Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fitbit Sense op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Aaltje 12-07-2021

Top toestel

Geschreven voor: Fitbit Sense

Ik heb de fitbit Sense vanaf oktober 2020. Ik ben er erg tevreden over. Tot nu toe geen problemen met het product. Hiervoor had ik een Versa die ook altijd perfect werkte. Maar omdat ik graag gps had en erg gevoelig ben voor nieuwe snufjes ben ik overgestapt naar de Sense. De Sense is inderdaad wel prijzig. Voor mij konden ze er het half jaar gratis premium bij aankoop wel af doen en hem dan 50 euro goedkoper verkopen. Het is echter een top toestel!!!

Jeanette 28-04-2021

Fitbit Sense prima smartwatch

Geschreven voor: Fitbit Sense

Op zich een mooi en fijn ding.
Echter bij het wisselen van de wijzerplaat is het niet duidelijk welke betaalt moeten worden en welke niet.
Bij een betaal versie wordt je doorgelinkt naar een website waar je moet betalen...
Ontgrendel je clock........ bij het afbreken van deze handeling loopt hij vast en blijft hij hier om vragen.
Met geen mogelijkheid hier van af te krijgen en harde reset dan maar.
Na opnieuw opstarten werkt alles weer goed.
Ik had hiervoor een Garmin maar dat beviel niet zo goed als mijn eerste Fitbit de Versa. ( Die kapot was gegaan na een jaar)
Dus toch weer terug naar de Fitbit en dat werkt prima, zeer uitgebreide mogelijkheden.
Bij het installeren vraag hij div keren om je betaal gegevens in te voeren, trap daar dus niet in want het premium start automatisch na de proefperiode. Of je moet er wel gebruik van willen maken voor 9 eurie in de maand....

Pluspunten

• Uitgebreide mogelijkheden
  • ECG, EDA scan

Minpunten

• Vraag snel om je betaalgegevens.
  • Wijzerplaat wisselen loopt niet altijd makkelijk

thommsa 14-11-2020

Veel functies en innovatief, niet intuïtief

Geschreven voor: Fitbit Sense

De Fitbit Sense is op het eerste gezicht een mooi fitnesshorloge met alles erop en eraan. De bouwkwaliteit is voelt goed, het bandje is comfortabel en de installatie gaat gemakkelijk. Daarnaast zijn er veel functies en mogelijkheden die andere fitnesshorloges - ook van vergelijkbare of duurdere prijscategorie - niet hebben. De EDA scan detecteert stress, er is een temperatuurmeter voor de huid en een verbeterde hartslagsensor. Op papier veelbelovend, echter in de praktijk voelen de scores voor bijvoorbeeld stress aan als een gimmick zonder echter waarde. Als je het horloge vergelijkt met de Charge 4 van Fitbit, dan zijn de key-functionaliteiten vergelijkbaar voor de helft van het geld. Uiteraard krijg je er een mooi scherm voor terug, maar ook hier ontbreekt de echte toegevoegde waarde. Het touchscreen is vrij log, het horloge voelt traag en de als je je pols draait omdat je iets op het horloge wilt zien dan blijft het scherm de helft van de tijd zwart.

Als je een fitnesshorloge zoekt met veel functies en je vindt het wat minder belangrijk dat het intuïtief werkt. Dan is dit een goede optie. Zoek je echter een soepele ervaring, laat deze dan links liggen.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Veel functies

Minpunten

• Log
  • Vol met gimmicks

nielsn 27-10-2020

Fijne smartwatch, heerlijk bandje!

Geschreven voor: Fitbit Sense

Ik heb deze smartwatch nu een maand gebruikt en ik vind het een erg fijne smartwatch. Het geeft ontzettend veel data waarvan je je afvraagt of je het nodig hebt, maar dit wekt juist de interesse waardoor je steeds meer over je lichaam leert en waar die data precies voor staan.

Tijdens het outdoor sporten zoals bijvoorbeeld hardlopen fietsen is het ook een ideale smartwatch. De gps functie maakt dit een erg fijne toevoeging en je kan daardoor precies zien waar je geweest bent. Naast alleen de afstand zijn er ook hoogtemeters wat het erg leuk maakt om terug te bekijken.

De spotify app, en de bluetooth headset die je aan je smartwatch kan koppelen maakt het een perfecte combinatie van draadloos gemak. Vooral tijdens het sporten is je mobiel niet nodig om muziek te luisteren.

Ik raad deze smartwatch zeker aan!

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • bandje
  • hoge hoeveelheid data

Minpunten

• fitbit premium

Peettante29 25-10-2020

All-in; beweging & ontspanning

Geschreven voor: Fitbit Sense

Ik hoopte de Fitbit sense te mogen en testen en ik werd gekozen. Waarom wilde ik dit horloge testen? Ik heb een Fitbit versa 2 dat ik 24/7 draag. Gekocht juist om meer inzicht in mijn slaap te krijgen. Langzaam maar zeker denk ik een verband te zien tussen slaap en de menstruatiecyclus. Als ik onrustig slaap heb ik het vaak heel warm. Vandaar dus dat ik dit horloge wilde testen want deze heeft een themometer die je huidtemp gedurende de nacht meet. Na 3 dagen krijg je je eerste feedback en zie je dagelijks terug hoeveel je huidtemperatuur die nacht afweek van het gemiddelde. Tot op heden schommelt het tussen de -0.3 en de +0.3. Helaas is mijn testperiode nog te kort om te zien of er echt een verband is.

Het horloge zit superlekker. Ik was een beetje afwachtend voor het bandje maar dat heeft me positief verrast. Lekker soepel en blijft niet aan je huid plakken zodat het trekt ofzo. eigenlijk voel ik niet eens dat ik 'm omheb. De kast is stevig en strak. De bediening is makkelijk je gaat redelijk makkelijk door het menu. Zelf heb ik wat moeite met de reactie bij aanraken en dat is vooral bij de slimme wekker erg jammer (Tip: de slimme wekker; wakker worden van een licht getril aan je pols in plaats van het harde geluid van je wekker).

De Sense is uitgebreider van de versa 2. Zo heeft deze gps, de temperatuurmeter dus, snellere respons, ook snellere registratie van je hartslag ook als ie niet in de sportmodus staat. Al met al krijg je veel betere feedback. Daarnaast richt de Sense zich op je gehele gezondheid, niet alleen op je prestaties. Je kunt met het horloge een ontspanningssessie doorlopen waarbij je ruim de tijd kunt nemen (versa 2 max 5m) maar je kunt dus ook je huidige stresslevel meten door heel simpel je hand 2min over het horloge te leggen. Wat heel grappig is is dat ie het dus echt registreert als je met je gedachten afdwaalt naar bijv. ' zo veel te doen' dingen.

Handigheidjes vind ik ook dat je je berichten op je Fitbit kunt lezen. Niet alleen sms of whatsappjes maar ook andere apps kunnen een berichtje doorgeven als je dat instelt. Bij Android heb je de mogelijkheid geloof ik om de microfoon te gebruiken voor je smart-home. Zelf ben ik daar terughoudend in en vind ik dat niet nodig. Een ander handigheidje is dat je met je horloge kunt betalen (bepaalde banken/cc) en zeker met de mondmaskers scheelt dat weer. Hoewel de winterjassen het weer lastiger maken.

Wat ik erg jammer vind is dat je geen toegang hebt tot al je data tenzij je het premium account afsluit (12,-/mnd). Dan schijn je bijv. qua temperatuur het verloop gedurende de nacht te kunnen zien en ook andere features zitten qua maximale info daar soms achter verstopt. Het horloge zelf is zeker een 9 waard maar door deze ' truck' wordt het voor mij een 8. Je krijgt er overigens wel 6 maanden gratis premium bij als je de Sense koopt.

Zou ik de Fitbit Sense kopen als ik nu een nieuwe zocht. Waarschijnlijk wel. Zelf heb ik de gps bijv. niet nodig maar ik wil wel een horloge waar ik nog even mee vooruit kan. Ik heb nl. begrepen dat er geen nieuwe software meer uitgebracht gaat worden voor mijn versa 2. De Fitbit sense is een heel volledig horloge dat zich duidelijk onderscheid van anderen door op je gehele toestand te richten en niet enkel op je sportprestaties. Balans!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Erg uitgebreide functionaliteit
  • Activiteit & ontspanning

Minpunten

• touchscherm
  • niet alle functionaliteit zonder premium abo

Fay 23-10-2020

Fijn en mooi horloge, batterij gaat lang mee

Geschreven voor: Fitbit Sense

Ik heb nu ongeveer een maand deze Fitbit en heb zoveel mogelijk uitgeprobeerd. Als eerst wil ik zeggen dat ie heel mooi en vrouwelijk eruit ziet. Het scherm is krasbestending. De Fitbit laadt snel op en de batterij gaat een week lang mee. Aan de zijkant zit een knopje voor sneltoetsen. Eén keer lang drukken voor één optie en twee keer drukken voor meerdere opties.

Op het horloge zelf zitten meerdere apps die je kan gebruiken zonder je telefoon nodig te hebben. Zoals de relax app van Fitbit, die voor begeleide ademhalingssessies is. Je kunt zelf instellen hoelang je dit wilt doen. Daarnaast heb je een EDA scan sessie, de snelle sessie duurt 2 minuten en dan heb je nog een begeleide sessie die gebruikt kan worden tussen 1 en 60 minuten maar dan moet je een meditatie starten in Fitbit. De EDA scan gebruik ik eerlijk gezegd bijna niet, omdat je je hand op het scherm moet leggen en niet mag bewegen. De snelle scan gebruik ik soms. Verder kun je verschillende dingen bekijken en bijhouden in de app zoals je temperatuur, watergebruik en gewicht.

Verder kan de Fitbit oproep- bericht- en appmeldingen ontvangen, Spotify bedienen, trainingen starten via het horloge zelf, een timer of stopwatch gebruiken, het weer bekijken, je agenda bekijken, een ademhalingssessie starten en Fitbit Pay gebruiken.

Deze Fitbit meet ’s nachts je temperatuur, maar verwacht niet dat er bijvoorbeeld 36,5 graden komt te staan. Je moet eerst zelf je temperatuur meten en de Fitbit laat dan zien hoeveel je temperatuur varieert in de nacht. Ik vind dat dit wel wat duidelijk aangegeven had mogen worden, dus ik had er meer van verwacht. Maar ik ben wel blij met het horloge en daarnaast vind ik m gewoon erg mooi. Ook handig dat ie waterproof is.

Pluspunten

• Batterij laadt snel op en gaat een week mee
  • Mooi design met krasbestendig scherm
  • Waterproof
  • Meerdere sneltoetsen in te stellen

Minpunten

• Spotify werkt alleen met telefoon

Janina1988 17-10-2020

Slimme wearable voor gezondheid en sport

Geschreven voor: Fitbit Sense

Ik heb de Fitbit Sense een maand mogen testen. Voorheen had ik een Michael Kors Sofie, dus dat is mijn vergelijkingsmateriaal. Van de Fitbit Sense spraken mij vooral de mogelijkheden aan van de mindfulnessapps en ondersteuning bij training. Door bij te houden of je genoeg beweegt of genoeg stappen hebt gezet, word ik extra gemotiveerd om te bewegen.

Ik probeer elke dag even tot rust te komen met een begeleide ademhalingssessie. Dit helpt mij om weer even te gronden en relaxen. Bij een drukke baan is dit handig, je kan het tussendoor doen en wanneer je even de behoefte voelt. Je kunt ook je stemming dagelijks bijhouden. Als je even in een zware periode hebt, is de Fitbit wel een soort buddy. Je kan altijd even wat ademhalingsoefeningen doen. Met de EDA-scan registreert de Fitbit je stress niveau op basis van bepaalde pulsen in je handpalm.

De batterij gaat echt wel vier dagen mee bij mij, terwijl mijn vorige horloge maar een dag meeging. Ook is het horloge makkelijk te onderhouden en waterresistent. Het bandje zit comfortabel.

Al met al is er zoveel mogelijk met deze Fitbit. In combinatie met het premium abonnement heb je alle mogelijkheden. Dit had voor mij wel gratis mogen zijn, maar goed. Behalve de prijs zijn er eigenlijk geen minpunten aan dit horloge.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Makkelijk te onderhouden
  • Veel mogelijkheden voor lichaam en geest
  • Motiveert om meer te bewegen

Minpunten

• Prijzig

wildhoney 16-10-2020

rolls royce onder de trackers

Geschreven voor: Fitbit Sense

Deze Fitbit Sense is een heel compleet horloge / smartwatch / (fitness) tracker / health monitor die er ook nog mooi uitziet.
Een sieraad om m'n pols :-)
Ik ben al enige tijd in het bezit van een Fitbit Charge 3, die me qua functies etc. uitstekend bevalt. Toch was ik op zoek naar een ‘mooi horloge’.
Bij de meeste smartwatches is de batterijduur ronduit beroerd. Binnen 1 a 2 dagen opladen is geen uitzondering. Bovendien is een ‘mooi horloge’ lastig ook ’s nachts te dragen.
Deze Fitbit Sense heeft beide in huis. Het is een geweldige smartwatch en ook nog eens een sieraad. Heel eenvoudig zijn er veel wijzerplaten te kiezen, waardoor je horloge telkens een ander uiterlijk en uitstraling krijgt. Veel zijn gratis, ook veel tegen betaling. Allemaal te kiezen via de Fitbit app op je gekoppelde telefoon. Je kunt 5 ‘voorkeur wijzerplaten’ standaard op je Sense laden, waar je heel eenvoudig tussen kunt wisselen.
Het horloge is heel degelijk. De kast is van aluminium en oogt en voelt heel degelijk. Fijne afgeronde hoeken en het bandje zit prettig. Bovendien is het bandje eenvoudig verwisselbaar met goed verkrijgbare compatible banden, waarmee je ook op die manier je horloge een ‘eigen’ uitstraling kunt geven.
De bediening is even wennen, maar werkt prima. Het wennen gaat ook heel snel.
Je kunt eenvoudig instellen van welke apps op je telefoon je een melding op je SAense wilt krijgen. Whatsappjes kan je goed lezen op het kleurenscherm. Maar ook andere meldingen van social media, spelletjes, je bank, nieuws, etc. etc. Je kan het zelf eenvoudig aan en uit zetten via de Fitbit app op je telefoon.
In de sportschool merk je niet dat je een horloge om hebt, tot je t nodig hebt. Bijvoorbeeld om een timer te activeren. Dat gaat heel soepel en maakt bijvoorbeeld de tijd bij interval trainingen goed te managen. Beter, handiger (en voor je telefoon) veiliger dan een smartphone op de grond naast je. En de trilling voel je goed.
Bovendien kan je de trilling eenvoudig van licht naar zwaar schakelen en omgekeerd. Ideaal.
Voor zover ik kan beoordelen zijn de metingen (hartslag, stappen, slaap, etc.) nauwkeurig. Verder biedt de Sense de mogelijkheid om zaken als je huidtemperatuur ’s nachts, hartritme, saturatie (SpO2), te meten. Als je die wilt weten: handig. Wil je dat niet: ze zitten niet in de weg…
Het maken van een hartfilmpje van 30 seconden gaat ook heel eenvoudig…
Ideaal vind ik de NFC-chip. Die maakt t mogelijk om je bankpas (beveiligd met code) op je horloge te zetten. Zo heb je altijd je bankpas bij je en kan je heel eenvoudig draadloos betalen bij elke PIN-terminal.
In het menu vind je alle apps. De volgorde van de apps op het scherm is makkelijk aan te passen, zodat je je veelgebruikte apps op het 1e scherm kan zetten en zo verder.
Het enige minpunt wat ik nu kan bedenken is de aanraakgevoelige knop aan de zijkant. Die laat zich soms wat lastig vinden.
Mijn conclusie: ik ben heel blij en tevreden over de Sense. Ik was bang dat de Sense t.o.v. de Charge3, omdat de Sense groter is, meer ‘in de weg’ zou zitten, maar dat is juist niet t geval. Door de afgeronde vormgeving bemerk je m juist minder. Eerlijk gezegd voldoet de smartwatch me boven verwachting.

Pluspunten

• vormgeving
  • degelijk
  • duidelijk en mooi scherm
  • licht aan je pols
  • snel opgeladen

Minpunten

• batterijduur iets minder dan een week

Antsch 12-10-2020

Fijne horloge met leuke functies

Geschreven voor: Fitbit Sense

Ik gebruik dit product vaak bij het sporten en ik ben de spreken over de hartslagmeter. Erg accuraat en goed weergegeven. Je kan je eigen klokje kiezen en zelfs je eigen apps kiezen. Het horloge is makkelijk in gebruik en bied erg veel opties. Hij is ook waterproof en heeft in mijn optiek een mooi, strak design. Batterijduur bij intens gebruik is ongeveer 4/5 dagen en in een paar uur weer volledig opgeladen. Wat ook handig is, is de rapportage van de slaapkwaliteit. Iedere nacht meet hij de slaapkwaliteit en hier maakt hij automatisch een verslag van.

Al met al een fijn apparaat en zeker een aanrader.

• Waterproof
  • Functies

Mustafa 12-10-2020

Fitbit Sense

Geschreven voor: Fitbit Sense

Erg blij mee, veel opties, duidelijk overzicht in zowel de app als op de PC. Veel wijzerplaat opties ook. Erg handig te bedienen. Eerder smartwatches gehad maar deze is toch wel een pareltje ;)

Pluspunten

• veel opties

Sab10 11-10-2020

Geweldige smartwatch

Geschreven voor: Fitbit Sense

Een mooi horloge, maar een nog fijnere smartwatch. Het scherm is helder en schiet goed aan wanneer ik het wil. De batterij gaat lang mee, wel 6 dagen en ondertussen krijg ik de meest uitgebreide analyses. Van mijn nachtrust, training en zelfs temperatuur. Hierdoor kan ik mijn patronen aanpassen waar nodig en helpen de tips mij bewuster stil te staan bij mijn behoeftes. De mogelijkheden zijn zeer ruim bij deze Fitbit en tot nu zeer accuraat. Ik ben erg tevreden.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • design
  • vele mogelijkheden
  • accuraat
  • draagt fijn