Denon DHT-S316 zwart - Reviews

bluetooth
Type/soort
soundbar
Meegeleverde subwoofer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de Denon DHT-S316 zwart op Kieskeurig.nl.

8,1

Chrisje 05-01-2019

Goed geluid!

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

Wij hebben de Denon gekocht als soundbar voor in de slaapkamer. In de woonkamer hebben we de geluidsinstallatie van Harman Kardon dus.waren we huiverig voor Denon. Maar we zijn zeer aangenaam verrast! Wat een geluid komt eruit! Het kan zeker vergeleken worden met Harman Kardon maar dan in de goedkopere prijsklasse. De woofer die erbij zit connect via bluetooth aan de soundbar dus dat is al een kabel minder. De soundbar zelf is heel mooi en komt met een afstandsbediening wat ook super fijn is. Hij gaat vanzelf uit na een tijdje niet in gebruik te zijn maar springt wel gelijk aan als er weer geluid is. Hij gaat aan als het volume van.de tv uit is dus linkt automatisch wanneer nodig. Wij zijn er erg tevreden mee!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Gebruiksvriendelijk

MB 14-07-2019

Degelijk product maar geen 'bioscoop ervaring'

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

De Denon DHT-S316 staat prachtig onder mijn TV. Mooi afgewerkt en ook de subwoofer is subtiel aanwezig. De set-up is eenvoudig en je hebt het apparaat binnen enkele minuten aan de praat. Het geluid is voor de prijs prima maar verwacht geen 'biosscoop ervaring'.

Pluspunten

• Afwerking
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Prestatie

MB 13-07-2019

Degelijk product maar geen 'bioscoop ervaring'

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

Pluspunten

• Afwerking
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Prestatie

Eddy 02-07-2019

Prima set van Denon

Prima set van Denon!

Makkelijke aansluiting dmv de Hdmi arc opties. Gewoon lekker makkelijk je geluid regelen via de afstandsbediening van je tv.

Ik was wel even huiverig bij ontvangst van het pakket met de set erin. Voelde gewoon erg licht aan alsof de sub er niet in zou zitten.
Ook de optische kabel was bijna grappig, ik had nog nooit zo'n dun kabeltje gezien. Ook de afstandsbediening van de set is van niet veel betere kwaliteit.

Ach ja, toch maar even aansluiten die handel. Makkelijk te doen hoor! HDMI arc in je TV, twee stekkers (sub is draadloos verbonden) en dat was het wel. Je hebt wat geluid opties op de afstandsbediening van de set, niet veel hoor maar opzich genoeg. Zoek gewoon even een film op en test de instelling op standje burenruzie en je kan vervolgens het geluid regelen via de afstandsbediening van je TV.

En ja zeker wel, deze set kan standje burenruzie redelijk goed aan! Soms is het geluid wat schel, maar over het algemeen erg tevreden geweest met de set.

• Plug and play
  • Gebruikersvriendelijk
  • HDMI arc optie

Minpunten

• Weinig opties
  • Geluid is soms wat schel

WillemBakkum 01-07-2019

Mooi design en goed geluid.

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

Na een goede 3 weken dit product getest te hebben, ben ik van mening dat je zeker waar voor het geld krijgt.
Je hebt een goed geluid en tijdens het luisteren van muziek kan je zeker De hele buurt laten meegenieten.
De films kijken middels deze soundbar is ook een mooie belevenis want je wordt echt door de muziek en het geluid in de film gesleept.
Als ik al een minpuntje zou moeten verzinnen is dat dat het het geluid niet heel kleinschalig te regelen is een klein tikje geeft meteen veel meer geluid of veel minder.
Maar voor dit geld krijg je absoluut een mooie soundbar die er goed uitziet en een prachtig mooi geluid geeft.

• Bas

Minpunten

• Niet mooi trapsgewijze volume regelen.

Jethrovdv 29-06-2019

Mooi instapmodel - fraai geluid en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

Na enkele weken de soundbar in huis te hebben, is hij haast niet meer weg te denken bij de tv. Het volle geluid dat direct beschikbaar is zodra te tv aangaat of een telefoon wordt aangesloten is echt fantastisch. Om de toegevoegde waarde te testen, zetten we soms de soundbar uit. Je hoort direct dat het geluid dat uit de tv komt zeer beperkt is.

De installatie van het product was zeer eenvoudig. Mijn vrouw die niet erg technisch is kreeg het in haar eentje voor elkaar. Ze reflecteerde hierop terug met de woorden "Dan moet het een goed doordacht concept zijn". En dat is het ook. Alle meegeleverde kabels stellen je makkelijk in staat het product aan te sluiten. De subwoofer sluit draadloos aan op het systeem, waardoor deze overal neergezet kan worden zonder geknoei met draden. Je reguliere afstandsbediening kun je blijven gebruiken voor het volume en de bijgevoegde afstandsbediening stelt je instaat de beleving nog iets aan te passen met thema's als movie, night en music. Prima als je een gemiddelde kenner bent op het gebied van geluidsbeleving, misschien iets te beperkt voor de echte geluistechies onder ons.

Het design is echt prachtig. Elegante, netjes afgewerkte balk die goed aansluit op het design van de strakke flatscreens die tegenwoordig verkocht worden. Technisch gezien zit het ook goed in elkaar. Het geluid springt automatisch aan bij het aanzetten van de tv zonder *plop* geluiden en ook al heb je het volume erg hard staan, dan nog is het muisstil wanneer er geen geluid afspeelt. Iets wat zich met andere systemen nog wel eens in een lichte ruis vertaalt.

Al met al een mooi product voor een nette prijs!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Bluetooth aansluiting

Minpunten

• Geen Wifi connectie mogelijk

JAT 28-06-2019

Toevoeging aan de tv beleving

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

Ik heb het product uitgebreid kunnen testen. Het installeren was een makkie ik was er binnen 10 minuten klaar. Ik deed de tv aan en de soundbar activeerde zichzelf direct. De soundbar paste perfect onder de televisie alleen wat ie door digitale televisie kastje geblokkeerd dit is wel een nadeel. Als ik deze soundbar zou aanschaffen zou het mooiste zijn als de televisie aan de muur zou hangen.
Het geluid is helder zowel bij films voetbal als bij gamen. Als je een soundbar zoekt met een goede prijs-kwaliteitverhouding zou ik zeker deze soundbar aanraden.

• Installeren

Minpunten

• Je moet je tv signaal ontvanger verplaatsen

Monique Hop 28-06-2019

Ideaal product

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

Ik heb het product nu een week of 3 in gebruik. Ik wil niet anders meer! Helder geluid, mooi design. Goede diepe bass, die bij de muziek mooi tot zijn recht komt. Even geen zin in bass? Met de afstandsbediening kun je het zelf regelen! Met de 3 voorgeprogrammeerde geluid programma's is er voor de 'leek' onder ons altijd eentje die je bevalt! Het design is mooi, past onder de tv, en de box staat naast mijn tv meubel. Sinds ik deze set heb gaat schoonmaken een stuk makkelijker haha!

• Reguleerbare bas

Minpunten

• Geen idee

Brammos 28-06-2019

Wat een fijn apparaat!

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

Inmiddels een maand in bezit. Wat een fijne soundbar is dit! Aansluiten is een fluitje van een cent, waarna je direct kunt genieten van uitstekend geluid. De soundbar wordt direct gekoppeld aan je reguliere afstandsbediening, waardoor daar het volume mee is aan te passen. Bluetooth voor afspelen vanaf mobiel werkt als een trein en de draadloze subwoofer doet zijn werk goed. Combineer dat met het mooie design en voor deze prijsklasse heb je een uitstekende deal te pakken. Dikke prima!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Draadloze sub
  • Handige Bluetooth
  • Plug en play
  • Prijs kwaliteit verhouding uitstekend

Sumar 27-06-2019

Degelijke soundbar

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

Ik heb nu een aantal weken de Denon soundbar in mijn bezit. Het aansluiten en instellen viel me alleszins mee. Een kabeltje van de soundbar in de tv en een kabel van soundbar naar het stopcontact. Het paren met de subwoofer gaat automatisch en ook deze heeft natuurlijk een kabel voor de stroom. Als je de tv aandoet gaat het geluid van de soundbar gelijk aan. Het geluid klinkt helder door de huiskamer. De bijgeleverde afstandbediening beschikt over een matig aantal functies. Het geluid kan je op 3 verschillende standen zetten: Movie/night/music. Je hoort wel iets verschil wanneer je deze instelt, maar niet veel op de tv. Wat meer indien je de soundbar gebruikt om muziek te luisteren op bv je telefoon dmv bluetooth. De afstandbediening heeft 3 toetsen voor dialog enhancer, voor een betere verstaanbaarheid van dialogen, maar dit is echt minimaal. Indien je hoge verwachtingen hebt van een soundbar moet je deze niet nemen. Wil je een beter en helder geluid voor je tv en niet te veel poespas om alles in te stellen en te gebruiken is de Denon soundbar een aanrader. Voor mij is hij prima geschikt. Ik ben er blij mee.

Pluspunten

• Makkelijk in te stellen
  • Helder geluid
  • Geluid kan hard en blijft helder
  • Dmv bluetooth te pairen met telefoon/tablet

Minpunten

• Weinig functies

Rubsterr 26-06-2019

als basic apparaat oké

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

Ik heb deze soundbar nu een aantal weken in huis en vind het allereerst een geweldige uitvinding. Ik keek voorheen nauwelijks tot geen tv omdat ik het geluid erg vervelend vond en er altijd last van had. Met deze soundbar staat de tv aanzienlijk vaker aan. Ik heb echter niet alleen maar lof over dit apparaat. Ik vind het vervelend hoe de reactietijd is tussen een handeling op moment dat je iets indrukt op de afstandbediening en er werkelijk wat gebeurt. dit is best sloom alsof je op een oude pc werkt. Ik vind ook teveel stappen tussen 2 standen van volume zitten. het is of ''stand 1'' of ''stand 3'' even als vergelijking. er hoort in mijn beleving nog een volume 2 tussen te zitten alsware. Daarnaast zou ik zelf graag een menu op de tv willen waarmee ik het geluid zou kunnen finetunen deze opties ontbreken helaas ook geen app o.i.d.. Ik vind het geluid uit de soundbar verder helemaal prima. Wat ik wel wat irritant vind is het uitschakelen op moment dat die wat langer op Mute staat. Als je even een telefoongesprek voert en daarna verder wil kijken moet je de hele soundbar opnieuw aanzetten.

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• geen app
  • trage communicatie in bediening

EdwinKort 25-06-2019

Kleine prijs, maar goed geluid

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

Dit is een hele mooie soundbar, met prima geluid. Compleet geleverd inclusief zowel een HDMI(Arc) kabel als een optische kabel. Deze laatste oogt wat fragiel.

2 ophangbeugeltjes moeten er voor zorgen dat de soundbar opgehangen kan worden. Deze zijn meegeleverd, deze zijn wel klein. . Een boormal moet er voor zorgen dat de soundbar recht komt te hangen.

Het moeilijkste deel uit de installatie was het verwijderen van de batterij uit het plastic. :)

Geluid: Voor mij klinkt het geluid perfect, maar een echte audio-liefhebber zal het misschien niet helemaal niet 100% vinden. Die zullen echter al gauw voor een duurdere versie gaan.
Bluetooth: Het koppelen met bluetooth had wat voeten in de aarde, maar eenmaal gekoppeld ging het ook goed. Wel vond ik de geluid erg 'zwaar' klinken.

Afstandsbediening: De afstandsbediening is klein, en bevat 13 knoppen. Hiermee zijn alle opties bedienbaar, oogt wat goedkoop.

Dialog enhancement: De soundbar beschikt over de optie 'dialog enhancement', waarmee je dialogen uit films beter hoorbaar kan maken, ten opzichte van de achtergrond muziek. Ik heb hier niet veel van gemerkt, en moet dat nog verder aan de tand voelen.

subwoofer: Het aansluiten van de subwoofer was een fluitje van een cent. Deze was namelijk draadloos. Kwaliteit is voor de gemiddelde tv-kijker goed, maar zoals eerder geschreven, een echte audio-liefhebber zal het allemaal iets te vlak vinden.

Ik miste de mogelijkheid van een equalizer, maar misschien is dat geen optie in deze prijsklasse. Een (kleine) scherm zou net iets meer info geven, want nu zitten de knoppen aan de bovenkant, en kan je niet (goed) zien hoe hard het volume staat.

Aansluiten: Mijn televisie (Samsung U50J6200) beschikt over een ARC aansluiting op HDMI 2; echter toen ik deze gebruikte om de soundbar aan te sluiten kreeg ik geen geluid. Daarvoor moest (ook) de bijgeleverde optische kabel gebruikt worden.

De geluidsweergave is prima, en dus kan ik deze soundbar ook aanraden aan iedereen die een beter geluid wil hebben dan wat er standaard uit de flatscreens komt. Ben je een audio-liefhebber, kijk dan naar iets anders uit.

Pluspunten

• prijs
  • Kabels meegeleverd

Minpunten

• Klinkt soms een beetje vlak

DennisP 05-01-2019

Uitstekende kwaliteit

Geschreven voor: Denon DHT-S316 zwart

Mooie vormgeving, uitstekende geluidskwaliteit, echt geluid voor n betaalbare prijs! Mooie kleurstelling

Pluspunten

• Vormgeving