De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HT-X8500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

EHDV 13-11-2022

Geweldige soundbar van Sony!!!

Geschreven voor: Sony HT-X8500

Geweldige Soundbar van Sony!! Deze soundbar al een paar maanden geleden gekocht, (te samen met een Sony smart tv) .Allebei heel gemakkelijk zelf te installeren, maar de soundbar bevalt uitstekend!! (geld ook voor de smart tv!! ). Geweldig ,mooie zuivere geluidsweergaven!! Ook doet de dubbele geintegreerde sub woofer uitstekend werk. Echt een aanrader!!!!!

Wim 10-05-2021

Goede kwaliteit low budget soundbar.

Geschreven voor: Sony HT-X8500

De prijs, de nogal overtuigende promo van Sony en de laaiend enthousiaste reviews, hebben mij doen besluiten deze soundbar aan te schaffen. De prijs kwaliteit verhouding is zondermeer zeer goed te noemen. Maar de 7.1 Dolby Atmos simulatie met geluid van boven en achter heb ik nou niet echt kunnen ontdekken. Dat is niet zo verwonderlijk met een 2.1 systeem. De soundbar geeft een goed ruimtelijk geluidsbeeld dat wel.
Dus voor mij een 7.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Prijs
  • Uiterlijk
  • Ruimtelijk geluidsbeeld
  • Voldoende laag d.m.v ingebouwde subwoofer

Minpunten

• Geen 7.1 dolby atmos ervaring

zonnetje 24-05-2019

Doet wat het moet doen, maar verder niet heel bijzonder

Geschreven voor: Sony HT-X8500

Het design is neutraal. Niet heel bijzonder. Een nadeel is dat de indicatielampjes bovenop de soundbar zitten, waardoor je niet kunt zien wat je doet wanneer je er voor zit. Verder kun je ook niet zien welke functies geselecteerd zijn. Alleen het geluidsniveau wordt zichtbaar op de TV en op de soundbar zelf blijft niets zichtbaar.
De geluidskwaliteit is wat ons betreft uitstekend.
Aansluiten werkt op zich vrij eenvoudig, maar nadat we eenmalig ook geluid uit de soundbar kregen bij het afspelen van een DVD of BlueRay, is het ons daarna niet meer gelukt. Stroom eraf, stroom erop. Scart in- en out en optische kabel in alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd. Dat terwijl het geluid van de radio (via hetzelfde externe apparaat) wel prima wordt weergegeven. Na enig googelen blijkt dat probleem zich vaker voor te doen (ook bij andere combinaties, dus niet alleen met deze soundbar).
De soundbar is verder heel eenvoudig te bedienen via de bijbehorende afstandsbediening, maar ook (deels) via de afstandsbediening van de TV.
Het product doet verder wat het moet doen. Kunnen niet goed beoordelen hoe het zich verhoud tot vergelijkbare producten.

Pluspunten

• Neutraal uiterlijk
  • Goed geluid

Minpunten

• Aansluiting BlueRay
  • Display (ontbreken daarvan)

JochemHoitink 20-05-2019

Lekker geluid zonder losse sub

Geschreven voor: Sony HT-X8500

Het was wel even wennen, van een actieve sub naar een ingebouwde. Maar ik denk dat die vergelijking ook niet eerlijk is. Maar het geluid is goed. Helder en ruimtelijk. Bij hoog volume geen vervorming van het geluid. Al met al een prima soundbar, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Enige minpunt: Alle instellingen gaan via de afstandbediening door middel van doordukken. Je moet dan goed naar de ledjes op soundbar kijken om te zien welke instelling je hebt gekozen. Persoonlijk vin ik dat niet zo fijn, maar het is zeker niet onoverkomelijk.

• Prijs/kwaliteit
  • Geluid

Minpunten

• Bediening

rvanveelen 17-05-2019

Sony HT X8500

Geschreven voor: Sony HT-X8500

Mooie verpakking en zeer duidelijke installatie instructies. HDMI-kabel wordt niet meegeleverd, maar die heeft iedereen wel thuis liggen, toch? Aansluiten zo gebeurd. Mooi vol geluid met een ruimtelijk gevoel. Hij mist wel een bass, maar dat vind ik in mijn woning niet erg. Persoonlijk vind ik meerdere losse speakers fijner, maar dit is een zeer goed alternatief!

Pluspunten

• Strak ontwerp
  • Ruimtelijk geluid

Minpunten

• Bass

Ramos1992 12-05-2019

Zeer goede aanvulling op het standaard TV-geluid!

Geschreven voor: Sony HT-X8500

Sinds enkele weken in het bezit van deze soundbar. Wat direct opvalt is het strakke design. Een (klein) minpuntje is dat er geen HDMI kabel wordt meegeleverd. Toch wel vervelend als je thuis geen extra HDMI kabeltje hebt liggen. Desondanks is de soundbar heel erg makkelijk in gebruik. Zo aangesloten en geïnstalleerd. Aan de vele mogelijkheden ontbreekt het ook niet! Zo heb je meerdere instellingen voor het geluid (bijvoorbeeld vertical sound, auto sound, cinema, music, voice, night, etc.). Indien ik "gewoon tv" kijk dan schakel ik de soundbar in op auto sound. Bij films en/of games schakel ik over op een van de andere geluidsinstellingen. Het is aan te raden om de vertical sound alleen in te schakelen bij films. Bij gewone televisie komt de vertical sound niet helemaal lekker uit de verf. Het switchen tussen de geluidsinstellingen is makkelijk en snel te regelen via de afstandsbediening.

Via een bluetooth verbinding kan ook makkelijk muziek vanaf je telefoon of laptop worden afgespeeld op de soundbar.

Voor een 2.1 soundbar komt er een zeer goed geluid uit. Ook de ingebouwde subwoofer werkt prima. Je kan de subwoofer in drie standen zetten. Voor mij persoonlijk is de tweede stand ideaal en in balans met de andere tonen. Mocht je toch op zoek zijn naar de ultieme bioscoopervaring, dan zal deze soundbar iets minder geschikt zijn. Het geluid is zeer zeker kamervullend en goed, maar de soundbar zou ik meer beschouwen als een aanvulling op het standaard TV-geluid.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Goede kwaliteit
  • Ingebouwde subwoofer

Minpunten

• HDMI kabel wordt niet meegeleverd

Sjomp 12-05-2019

Mooi design

Geschreven voor: Sony HT-X8500

Inmiddels heb ik de Sony HT-X8500 een tijdje in huis en ben erg tevreden!
Wat direct opvalt is het compacte design, omdat je door de geïntegreerde sub woofer geen losse meer nodig hebt.
De eerste kennismaking met de soundbar was heel spectaculair. Door het indrukken van de ingangsselectie knop wordt een demo afgespeeld, wat je een kippenvel moment opleverde. Het is een geweldig geluid.
De installatie is erg eenvoudig met een HDMI kabel (is het plug en play) op de TV. De bediening is eenvoudig en je koppelt met speels gemak je andere apparaten via bluetooth. Zo is het mogelijk om via bluetooth bijv. naar elke muziek app op je telefoon te luisteren.

Bianca90 10-05-2019

Sony HT X8500

Geschreven voor: Sony HT-X8500

Nu twee weken in bezit en ben aangenaam verrast door hoe het geluid zich door de kamer verplaatst. Hij doet zeker wanneer je hem wat harder zet je verrassen. Je hebt soms echt het idee dat de ruimte met meerdere speakers is gevuld. Het geluid blijft ook goed klinken als je hem harder hebt gezet maar doordat er geen losse Sub woofer bij zit kun je wel dit verschil gaan merken. Je hoord de bas nog wel maar je gaat hem niet voelen. Heb de sound bar aan de muur gemonteerd en dit komt naar mijn idee zeker het geluid ten goede. Daarnaast ziet het er ook nog een stuk strakker uit.
De sound bar is verder mooi vormgeven en staat prima onder de Samsung tv
Kort samen gevat deze doet prima wat hij moet doen in de slaapkamer maar is wanneer je de huis kamer wil vullen met een bioscoop ervaring net te weinig. Zou dan ook kiezen voor een soundbar welke een extra sub woofer heeft.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening en montage
  • Prijs
  • Uitstraling en afwerking
  • Prima geluid op verschillende niveaus

Minpunten

• Geen losse sub woofer

Willy G 10-05-2019

prima soundbar

Geschreven voor: Sony HT-X8500

Mooie compacte soundbar, zeer goed geluid, heldere sound en volle bas. Prima kwaliteit en past in elk interieur.

Pluspunten

• geluidweergave
  • bediening

Eswest 08-05-2019

Mooi design & goede geluidskwaliteit

Geschreven voor: Sony HT-X8500

Inmiddels de Sony HT-X8500 een tijdje in huis en erg tevreden!

Wat direct opvalt is het compacte design omdat je door de geïntegreerde subwoofer geen losse subwoofer meer nodig hebt.

De installatie is eenvoudig door de meegeleverde instructie. Let wel op dat er geen hdmi-kabel meegeleverd wordt, al kan je de soundbar met je TV connecten via Bluetooth (als je TV dat ondersteund).

Als de soundbar eenmaal verbonden is met je TV, is het ook heel eenvoudig om te switchen naar het Bluetooth kanaal om via je telefoon muziek af te spelen bijvoorbeeld. Verder schakelt de soundbar automatisch in wanneer je je TV aanzet, ideaal.

De geluidskwaliteit
Voor een soundbar zonder losse subwoofer, geeft de soundbar een echt kamervullend geluid. Vanzelfspreken heb je met een losse subwoofer een 'diepere' bass.
Er zijn verschillende presets (o.a. sports, cinema, gaming, news, music) op de bijgeleverde afstandbediening te kiezen, om zo de beste instelling eenvoudig te selecteren. Dit was in het begin even zoeken maar heb je uiteindelijk snel door.
Een van de opvallende presets is ‘vertical sound’. Met deze preset stuurt de soundbar zowel het geluid horizontaal als verticaal, waarmee je een 7.1 ervaring zou creëren. Of ik het zelf echt ervaar als 7.1 geluid weet ik niet, wel is het indrukwekkend kamervullend geluid voor een 2.1 soundbar!

Wanneer je op zoek bent naar een goede soundbar met een prachtig design, als aanvulling op je standaard TV-geluid - zou ik deze zeker aanraden!

Pluspunten

• Geluid
  • Instelmogelijkheden
  • Installatie / schakelen tussen kanalen

paul_reinier 07-05-2019

Goede geluidskwaliteit

Geschreven voor: Sony HT-X8500

Dit product heb ik ter test gekregen. Tijdens het testen ben ik aangenaam verrast door het aansluit gemak en de geluidskwaliteit. De belevenis bij Films en series wordt door de betere geluidskwaliteit verhoogd. Hiervoor zijn een aantal presets op de afstandsbediening te vinden. Voor de andere geluidsprofielen voldoet wat mij betreft het Autosound profiel.
Het gestreamde geluid van mijn bluetooth devies klinkt goed. Als bron gebruik ik Google Music. Het geluid heb ik vergeleken met mijn huidige (veel duurdere) stereo, De HT-X8500 wint het met een neuslengte.
Het enige wat mist is Wifi connectiviteit en een geluidssterkte indicatie op de bar

Pluspunten

• Aansluitgemak
  • Geluidskwaliteit
  • Geluidsprofielen

Minpunten

• Geen wifi connectiviteit
  • Geen geluidssterkte indicatie
  • Geen HDMI ARC kabel meegeleverd