijk behandeld. Ik heb daarom een boek over de D750 gekocht waarin een aantal zaken toch wat duidelijker wordt omschreven.

Ik gebruik een draagriem die bevestigd wordt aan de onderkant van het toestel, de metalen driehoekjes aan de bovenkant van het toestel (voor de standaard nekband) kun je niet verwijderen.

De accuduur is korter dan ik van de D90 gewend was, ik heb er voor de zekerheid een extra accu bij gekocht.

Geen bescherming voor de display op de achterkant.

het compacte display bovenop geeft minder informatie weer dan ik gewend was van de Nikon D90, hiervoor moet je vaker het grotere scherm achterop gebruiken.

Anoniem 29-12-2014 Product paar weken in bezit

Overstapt of full frame. Ik heb getwijfeld tussen de d810 en d750 en uiteindelijk gekozen voor de d750 vanwege iets betere prestaties bij minder licht.
Iets kleinere foto's (bestand size) is een tweede voordeel.

Camera is lekker in de hand. Bijgeleverde accu volstaat voor meer dan ruim 100 foto's.
Goede prestatie bij weinig licht.
Ik heb geen spijt van deze aanschaf.

CDFotografie 29-12-2014 Product maand in bezit

De D750 is een prima camera die vele mogelijkheden biedt. Maar belangrijker is dat de kwaliteit van de foto's erg goed is en daar gaat het tenslotte om. Ik heb hem als tweede body gekocht naast mijn D700. Hoewel de bediening iets ander sis is deze zeer intuïtief waardoor je de bediening snel onder de knie hebt. Hoewel ik eerst dacht dat enkele functies niet direct middels een knop direct ter beschikking staan is dit in de praktijk geen probleem.

De autofocus is snel en accuraat waardoor men meer trefkans heeft, zeker als het object beweegt. Ook bij weinig licht blijft de autofocus nog goed werken. De ruisverhoudingen zijn erg goed hoewel door de 24 megapixels deze naar mijn mening ietsjes hoger zijn dan de D700 maar het is zeker geen probleem. Voordeel van deze 24 megapixels is dat men een hoge resolutie heeft dat er nog veel gekropt kan worden om het object groter in het beeld te krijgen terwijl er nog steeds een hoge resolutie aanwezig blijft.

De camera is ook in staat om full HD films te maken maar dit heb ik nog niet echt goed uitgeprobeerd. De body is voor een full frame camera compact en licht wat eenvoudig is met reizen. Doordat de burst rate reeds snel is met de standaard batterij is een extra battery pack niet noodzakelijk dus hoeft men helemaal geen concessies te doen. Ideaal om mee te nemen op je vakantie(reizen).

Het enige minpuntje is het beschermkapje op het oculair. Deze zit op de body geklikt en hierdoor kan men die eenvoudig verliezen als men de camera terug in de tas doet. ook is het prettiger als brildrager dat er wat meer "rubber" ter bescherming was. Dit is echter niet zodanig desastreus dat hierdoor de camera slecht is. Zeker niet.

Al met al een prima camera die erg goede beelden maakt, handig in gebruik is en vele mogelijkheden biedt. De prijs - kwaliteit verhouding is daarbij erg goed. Een aanrader dus.

Nikodemus 25-12-2014 Product kwartaal in bezit

9,6
Mijn eerste Nikon was een D300. In 2012 kwam daar een D800 bij. Dit jaar heb ik mijn D800 ingeruild voor een D810 en sinds enkele maanden ben ik ook in het bezit van een Nikon D750 als tweede (full-frame) camera.

De Nikon D750 is een fantastische camera die, zeker met de batterijgrip, goed in de hand ligt. De foto’s zijn van een briljante kwaliteit, het dynamisch bereik is indrukwekkend en de hoge ISO prestaties zijn buitengewoon goed. Hoewel ik standaard altijd foto’s maak in raw, viel mij op hoe mooi de kleuren van de jpg-opnames zijn; zeker bij de Standaard-instelling.

Het AF-scherpstelsysteem beschikt over 51 AF-punten waarvan 15 kruissensoren en werkt razend snel. Helaas werkt de AF in live view minder snel.
Overgenomen van onder andere de D810 is de groep-veld-AF. Met deze optie kun je nauwkeuriger kleine, snel bewegende onderwerpen scherp houden.

Fijn is de ingebouwde WiFi, iets wat ik bij mijn D810 mis. Minder leuk is de smartphone app: deze geeft weinig mogelijkheden om de instellingen van afstand te wijzigen. Hier mag best iets aan gedaan worden.

De optische zoeker geeft, net als bij mijn D810, een prima 100% weergave.

Waarom de maximale sluitertijd 1/4000 sec. is, is mij en raadsel. In de praktijk zal je daar veelal geen hinder van ondervinden, maar ik had toch liever 1/8000 sec. gezien.

boer189 25-12-2014 Product maand in bezit

de D750 is een geweldige camera en een genot om mee foto's mee te maken
Voor mij een goede upgrade geweest.

stanley8251 24-12-2014 Product maand in bezit

9,4
Gekocht omdat ik mijn oude hobby weer ga oppakken, dus van analoog naar digitaal. met de gedachte aan het materiaal mag het niet liggen, gelijk voor een fullframe. Wat een verandering, wat een genot. gelijk goed glas erbij gekocht. een paar cursus gevolgd bij Nikon.
Daardoor gelijk een goede uitleg over de fullframe, en andere bijkomstigheden, mocht je toch onverwacht iets willen weten, een app op de telefoon met de handleiding in Nederlands, En Nikon doet wat het belooft "I am fullframecashback". scheelt toch.
het automatisch scherpstellen gaat super snel, ligt lekker in de hand en waterpas in de liveview is handig
kortom een pracht machine.

R.P.H.69 24-12-2014 Product paar dagen in bezit

9,4
Gekocht als opvolger van de d7000, ben er heel erg blij mee. Supersnelle autofocus ook in donkere situaties. Bij hoge iso waarden nog steeds weinig ruis in de opname. Hanteerbaar door het zelfde formaat als de d7000. Batterij gaat heel erg lang mee.

R.P.H.69 24-12-2014 Product paar weken in bezit

9,4
Na in het bezit te zijn geweest van een D7000 de overstap gemaakt naar full frame. Verbaast over de snelle auto focus en ruisarme foto's bij hoge iso's. Overstap was zeer zeker de moeite waard.
Ook erg fraaie scherpte diepte. Accu gaat erg lang mee. Zeer blij met de camera

ruud2605 24-12-2014 Product paar weken in bezit

Gekocht als vervanger van mijn Nikon D7100, prima camera, lekker snel, leuk dat er nu ook Wifi opzit. Door speciale meteringtechniek voor theater, past dit toestel bij mijn hobby als concertfotograaf.

G . de Groot 24-12-2014 Product paar weken in bezit

Al jarenlang een Nikon gebruiker, zij het het niet dat ik een jaar geleden een overstap heb gemaakt naar een ander merk, met de komst van de D750 begon het Nikon gevoel wel weer te kriebelen en nu weer helemaal terug in het vertrouwde nest. De camera enkele weken in mijn bezit maar wat een camera, voor mij is dit de beste Nikon ooit. Alles haarscherp en met hoge ISO's weinig ruis. In het verleden had ik vaak meerdere opname's nodig om tot het gewenste resultaat te komen, nu kan ik alles uit 1 enkele RAW file halen.

NNDK60 24-12-2014 Product maand in bezit

Deze camera als vervanger van een D600 aangeschaft. Tot op heden geen spijt van gehad. Zeer degelijk toestel. Goede kwaliteit foto's onder minimale condities, mede in combinatie met kwalitatieve Nikon-objectieven.
Wat mis ik: lokatiedata van de gemaakte foto's (gps) en een mantelscherm in zowel x- als y-richting.

nilix 24-12-2014 Product kwartaal in bezit

Een prima camera,
Had deze gekocht als opvolger voor mijn 7100. Wilde toch een grotere hoek een beter beeld in de nacht. Dus met een fullframe heb je minder last van ruis. Nou dit is zeker heel goed te merken waar je met een crop camera stopt ga je met de D750 gewoon nog een stuk hoger.

De eerste keer als je de cam vast houd dan voel je al gelijk dat deze goed in de hand ligt gegoten voor de fotograaf.
Ik zelf had hier ook gelijk een battery grip bij gekocht. Dit doordat ik veel portretten ook fotografeer. Is dit wel lekker om in deze stand te werken.

Het menu wat er in zit is heel uitgebreid en daardoor wel even zoeken in het begin. Toch staat alles er in en in ook in je eigen taal. Heel duidelijk. Net als de handleiding die er bij zit op een mooi formaat. een dik boek 500 pagina's allen in het nederlands. Alles goed op te zoeken mocht je onderweg staan en niet alles gelijk meer weten welke optie waar staat.

in de praktijk is de cam snel en goed. Mooi scherm op de achterkant dat je kan draaien naar boven en beneden een mooi extra voor mij dat ik niet vaak gebruik.Maar at is persoonlijk.
De cam zelf is van een goed materiaal gemaakt en voelt goed aan. De look is niet van een goedkoop ding en straalt dat ook uit, je bent met een echte cam onderweg. Niet met een speelgoed ding van de aldi.
De knoppen zitten op de goede plaat zoals bij elke nikon cam gewent zijn.
De nodige binnen hand bereik de rest snel op te vragen in het menu.

Voor mij een idiaale cam en zal niet meer zonder willen.
Zoek je een nieuwe cam. Neem d e750 laat de 610 links liggen en spaar nog even door dan als je voor goed wil gaan.

Groetjes

josklijn 24-12-2014 Product maand in bezit

Als professioneel fotograaf heb ik de D750 onlangs aangeschaft als tweede body. De D750 "vervangt" daarmee de D800, die mij eigenlijk toch een aantal keren technisch in de steek liet. Ik heb maar weinig woorden voor de D750: het is een fantastische camera. Zo niet het beste wat Nikon gemaakt heeft. Ik heb ook een D4s, absolute topklasse, maar de D750 is een hele fijne camera daarnaast. Net wat meer resolutie, enorm dynamisch bereik en veel mogelijkheden. De reviews liegen er niet om en ik kan ze alleen maar be-amen. Met vertical grip ligt ie erg lekker in de hand, eerlijk gezegd fijner dan de D4s, die wat "bulkier" is.

RF550 24-12-2014 Product paar weken in bezit

wat een enorme mooie camera. Mijn eerste resultaten zijn geweldig (icm 70-200VR2)Ik heb nu 3500 clicks en begin nu te wennen. Hoge ISO-waardes zijn geen enkel probleem, prachtig.
Scherpstelling gaat erg snel hoewel in laag licht niet altijd direct het centrum wordt gepakt (ben nog aan het zoeken hoe dat beter kan)De accu gaat erg lang mee, perfect. Een aantal functies is voor mij wel even zoeken (mijn eerste Nikon) dus ik ga nog niet op pad zonder boekje.
Kortom: erg tevreden.

alz 24-12-2014 Product paar weken in bezit

Als vervanger voor mn nikon D700 en als tweede camera naast de D3s een zeer waardevolle aanvulling. Met de nieuwst techniek, degelijke body, uitklapbaar display en WiFi de juiste opvolger.
Supersnelle autofocus, twee SD slots. Ik schiet regelmatig concertfoto's en avondopnames. Schitterende resultaten, ook bij hoge ISO (4000+) geen enkel probleem.
Relatief kleine body en dus makkelijk voor onderweg. De degelijkheid moet zich natuurlijk nog bewijzen maar daar maak ik mij bij Nikon geen zorgen over. Ik verwacht met deze camera weer onbezorgd een aantal jaar mee voort te kunnen.