Bitdefender Total Security - Reviews

• Test panel 8.9 mrt 2022
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bitdefender Total Security op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

skrobbert 26-04-2022

Fijn in gebruik

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Ik heb deze Defender nu ruim een maand draaien op een Windows pc en 2 Android devices. De software valt niet op dus je weet niet zeker of het goed z'n werk doet. Maar als ik dan de logs ga bekijken zie ik dat er redelijk uitgebreide scans plaatsvinden, ook realtime. Ik loop gewoon niet zoveel tegen risicovolle websites aan. Maar op de pc is dat wel een keer gebeurd en ik kreeg allerlei meldingen en waarschuwingen. Dat is fijn omdat je dan weer op scherp wordt gezet, ook als het soms onterecht is.
Bij één scan op Windows werd er een bestand gevonden dat als risicovol werd gekenmerkt. Dit werd meteen naar de quarantaine verplaatst. Het fijne van Bitdefender is dat het in de melding meteen de optie geeft om het met 1 klik weer te herstellen ipv dat de applicatie ingedoken moet worden om bestanden terug te plaatsen.

Ik ben erg tevreden met Bitdefender. Het is niet overmatig aanwezig en doet tot nu toe goed z'n werk. Je kan meerdere devices in dezelfde licentie aanpakken dus je kan het eenmalig aanschaffen voor het hele gezin.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Zorgvuldig

Hans 11-04-2022

Bevalt zeer goed , aan te raden keuze !

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Mooi compleet programma dat doet wat het doen moet.

Was altijd vrij sceptisch ten opzichte van betaalde pakketten maar na het testen van Bitdefender Total security Multi device 5 Apparaten ben ik toch wel van mening veranderd eigenlijk.

Het is een makkelijk te installeren totaalpakket wat na installatie op 1 apparaat nog makkelijker te installeren is op je overige apparaten.

Alles zit erin van optimalisatie tot een goed werkende VPN en natuurlijk waar het om draait : beveiliging en het werkt allemaal zoals het moet.

Ook getest op een wat oudere tablet met wat lagere specs maar ook daarop draaide alles als een zonnetje zonder het apparaat te vertragen.

Eigenlijk heb ik aan dit pakket geen down sides kunnen ontdekken , kortom een betaalbaar pakket voor een aangename prijs.

Pluspunten

• Compleet
  • Volledige beveiliging
  • Geen zware belasting voor je systeem

RobinW 05-04-2022

Veilig, snel, goed en makkelijk!

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Bitdefender is een erg mooi beveiligingsprogramma met uitgebreide functies die je niet alleen beschermen, maar ook helpen je computer snel en opgeruimd te houden. Bij bankzaken is er een mooie SafePay-functie ingebouwd. Alle activiteiten op de computer worden geanalyseerd en er worden veel meer veiligheidsproblemen geregistreerd dan bij eerder gebruikte antivirusprogramma's. Ook het automatisch scannen van bestanden en de one-click optimizer bevallen enorm! Er is ook een beperkte VPN-verbinding mogelijk, welke tegen betaling uit te breiden is. Deze beperkte functie is handig om een buitenlandse website even kort te bezoeken of snel in op een website met persoonlijke gegevens te kijken als je op een openbaar netwerk zit, maar zeker niet genoeg om uitgebreid te gebruiken.
Er is heel regelmatig een update van alle indicatoren voor een bedreiging, wat heel fijn is. Zo blijf je altijd zo veilig mogelijk!
Als er iets is, of dreigt te gebeuren krijg je meteen een duidelijke melding en kan je zien wat je nu kan doen.
Het enige "lastige" was het begin van de installatie, maar toen dat eenmaal liep ging het helemaal prima!

Pluspunten

• Snelle bedreiginsdetectie
  • Hoge detectiegraad
  • SafePay
  • PC optimizer
  • Modi voor batterijbesparing, werk, gamen

ashley28 04-04-2022

Moeilijke start maar bevalt goed

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Bitdefender total security vond ik niet eenvoudig te installeren. Ik kreeg meermaals een melding dat het product al geïnstalleerd was. Ik heb telefonisch contact gezocht met de klantenservice en zij hebben mij een link gestuurd waarbij ik het hele programma kon verwijderen. Vervolgens opnieuw geïnstalleerd en toen ging het wel eenvoudig. tijdens mijn test behaalde goede resultaten tegen malware. ik had verwacht dat mijn laptop trager zou worden maar dit is niet het geval. Tevens is het echt super dat het beschermd tegen antidiefstalbeveiliging. Na een wat moeilijke start is het toch een super fijn en betrouwbaar antivirus product.

Giesenm 02-04-2022

Goed Programma met additionele functies

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Ik heb deze mogen testen en ben best tevreden.

Het is een makkelijk te installeren programma, met toch redelijk wat (snel) functies.

Gezien ikzelf op zoek was naar een virusscanner en ik niet wil dat mijn computercapaciteit achteruit ging was dit een ideale manier om eens te kijken en te testen of Bitdefender het waard is om te kopen.
tot nu toe moet ik zeggen van wel, de prijs valt mee en hetgeen wat je krijgt is voldoende.

Als virusscanner is ie goed, hij houd bij op welke websites je gaat en bekijkt gelijk of er niks raars zit. Je kunt dit door de geïntegreerde "tracker" goed bijhouden en bekijken wat er allemaal op een pagina naar voren komt, wel zo handig.

Er zit een "Safepay" functie in wat inhoud dat je in een eigen veilige omgeving terecht komt en hier eventueel je bankzaken kunt uitvoeren zonder dat je je zorgen over "phishing" hoeft te maken.
Als je dit combineert met de ingebouwde VPN zou je dus niet meer bang hoeven te zijn voor enige tracking software. Nadeel is dat deze ingebouwde VPN maar 200MB per dag heeft, dat is niet veel, maar kan net genoeg zijn om al je bankzaken op een dag af te handelen.

Iets wat ik niet wist is dat je ook je video en audio kunt beschermen, zodat men niet kan meeluisteren of kijken wat ik gelijk aangezet heb, lijkt we wel handig met kids op de computer die overal heen surfen.

Doordat je op meerder machines mag installeren is de " ouderlijke adviseur" functie een goeie optie om de kinderen een beetje in de gaten te houden.

Er zitten snel functies in om je computer te optimaliseren wat inhoud troep wegwerken en trash legen, dit is wel makkelijk om in 1 keer alles op te schonen.

Overal een niet slecht programma en tot nu toe tevreden mee, zeker een aanrader voor mensen die een virus scanner en iets extra beveiliging willen op hun computer.

Pluspunten

• Safepay
  • Snel toetsen
  • VPN
  • Webintegratie
  • Overizchtelijk

Minpunten

• VPN maar 200MB

Hilko 02-04-2022

Total security is meer dan alleen de antivirusscanner

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Beveiligingssoftware Bitdefender Total Security en Bitdefender VPN is een totaaloplossing voor de bescherming van alle apparaten met een internetverbinding. Primair is het antivirussoftware, maar het 'total security' in de naam geeft al aan dat het pakket meer is dan enkel dat.

Antivirussoftware is tegenwoordig helaas noodzakelijk, het zorgt er voor dat je de netwerkkabel veilig(er) in je router kan steken. We kregen de kans om de Bitdefender protection suite met Bitdefender Total Security en Bitdefender VPN een jaar lang uit te proberen en op maximaal 5 apparaten te installeren.

Bitdefender

BitDefender is een Roemeens bedrijf en opgericht in 2001 en is al jaren bekend als de leverancier van een van de betere virusscanners. In 2019 werd het door de Consumentenbond nog uitgeroepen tot de beste anti-virusscanner en bijvoorbeeld in maart 2020 pakte Bitdefender 99,98% van alle bedreigingen. Veel van de andere (ook betaalde) pakketten kwam nauwelijks in de buurt hiervan. Een overzichtje met de gegevens: https://www.bestevirusscanners.nl/bitdefender/

Maar... Gratis?

Gratis virusscanners zijn er ook genoeg. Een nadeel is dat er vaak erg veel moeite door die gratis software wordt gedaan om je te verleiden tot het aanschaffen van een betaald abonnement, of andere betaalde software. De bedrijven erachter moeten immers  op de een of andere manier hun geld verdienen. Een aantal van deze bedrijven doen dat ook door jouw informatie (geanonimiseerd) te verkopen. Gratis is nooit echt helemaal gratis.

De enige echt gratis virusscanner is de in Windows ingebouwde Microsoft 'Windows Defender', maar die is verre van waterdicht. Hackers en virusmakers weten immers dat bijna alle potentiele slachtoffers minimaal wel Windows Defender hebben en doen wat nodig is om die te omzeilen.

Tot kort geleden had Bitdefender een gratis versie, Bitdefender Free. Ondersteuning voor deze anti-virusscanner loopt af. Inmiddels is bekend geworden dat er van Bitdefender een nieuw pakket onderweg is met als naam "Bitdefender Antivirus Free for Windows".

Daarmee komen we dan ook bij een mini conclusie: moet je betalen voor een virusscanner? Nee, het kan gratis. Maar je betaald voor alle extra functionaliteit en een stukje extra zekerheid dat er een gespecialiseerd bedrijf continu bezig is met jouw apparaten zo veilig mogelijk te houden, zonder dat ze al het mogelijke doen om jou te bewegen om een abonnement af te nemen met allerlei irritante pop-ups (je betaald immer al ;) ) of je persoonlijke/privé data verkopen.

Beschikbaarheid

Er zijn meerdere routes om het pakket aan te schaffen, maar rechtstreeks is het makkelijkste: Bitdefender.nl. Momenteel (maart 2022) is er een aanbieding voor 1 jaar lang op 5 apparaten a 35 euro. Normale prijs is 80 euro per jaar. Schaf je de Total Security voor meerdere jaren aan wordt het veel goedkoper per jaar.

Gebruiksvriendelijkheid

Een van de zaken waar je bij een betaalde oplossing van mag verwachten dat die beter zal zijn, is de gebruiksvriendelijkheid. Bij al dit soort software is gebruiksvriendelijkheid wel steeds beter aan het worden en komt er ook steeds meer aandacht voor. Toch is er nog veel verschil tussen de diverse oplossingen.

Bitdefender is in mijn ervaring tot zover verreweg de meest gebruiksvriendelijke. Navigeer naar "central.bitdefender.com" (even inloggen) en selecteer of je de software op het lokale apparaat wilt installeren of een link doorsturen wil naar een andere gebruiker. Vanaf hier kom je op het zeer overzichtelijke dashboard en alles wijst zichzelf.

Dashboard en installatie

Na installatie (op in mijn geval de Windows desktop computer) zie je op de website direct een mooi overzicht van alle apparaten en de status van die apparaten, wat er eventueel aan virussen of andere bedreigingen zijn geweest per apparaat en dat je nog op een aantal andere apparaten ook de installatie kunt (laten) uitvoeren.

Ik wilde als negatief punt opgeven dat "Software is Engelstalig". Maar dat blijkt niet het geval. Op het dashboard vindt je links onderin een vlaggetje, klik er op en selecteer Nederland. Bij de (mobiele) app speelt dit niet, die switcht automatisch naar de systeemtaal van het mobiele apparaat. De vertaling naar het Nederlands lijkt correct en volledig.

Mobiel

Op een mobiel apparaat zijn er bij installatie 3 keuzes: Security (de volledige beschermingssuite), VPN of alleen 'Parental Control'. Kies je voor de Security dan wordt je automatisch naar de juiste app store (Android/iOS) doorgestuurd. Na installatie op je mobiele telefoon nog wel even onder toegankelijkheid "Bitdefender Mobile Security" bewerken en naar 'Aan' zetten. Zodra je dit doet zal je direct op central.bitdefender.com/dashboard de pop-up krijgen dat het specifieke apparaat nu ook beschermd wordt.

Een van de opties van de mobiele Security app is 'Scam Alert' die alle binnenkomende SMS'jes kan valideren of dit van die berichten zijn met nep-linkjes om je geld afhandig te maken. Hetzelfde geldt voor de 'Malware scanner' die checkt op o.a. Malware, Ransomware, Adware en Coinminer bedreigingen.

En natuurlijk is er een Webbescherming oplossing. Elk kan aan of uitgezet worden en zoals bij de Scam Alert moet nog wat extra toestemming op het mobiele apparaat gegeven worden dat Bitdefender je SMS'jes ook daadwerkelijk mag lezen. Het ziet er allemaal volledig, duidelijk en (wederom) gebruiksvriendelijk uit.

Functies op mobiel

Erg prettig is ook dat ik niet op mobiel de abonnementsgegevens opnieuw moet invullen, alleen inloggen in mijn account en de rest wijst voor zich. Nog 1 stap beter had kunnen zijn dat ik op het dashboard van Central een pop-up zou hebben gekregen met het verzoek of ik de nieuwe installatie wil goed keuren, die op basis van mijn link zou weten bij wel abonnement het hoorde. Maar ok, even inloggen dus.

Verder zijn er op de mobiele app ook nog een Antidiefstal en App Lock functie. De antidiefstal spreekt voor zich, de App Lock is bedoelt om bij specifieke applicaties een (extra) beveiliging toe te voegen, om te voorkomen dat iemand die je telefoon "even" heeft gepakt niet maar zo andere applicaties kan gaan openen.

Ook kan Bitdefender VPN app geïnstalleerd worden en is er ook de mogelijkheid om de Bitdefender Central app te installeren op de mobiel. Central is alleen nodig om de apparaten te monitoren waarop Bitdefender geïnstalleerd is en maakt ouderlijk toezicht mogelijk. Persoonlijk prefereer ik het openen van de website op Windows.

Een nadeel is dat je op je notificatiebalk nu een icoontje ziet van Bitdefender. Dit is niet de schuld van Bitdefender natuurlijk, maar een keus van Google voor Android. Het is een 'service' die actief is en daarom moet dat icoontje daar staan. Irritant. Of om het van de positieve kant te bekijken: een fijn en veilig gevoel, maar ik blijf me irriteren aan onnodige icoontjes op mijn mobiel.

Performance

Virusscanners kosten altijd performance, ze beïnvloeden het apparaat in negatieve zin doordat ze alles 'in de gaten houden'. Op de desktop heb ik niets gemerkt, maar op mobiel heb ik een paar keer een "schokje" opgemerkt in mijn grafisch vrij zware spel World of Warships Blitz. Niet storend en niet iets waarbij het spel helemaal hapert of onspeelbaar wordt, maar een enkele keer een schokje die er nooit was voor het installeren van de anti-virus oplossing. De aanwezigheid van de Security op de mobiel maakt je smartphone er niet sneller op.

Conclusie

Komende van de antivirus oplossing van mijn internetaanbieder Ziggo en daarvoor jarenlang gebruik gemaakt te hebben van allerlei gratis antivirus oplossingen zie ik een enorme verbetering in de gebruiksvriendelijkheid, de zeer uitgebreide set aan mogelijkheden en de hoge mate van zekerheid die het pakket biedt - op meerdere vlakken. Ouderlijk toezicht zal voor veel gezinnen een belangrijke overweging zijn.

De VPN is voor de Nederlandse markt misschien wat minder relevant, maar ergens in Oost-Europa en uhh.. de rest van de wereld misschien net even wat meer relevant. Bij het standaard 1 jaar abonnement is de VPN na 200 MB al door z'n datalimiet heen per maand. - dat maakt het vrij nutteloos wat mij betreft.

De vele functies om je mobiele apparaat (smartphone/tablet) mee te beschermen zijn volledig en eigenlijk ook wel een aanrader voor de gemiddelde gebruiker.

Dan komen we nog uit bij de prijs. De standaard prijs van 79.95 euro per jaar vind ik persoonlijk vrij fors. Ondanks al die extra functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Er zijn simpelweg gratis alternatieven. Er zijn genoeg goedkopere routes zoals in het hoofdstukje 'Beschikbaarheid' beschreven. Met het standaard abonnement kun je 5 apparaten beschermen en alle apparaten met 1 dashboard makkelijk in de gaten kunt houden, misschien is het dan niet eens zo zot qua prijs. Voor 10 apparaten i.p.v. 5 betaal je 10 euro extra.

Ik ben persoonlijk overtuigd, terwijl ik heel sceptisch aan deze test begon. Waarom zou ik nou voor een virusscanner betalen? Nou... hierom.

De extreem lage limiet van slechts 200 MB op de VPN kost een punt in de beoordeling

Pluspunten

• Volledig
  • Betrouwbaar
  • Gebruiksvriendelijk
  • 1 overzicht
  • Parental control

Minpunten

• VPN limiet van slechts 200 MB is 1995
  • Standaard prijs is een hoge prijs

Stijn VD 01-04-2022

Een aanrader als beveiligingsprogramma

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Ik heb Bitdefender Total Security voor enkele weken mogen testen.

De installatie verliep zeer vlot. In enkele minuten heb je al een nieuw beveiligingsprogramma geïnstalleerd. Qua prestaties kan ik zeggen dat deze toch verbeterd zijn nadat ik van antivirus programma ben verwisseld.
Een groot pluspunt voor mij is het grote aanbod van functies dat Bitdefender aanbiedt met dit programma. Er zijn niet alleen beveiligings- en privacyfuncties, maar ook deze zijn aanwezig: computeroptimalisatie, antidiefstal, werken met verschillende profielen en data bescherming.
De 2 hoofdfuncties die ik eerder heb vernoemd hebben ook nog meerdere subcategorieën die je verder kan finetunen of zelfs kan uitzetten als je het niet nodig hebt.

Als je toch iets van beveiligingsprogramma wilt installeren, dan kan ik je deze aanraden.

Pluspunten

• snelle installatie
  • configureerbaar
  • simpel een bestand scannen

risa 31-03-2022

Een aanrader

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Ik heb Bitdefender 2 weken mogen testen en ben er enthousiast over. Installatie ging via een link en was heel eenvoudig en snel gebeurd. Na 30 jaar lang de zelfde antivirus software te hebben gebruikt was dit voor mij een positieve verandering.
Geen prestatie verandering van Computer merkbaar en zeer uitgebreid met diverse functies zoals
Beschermende functies, aanvullende beschermingsfuncties, systeem optimaliseringsfuncties, veilig internetbankieren met beveiligde webbrowser Safe Pay, webcam en microfoon beveiliging en gratis VPN deze is slechts 200mb per dag en op te lossen door een apart VPN abonnement te nemen of een alles in een pakket.
Kortom ik ben overstag en vanaf nu een Bitdefender gebruiker.

Pluspunten

• makkelijk te instaleren
  • veel beschermende functies
  • veilig internet bankieren
  • meldingen geven veilig gevoel

b*********@k********** 31-03-2022

Doet zonder prominent aanwezig te zijn goed werk!

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Ik gebruik Bitdefender nu enkele weken maar ben er erg enthousiast over. Belangrijkste pluspunt ten opzichte van antivirus / beveiligingssoftware die ik voorheen benut heb, is wat mij betreft dat Bitdefender een stuk minder prominent aanwezig is. Geen overtollige en storende berichtgeving, of het ongewenst blokkeren van veelgebruikte websites die plots door de software als onveilig worden gemarkeerd. Het zo af en toe openen van het dashboard / control center verzekert je er desondanks van dat er aan de achterkant heel wat wordt gemonitord. Dat levert je tips en suggesties ten aanzien van verbeteringen van je systeem op, over het algemeen nuttig. Een enkele keer hapert de knop "probleem oplossen" waarvan je zou verwachten dat die je gelijk zou doorlinken naar de instelling die die oplossing kan bieden, maar over het algemeen werkt het een en ander prettig en direct.

Installatie en registratie kostte overigens bijzonder weinig moeite en was dan ook zo gebeurd! Ik heb het meest uitgebreid getest op een Windows laptop die wel wat extra "security" gebruiken kon, maar beoog wegens positieve indruk ook meer van Bitdefender te gaan benutten via MacBook en telefoon. Qua opties en mogelijkheden valt er daarnaast ook op mijn hoofdsysteem nog veel te verkennen: naast beveiliging biedt Bitdefender diverse settings ter bevordering van bescherming van privacy gevoelige gegevens, daar ga ik graag bewust(er) mee om. Vormgeving van de software en uitleg bij de verschillende functies ogen rustig, duidelijk en stabiel (en scheppen daarmee vertrouwen).

Wat mij betreft absoluut een aanbeveling, zeker ook ten opzichte van vergelijkbare pakketten!

Pluspunten

• Rustige, stabiele vormgeving
  • Onopvallend, maar stabiel
  • Eenvoudige installatie (op meerdere apparaten)

Minpunten

• Verwijst niet altijd correct door via suggesties

rutgerkln 31-03-2022

compleet, gebruiksvriendelijk & effectief!

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Ik heb Bitdefender een paar weken mogen testen.

Downloaden en activeren door middel van een activeringscode is eenvoudig. Het programma leidt je door het installatieproces. Na installeren voert Bitdefender een initiele scan uit. Die eerste scan neemt redelijk wat tijd in beslag (minuut of 10) maar daarna komt Bitdefender met aanbevelingen over het optimaliseren en beveiligen van je computer.

Wat opvallend is aan Bitdefender is dat het meer op de achtergrond draait dan mijn oorspronkelijke security software: het lijkt minder impact op de prestaties van mijn computer te hebben en is ook minder agressief in het voorstellen van extra's/uitbreidingen door middel van pop-ups en dergelijke.

De opties voor systeemoptimalisatie zijn handig en het menu van de software gebruiksvriendelijk en aan te passen aan je eigen voorkeuren, allemaal top! De systeemoptimalisatie werkt snel en gebruiksvriendelijk en heeft zeker impact op de prestaties van de computer als het een tijd geleden is dat een dergelijk optie gebruikt is. Op mijn computer was het minder werkbaar omdat ik daar een ander pakket op had draaien waar ik ook een systeemoptimalisatie bij gekocht had. De mogelijkheden van Bitdefender lijken redelijk gelijk en het feit dat het standaard in het pakket zit is echt een pré!

Het feit dat er een beperkte VPN in het pakket zit (200mb per dag) is ook een hele fijne aanvulling die het mogelijk maakt om bepaalde acties (zoals transacties) extra veilig uit te voeren. Naast de VPN is er ook nog een 'safe pay' optie die je naar een compleet beveiligde omgeving brengt, iets dat voor sommige mensen heel handig is maar voor mij een actie teveel.

Mijn eindoordeel: Ik ben heel erg enthousiast! Waarom? Omdat Bitdefender aantoonbaar effectief is in het beschermen van je Computer en telefoon, heel erg gebruiksvriendelijk is, niet agressief met pop-ups en dergelijke en een heel erg compleet en overzichtelijk pakket aanbiedt .

Pluspunten

• VPN geintegreerd
  • gebruiksvriendelijk menu
  • systeemoptimalisatie
  • veilig

DJansen 30-03-2022

Bevalt goed, eenvoudige installatie

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Dit computerbeveiligingsprogramma heb ik mogen testen.

Je ontvangt een installatiecode en vanaf de website van Bitdefender wordt je door het installatieproces geleid. Dit gaat zeer eenvoudig en vanzelfsprekend. Het programma scant na installatie de computer en geeft evenutele optimalisatie mogelijkheden aan. Daarnaast vraagt het o.a. om toegang om webbrowsers te beveiligen en je computer van overbodige bestanden te ontzien.

Mijn computer was vrij van virussen en andere bedreigingen, maar Bitdefender gaf wel opties aan om je computer beter te beveiligen of sneller te maken. Hij doet dan voorstellen om overbodige bestanden te verwijderen. Deze worden in clusters weergegeven. Voor mij was het niet geheel duidelijk welke bestanden Bitdefender wilde verwijderen, maar het leken allemaal overbodige cache bestanden en dergelijke.

Ik ben tevreden over dit beveiligingsprogramma. Je kunt in je webbrowsers zien dat het aanwezig en actief is, maar geeft geen overbodige pop-ups.

Pluspunten

• installatiegemak

Minpunten

• niet altijd voldoende inzichtelijk

Simone 30-03-2022

Werkt als verwacht

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Ik heb deze antivirusscanner een paar weken mogen testen. Het installeren op de telefoon was wel even een klusje, in de handleiding stond een plaats waar iets moest staan, en dan moest ik nog 1 of 2 keer doorklikken.
Op de pc moest ik een andere virusscanner de-inastalleren, omdat 2 niet lekker tegelijk kunnen draaien.
Ik heb de antivirus op 2 telefoons een chromebook en een apple tablet draaiend. Eenmaal geinstalleerd werkt het ondanks de verschillende besturingssystemen goed.
Een hele mooie plus vind ik dat je op 1 telefoon de meldingen krijgt over alle apparaten, dat geeft een mooi overzicht.
Naast antivirus zit er ook antidiefstal in.
Of dit werkt weet ik niet, mijn telefoon is de afgelopen weken niet gestolen, en ook zijn er geen virussen gevonden, maar ik ga niet klagen over geen virus in mijn apparaten!

f*******@h********* 28-03-2022

een goede virus scanner

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

heb Bitdefender nu een week aan het testen, voor Kieskeurig, en het werkt goed op mijn pc neemt niet veel cpu gebruik, en de updates komen netjes binnen zelfs wachtwoord beschermer en op het internet heb je ook nog een tool antitrack. het instaleren gaat ook prima goede begeleiding een kind kan het zelf nog doen.
ik vind het een goede security totaal van Bitdefender en zal zeker na het einde echt de verlenging doen
zelfs de de service is goed heb ze gebeld binnen paar tellen kreeg ik hulp en is goed verlopen het draait echt als een zonnetje pc start echt snel op dus ik heb er plezier in dikke 10

Pluspunten

• het instaleren gaat snel
  • maakt je cpu echt niet traag
  • gratis antitrack er bij
  • wachtwoord programma is prima
  • en de prijs is goed.

Minpunten

• als je moet bellen met de service duurt lang

mirjam 28-03-2022

Complete bescherming

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Ik heb Bitdefender total security een paar weken uit mogen proberen. Ik had mij opgegeven voor deze test omdat ik al jaren gebruik maakt van gratis anti virus software maar wilde weten of een betaalde anti virus programma beter is.
De instalatie van Bitdefender is heel eenvoudig, een kwestie van het programma downloaden en instaleren. Tijdens het instaleren moet een legitimatiecode worden ingevoerd om het abonnement te activeren en dit verliep vlekkeloos.
Het pakket bied behalve anti virus ook nog :
-anti diefstal
wachtwoordenbeheer
-safepay voor veilig online bankieren
-vpn (beperkt tot 200 mb per dag)
-anti tracker
-video en audio beveiliging
-ouderlijk adviseur
-one click optimizer
-profielen (activeer het juiste profiel naar gelang uw activiteit of lopende aps)
-data bescherming (sporen van verwijderde bestanden op het apparaat verwijderen
-anti spam voor email
-firewall

Het pakket bied bescherming voor 5 apparaten, pc laptop of mobiel.
Met de Bitdefender centrale kan je online alle beveiligde apparaten zien en hier zie je ook meteen of er problemen zijn met een van de apparaten. Ook kan je hier zien bij welk apparaat iets is geblokkeerd. Het is handig om alles bij elkaar zo te kunnen volgen.
Het programma vertraagd de computer/laptop en telefoon niet en alles loopt soepel. Het heeft inmiddels al een aantal potentiele bedreigingen geblokkeerd dus het doet wat het moet doen.
En ook de functie Account privacy heeft een aantal problemen gevonden. Je kan hiermee checken of er op een email adres ooit gevoelige gegevens zijn gelekt en dit was bij een email adres het geval waarbij het zelfs meerdere keren gebeurd was. Het is dus raadzaam om regelmatig te checken en indien er informatie is gelekt meteen wachtwoord veranderen.
De firewall werkt ook goed en is prettig in gebruik, alles is overzichtelijk en makkelijk aan te passen, iets wat lang niet bij elke firewall het geval is.

Met de one click optimizer vind en verwijdert het programma junk bestanden, register en privacy problemen. Deze kunnen met het programma makkelijk worden verwijderd waardoor alles weer sneller loopt.
De kwetsbaarheidsscan zoekt naar kwetsbaarheden van het systeem, meestal is dit een update die nog moet worden geïnstaleerd.

Verder is er een diefstal beveiliging voor laptop of telefoon, hiermee kan je de locatie van een (gestolen) apparaat zien. Dit is vooral voor een telefoon makkelijk.
Met de ouderlijk adviseur controleer je de activiteit en lokatie van kinderen, ik heb dit zelf niet getest omdat ik geen kleine kinderen heb maar de functie lijkt mij heel handig .

Mijn conclusie is dat een betaald anti virus pakket absoluut een meerwaarde heeft ten opzichte van een gratis anti virus. En dan zou ik zeker Bitdefender overwegen want het is een overzichtelijk programma en fijn in gebruik. Het werkt goed en geeft een veilig gevoel. Het vertraagd de pc/telefoon niet en heeft vele handige functies.

Pluspunten

• vertraagd het systeem niet
  • overzichtelijk
  • makkelijk in gebruik
  • veel functies

Minpunten

• vpn is maar voor 200 mb per dag

Anja 28-03-2022

Aanrader

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

Programma laat zich zeer eenvoudig installeren, voor mij is dat ideaal. Safe pay vind ik een extra beveiliging, ben ik erg blij mee.
Verder is het programma gebruiksvriendelijk en zelfs voor diegene die niet zo computervaardig zijn goed te doen.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • makkelijk te installeren
  • safe pay
  • Nederlandse gebruiksaanwijzing

Minpunten

• nog niet gevonden

Rik1982 25-03-2022

Zeer betrouwbaar

Geschreven voor: Bitdefender Total Security

We zijn de Bitdefender Total Security nu een paar weken aan het testen. Wat opvalt is dat die heel makkelijk installeert en mijn oude verwijderd. Het programma geeft een goed en duidelijk overzocht van alle mogelijkheden en we hebben er een paar uitgeprobeerd. Een Snelle scan, Systeemscan, kwetsbaarheidsscan en de optimaliseringsfunctie. Slechts een paar klikken en hij doet het. Werkt erg makkelijk en komt heel betrouwbaar over. Krijg weinig meldingen. Alleen wat nodig is. Verder zijn er nog vele functies en hulpprogramma`s zoals antidiefstal en data verwijderen. zeer compleet.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • veel opties
  • Overzichterlijk