• Test panel 9.2 mrt 2023
  • APR 2023
Bekijk 14 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SM-S918B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Pt65 04-07-2023

Goede camera, belabberde caccu

Geschreven voor: Samsung SM-S918B

Goede telefoon met erg goede camera.
Groot nadeel: de levensduur van de accu is erg beperkt.
Ter vergelijk: hiervoor had ik een Huawei P10 pro en die gaat nu 5 jaar oud langer mee. Ruim een dag tegen amper een dag voor de S23. En dan heb ik de S23 ook nog op spaarstand staan (oa 5G uit).

Pluspunten

• Camera
  • Grootte

Minpunten

• Accu
  • Standaard instellingen

Nassira 04-06-2023

Samsung s23 ultra

Geschreven voor: Samsung SM-S918B

Vind dit een hele mooie telefoon voldoet echt aan al mijn verwachtingen. Ik hou er zelf van om wat grotere telefoons te hebben voor het kijken van filmpjes etc. De beeld is naar behoren wat betreft de camera. Ook geniet ik van 256 gb aan ruimte. Ik maak altijd ook veel notities dus vond ik dit ook echt bij me passen. Kortom een lekker aankoop ben er helemaal tevreden mee. Zeker een aanrader!

Groet,
Nassira

Pluspunten

• Grote beeld
  • 256 GB
  • 5G telefoon
  • Notitieschrijven

Matvdd 10-03-2023

Galaxy S23 Ultra, Topper in het high-end segment

-Introductie:
Als tester heb ik de gelegenheid gekregen om de nieuwste Samsung S23 Ultra te mogen testen.
Deze zal ik deze review vooral vergelijken met mijn dagelijks gebruikte Samsung S21 Ultra van 2 generatie terug.
Alsook de Samsung S20FE van mijn vrouw. Wat ondertussen al 3 generatie geleden is.

-Unboxing:
Een heel nieuwe unboxing experience voor mezelf. Eerste smartphone waar standaard geen oplader bijgeleverd wordt. Wat dan weer zorgt voor een slank pakket met een heel minimalistische weergave op de doos van de achterkant van deze Galaxy S23 Ultra.
Bij de smartphone zit nog een usb c kabel, die goed is voor 3 ampères. Maar voor de snellaad ervaring is het toch aan te raden om te kiezen voor de 45W Samsung oplader die 5 ampères ondersteund indien je dergelijke nog niet in de kast liggen hebt.

-In gebruik name:
Komende van een Samsung Galaxy toestel, is het overgaan naar een nieuwe super eenvoudig.
Bij de opstart procedure laat je het nieuwe toestel weten dat die alle info kan overnemen van je vorige toestel, ofwel draadloos of bedraad, en binnen de korte keren staan al je foto, bestanden, instellingen en apps op je nieuwe Samsung.
Super handig.

-Nieuwe features:
Een nieuw feature voor mij is de S-Pen, afkomstig van de vroegere Samsung Note’s.
Zelf heb ik me nooit aan een pen geriskeer bij mijn smartphones, ik kan me enkel nog de ervaring herinneren van oude PDA’s waar zo’n pennetje bijzat. Maar dit is wel iets totaal anders.
Respons van de pen is uitstekend, je kan verschillende soorten feedback selecteren zodat het iedere keer niet iets anders aanvoelt, van schrijven met een fysieke pen tot potlood,…

-Niet aanwezig op het toestel:
Al sinds enige tijd de trend, maar voor sommige mensen misschien niet onbelangrijk, geen audio jack aanwezig op dit toestel.
Alsook de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden valt weg. Hoewel het toestel dual sim ondersteund is er geen plaats voor een sd-kaartje te plaatsen.

-Het display:
De blikvanger van dit toestel, gelijklopend met de camera’s aan de achterzijde misschien, is toch wel dit prachtige display.
6.8” 3088x1440 UHD Oled display dat tot 120Hz kan verversen.
Tot op the line scherm op dit moment beschikbaar, wat je ook mag verwachten in deze prijsklasse.
Niets negatief te vermelden hierover, je bent gewoon omver geblazen ervan.

-De processor:
Samsung gebruikt voor deze S23 Ultra de Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2, wat nieuw is voor wij Europeanen gezien die Qualcomm processors enkel voorbehouden waren voor de Amerikaanse markt.
Veel zuiniger in batterij verbruik, wat de batterijduur van de smartphone enkel maar ten goede komt, naast de razendsnelle snelheden die deze high end processor kan halen.

-De batterij:
Over de batterij gesproken. Een 5.000mAh Li-Ion batterij zorgt voor meer dan een volledige dag aan lading.
Gekoppeld met een snelle 5A lader en je kan heel snel deze smartphone terug een extra boost geven om weer wat langer de dag door te komen.
Naast laden met de kabel, kan deze high-end smartphone natuurlijk ook draadloos laden. Zelfs gebruik makend van de Quick Charge 2.0 (Wel gebruik makend van dezelfde 5A oplader hiervoor).

-De camera:
En wat voor een camera, ikzelf ben nog steeds heel tevreden van de camera’s in mijn S21 Ultra, zodanig zelfs dat ik de upgrade naar de S22 Ultra nooit overwogen heb. Zover gaande zelfs dat ik de S23 Ultra, hier in review, normaal ook niet ging overwegen.
Gelukkig heb ik de kans gekregen om deze toch te mogen testen voor review en er zijn zeker verbeteringen merkbaar.
De zoom mogelijkheden, die mij zo omver bliezen bij mijn S21 Ultra, zijn hier bij de S23 Ultra gelijkaardig.
Maar wat me het meest opviel is de betere kleur weergave en contrast.
Hoewel er minder camera’s in de Galaxy S20FE van mijn vrouw aanwezig zijn en deze niet de Megapixels hebben van mijn eigen S21 Ultra, waren haar foto’s altijd beter in kleurweergave en contrast.
De foto’s van mijn S21 Ultra zijn precies altijd wat uitgewassen en lijken nog een snelle fotobewerking nog te hebben.

Met deze S23 Ultra is dit verleden tijd, zowel haar scherpe foto’s met prachtige kleurweergaven alsook de telelenzen. Voor mij persoonlijk, de beste camera’s op een smartphone die ik persoonlijk al heb mogen testen.

De Prijs:
Deze categorie vind ik zelf heel persoonlijk, ieders zijn budget laat toe om al dan niet in dit segment een smartphone uit te zoeken.
Vandaar vergelijk ik dan ook met gelijkaardig geprijsde smartphones, waar deze Galaxy S23 Ultra er dan met kop en schouders boven uitkomt

Pluspunten

• camera
  • display
  • processor
  • batterij
  • S-Pen

arnevs 09-03-2023
Geschreven voor: Samsung SM-S918B

De s23 ultra is een fantastische gsm. En heeft ook zeer goeie camera's en voelt super snel met het 120hz scherm en de nieuwe snapdragon 8 gen 2 cpu. Het kan met gemak elk spel aan. Ook tijdens het navigeren door de telefoon voelt alles smooth zonder te haperen of vast te lopen. De gestures navigatie voel ook goed doordat het scherm aan de zijkanten lichtjes gebogen is glijd je vinger over het scherm.

In het begin dacht ik dat ik de s pen niet veel zou gebruiken, maar hij is toch zeer handig voor groeps foto's te nemen van een aftand, voor vlug iets op te schrijven of voor powerpoint prezentatie's te bedienen.

De accuduur is ook goed en had soms dagen waar ik dag eindigde met nog 70% batterij over. De laat snelheid is goed maar ik had het wel iets sneller verwacht. De reverse wirrless charging is handig voor als je draadlose oortjes plat zijn en je hebt geen kabel bij je.

Er zijn natuurlijk ook een paar negative aspecten. Zoals dat er geen oplader in de doos zit alleen maar een kabel. En dat da s23 goed voeld om vast te houden maar dat hij wel glibberig voeld dus ik raad aan om ook zeker een gsm hoesje er bij te kopen.

Ik zou de s23 zeker aan raden.

Pluspunten

• Scherm
  • Performance
  • Camera's
  • Accuduur

Minpunten

• glibberig om vast houden

Lander 06-03-2023

De combo van alles wat je van een high-end Android verwacht

Geschreven voor: Samsung SM-S918B

Deze S23 Ultra is de combinatie van alles wat je van een high-end smartphone verwacht.

Om te beginnen zijn de camera's van topkwaliteit. Kies je voor eenvoud en gemak, dan weet de software je foto of video moeiteloos vast te leggen om daarna alle details te kunnen herbeleven.
Wil je (zoals ik) op sommige momenten wat meer controle, dan selecteer je de "Professionele modus" en heb je een handige interface om de instellingen zoals ISO-waarde, autofocus en sluitertijd snel bij te stellen. Omdat de sensors van de S23 Ultra zo groot zijn, wordt er veel detail in de (optionele RAW) foto's opgeslagen, waarmee je daarna aan de slag kan bij het post-processen.
De DSLR kan wat vaker thuisblijven met deze op zak!
En dat bewerken van de foto's is een plezier op het grote, heldere scherm. Zelfs bij hard zonlicht valt op hoe hoog de helderheid kan (mits een extra aangepaste instelling - niet vergeten!) en hoe zichtbaar alles dus blijft. Om de kleine details aan te passen of net weg te werken, kan de S-Pen dan weer van pas komen. Handig om die altijd bij de smartphone te hebben en dus snel te kunnen gebruiken!
Ik koos ervoor om de “vloeiende” instelling van het scherm te gebruiken tijdens de test. Het scrollen door artikels voelt daardoor een stuk aangenamer en minder vermoeiend voor de ogen.
De accuduur werd in online reviews geprezen. Mensen lijken tot wel twee dagen zonder oplader te kunnen, maar dat lukte mij niet zonder bepaalde instellingen (zoals de 120Hz refreshrate) uit te schakelen. Als je je best doet, moet er waarschijnlijk wel meer uit de batterij te halen zijn. Ik had het gewoonweg niet nodig.
Om af te sluiten wil ik hebben over het gevoel van deze S23 Ultra. Het toestel voelt zeer solide aan, maar heeft daardoor wel wat gewicht. De breedte zorgt ervoor dat deze moeilijk een broekzak in- en uitglijdt. Met een hoesje errond wordt dat nóg moeilijker. Het scherm heeft licht gebogen randen, maar gelukkig niet zo gebogen als vorige Samsung Edge toestellen, waardoor de vingers gemakkelijk over de randen gaan bij het gebruiken van gestures.

Pluspunten

• De camera's!
  • Software
  • Scherm

Minpunten

• Prijs :(
  • Vrij groot

jeroenp 04-03-2023

Samsung Galaxy s23 ultra

Geschreven voor: Samsung SM-S918B

Dit toestel is geweldig met dit toestel merk je hoe ver technologie staat. Het grote schermformaat zorgt voor een meeslepend kijkersvraging, of je nu naar tv kijkt of je favoriete spel speelt en dat op het grootste schermkwaliteit.

Een van de opvallende kenmerken van deze smartphone is het camerasysteem. De camera kan in elke situatie verbluffende foto's en video's maken. De kwaliteit van de beelden is uitzonderlijk, met scherpe details en natuurgetrouwe kleuren.

Ook de batterij gaat geweldig lang mee en is op geladen op iets meer dan een uur van 0 naar 100.
Conclusie dit is een top toestel en onderscheid zich van andere toetsen en is 100% zijn prijs waard.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Groot scherm
  • Lange batterijduur
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Prijzig

MrPepino 03-03-2023

Top smartphone

Geschreven voor: Samsung SM-S918B

Als gamer was ik zeer enthousiast om de S23 Ultra te mogen testen en het heeft zeker niet teleurgesteld. De eerste indruk was indrukwekkend want het scherm is groot, helder en de beelden zijn haarscherp. Ik heb verschillende spellen gespeeld en ik moet zeggen dat de vloeiende prestaties uitstekend zijn. De batterijduur is ook zeer goed want na een dag vol verschillende uren aan gamen was de batterij op het einde van de dag nog steeds niet volledig leeg. Hoewel ik geen professionele fotograaf ben, voel ik me wel als 1 door de prestaties van de camera. De nachtfotografie-functie is een geweldige toevoeging en maakt foto's in het donker veel helderder. De S Pen maakt ook multitasking veel gemakkelijker waarmee ik snel notities tussendoor kan maken.

Pluspunten

• Camera
  • Batterij
  • IP68 rating
  • Veel software features

Minpunten

• Prijskaartje
  • Curved scherm moeilijk voor screenprotectors

xRuby 27-02-2023

Goede telefoon, minder goede prijs

Geschreven voor: Samsung SM-S918B

De Samsung S23 Ultra is een telefoon die perfect is voor professionals of bedrijven. Of dit echter ook een telefoon is voor de 'standaard' gebruiker ben ik niet zeker van. Ik zelf heb de telefoon enkele weken gratis mogen testen. Hiervoor kwam ik van een Samsung S21.

Bij de unboxing van de telefoon viel me al direct op dat er opnieuw geen lader of adapter bij zit. Terwijl ik snap dat dit ergens voor het milieu is, stelt het me dan toch teleur dat grotendeels een nieuwe 45W adapter zal moeten aankopen als je snel wilt kunnen laden.

Wanneer je deze echter hebt, valt het me op hoe groot de batterij van de Samsung S23 Ultra is. In tegenstelling tot de S21 gaat de batterij van de S23 Ultra enorm lang mee! Met een gemiddeld gebruik, heb ik deze 1x per 2 dagen moeten opladen. Wanneer je hem enorm veel gebruikt, kan je ongeveer rekenen op 1x per dag. Met de 45W adapter gaat dit echter wel enorm snel, de telefoon is volledig opgeladen in net iets meer dan 1 uur.

De snelheid van deze telefoon valt ook direct op, met een Snapdragon 8 Gen 2 processor, kan je eigenlijk bijna eender welke game die mogelijk is op een telefoon aan. Je merkt dan ook echt dat alles enorm snel reageerd, en gewoon vlot gaat.

Nog een mooi punt is het scherm, met een 6.8 inch scherm met een mooie kleurenkwaliteit, kan je genieten van een meeslepende serie, game, of genieten van de beste foto's. Ook de S-Pen speelt hier mooi op in, je kan namelijk op eender welk moment op dit scherm schrijven, notities maken, screenshots maken, ...

Nu komen we echter bij de meer teleurstellende puntjes, bijvoorbeeld de camera. Ook al zijn de camera's zelf enorm goed, merk ik hier nog wel enkele pijnpuntjes. Zo zijn de lenzen zelf bijvoorbeeld best breed, en zorgt dit dus voor uitstekende lenzen aan de achterkant van je telefoon. Hierdoor, heb ik persoonlijk, continue het idee dat ik de lenzen zal beschadigen door de telefoon nog maar naar te leggen op een tafel. Daarnaast is de software van de camera's ook nog niet op punt. Bij het maken van een foto, merk je dat de processor zelfs tijdens het richten op een object, nog tot 3x aan toe de kleuren en contrast veranderd. Op het einde, zijn de kleuren dan ook niet altijd zoals gewenst. Ook nog een dom makement is de laser focus sensor. Als je een foto van iets maakt tegen het raam, zal je namelijk in het donker een paars infrarood licht zien op je eigen foto... De sensor stopt namelijk niet, en verpest dus ook ineens je foto. Ook moet ik wel eerlijk zijn, en zeggen dat, als je geluk hebt, de S23 Ultra prachtige foto's kan maken.

Als laatste kom ik uit op de prijs. Dit is dan nog voor mij de grootste twijfel. De S23 Ultra kost op het moment van schrijven 1299EUR. De 'standaard' S22 vind je ondertussen al voor 600EUR. Hierbij stel ik me dan echt de vraag of je 700EUR wilt opleggen, puur voor het gebruik van de S-pen, iets betere foto's, en een grotere batterij. Al bij al, heb ik dat er als normale gebruiker, niet voor over.

Pluspunten

• Goede camera's
  • Grote batterij
  • Supersnel

Minpunten

• Software nog niet op punt
  • Laser Focus verpest je foto's
  • Prijs