Samsung Galaxy S8 grijs / 64 GB - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 8 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,8

Hans 27-04-2017 Product paar dagen in bezit

Fraai scherm, uitstekende camera, maar slechte ontgrendeling

Na precies een week met de Galaxy S8+, tijd voor een iets uitgebreidere review. Ik heb de S8+ als opvolger van de S7 Edge die is doorgeschoven naar een familielid. Ten opzichte van de S7 Edge, is de S8+ een toestel met vooral een groter scherm. Het is een schitterend toestel met een even goede camera dat opvalt door het enorme scherm. Als opvolger van de S7 Edge, is het toestel wel merkbaar groter. De breedte is gelijk, maar de toegenomen lengte van een krappe centimeter en de op papier bijna verwaarloosbaar toegenomen breedte en dikte, maakt het toestel in borst- of broekzak toch wel merkbaar groter. Misschien komt het mede door het relatief dikke en wat stuggere hoesje wat ik er omheen heb, de Clear Stand View Cover. Voor mij is dit de grootste telefoon ooit, maar ook meteen dè grootste. Met andere woorden, een volgend toestel mag niet groter zijn en zou eigenlijk liefst weer de afmetingen van de S7 Edge moeten hebben. Let dus op wanneer je dit toestel overweegt: als je de S7 Edge al aan de grote kant vindt, kies dan voor de 'gewone' S8.

Maar je maakt natuurlijk wel de blits met de plus. Het is een schitterend toestel om te zien, het scherm is fantastisch goed, de accuduur lijkt vooralsnog beter dan die van de S7 Edge, de camera is vergelijkbaar. Verbeterpunten ten opzichte van de S7 zijn het toegenomen ingebouwde geheugen (chapeau voor Samsung die gewoon 64 GB in zijn toestellen stopt!), de enorm goede oordopjes van AKG (met een gewone 3,5 mm stekker :)) en nieuwe manieren van ontgrendelen.

Hier zit meteen het belangrijkste nadeel van de S8 ten opzichte van de S7: die nieuwe manieren van ontgrendelen, werken simpelweg niet altijd goed. Gezichtsherkenning werkt goed bij licht wat vergelijkbaar is met de situatie toen je je gezicht registreerde. Heb je dat overdag gedaan, kun je het 's-avonds bij schemerlicht meestal vergeten. Of wanneer je 's-morgens met je ongekamde haar je telefoon probeert te gebruiken, kan dat ook wel eens niet lukken... Gezichtsherkenning heeft voor mij dan ook afgedaan. Sinds vanmorgen heb ik mijn irissen gescand. De eerste resultaten lijken positief, maar als ik alle waarschuwingen zie die je krijgt wanneer je dit activeert, wordt je daar ook niet vrolijk van. Het kan mogelijk niet werken wanneer je een bril op hebt, het werkt niet in direct zonlicht, er mag geen stof of vet op de plekken zitten waar de iris sensoren zitten... En het is gewoon minder snel. Je moet exact goed naar de S8 kijken met je ogen binnen de cirkels, anders werkt het niet goed. Gewoon je telefoon ontgrendelen terwijl die vlak op een tafel ligt door een geregistreerde vinger op de home knop te houden, zit er niet meer in...

Waar de vingerafdrukscanner van de S7 redelijk goed werkte, is die van de S8, mede door zijn locatie, voor mij gewoon niet te gebruiken. Ook dit komt mede door het hoesje wat ik heb en de grootte van de telefoon. Als ik dan mijn zoon zie die net deze week een OnePlus 3T heeft gekocht waar de vingerafdrukscanner gewoon perfect en razendsnel werkt, wordt ik toch een beetje jaloers... Echt dom van Samsung om op zo'n peperduur toestel zo'n slechte ontgrendeling aan te bieden.

Nog even over de Clear Stand View Cover: met als nadelen wat dik en stug en door de dikte ook een extra complicatie met de vingerafdrukscanner, is het verder wel een erg fijn en fraai hoesje. Natuurlijk ben je de glanzende achterkant kwijt, maar ik heb bij de grijze uitvoering van de S8+ het grijs/paarse hoesje, en dat ziet er zeer fraai en luxe uit. De kleur past heel mooi. En met de glanzende voorkant van het hoesje, blijft je scherm opvallen. De doorschijnende notificaties zien er chic uit. Nog een minpuntje blijft het feit dat het 'always on' display niet meer always on is. Hoesje dicht, en het scherm gaat toch uit. Dat was bij de S7 al zo met de transparante covers, het is nu dus nog steeds niet opgelost. Wel verbeterd lijkt de binnenkant van het hoesje. Die is mooi zacht waardoor je volgens mij niet meer zo snel krassen op het scherm krijgt door dit hoesje, wat bij de S7 nog wel gebeurde. Het hoesje dankt zijn naam aan de feature dat je hem neer kunt zetten wanneer je een film kijkt. Dat werkt goed. Het hoesje is daardoor wat aan de dikke kant. Maar ach, als ik de valtesten zie en hoe snel de S8 aan de achterkant breekt, is het mij wel een wat dikker hoesje waard!

Als ik het dan toch zo uitgebreid over accessoires heb, ik heb bij de S8+ ook de nieuwe snelle draadloze oplader gekocht. Voor zeg € 70, krijg je een mooie draadloze oplader. Alleen jammer dat er voor dat geld geen extra adapter zit met een USB-C kabeltje... Nu heb ik genoeg laders in huis, waaronder een Aukey lader met QuickCharge 2.0. Maar die is niet erg snel... Zeg maar gewoon tergend langzaam. Met de bij de S8+ geleverde reisadapter en bijbehorende USB-C kabel, ging het nog steeds niet snel. Inmiddels heb ik een extra Samsung adapter aangeschaft, de Samsung 25W USB-C fast charger. Eigenlijk is dit de Tab Pro of Note 7 lader. Deze levert naast 5 en 9 V ook 12 V bij 2,1 A. Dat kan de draadloze lader volgens het boekje wat er bij zit aan en is een stuk meer dan de 9V/1,67A die de standaard adapter geeft. Met deze adapter, waar ook meteen een extra USB-C kabeltje bij zit, gaat het draadloos laden redelijk snel. Redelijk. Vanmorgen had mijn telefoon nog 33%. Op de draadloze lader zou het 1 uur en 50 minuten geduurd hebben om vol te zijn, met de standaard adapter duurde het 1 uur en 12 minuten. Ik blijf het een groot verschil vinden. Je moet de draadloze adapter mijns inziens dus alleen gebruiken op je nachtkastje als het je niet uitmaakt hoe snel hij vol is, als dat de volgende morgen maar het geval is, maar anders blijft de gewone lader toch het fijnst. In combinatie met het feit dat er geen adapter bij de draadloze lader wordt geleverd, kan ik deze accessoire eigenlijk alleen maar afraden.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Schitterend, bijna randloos scherm
  • Goede AKG oordopjes met 3,5 mm stekker
  • Accuduur

Minpunten

• Gezichtsherkenning werkt niet altijd
  • Irisscanner heeft veel nadelen
  • Vingerafdrukscanner werkt gewoon niet goed
  • Merkbaar groter dan de S7 Edge

Theo 05-06-2017

Bedankt voor deze zeer uitgebreide review die mij zeker helpt bij mijn telefoonkeuze.
Persoonlijk vind ik de grote van de telefoon als minpunt noemen niet juist.
Hij heet niet voor niets de S8+ en als dit voor jou te groot is had dan een S8 genomen.
Verder niets dan lof voor deze review .

Dimitry Rust 03-05-2017 Product paar dagen in bezit

Lekker lang scherm

Vanuit mijn vorige mobiel een Samsung Galaxy S4 is deze S8 een echte vooruitgang. Hij is slechts een centimeter langer en weegt ongeveer evenveel en is even breed en hoog. Wel een stuk meer schermoppervlak en zo'n edge-scherm ziet er mooi uit en is praktisch. Zelfs met de laagste schermresolutie van 1440 * 720 is het beeld prima en is het verbruik van de stroom minder.
De batterijduur is een stuk langer dan van de S4 ook al is de batterijgrootte niet veel groter.
De vingerafdrukscanner werkt wel, na soms een paar keer met mijn vinger proberen. Maar de gezichtherkenning en irisscanner is meer een gimmick dan dat het echt werkt. Die heb ik beide maar weer uitgezet.
Overzetten van de apps en instellingen en data ging heel soepel met Samsung Smartswitch.

Pluspunten

• 5,8" inch edge scherm
  • Soepele werking
  • Batterijduur
  • Buitenmaten relatief klein

Minpunten

• gezichtherkenning
  • irisscanner

van der Geest 27-06-2017 Product paar dagen in bezit

Samsung Galaxy S8 herstrart op willekeurige momenten.

Direct vanaf ingebruikname problemen met mijn nieuwe Samsung Galaxy S8. Het toestel herstart diverse keren per dag op willekeurige momenten. Tijdens het gebruik van verschillende apps en zelfs tijdens het voeren van telefoongesprekken loopt het toestel helemaal vast. Het scherm wordt dan zwart en het toestel herstart zichzelf.

Toestel nu terug gestuurd naar de leverancier en om een ander toestel gevraagd. Hopelijk ligt het aan dit enkele exemplaar. Alhoewel ik op diverse forums wereldwijd lees dat het probleem zich vaker voordoet.

Pluspunten

• Mooi scherm beslaat volledige toestel
  • Goede specificaties

Minpunten

• Toestel (dit exemplaar) functioneert niet goed.

Yannick 05-06-2017 Product paar weken in bezit

Prachtig scherm en erg snel

Hele mooie telefoon met het beste scherm van alle smartphones op dit moment.
Duur, maar zeker wel het geld wel waard!

Pluspunten

• Scherm 2960 × 1440 pixels
  • Snelle processor
  • Goede camera
  • Iris scanner
  • Vingerscanner werkt wel goed met een hoesje.

Minpunten

• Vingerscanner aan achterkant

Wouter 16-08-2017 Product paar weken in bezit

Zeer slechte service bij schade

Pas op de afhandeling van schade door Samsung!
Ik had telefoon opgestuurd met een defecte aux/microfoon aansluiting. Ik heb daarbij expliciet aangegeven dat het daarom ging. Vervolgens krijg ik bericht terug dat er lichte schade aan het scherm is, dat als gebruiksschade wordt gezien. Dat wordt als excuus gebruikt om de garantie te laten vervallen op het totale toestel. Oftewel: schade wordt alleen gerepareerd als ik 350 euro neerleg, en als ik daar niet akkoord mee ga dan kan ik 60 euro betalen om mijn toestel ongerepareerd terug te krijgen want anders wordt het vernietigd.
Na contact met de klantenservice van Samsung claimen ze dat de garantie op alle onderdelen van het toestel vervalt zodra er een lichte cosmetische schade geconstateerd wordt aan een van de onderdelen en er niks anders op zit... dusss

Minpunten

• Betrouwbaarheid product
  • Service bij schade
  • Service bij klachten

van der Geest 11-07-2017 Product paar weken in bezit

Goede reparatie service van Samsung

In eerste instantie starte mijn toestel om de haverklap opnieuw op. Dit euvel deed zich direct vanaf het begin voor. Omdat de leverancier het toestel niet wilden omruilen (dat kon alleen binnen 24 uur) het toestel bij Samsung aangemeld voor reparatie. Maandagavond aangemeld en de volgende ochtend werd het toestel reeds opgehaald door een koerier. Vrijdagochtend het toestel na reparatie via een koerier terug ontvangen. Samsung heeft het moederboard vervangen en daarmee is het probleem opgelost. Dus ondanks een valse start met het nieuwe toestel goed opgelost door Samsung.

Het toestel nu wederom een paar dagen in gebruik. Formaat is prima. Toestel is net zo groot als de Samsung Galaxy S7 edge alleen het scherm is nu langer en beslaat het hele toestel. De software is weer verbeterd ten opzichte van de S7. Irisscanner werkt niet goed en de vingerafdrukscanner zit op een onhandige plaats aan de achterkant.

Overzetten van een vorige Samsung naar de Galaxy S8 gaat heel makkelijk met Samsung Smart Switch. Alles instellingen, apps, passwords, contacten en zelfs je foto's worden over gezet.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Snelle processor
  • Eenvoudige bediening van toestel en apps
  • Batterij gaat erg lang mee, zeker twee volle dagen
  • Gezichtsherkenning is erg makkelijk

Minpunten

• Irisscanner functioneert niet goed
  • Vingerafdrukscanner op een onhandige plaats

Manon 26-07-2017 Product paar maanden in bezit

Prachtig toestel, maar minder goed dan verwacht

Ik heb de Samsung s8 inmiddels een maand of twee in bezit. Hiervoor had ik de Samsung S6 edge, wat een fantastisch toestel was. Ik heb altijd Samsung gehad en ben altijd zeer tevreden. Daarom was ik erg enthousiast met de mooi ogende Samsung s8 en heb ik hem direct aangeschaft toen mijn abonnement afliep.

Het scherm is ronduit fantastisch. Hele mooie resolutie, prachtige kleuren en er is veel moeite gedaan om het scherm zoveel mogelijk te benutten.

Daar ligt naar mijn mening ook de zwakke plek van dit toestel. Er is geen fysieke homeknop meer en ik heb ondervonden dat dit met tijden heel irritant is. Op mijn s6 edge zat de vingerafdrukscanner aan de voorkant. Deze is nu naar de achterkant, langs de camera. Je moet regelmatig je vinger opnieuw plaatsen, omdat die je vinger niet herkent.

De irisscanner en gezichtsherkenning heb ik welgeteld 1 dag gebruikt, maar gauw weer uitgezet. Zodra je in een ander soort licht zit, herkent die je niet. De vingerafdrukscanner gebruik ik wel, maar als ik even snel mijn scherm wil ontgrendelen, toets ik liever mijn pincode in, aangezien dat 10x sneller gaat. Jammer!!

De camera is daarentegen echt prachtig. Ik ben ermee op vakantie geweest en heb geweldige foto's en video's kunnen maken. De kleuren en details zijn super, maar 1 tip: ga niet inzoomen zowel op foto's als in video's. Dan gaat er veel kwaliteit verloren.

Het systeem is verder heel snel, duidelijk weer sneller dan mijn oude s6 edge. Het lijkt soms dat die vastloopt, maar dat is dan omdat ik per ongeluk met een stukje vinger op het scherm zit. Let hier dus op. Batterij gaat bij mij bij veelvuldig gebruik (bijv. op vakantie bij het maken van foto's, video's, luisteren naar muziek en checken van social media) een dag mee. Anders net geen twee dagen.

Zorg wel dat je een hoesje koopt. Bij mijn oude s6 edge heb ik nooit een hoesje gehad, maar ook bijna geen gebruikerssporen na 1.5 jaar. Na twee weken zaten er op mijn s8 al krasjes, zowel op de voorkant als de achterkant. Een hoesje is dus zeker een aanrader.

Zoals ik al aangaf in de titel: prachtig toestel, maar voor deze prijsklasse had ik er wel wat meer van verwacht...

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Snel systeem
  • Fotocamera

Minpunten

• Vingerafdrukscanner
  • Batterijduur
  • Bekrast snel
  • Prijsklasse

Hai 31-08-2017 Product paar dagen in bezit

Groot scherm

Scherm is lekker groot maar toch is het toestel handig te gebruiken. Accu gaat een stuk langer mee ondanks de grootte van het scherm.

Pluspunten

• Makkelijk gegevens overzetten van s6 naar s8+
  • Goedkoopste voor splinter nieuw tst.
  • Eigenlijk alles

Minpunten

• Bixby knop op onlogische plaats