Canon EOS 90D zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 90D zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rick 03-08-2022

Geweldige camera

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Wat een geweldige camera zeg. De mogelijkheden zijn enorm , de foto’s zijn geweldig maar het kost wel enige moeite om alles goed ingesteld te krijgen. Als je daar de tijd voor neemt heb je de perfecte camera welke uitstekend werkt met mijn oude ef en ef-s lenzen. Zelfs de blue tooth connectie met mijn iphone voegt wat toe nl o.a de gps locatie welke wordt toegehoegd aan de foto’s. Dit scheelt de aanschaf van een aparte gps ontvanger. Dit is next level fotografie

Pluspunten

• Goede en scherpe foto’s
  • Werkt razendsnel
  • Connectie met smartphone voor oa gps

Minpunten

• Goed instellen kost tijd

Jos 30-04-2022

Zeker een aanrader!

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Nadat ik jarenlang met de Canon 10 D heb gefotografeerd, heb ik vorige week de Canon EOS 90 D gekocht. Belangrijk voor mij was dat ik mijn oude objectieven kon blijven gebruiken. Het is zeker een aanrader, de EOS 90D bied enorm veel mogelijkheden waar ik veel plezier aan zal beleven. De kwaliteit is zeer goed en na het eerste gebruik van de 90D voelt deze camera vertrouwd aan. De camera ligt goed in de hand. Kortom: ben er blij mee!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Veel mogelijkheden

i**o@n**s.nl 26-12-2021

Eos 90 D top camera

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Na een jaar gebruik te hebben gemaakt van de Eos 250 D ben ik overgestapt naar de 90 D . Deze camera bied mij nog meer mogelijkheden. Wat een fijne camera . Heb spijt dat ik hem nog niet eerder heb aangeschaft.

Dick 08-12-2021

Canon EOS 90D met ongekende mogelijkheden.

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Om me verder te ontwikkelen in mijn hobby, was ik toe aan een upgrade van de camera die ik had. Na goed en uitgebreide oriëntatie van de mogelijkheden op internet, is mijn keuze gevallen om bij Kamera express te zoeken naar mijn volgende camera. Hier werd ik uitgebreid geïnformeerd over de mogelijkheden en mijn keuze is gevallen op een Canon EOS 90D, een spiegelreflex met vele mogelijkheden. ik heb voor Canon gekozen omdat het bekend terrein voor me was en ik al enige objectieven heb die ik dan kan blijven gebruiken. Ik ben daar prima geholpen door een medewerker van de shop, deze wist waarover hij sprak hij heeft me verschillende mogelijkheden voorgelegd en de verschillen daarin toegelicht en uitgelegd. De uiteindelijke keuze is wat mij betreft een aanrader, deze camera bied enorm veel mogelijkheden die ik mag gaan ontdekken. Een kwalitatief flinke stap vooruit voor mij, ten opzichte van de "oude camera, een EOS 500D. Ik verwacht hiervan nog meer plezier te gaan beleven in mijn fotografie hobby. Na het eerste gebruik van de 90D voelt deze camera vertrouwd aan. Een stevige body met een prettige grip, waarmee ik nog vele mooie plaatjes hoop te schieten.

Pluspunten

• Stevige Body
  • Prettige Grip
  • Ongekende mogelijkheden

a**n@g**l.com 11-11-2021
Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Afgelopen week hebben we de canon eos 90d aangeschaft. Een super snelle en fijne spiegelreflexcamera. De flitser zorgt voor mooi licht in de ogen en de camera is dan zeker ook echt een aanrader voor portretfotografie. Voor natuurfotografie is het ook een hele goede camera. Door het kantelbare touchscreen kan je makkelijk laag van de grond fotograferen. Ook heeft de camera goede ai focus. De joystick is heel fijn en handig voor het verplaatsen van de autofocus punten. Ook zit er bluetooth op de camera, waardoor je super handig en snel foto' s vanaf je mobiel naar de camera kan sturen. 1 klein nadeeltje is dat je wel maar met 1 telefoon foto's kan versturen en niet met meerdere (wat bij ons niet erg handig is aangezien meerdere mensen hem gebruiken). Al met al een hele goede camera voor : sport-, natuur en portretfotografie. Een echte alleskunner!

Canon 90D bevalt heel erg goed 08-08-2021

Canon 90D bevalt Kamera-Expres excellent

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Na de Canon 550D heb ik nu de Canon 90D gekocht. Deze kamera heeft heel veel pluspunten en verbeterpunten tov mijn vorige camera. Ligt fijn in de hand. Onderwerp is scherp te fotograferen door oplichtende punten in de lens. Deze camera heeft een schermpje dat je om kan draaien om beschadiging te voorkomen. De kamera is ook veel sneller en heeft meer pixels. Kortom, heel tevreden.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Makkelijk te hanteren

Rob V. 22-07-2021

Een toonbeeld van voortgang in de fotografie techniek.

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Ik heb de Canon 90D gekocht bij Camera Expresse omdat zij mij in het verleden perfect geholpen hebben met een defecte 18 -200 mm lens.
Na jaren met veel plezier gefotografeerd te hebben met een Canon Eos 550D, nu de overstap gemaakt naar de Canon Eos 90D.
Een heel groot voordeel om bij het merk Canon te blijven is dat mijn Canon lenzen ook toepasbaar zijn op de 90D. Dat vind ik een groot pluspunt!

Qua techniek is de Eos 90D (t.o.v. de 550D) een grote stap voorwaarts. Hij is supersnel.
Ook is het uitklapbare en draaibare touchscreen erg prettig. Zeker als je vanuit een moeilijke hoek wil fotograferen. Tevens krijg je hierop een korte uitleg over het gekozen programma.

Ik heb meteen de online handleiding (648 pagina’s) gedownload. Zo kan ik Via mijn Ipad de camera steeds beter leren kennen.
De 90D kent ook creatieve filters die het fotograferen nog leuker maken!
Kortom:
Zoek je een alleszins betaalbare camera met eindeloos veel mogelijkheden dan is de Canon Eos 90D een perfecte keuze!

Pluspunten

• Supersnelle camera
  • Uitklapbaar en draaibaar touchscreen
  • Vergrendelde programma keuze knop

Dick van Soest 05-04-2021

EOS 90D

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Ik heb deze Camera op 26 maart 2021 bij Foto-Baron besteld en de de levering was al 1 dag later!. Ik fotografeer vooral vogeltjes en ben erg onder de indruk van de snelheid en de scherpte bij vogels in vlucht. Het eerste gebruik is heel intuitief, echter om alle ins en outs door te krijgen zal ik nog wel een aantal weken nodig hebben. Ik zie daarnaar uit!

Pluspunten

• instelmogelijkheden scherpstelgebied
  • snelheid
  • mogelijkheden mbt personaliseren

Christel 08-01-2021

Canon 90D

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Canon 90d gekocht bij kamera express. Naar tevredenheid geholpen. De camera met heel veel mogelijkheden. Daar heb je wel even de tijd voor nodig om dat onder de knie te krijgen. Wel de instellingskeuze op automatisch of handmatige bediening. Het uitklapscherm is duidelijk en overzichtelijk. De body ligt fijn in de hand en is niet zwaar en ik denk dat de zwaarte afhankelijk is van de lenzen die je gebruikt. Tevreden met mijn aankoop.

Pluspunten

• Voldoende keuze mogelijkheden
  • Prettig uitklapscherm

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing alleen via internet

Suzanne 09-12-2020

Mooie camera met veel functies

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Ik ben erg blij met de camera EOS 90D. Er zitten veel functies op, waardoor je alles uit je foto kunt halen. Tot nu toe erg blij mee!

Pluspunten

• Veel functies
  • Snelle camera
  • Goede kwaliteit foto's

Patricia Cannaerts 28-10-2020

Mooi scherm en bediening

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Ik heb gekozen voor de Canon 90 d omdat ik hem vooral wilde gebruiken voor vogel en natuurfotografie
In het begin was het effe zoeken naar bepaalde instellingen omdat ik van een canon d 7 overgestapt ben naar de d 90 Er gaat een hele wereld van mogelijkheden voor je open ! Heb de camera nu 3 weken en ben er zeer tevreden over ! Wie een betaalbare snelle camera wil voor sport of vogelfotografie zeer zeker een aanrader Ook de videomogelijkheden zijn fantastisch zelf onder donkere omstandigheden

Pluspunten

• zeer veel mogelijkheden
  • prijs kwaliteit absoluut een aanrader

Minpunten

• nog geen gevonden

Hanne V. 08-10-2020

Blij met deze upgrade

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Na heel lang twijfelen en informatie opzoeken over de Canon Eos 90D heb ik uiteindelijk toch besloten om de sprong te wagen. Komende van een Canon Eos 1300D is deze camera echt een wéreld van verschil! Ik ben enorm van fan het draaibare en kantelbare touchscreen, heel handig om foto's te maken vanuit gekke posities (laag bij de grond of hoog boven mijn hoofd). Tijdens werken op statief bij avond of nacht is de manual focus peaking-functie echt enorm handig. Ook is deze camera super snel in vergelijking met mijn oude instapmodel, zo kan ik makkelijker spontane momenten "vangen" op beeld. De vele extra knopjes helpen ook om sneller instellingen aan te passen.
Ik kijk er naar uit om de camera nog beter te leren kennen zodat ik er op termijn weer alles uit kan halen wat er in zit!

Pluspunten

• Snelheid
  • Kantelbaar touch-screen
  • Ligt goed in de hand
  • Beeldkwaliteit

MV 30-07-2020

Super veelzijdige camera

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Deze week deze camera gekocht en echt heel tevreden over de snelheid, scherpte en functies die hij heeft!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Heel scherpe foto's

Helga 22-07-2020

Supersnel

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Ik was op zoek naar een waardige opvolger voor mijn EOS 50D en die heb ik zeker gevonden in de EOS 90D. Hij ligt heel goed in de hand en is supersnel.

Pluspunten

• supersnel
  • ligt goed in de hand
  • betaalbaar

Minpunten

• even zoeken naar aanpassen AF

cindy 21-07-2020

Canon eos 90 D

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

uitstekende kwaliteit , enorm veel mogelijkheden , supersnel , mooie upgrade van mijn 200 D
een aanrader

Pluspunten

• kwaliteit
  • watersealed
  • snelheid
  • mogelijkheden

Minpunten

• nog geen gevonden

ad dubbelman 02-06-2020

uitgebreide camera

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

prijs kwaliteit, en betrouwbaar merk. camera is snel en ik kon de diverse lenzen van mijn vorige canon gewoon gebruiken.

Wim 26-04-2020

Uitgebreide en snelle spiegelreflex camera

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Ik heb de Canon EOS90D gekocht als vervanger van de EOS700D.
Deze camera heb ik gekozen voor zijn veelzijdigheid en snelheid.
Ik ben erg tevreden, de camera ligt prettig in de hand en heeft uitgebreide mogelijkheden.

Pluspunten

• Goede snelheid
  • Autofocus met oog volgsysteem
  • Hoge resolutie

Ron 13-04-2020

Ruime mogelijkheden.

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Na lang wikken en wegen uiteindelijk toch overgestapt van mijn oude, zeer betrouwbare analoge Canon A1 naar een digitale camera. Na gedegen onderzoek besloot ik voor de Canon EOS 90D te gaan. Goede camera met zeer uitgebreide mogelijkheden. Stelt razendsnel scherp. Verder zit alles er op en aan wat ik zocht. Ben zeer tevreden.

Pluspunten

• snel scherpstellen
  • zeer uitgebreid
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• nog niet ontdekt

Christel 23-03-2020

Snelle en uitgebreide camera

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

Ik heb mijn Eos 700D ingeruild voor deze Eos90D. Hij is beduidend sneller en heeft ruim 34 megapixels (mijn vorige camera had er 18). Ik ben gespecialiseerd in het fotograferen van vogels en dat kan deze camera. i.c.m. de EF 100-400mm 1:4.5.6 L uitstekend! Ik heb 'm gekocht bij Camera Express in Goes waar ik door George fantastisch werd geholpen. Dank je wel voor je uitgebreide informatie!

Pluspunten

• snelheid
  • touchscreen
  • wifi/bluetooth
  • hoge beeldkwaliteit
  • grip

Minpunten

• niet gevonden

Anton 26-02-2020

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS 90D zwart

De canon 90D is een fijne, snelle allround DSLR. Ik gebruik hem voornamelijk voor natuurfotografie. Daar is hij prima voor te gebruiken.