Sony Xperia XA2 zwart / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 135 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Ronald 30-05-2018

Strakke, snelle en stijlvolle telefoon

Als je op zoek bent naar een snelle compacte en stijlvolle telefoon in het middensegment is dit een prima telefoon. De telefoon is zeker voor zijn adviesprijs keurig afgewerkt en voorzien van vele features. Een mooie vingerafdrukscanner op de achterzijde, een 23MP camera aan de achterzijde en een 8mp wide lens camera aan de voorzijde.

Afwerking
De achterzijde van de telefoon is van hoogwaardig plastic, maar gezien ik altijd een hoesje heb zie ik dit niet als minpunt. De zijkanten en voorzijde van de telefoon zijn van metaal en glas en het geheel ziet er strak uit. Nu vind ik het 16:9 design altijd al strak ogen en je hebt bijna nooit zwarte randen bij filmpjes kijken.

Gebruik
De telefoon is wel wat dik en zwaar, maar door de gebogen achterzijde ligt die heel goed in je hand. De telefoon is lekker snel en heeft meer dan voldoende kracht voor regulier gebruik, WhatsApp, mail, browsen, YouTube, muziek, navigatie etc.

Hij kan ook prima multitasken zonder dat die nat wordt. De vingerafdrukscanner is handig in gebruik en via het bijbehorende hoesje van Sony heb je ook gelijk een autowake en sleep functie.
Oftewel voor iedereen die op zoek is naar een telefoon die je vooral gebruikt voor de in de vorige alinea genoemde applicaties. Kan ik deze telefoon zeker aanraden. Het scherm oogt iets te blauw, maar dat is eenvoudig aan te passen in de instellingen. De telefoon is voorzien van een 3300mAh accu dus dat is meer dan prima.

Pluspunten

• Voldoende vermogen
  • Lange batterijduur
  • Goed Scherm (na afstellen)
  • Android 8.0

Minpunten

• Even wennen aan dikte en gewicht

Kiim94 18-06-2018

Prima telefoon

Prima telefoon, hiervoor sony gehad en zeer tevreden daarom nu weer voor hetzelfde merk gekozen. Zit aan beide kanten een goede camera op, en de selfie camera met de grotetr hoek is ideaal. Ook de batterij gaat ruim een hele dag mee met intensief gebruik. Daarnaast ook een goede prijs kwaliteit verhouding!

Pluspunten

• Batterij
  • Camera
  • Snelheid
  • Scherm

Minpunten

• Aan de grote en zware kant

Desiree 23-05-2018

Scherp beeld, lekker snel, mooi ontwerp,

Heb altijd sony gehad en nooit geen problemen gehad. Ben er altijd blij mee geweest. Hij maakt geweldige foto's en ligt heerlijk in de hand

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Ligt lekker in de hand

Coen 21-05-2018

Mooi design, mooi scherm en goede accuduur

Erg mooi toestel, ben gevallen voor de blauwe variant zodat je ook uniek bent.
De foto kwaliteit is erg goed wat voor mij erg belangrijk is en de accu gaat ook erg lang mee.
Al met al zeker een strak geprijsd toestel voor wat met de beste kan concurreren.

Pluspunten

• design
  • scherm
  • camera
  • accu
  • meegeleverde foto software

Minpunten

• geen snellader meegeleverd

Pvn 17-05-2018

Fijn scherm, super camera, goede accuduur.

Goede camera, fijne vormgeving, snel en sterke accu. Doordat scherm iets rond is wel lastig een shield te plakken. Een bumpercase is een goede oplossing

Anja Schurink-Vedder 27-03-2018

Groot scherm en reageerd goed

Nou ik ben nog aan het ontdekken erg wennen komt van een samsung Galaxy s4 af. Na 6 jaar trouwe dienst. Dus elke dag wat nieuws ontdekken en bevalt tot nu toe goed. Alleen overdracht van oud naar nieuw mobiel liep niet echt lekker.

Jan 19-03-2018

Zeer fijn toestel met mooi helder scherm en goede batterij

Heel fijn toestel met een fijne camera, goed en helder scherm en goede batterij, dit tezamen met nog veel andere pluspunten maakt van deze midrange een high end toestel, ik persoonlijk vind dit echt een aanrader.

Pluspunten

• Duidelijk en helder scherm
  • Batterij duur
  • Goede camera

Minpunten

• Kan zo niks bedenken

CT 18-06-2018

Waar voor je geld!

Gekocht omdat ik altijd tevreden ben geweest over mijn eerdere sony toestel.
Helder beeld, snel, groot scherm en goede camera zijn voor mij 't belangrijkst.
Prima toestel voor een prima prijs.

Pluspunten

• camera
  • schermgrootte
  • helder beeld
  • snelheid
  • prijs

Rogier 18-06-2018

Mooi afgewerkt en stevig toetstel.

Een toestel wat duidelijk in de hand aanwezig is. Groot scherm waar je prettig en gemakkelijk naar kan kijken.
Foto's en films zijn van verbluffende kwaliteit. Erg handzaam en haarscherp.
Geluid is uitstekend. Batterij gebruik gaat zeker twee keer langer mee dan de iPhone. Jarenlang gewerkt met ios de overgang ging erg eenvoudig. Links of rechtsom komt 't allemaal op hetzelfde neer.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Camera hoge kwaliteit
  • Batterij

Minpunten

• Redelijk zwaar toestel

Jan p. Landstra 17-06-2018

Duidelijke indeling, groot scherm, handige functies

Ik gebruik al jaren diverse Sony's. Deze is nog weer handiger en sneller dan mijn voorgaande toestellen. Goede duidelijke verstaanbaarheid van de telefoon ook via bleutooth verbinding met bijvoorbeeld mijn auto. Goede foto's. Snellere Apps. Ligt goed in de hand. Alleen weer een andere oplaad snoertje.

Esther 17-06-2018

Fijn in gebruik

Groot scherm
Bedien gemak door weinig knoppen.
Mooie telefoon die mooie foto's maakt
Geluid is ook goed en je kunt er ook nog mee bellen!!!

Pluspunten

• Scherm
  • Foto's

Esther 14-06-2018

Fijn in gebruik

Groot scherm
Bedien gemak door weinig knoppen.
Mooie telefoon die mooie foto's maakt
Geluid is ook goed en je kunt er ook nog mee bellen!!!

Pluspunten

• Scherm
  • Foto's

MRN 14-06-2018

Loopt vaak vast

Een paar weken terug deze telefoon gekocht en ik ben zwaar teleurgesteld. Ik heb altijd Sony gehad en altijd zeer tevreden, maar dat kan ik na deze (mis)koop helaas niet meer zeggen.
De telefoon is net nieuw maar loopt vaak vast: 1x dat de telefoon helemaal nergens meer op reageerde (ook niet uit te zetten) en 1x dat hij vanzelf opnieuw ging opstarten. Verder meerdere keren dat hij 'gewoon' even vastloopt, wat dus eigenlijk niet gewoon is voor een nieuwe telefoon..

De camera valt me tot nu toe ook tegen net als de batterij, deze gaat een stuk minder lang mee dan mijn vorige Sony van 3,5 jaar oud.

Waar ik normaalgesproken erg kan genieten van een nieuwe telefoon kan ik dat van deze niet zeggen, ik mis mijn oude.

Wel handig is dat het scherm verkleind kan worden zodat je met 1 hand kan typen. Ook het geluid vind ik vrij goed.

• Scherm verkleinen

Minpunten

• Loopt heel vaak vast
  • Camera en batterij valt tegen

Ria 13-06-2018

Zeker een goede accuduur

Had al eens een sony Ericss
on toen de xperia1 en de xperia a2 bevalt prima vandaar mijn keuze voor dit toestel ook vanwege de betrouwbaarhheid

Mike 11-06-2018

Goede accu en goede camera

Ik zocht een redelijk budget telefoon met een goede camera. Na veel vergelijken en afwegen toch de keus gemaakt voor de XA2.

De camera was mijn voornaamste reden deze is dan ook goed voor de prijs van het toestel. De accu gaat makkelijk een dag mee en de slimme software zorgt voor een optimale opgeladen accu.

De telefoon zelf werkt snel en weinig apps van derden. Klein beetje Sony erover gegoten rest is nagenoeg stock Android.
Beveiliging updates mochten wel iets sneller komen maar verder de meest recente Android.
Het geheugen loopt soms wel wat vol omdat de XA2 maar 3gb intern heeft de XA2 Ultra heeft wel 1gb meer maar daar is het scherm qua PPI een stuk lager.
Leuke van de front camera is dat hij een redelijke selfie kan trekken en de 120graden optie is een leuke gadget.

Enige nadeel is dat de achtercamera geen macro opnames kan maken, worden gewoon onscherp.

• Camera
  • Hardware

Minpunten

• Geen macro functie
  • 3gb geheugen

Jet 11-06-2018

Groot scherm

Al jaren Sony fan, deze werd aangeraden. Ik ben erg tevreden over het toestel. Lekker groot en ligt prettig in de hand. Camera is niets op aan te merken en hij is erg vlot.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Ligt prettig in de hand

Minpunten

• Vingerafdruk op de achterkant

Karl. T 10-06-2018

Adorable and compact

It looks good and it's quite amazing for what you get for that price. I like the fact that it's a a bit smaller and that the fingerprint scanner is on the back of the device.

Pluspunten

• Accuduur
  • Redelijke prijs
  • Usb-c port
  • Goede kamera

Minpunten

• Old fashioned look.
  • Beetje dik

Marcus-F1 10-06-2018

Zeer prettige middenklasser

Sinds een maand gewerkt te hebben met de XA2 is het tijd voor een review. Voorheen had ik een Iphone 6, waar ik ook altijd tevreden over ben geweest. Waarom dan nu de overstap naar Sony/Android? Heel simpel: de prijs. Deze telefoon kan en doet meer dan mijn Iphone deed, maar dan wel voor een derde van het geld.
De telefoon heeft een prachtig scherm, maakt zeer goede foto's en werkt in zijn geheel super.
De overstap van IOS naar Android is een vrij grote, zeker het wennen aan alles wat je kunt instellen is wat overweldigend voor de doorgewinterde Iphone user, maar het went binnen een week.
Tot op heden heb ik eigenlijk maar één minpunt kunnen ontdekken en dat is de vingerafdrukscanner. Deze zit bij de XA2 aan de achterzijde van het toestel. Nu komt het meer dan eens per dag voor dat, wanneer je je toestel in je broekzak hebt, je je handen in je broekzak stopt. Bij het minste geringste contact met je hand, gaat de scanner dan, met al het getril van dien, proberen je had te scannen. Vrij irritant, maar voor de prijs van het toestel neem ik dat voor lief.

Al met al een goede telefoon, mooi uiterlijk

Pluspunten

• mooi scherm
  • ligt goed in de hand
  • weinig eigen voor geïnstalleerde software

Minpunten

• plaatsing van vingerafdrukscanner

Mirjam 09-06-2018

Mooi! Fijn scherm! Prima geluid en extra apps van Sony!

Ik wilde graag een nieuwe telefoon met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb wat informatie opgezocht op internet en had drie telefoons die me aanspraken, de nokia6, Motorola G5 en de Sony XA2.
Op naar de winkel om ze in het echt te zien.
Mijn keuze was al gauw gemaakt, de Sony sprong eruit, qua design... Ik vond de blauwe kleur echt heel mooi. De telefoon ligt goed in de hand en de functie om de telefoon te beveiligenet je vingerafdruk vond ik ook fijn.De sensor zit bij de Sony achterop de telefoon. Extra handig! Ook het knopje om foto's te maken is erg handig, zo druk je niet per ongeluk op een verkeerde functie, als je een foto wilt maken. Verder maakt de telefoon een heel degelijke indruk, met metalen behuizing en gorilla glas.

Pluspunten

• Mooi en sterk design!
  • Vingerscanner achterop de telefoon.
  • Apart knopje om foto's te maken.
  • Goed geluid.

Minpunten

• De telefoon is wel wat zwaarder.

Daniel 08-06-2018

Groot scherm, goede camera, goede batterij

De Sony Xperia XA2 is een mooie telefoon, qua geheugen prima, goede batterijduur, snel en makkelijk in gebruik. Ik ben er erg blij mee, vorige Sony telefoons ook veel plezier van gehad.

Pluspunten

• Goede batterij
  • Voldoende cappaciteit