Huawei P8 Lite 2017 16 GB / zwart - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 2 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Marc 18-03-2018

Intern geheugen een probleem

Mijn dochter heeft 1 jaar geleden een P8 Lite 2017 gekocht. Zou volgende keer voor een ander toestel gaan. Je leest overal bij de specificaties dat de 16GB uitbreidbaar is. Dat was ook sellingpoint van Mediamarkt. Nergens wordt echter vermeld dat Huawei niet toestaat apps of app data op SD op te slaan. Alleen foto's en bestanden. In praktijk betekent dat continue frustratie door vol geheugen, ook al doe je geen gekke dingen.

Sommige merken ondersteunen adoptable storage. Huawei niet. Hiermee kun je technisch een deel van de SD als intern geheugen laten meetellen. Nergens vooraf vermeld.

Via technische forums gezien dat het mogelijk is zelf iets te programmeren op je toestel om adoptable storage. Hiermee lost het probleem op. Ben echter geen programmeer, dus weet niet wat gebeurt als iets fout gaat. Jammer dat Huawei dit niet zelf pro-actief uitrolt, want dit probleem is ondertussen vaak gemeld.

Buiten intern geheugen is het overigens een prima toestel. Mooi, degelijk. Mooie foto's en snel. Alleen dus dat continu volle geheugen geeft wat ergernis.

Pluspunten

• Mooi en degelijk toestel
  • Stabiel
  • Snel
  • Mooie foto's

Minpunten

• Intern geheugen vol, en dit is NIET oplosbaar

Meindert 12-02-2018

Een telefoon die Alleen stuk is

Waardeloos product de huawei p 8 lite 2017 in oktober 2017 gekocht nu voor de derde keer gerepareerd 3 imei nummers kosten gemaakt om hem in Amsterdam te laten repareren 3 x screenprotector’s gekocht ik heb er geen enkel vertrouwen in aan vervanging willen ze niet eens antwoord geven 😡

Pluspunten

• Ziet er mooi uit daar trap je in

Minpunten

• De hele telefoon
  • Alles

Jack van der Valk 19-10-2017

Snel , mooie vormgeving prima prijs

Laten zien aan anderen dat een fijne smartphone niet de hoofdprijs moet kosten
Kies vooral voor Huawei ik ben blij verrast over wat het toestel kan

Pluspunten

• Prijs
  • Vormgeving

Minpunten

• Regelmatig opladen eens per 24 uur

petra 18-10-2017

tot nu toe tevreden

Gekozen om de prijs kwaliteit verhouding. Was wel even wennen na al een aantal jaren Samsung maar heb m inmiddels redelijk door. De vingerscan werkt top, ben daar heel blij mee. Ik kwam er wel pas in m'n bezit achter dat de apps allemaal op t intern geheugen komen en daar niet vanaf kunnen, dat is een minpuntje vind ik. Mooie camera, maakt goede foto's. En scherm reactie is ook top.

Pluspunten

• vingerafdruk scanner
  • vormgeving

Minpunten

• apps alleen op intern geheugen

Arthur640XL 15-09-2017

Fijne telefoon, maar....

Geschreven voor: Huawei Lite 2017

Ik ben tot nu toe heel tevreden over deze telefoon. Zie ook mijn vorige beoordelingen. De telefoon is snel, gebruiksvriendelijk en ik vind hem heel mooi vormgegeven. Ook met de camera zijn goed foto's te maken, mits je tijd neemt om de juiste instellingen te vinden. Dus wel even oefenen. De camera heeft meer dan voldoende instellingen tot zijn beschikking!

Het frame van de telefoon is wel van kunststof, dus dat is minder stevig dan een metalen frame, maar hij is ook niet gemaakt om op te zitten of om bij je te houden in de achterzak van je spijkerbroek. Een beetje opletten, dus...

Met betrekking tot het interne geheugen is er wel een nadeel: dit is namelijk maar 16 GB groot en daar gaat nog ongeveer 7 GB af voor de besturingssoftware. Dit is normaal gesproken geen probleem, maar de software biedt geen mogelijkheid om apps vanuit het interne geheugen naar de microSD-kaart te verplaatsen.

Om te proberen ze te verplaatsen heb ik al een app geinstalleerd (apk editor) om de apk te veranderen, zodat de apps die mogelijkheid bieden, maar daarna is het mij toch niet gelukt om met een andere app (App Manager 3) de apps te verplaatsen. Ik neem daarom aan dat dit niet mogelijk is.

Nu heb ik geen honderden apps nodig, maar om te voorkomen dat het interne geheugen vol raakt, is het aan te raden om verder alle bestanden (foto's, video's, muziek, navigatiekaarten, etc,) op de microSD-kaart op te slaan.

Bij het opslaan van nieuwe contacten is het aan te bevelen om een contact als SIMcontact op te slaan. Dan wordt de naam van het contact weergegeven in de contactenlijst en verloopt ook de synchronisatie met Whatsapp goed.

In mijn eerste beoordeling heb ik geschreven dat de achterkant van plastic is, maar dat klopt niet. Deze is van glas. De telefoon is erg glad, dus een hoesje is een noodzaak, ander vliegt hij zomaar uit je hand als je hem uit je zak neemt.

Wat mij bij Huawei wat tegenvalt is de mogelijkheid om direct te communiceren met leden van een forum ('Community'). Bij Microsoft is die er wel en dat werkt best goed voor het ontvangen van tips en oplossen van problemen. Helaas, helaas...

Hoe dan ook, voor de huidige prijs (bij een aantal webshops minder dan €200) is het echt een prima telefoon, hoewel hij natuurlijk niet te vergelijken is met een Huawei P10 of P10 Plus.

Pluspunten

• snel
  • gebruiksvriendelijk
  • mooi vormgegeven
  • Android 7 met EMUI 5.0 van Huawei
  • zie mijn vorige beoordeling

Minpunten

• heel glad
  • apps kunnen op de microSD-kaart
  • zie mijn vorige beoordeling

V 11-11-2017

Ben niet zo technisch ingesteld vandaar mijn vraag : wat bedoel je met een dubbel e hoofdcamera ?

Arthur640XL 21-10-2017

Omdat de P10 en P10 Plus in een hogere prijscategorie vallen, waardoor de kwaliteit in het algemeen hoger liggen dan van de P8 Lite 2017. De P10 Plus heeft bijvoorbeeld een dubbele hoofdcamera, de P8 Lite 2017 niet.

Inja 10-10-2017

Waarom is 'ie niet te vergelijken met de P10 of P10 plus?

Arthur640XL 13-11-2017

Dubbele hoofdcamera: dat is aan de achterzijde een camera van bijv. 20 mp in kleur en een ondersteunende zwart/wit-camera van bijv. 8 mp. De combinatie van die 2 camera's geeft extra mooie foto's.

Ro 07-09-2017

prima toestel . goede accuduur goede prijs

deze toetel werkt goed en heeft een goede snelheid. Het beeld en de camera zijn geweldig. De luidspeeker is een beetje zwak. Dit apparaat is zeer goed tegen deze prijs.

Pluspunten

• accu
  • camera
  • zeer handig
  • licht
  • In de hand is het erg comfortabel

Minpunten

• speaker

T.J.de Deus Neves 26-08-2017

Ideale telefoon alle mogenlijkheden voor een kleine prijs .

Mooie degelijke telephone met alle opties en erg snel .
Camera maakt mooie fotos en is erg snel op het internet .

Pluspunten

• Mooie fotos
  • Erg snel

Minpunten

• Lcd geen led scherm

Joyce 21-08-2017

Mooie telefoon

Het is een mooie telefoon, simpel handeling lijkt veel op een iphone, hij is zijn prijs waard, ik heb er echt veel plezier aan!

Pluspunten

• Goeie camera
  • Snel
  • Simpel

Petra 09-08-2017

Super fijn toestel

Ik kende het merk niet goed maar toch gekozen voor de Huawei p8 lite. Ben aangenaam verrast door dit fijne toestel met veel mogelijkheden en gebruikersvriendelijkheid. Kan het zeer aanbevelen.

Pluspunten

• Goede batterij
  • Gemakkelijk te bedienen
  • Groot beeldscherm
  • Zeer gebruikersvriendelijk

Wim van Rutten 08-08-2017

Heerlijk toestel

Ik had al een P8Lite voor mezelf. Heb daar erg goede ervaringen mee. Mijn vrouw werd gek van haar Samsung GalaxyS3Mini zodat voor haar ook een P8Lite(2017) is gekocht. Deze is dus recenter dus werkt nog iets beter als de P8Lite. Groot helder scherm, lekker snel en eenvoudig in gebruik.

Pluspunten

• Groot helder beeldscherm
  • Snel
  • Gemakkelijke bediening (zelfs voor ons "oudjes")

Minpunten

• Zou ik niet kunnen opnoemen

Mark 31-07-2017

Prima telefoon

Voor een telefoon in deze prijsklasse is dit een prima toestel. Accu gaat minstens één dag mee, apps schakelen snel en zonder haperen. De achterkant is wel erg glad, dus een ( iets stroever) hoesje is geen overbodige luxe. Al met al zeer tevreden over deze Huawei!

Pluspunten

• Prima camera
  • Android 7

Minpunten

• De achterkant is erg glad

Ton 20-07-2017

Mooi scherm, ziet er zeer goed uit

Het is een goed toestel, Ik ben hier zeer tevreden mee. Is snel, maakt mooi foto's en is in totaal voor deze prijs een zeer goed toestel

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Snel
  • mooie foto's
  • gebruiksgemak

moon 25-06-2017

helder beeld,schakelt snel over en batterij gaat lang mee

Had eerst een huawei p8 maar deze begon na een jaar heel traag te werken en de batterij liep snel leeg, daarbij ging het opladen ook niet meer zo soepel. Nu een nieuwe huawei p8 lite gekregen, omdat ik over huawei toch te spreken ben. De lite vind ik veel beter. scherm is mooi niet al te groot zoals bv de samsung. het design is mooi loopt niet hoekig maar vlak en rond niet alleen in de hoeken maar over de hele telefoon, daardoor ligt deze ook veel beter in de hand. de kleuren zijn mooi en realistisch en het overschakelen van en naar app en andere programma,s gaat veel sneller zonder dat er app of programma blijft hangen. Het mooie aan deze telefoon vind ik dat het een voor geprogrameerbare licht effect heeft zodat ik de kleur van het scherm op geel kan zetten zodat mijn ogen minder belast worden. de batterij stond na alle apps en simkaart etc te hebben overgezet en alle updates nog op 89%. tot nu toe zeer tevreden erover

Pluspunten

• snelle software
  • mooi design
  • batterij gaat lang mee

Minpunten

• je heb maar 1 kleur dat is zwart
  • beeld is flexibel

Rien 20-06-2017

Groot scherm, snelle processor

Snelle telefoon, mooi scherm en goede accuduur. Vingerafdrukscanner op de achterkant is erg prettig.

Pluspunten

• Mooi en groot scherm
  • Goede accuduur
  • Fijne vingerafdrukscanner

WinPhoneTuur 10-06-2017

update

Geschreven voor: Huawei Lite 2017

Kleine correctie: de achterkant is van glas, niet van kunststof.

Ik heb nu de camera een beetje uitgeprobeerd en als je de instellingen aanpast aan de omstandigheden, kun je er prima foto's mee maken (witbalans aanpassen, helderheid aanpassen, flitser in- of uitschakelen)

Let op: als je overstapt van een ander besturingssysteem naar Android moet je je microSD-kaartje IN DE TELEFOON formatteren, dus niet met je Windows-pc. Formatteren doe je als volgt:

-Schakel de telefoon in
-Verwijder de houder met simkaart en microSD-kaart uit de telefoon (als je deze al geplaatst hebt)
-Plaats de houder met simkaart en microSD-kaart in de telefoon
-Ga naar Instellingen-Geheugen en opslag
-Tik op SD-kaart
-Tik op Formatteren

Als je de telefoon inschakelt wanneer de microSD-kaart al is geplaatst, kun je de kaart niet formatteren. En dan kun je geen bestanden en apps opslaan op de microSD-kaart.

Verder zit alles er in wat ik nodig heb. Office werkt goed met deze telefoon. Hij maakt ook goed verbinding met OneDrive en er zijn heel veel apps te verkrijgen.

Pluspunten

• Zie mijn vorige review

Minpunten

• zie mijn vorige review

WindowsPhonetuur 28-05-2017

Prima telefoon!

Geschreven voor: Huawei Lite 2017

Ik heb sinds een paar weken de Huawei P8 Lite (2017) en hij bevalt me tot nu toe prima!

Het is mijn eerste Android-telefoon. Mijn vorige was de Microsoft Lumia 640 XL met Windows 10 Mobile, dus ik was wel bezorgd over de overstap naar Android, maar het is mij alleszins meegevallen.

De processorsnelheid is trouwens prima, met 2,1 GHz (octa-core processor). Veel telefoons tot €250 hebben een processor met een snelheid die ligt tussen 1,2 en 1,5 GHz. Dit was voor mij de reden om deze telefoon te kiezen, naast schermformaat, de prijs en de mogelijkheid om een tweede simkaart te plaatsen.

Het scherm is groot genoeg (5,2") en in zijn geheel ziet de telefoon er goed uit. Het model lijkt heel veel op de iPhone 6, maar dan met de vingerafdrukscanner aan de achterzijde.

Ontgrendelen kan door middel van de vingerafdrukscanner en een pincode. De vingerafdrukscanner werkt perfect als je je vinger(s) goed gescand hebt en is heel fijn in gebruik.

Over de camera kan ik niet veel zeggen, hoewel een strakblauwe lucht op de foto's niet mooi strakblauw wordt. Misschien licht dat aan de kleurinstelling (warmer/kouder)? Maar onder goede omstandigheden zijn er nette foto's mee te maken.

Het geluid met bellen is duidelijk en niet hinderlijk schel. Ook kan het volume hard genoeg.

Het schrijven van berichten is een peuleschilletje door Swiftkey (net zoals Swypen).

Android 7 (EMUI 5.0) werkt goed en is voor mij logisch, dus geen commentaar daarover.

In het algemeen vind ik het nadeel van Android dat de iconen vrij klein zijn en niet qua grootte in te stellen zijn, in ieder geval niet bij mijn telefoon.

Het apparaatje heeft een vaste accu, geen verwisselbare batterij, Dat kan een nadeel zijn als de accu kapot gaat, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.

De telefoon heeft een achterkant van kunststof en ook de rand rondom het toestel is van kunststof. Mijn advies: doe er een (transparant) hoesje om, dan blijft het toestel netjes. Ik heb een transparante achterzijde op het toestel geklikt, dus het is enigszins beschermd op de hoeken en aan de achterzijde, terwijl het toch een mooi toestel blijft.

Al met al ben ik heel tevreden met deze Huawei.

OFFICE en OneDrive zijn te installeren en werken prima.

Navigatie van GPS Mapfactor werkt ook goed. Daarnaast heb ik ook HERE We Go geïnstalleerd, De laatste moet ik nog uitproberen.

Pluspunten

• dualsim
  • snelle processor (8-kernig, 2,1 Ghz)
  • mooi model
  • logisch besturingssysteem
  • goede vingerafdrukscanner

Minpunten

• Bij gebruik van 2 simkaarten geen microSD-slot
  • kleurtemperatuur bij het maken van foto's
  • vaste accu (voor mij geen probleem)

Arthur640XL 15-08-2017

Ja, hij heeft een fm-radio. Ook is het natuurlijk mogelijk om via apps naar internetradio te luisteren

Dirk 04-08-2017

Vraagje, , zit er een radio functie op dit toestel?