Huawei GT Runner

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 1 andere uitvoering
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

jostimreni@gmail.com 03-05-2022

Huawei Watch GT Runner: het beste horloge voor hardlopers!

Geschreven voor: Huawei GT Runner

Het Huawei GT Runner-horloge is niet alleen een gewone draagbare assistent, maar ook je persoonlijke hardloopcoach. Dus gelijk besloten om het te gebruiken voor mijn dagelijkse activiteiten, vooral elke dag hardlopen.

Een van de meest indrukwekkende onderdelen van het ontwerp en de constructie is het gewicht. Het heeft een comfortabel gewicht van 38,5 gram, wat lichter is dan elke andere Huawei Watch op de markt. Dankzij de ultralichte siliconenband en de goede materiaalkeuze is het hele horloge erg sterk, solide en voelt het zeer premium (high-end). De band is ook zeer elastisch, de ervaring van het dragen van het horloge om mijn pols is een genot. Zelfs na een lange tijd hardlopen, met zweet en vermoeidheid, kan het nog steeds erg comfortabel zijn. De bovenste knop heeft een soepel draaiende bezel, wat ook nog eens erg prettig in het gebruik is. En met deze moderne en premium uitstraling is het ontwerp en de constructie absoluut NEXT LEVEL!.

De GT Runner bezit een 455 mAh-batterij met draadloos opladen, genoeg voor 14 dagen normaal gebruik zonder opladen. Bij daadwerkelijk gebruik is het goed voor typische alledaagse scenario's, waaronder een training van 90 minuten per week. Je kan ook een langere levensduur van de batterij krijgen door enkele stand-by functies uit te schakelen, zoals de hartslagmeter. Maar als je zelfdiscipline hebt, elke dag traint en vaker sensoren gebruikt, kan de levensduur van de batterij 6-7 dagen duren.

Een van de meest indrukwekkende ervaringen met het gebruik van GT Runner is de nauwkeurige positionering en het volgen van de koers. Het bezit een scherm dat veeg- en tik bewegingen ondersteunt, en het beste van alles is dat het waterdicht is en dus tot 50 meter onder water kan worden gebruikt. Dit is goed nieuws voor hardlopers die ook graag zwemmen of triathlon lopen.

Voor de meeste hardlopers is een van de grootste problemen het kwantificeren van hun hardloopprestaties, het is een ingewikkeld proces, maar met al deze diverse en krachtige sensoren en goed ontworpen HUAWEI TruSport-software, krijg je de vaardigheids index voor hardlopen (RAI) om je hardloopprestaties te beoordelen op basis van hartslag, tempo, afstand, frequentie en andere multidimensionale gegevens. Toen ik hem aandeed en 's ochtends ging hardlopen, kon ik niet alleen mijn nauwkeurige dynamische hartslag en SpO2 (zuurstofsaturatie in het bloed) zien, maar ook andere professionele gegevens ontvangen, zoals vermoeidheid niveau, training index en aerobe/anaerobe training druk. Ik kan deze informatie gebruiken om redelijke wijzigingen aan te brengen om mijn resultaten te verbeteren.

En de Huawei Health-app is de beste slimme draagbare app die ik ooit op het Android-platform heb gebruikt. Het meest waardevolle punt van de software is dat het bijna alle functies aanpast aan telefoons van andere merken en bijna dezelfde ervaring biedt op de meeste Android-apparaten als het gebruik van een Huawei-telefoon. In de app kunnen gebruikers hun eigen gezondheidsplannen ontwikkelen, bewegingscursussen volgen of trainingsdoelen stellen.

Naast deze features voor hardlopers is de GT Runner ook voor de dagelijkse fietser net zo krachtig. Het biedt ook slaap- en stress tracking en herinneringen aan een gezond leven, zoals water drinken, diep ademhalen, vroeg naar bed gaan en zelfs een dagelijkse glimlach via de HUAWEI Health-app-functie. Omdat het zo comfortabel is om te dragen, is het 's nachts dragen als ik naar bed ga ook veel gemakkelijker dan andere horloges. Dus nu kan ik ook overwegen om de slaap tracking uit te proberen. Het biedt ook het afspelen van muziek met een koptelefoon of luidsprekers en wordt geleverd met een grote hoeveelheid opslagruimte.

Het horloge wordt gepositioneerd als het eerste professionele hardloop horloge van Huawei en kost € 299. Deze prijs is misschien niet erg spannend, maar als je de hierboven genoemde professionele functies wilt, kan het nog steeds een goede deal zijn. In ieder geval voor mij, ik denk dat ik er veel plezier aan kan beleven om het om mijn pols te dragen, mijn conditie en gezondheid in de gaten te houden, op een manier die echt een positieve invloed zal hebben op mijn algehele welzijn.

Aan de andere kant wil ik dit geld ook aan andere dingen besteden, zoals gezonder eten of een goede fiets kopen om meer buiten te zijn. Je kan jouw aankoopbeslissing nemen op basis van je voorkeuren. Het is in ieder geval zeker een aanrader om deze aan te schaffen.

Pluspunten

• Uitstekende GPS-verbinding
  • Draagcomfort
  • Batterijduur
  • Diverse sensoren + opties
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geen spraakbediening

Robert van Vliet 29-04-2022

Een perfecte aanvulling voor een gezonde actieve leefstijl

Geschreven voor: Huawei GT Runner

Ik heb de Huawei Watch GT Runner nu een aantal weken kunnen testen en ben zeer positief. Het zijn met name de kleine dingetjes die voor mij een grote impact hebben. Bij het opnenen zie je bijvoorbeeld de zonsopkomst en ondergang in je scherm wat er voor mij in resulteerde dat ik vaker dit soort momenten bewust meepakte en meer naar buiten ging voor het gouden uurtje.

Ik heb twee linkerhanden, maar ik had het horloge snel onder de knie, alles werkt erg gebruiksvriendelijk en snel. De hardloopknop is groot in beeld, knop indrukken en je kunt gaan met die banaan.

Ik hou ervan als producten er mooi uitzien, dit geldt voor het algemene design van het horloge, maar ook voor accessoires zoals de oplader, wat een rond magneetje is waar je je toestel heel makkelijk tegenaan klikt.

Ik heb met behulp van het horloge snel opgebouwd qua hardlopen naar een 10 km run. Fijn dat je hierbij de statistieken duidelijk kunt bijhouden via de app. De dagelijkse enquete via de app biedt voor mij ook toegevoegde waarde om nog beter je gezondheid in beeld te krijgen. Vragen gaan bijvoorbeeld over opstaan, water drinken, ademhaling, etc. Superhandig is dat ook je gewicht en stresslevel worden bijgehouden.

Als laatste, wat voor mij het allerbelangrijkst is, is dat je elke sport die je beoefent in kan voeren en bij kunt houden, of het nu indoor roeien is of crossfit. Dus niks staat je in de weg om te knallen met dit horloge aan je arm! Het heeft mij geholpen om mijn lifestyle te optimaliseren en meer in beweging te komen. O ja en bijna vergeten te vermelden: hij houdt ook nog eens fenomenaal de tijd bij ;).

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Zet aan tot beweging
  • Veelzijdig

Ben Max 26-04-2022

Top sportwatch met uitstekende hartslagmeter en batterij!

Geschreven voor: Huawei GT Runner

Ik heb de HUAWEI WATCH GT RUNNER gekocht voor het gericht trainen voor de halve triathlon. Ik zag ergens online dat Mo Farah (veelvoudig wereldkampioen en olympisch kampioen hardlopen) dit hardloophorloge aanraadde als zijn favoriete sportwatch. Misschien was het puur reclame maar ik ben het met hem eens: dat is ie van mij nu ook. Ik heb dit horloge nu bijna 2 maanden en bem super tevreden.
Ik heb hiervoor een Garmin hardloophorloge gehad en daarvoor een Polar (met hartslagmeterband). Beide meten goed de hartslag enzo en ook de trainingsprogramma's waren in orde, maar GPS was onnauwkeurig en duurde soms heel lang en het display/scherm was dof en weinig kleurrijk. Ook de batterij was gemiddeld.
Geen van deze issues bij de GT RUNNER van HUAWEI! Zeer goede hartslagmeting (getest naast mijn hartslagband/monitor) scheelde max 2 tot 3 slagen per minuut gemiddeld en hij liep even rap op bij HITT en meette alles accuraat. Ook giede en secure herstelhartslagmeting
GPS connectie vindt de GT RUNNER ook heel snel. In de meeste gevallen bijna direct klaar voor gebruik en ik woon in de stad in de randstad. Maar stiekem bem ik nog het meest onder de indruk van het AMOLED display wat heel fel kan worden ingesteld zodat je in de volle zon ook alles nog goed scherp en met heldere kleuren kunt aflezen. Vund de kleuren en de vele verschillende watch faces - zoals dat heet - best cool ogen. Maar goed, terug naar de sportieve functies van dit horloge.

Daarnaast biedt deze watch veel hardloop-specifieke programma's maar ook veel modi voor andere sporten - waaronder voor mij belangrijk: wielrennen en zwemmem, maar ook spinning, indoor fietsen, en ook binnenbad zwemmen en buiten zwemmen, waarbij het horloge ook je baantjes meet, je, aantal slagen meet en afstand per slag e.d. Dus het horloge doet niet alleen hardlopen meten en begeleiden! De naam RUNNER is eigenlijl te beperkt. Al heeft ie wel duidelijk de focus op het hardlopen.

Verder is het horloge zeer licht en zit het heel comfortabel met fijn flexibel rubberen(?) bamd. De bediening is rechttoe rechtaan met goed werkend touch screen, dat snel reageert op swipes en aanraking, en een draaibare (en indrukbare) kroon. Werkt soepel en eenvoudig.

Tot slot de batterij: die is ongelooflijk goed. Ik heb de hele dag de watch face aan staan, continue hartslagmeting , sport om de dag minimaal 1,5 uur met GPS en alle sensoren aan. Ik slaap er niet mee, maar sleep tracking doet ie ook. Na een week heb ik nog 24% batterij over. Ik laad de watch 1 x per week op maar zou denk ik iedere 10 dagen moeten kunnen. Opladen gaat razendsnel. Dit Lles maalt dit een heel fijn sporthorloge die je best casual de hele dag kan dragen (zoals ik nu al dik 7 weken doe).

Als laatste goed om te weten : Strava wordt niet 1-op-1 ondersteunt door dit horloge. Maar je kan al jouw data wel eenvoudig syncroniseren via je smartphone via de app Health Sync. Deze app koppel je aan de HUAWEI Health app waarmee je de WATCH GT RUNNER installeert en dit is ook de app waar al je trainingen, coortgang, hardloopprogrammas, routes en meer op staan. Allle gegevens kan, je dan automatisch syncroniseren via de Health Sync app met je Strava account. Je kan dus zonder telefoon gaan sporten en bij thuiskomst wordt alles vamzelf gekoppeld en gedeeld naar HUAWEI Health en Strava.

Je raadt het al: ik ben onwijs tevreden met de GT RUNNER en raad hem dan ook iedereen aan: van beginner tot gevorderde hardloper (of andere sporter)!!!

Score 9,5

Pluspunten

• Helder touch screen display
  • Langr batterijduur (10 dagen)
  • Nauwkeurige hartslagmeting
  • Snelle GPS-verbinding
  • Prijs/kwaliteit ratio is uitmuntend

Minpunten

• Geen apps als Komoot
  • Strava werkt via app op telefoon

n*******@h********** 25-04-2022

Top lichtgewicht sporthorloge met alle gemakken!

Geschreven voor: Huawei GT Runner

Mijn ervaring is gebaseerd op het gebruik tijdens de trainingen en voorbereiding richting de marathon. Allereerst wil ik benadrukken wat een enorm licht horloge het is en wat een fijn materiaal Huawei heeft gebruikt. Hierdoor vergeet je tijdens het lopen, trainen of het dagelijks leven vaak dat je hem om hebt. De speakers geven de vrijheid om telefoongesprekken te voeren of tussentijden te horen tijdens activiteiten en zijn goed hoorbaar, en de levensduur van de batterij is zelfs met dagelijks gebruik makkelijk meer dan een week.
Tot in de kleinste details zijn relevante gegevens van trainingen terug te vinden, wat een enorme plus is. Metingen van de Hartslag, Cadans, Hoogteverschil etc. zijn erg nauwkeurig, maar vooral de GPS springt hier uit. Geen enkele training zitten er gaten of sprongen in de route ongeacht de hoge gebouwen in het centrum van Rotterdam. De afstand en tijd is hierdoor altijd nauwkeurig.
Echter heb ik één nadeel gevonden aan het horloge. Het live tempo was vaak niet accuraat. Dit betekende dat ik bij het checken van mijn tempo tijdens het lopen vaak een tempo weergegeven kreeg die maximaal 30 seconde sneller of langzamer was dan mijn daadwerkelijke tempo. De meting die je krijgt na iedere kilometer was uiteraard wel accuraat omdat dit een rekensom is van afstand en tijd. Mocht je dus meerdere keren per kilometer willen weten wat je huidige tempo is, dan kan dit vervelend zijn. Wellicht dat Huawei dit nog met updates weet te fixen!
Verder is de naadloze samenwerking met oortjes en telefoon erg prettig en vooral makkelijk tijdens trainingen. Of het nu muziek, filmpjes, looproutes of inkomende oproepen zijn, alles valt te bedienen en te beantwoorden op het horloge, echt een pluspunt!

Conclusie: Een compleet lichtgewicht runners horloge voorzien van alle functies en gebruiksgemakken!

Pluspunten

• Gewicht
  • Vele opties
  • Accurate metingen
  • interface
  • Batterijduur

Minpunten

• Nauwkeurigheid live tempo

Kees Grovenstein 09-04-2022

Betere prestaties door HUAWEI GT Runner

Geschreven voor: Huawei GT Runner

De HUAWEI GT Runner helpt mij vooral om anders te trainen voor de halve marathon. Het geeft me nieuwe inzichten in trainingsschema’s. Daardoor zijn mijn prestaties veel beter geworden. De koppeling met mijn telefoon was gemakkelijk te maken en in de app kan ik duidelijk en overzichtelijk mijn prestaties vinden.
Het horloge is heel fijn om te dragen. Het beeldscherm is helder en je kunt goed scrollen. Tijdens het lopen worden de vorderingen goed doorgegeven.
Ik ben dus heel blij met dit horloge en voor een fanatieke loper is het meer dan de moeite waard.

Pluspunten

• Trainingsschema’s zijn ideaal
  • Gebruiksvriendelijk
  • Zit lekker
  • Helder en gebruiksvriendelijk beeldscherm

Sanbosman 04-04-2022

Ultieme (Sport) Smartwatch

Geschreven voor: Huawei GT Runner

De Huawei Watch GT Runner heeft mij echt overtuigd! Het AMOLED scherm is onder elke weersomstandigheid goed leesbaar en eenvoudig te bedienen. Ik gebruik hem zowel zakelijk als tijdens het sporten. Mede door de vele beschikbare watchfaces en het uiterlijk is dit goed te combineren.

Uiterlijk

De GT Runner is zeer fraai afgewerkt en kan tegen een stootje en is waterdicht. Hij is sportief en toch elegant. Het bandje is ademend en flexibel. Het menu reageert erg snel en het scherm laat weinig vingerafdrukken achter. Het horloge is erg licht wat voor mij een plus punt is tijdens het hardlopen, dit is ook 1 van de verschillen t.o.v. de andere Watch GT versies.

Sportfuncties en gezondheid

Omdat ik een fanatiek hardloper ben heb ik dit horloge mogen testen en ik moet zeggen ik ben overtuigd!
Deze smartwatch beschikt over talloze trainingsschema’s voor beginnende en gevorderde hardlopers en geeft mij veel inzichten in o.a. hartslag (inclusief onregelmatige hartslag tijdens de training) en het zuurstofgehalte in het bloed (SpO2).

Hij biedt standaardstatistieken zoals afstand, verbrande calorieën, tempo aan maar kan ook voorspellen hoelang je er over zult doen om bijvoorbeeld de 5K, 10K, halve marathon en een hele marathon te lopen. Bovendien zijn er talloze andere sporten en trainingsschema’s beschikbaar zoals zwemmen, fietsen, skiën en ga zo maar door. De GPS is vrijwel direct beschikbaar en is erg accuraat.

Batterij

Ik gebruik hem dagelijks met alle gezondheidsfuncties en GPS en wanneer ik 2x per week een half uur hardloop dan gaat de batterij ongeveer 11 a 12 dagen mee. Dit is aanzienlijk beter dan met mijn Apple Watch. De Watch laadt op van 0 naar 100% in ongeveer 1,5 uur. Hij kan tevens ook draadloos worden opgeladen.

Huawei Health app

Ik heb Watch GT Runner gekoppeld met mijn Apple iPhone 8 en de koppeling verliep erg snel.
In de app vind je alle trainen en gegevens terug. Het enige nadeel van de koppeling met een Apple is dat wanneer je berichten ontvangt je deze niet kunt beantwoorden (dit kan alleen met een Android toestel) en emoticons worden niet weergeven.

Er is ook een App store waar je verschillende andere app kunt downloaden ook dit werkt alleen met een Android toestel.
Bellen met deze watch is geen probleem en verloopt prima! Wat nog een voordeel is, is dat je de Huawei Watch GT kunt synchroniseren met Strava met de app Health Sync echter is dit tot op heden alleen verkrijgbaar voor Android-gebruikers.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Gewicht
  • Trainingsschemas
  • GPS

Minpunten

• iOS functies
  • geen draadloze betaling mogelijk