Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim) - Reviews

Opslag
128 GB opslag
Besturingssysteem
Android 10.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim) op Kieskeurig.nl.

6,6

soerr 24-09-2020

Huawie P40 Lite

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Dit is mijn derde Huawei toestel. Ik heb hiervoor de P10 en de P20 Lite gehad. Toen ik de mogelijkheid kreeg de P40 Lite te testen was dat natuurlijk een "no brainer". Ik heb het toestel gelijk na mijn werkdag opgehaald en bij thuiskomt een "unboxing" filmpje gemaakt. Eerste Indruk; ziet er allemaal goed, solide en mooi uit. De telefoon is makkelijk in te stellen en nog veel makkelijker is de "Phone Clone" app. Die zet al jouw apps en data over in een handomdraai. De telefoon voelt goed aan mede door de mooi afgeronde hoeken. Verder is deze erg soepel (lees snel) in gebruik en maakt mooie foto's "Out of the box". Deze worden steeds beter na mate je handiger word met de vele opties.
Eenmaal opgeladen gaat de telefoon bijna twee volle dagen mee zonder aan de lader gehangen hoeven te worden. Dit is bijna ongekend. Met mijn vorige telefoon haalde ik soms het einde van de dag niet. Ook het opladen heeft Huawie aan gedacht. Met de 40W lader is je telefoon in iets meer als een uur opgeladen. Geweldig!
Houd er wel rekening met het dat dit toestel geen gebruik “kan” maken van Google Services. Dit hield voor mij in dat ik geen gebruik kon maken van Youtube, Facebook, Google Maps om er een aantal te noemen. Aangezien ik dagelijks gebruik maak van de Youtube app en met grote regelmaat Google Maps gebruik, was dit wel even wennen. Verder vind je niet alle apps in de Huawie store, echter zijn er voldoende manieren om hier aan te geraken.
Eind oordeel: Dit is een super toestel zoals je mag verwachten van Huawei. Jammer dat google services door veel apps wordt gebruikt.

• Foto's
  • Accu duur
  • Oplaadtijd

Minpunten

• Google Services

Daan Boon 13-09-2020

Mooie veelzijdige smartphone

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

De Huawei P40 Lite heeft een mooi design. Formaat is prima, had voor mij niet groter gehoeven. Gewicht is goed en de P40 start snel op. De interface is wel even wennen, maar na een dagje stoeien is het al vertrouwd. Alle gegevens heb ik overgezet met Phone Clone, echt ideaal. De meeste apps die ik gebruik draaien ook gewoon op de P40. Camera is echt schitterend, het lijkt bijna een spiegelreflex camera.
De resolutie is top en de accu gaat lang mee.
Om apps te zoeken is Petal Search erg handig

Pluspunten

• Accu
  • Scherm

Minpunten

• Niet alle apps draaien

Iris87 09-09-2020

Valt tegen

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Ik heb deze telefoon de afgelopen tijd mogen testen. Ik ben helaas niet enthousiast. In eerste instantie lijkt het een prima telefoon maar het overzetten van gegevens en apps gaat al moeizaam. Ook het downloaden van apps is omslachtig. Ik mis de Google apps teveel en heb hem daarom maar kort gebruikt.
Ook de camera viel tegen, hij lijkt best mooie foto's te maken maar ik vind ze een beetje onnatuurlijk.
De batterij lijkt wel vrij lang mee te gaan, dat is eigenlijk het enige pluspunt.

Pluspunten

• Batterijduur

Minpunten

• Geen google apps

Chantal 31-08-2020

Prachtige telefoon, maar ik mis Google

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Ik heb gister de telefoon opgehaald. Hij lijkt erg op mijn oude telefoon (ook een Huawei). Alleen met veel meer cameras en de vingerafdruk scanner zit bij de aan/uit knop. Ik heb hen gelijk laten updaten, dat ging heel makkelijk en snel. Daarna heb ik met phone clone de gegevens van mijn oude telefoon overigezet. Wat ook zonder problemen verliep. Daarna ben ik de camera uit gaan proberen. Wat maakt die een prachtige foto's! Vooral de portretmodus vind ik erg mooi. Daarna ben ik verder in de telefoon gaan kijken. Iets wat ik toch wel erg mis is de Google play store. Er zit een app op waarmee je apps kan downloaden, maar ik mis toch wel een hele hoop apps, die ik wel graag wil hebben. WhatsApp is me gelukt om er op te zetten en I plaats van Google maps zit er een ander navigatie systeem op. Maar mijn bank app zit er bijvoorbeeld niet op. Die kan ik alleen als web app openen. Ook de app van mijn opleiding en bijvoorbeeld google fit kan ik er niet opkriigen. Erg jammer want ik vind het een erg mooie telefoon, maar apps zijn toch wel een belangrijk iets op mijn telefoon

Ik heb er ondertussen toch wat meer apps opgekregen via mijn oude telefoon. Mijn schoolapp en de app van mijn bank staan er nu wel op, maar sommige apps zoals Google maps en Google fit werken niet. Verder werkt de telefoon goed. De batterij gaat erg lang mee, ook als je de telefoon veel gebruikt en opladen gaat super snel. De USB-C oplader vind ik ook erg fijn, want je hoeft nu niet meer te kijken hoe om de stekker erin moet.

De snelheid van de telefoon vind ik heel goed. Alles werkt echt super snel!
Petal search heb ik ook geprobeerd, maar ik vind het niet erg goed werken. De meeste apps kan ik wel vinden en de meeste werken ook wel, maar er blijven een hoop apps die niet goed werken of het niet doen zonder google.
De batterij gaat erg lang mee en hij laadt ook super snel op!
Kortom: een heel mooi toestel met een camera die prachtige foto's maakt. Alleen Google mist. Dit is niet zo erg als je niet veel apps gebruikt, maar anders wel erg vervelend en frustrerend.

Pluspunten

• Prachtige camera
  • Snel
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Geen Google Play service
  • Niet alle apps kunnen erop of ze werken noet

skipper79 30-08-2020

Een prachttoestel, maar...

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Vol verwachting ontving ik de Huawei P40 Lite Het duurde even voor ik de telefoon opgestart kreeg, maar toen werd ik verrast met het mooie, heldere scherm! Ook het gewicht viel me niets tegen! Het design vind ik echt mooi (nette afwerkingen, smalle zwarte rand rond het scherm). Niets op aan te merken. Maar toen wilde ik apps downloaden... Tot mijn stomme verbazing zag ik geen Google Play-store staan. Ook het benaderen van Google-sites via de browser gaf beperkingen. Na wat speurwerk las ik over de relatie tussen Google (Amerika) en Huawei (China). Dat was een grote teleurstelling. Omdat, nu blijkt, ik veel apps gebruik die gebruik maken van Google-diensten, noem bijv. Apps die gebruik maken van Google maps... Dus ook wel een wake-up call ;-) Dat is erg jammer, want de Huawei is echt een fijn toestel. Hij is in de bediening erg smooth. Ook de accu-duur is top! Om maar niet te spreken over het laden. Binnen enkele minuten is ie opgeladen!

Pluspunten

• beeld
  • snelheid
  • accuduur
  • zeeer snel geladen

Minpunten

• Geen Google Play store

Yvonne 26-08-2020

Voor- en nadelen

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Vandaag de Huawei Pro Lite 40 binnen gekregen. Ik heb de Huawei P Smart en er zijn wel aardig wat verschillen in uiterlijk. De P40 is groter qua scherm. Een helder mooi scherm en de selfie camera zit hier links boven. Een groot verschil is ook het openen met de vingerafdruk. Waar voorheen bij Huawei de vingerafdruksensor achterop het toestel zat is dit nu geïntegreerd in de aan/uit knop. Dit is zeker erg wennen en het lukt me niet gelijk goed om dit te gebruiken. Maar de P40 heeft ook gezichtsherkenning en dat werkt erg goed. Uiteindelijk begonnen met de installatie begonnen. De app Phone Clone kende ik al en dit werkt fantastisch. Bijna alle apps worden overgezet van de huidige naar de nieuwe telefoon. Ideale app! Helaas werkt niet alles meer. Er is geen Google play store meer en dat is erg wennen. Het meeste werkt nog maar bijv outlook functioneert niet en is ook niet te downloaden in de App Gallery. Dit vind ik persoonlijk best vervelend. Ben benieuwd of er meer dingen niet werken en zeker ook benieuwd naar de camera. We gaan het zien! Een paar dagen verder en meer getest. Wat ik een groot pluspunt vind is de batterijduur. Met gemak kom je de dag door voordat de batterij leeg is. Het opladen gaat verrassend snel. Voor je het weet is hij weer vol. Ander pluspunt is uiteraard de camera. Je kunt er prachtige foto's mee maken, zeker van dichtbij geeft mooie beelden. Er zitten verschillende filters op om een bepaalde sfeer te creëeren. Om precies uto te zoeken hoe alle camera's kunnen is meer tijd nodig. Minpunt blijft voor mij toch echt het missen van de Google Play Store. Er zijn toch een aantal apps die niet beschikbaar zijn. Ik gebruikte bijv altijd Outlook en die krijg ik dus niet meer gedownload. Via Petal Search krijg ik een namaakversrie met een ander vormgeving en reclames tijdens het gebruik. Zo, zullen er voor iedere gebruiker apps zijn die niet meer op de telefoon kunnen. De gezichtsherkenning werkt goed evenals de vingerafdruk scanner. Deze zit in de aan/uit knop en reageert snel. Ik had m'n twijfels of dit handig is maar het went erg snel en handig. Het scherm van de P40 Lite is groot en helder. De selfiecamera is geplaatst in de linker bovenhoek. Over het algemeen zie ik nu meer voordelen dan nadelen van de P40 Lite. Update 26/08/2020 Apps via Phone clone worden niet geupdated. Ik mis te veel apps die ik toch graag wil. Alternatieven met reclames zijn voor mij niet prettig.

Pluspunten

• Geweldige camera
  • mooi groot scherm
  • sn3l toestel

Minpunten

• geen Google playstore

Alkie 26-08-2020

Prachtige telefoon

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

de batterij van de telefoon gaat heel lang mee en super snel opladen. Prachtige foto's. Groot geheugen. Laat heel snel in. Groot nadeel is dat er geen Google appstore op kan. De bankgegevens en digid alles van de overheid en ziekenfonds is niet mogelijk. Mooi groot en helder scherm. Zou de telefoon graag kopen maar kan er niet mee uit de voeten. Te lastig om 2 telefoons me te nemen

Pluspunten

• foto's
  • Groot geheugen

Minpunten

• Mist Google

Frouke 25-08-2020

Prachtige telefoon, jammer van Google

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / crush green / (dualsim)

Het toestel ziet er prachtig uit, ligt licht in de hand, maar is niet overdreven "glad". Het toestel voelt, ondanks zijn formaat, lekker compact. De kleur is heel apart, heel mooi, hier zou ik zeker een transparante hoes voor gebruiken.

Het overzetten van apps ging heel makkelijk, via de Clone kun je aangeven welke apps en welk gedeelte van de apps je wilt overzetten. Wat mij opviel was dat een aantal apps niet overgezet kon worden, dit waren de apps welke vanuit "Google" komen.
Wat ik erg positief vind aan de Clone is dat ook bijna alle wachtwoorden en gebruikersgegevens automatisch mee over gaan.

Apps die niet terug te vinden waren via de Huawei Gallery zijn vindbaar bij “Petal Search” en hier ook te downloaden. Dit is een goede toevoeging op de Huawei Gallery. Maar aangezien dit ook de apps zijn die vooralterug te vinden zijn in playstores van IOS en Android, draaien ze niet op EMUI.

De camera’s zijn echt goed, ze leveren prachtige beelden op. Dit geld voor zowel de selfie-camera als de camera's op de achterkant. De kleuren zijn super helder en ook bij schemer en het donker leveren de camera’s prachtige foto’s.
Bij veelvuldig gebruik van het toestel (muziek luisteren, camera, filmpjes bekijken) gaat de batterij niet sneller leeg. Opladen gaat ook heel snel.
Het toestel heeft heel veel pluspunten, maar het grote nadeel blijft toch echt het niet-compatible zijn met Google. Heel jammer!

Ondanks dat raad ik het toestel aan voor mensen die niet perse een voorkeur hebben voor Apple of Google. Aan deze telefoon heb je dan zeker een hele goeie.

Pluspunten

• Duurzame batterij
  • prachtige foto's
  • mooi design
  • snel opladen

Minpunten

• Niet Google-compatible

johan73 24-08-2020

Uitstekend toestel

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Al behoorlijk wat jaren ben ik een groot liefhebber van de Huawei toestellen. Dit toestel heeft dan ook zoals vanzelfsprekend grote kwaliteit en fijne besturing. En precies zoals verwachting is ook de Huawei P40 Lite een waanzinnig goed toestel. Camera is perfect batterij gaat lang mee, hij laadt snel op.
Minpunt is echter dat er geen Google ondersteuning is. Er is daardoor geen Google playstore ,dus kun je via die weg geen apps downloaden. Via de Huawei Gallery store en Petal search kun je apps downloaden ,maar er is via Huawei helaas niet veel beschikbaar.

Pluspunten

• Snelheid
  • Besturing
  • Gebruiksgemak
  • Goede camera

Minpunten

• Te groot formaat/robuust
  • Niet Google ondersteunend.

An 22-08-2020

Maakt fantastische foto's

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Ik mocht dit toestel testen en heb hiervoor gekozen omdat ik al een Huawei heb en benieuwd was wat voor nieuwe opties of verbeteringen er op dit toestel aanwezig waren.
De P40 is groter dan de P20. Het grotere scherm is fijn maar het is voor mij niet vervelend omdat het niet veel zwaarder aanvoelt en dus makkelijk te gebruiken is.
Er zijn net wat handigere opties ingebouwd. Je krijgt bijvoorbeeld na het overzetten van je oude gegevens (ging goed en makkelijk) de keuze of je de 'toetsen' onderin wilt of dat je dat via swipen wilt doen. Ik heb het swipen geprobeerd maar vond het toch makkelijker om onderaan met de toetsen naar de vorige pagina te gaan. In de instellingen was gemakkelijk terug te vinden hoe je dit weer terug kunt zetten. In het drop-down menu kun je ook donkere modus aanklikken. Dat vind ik heel handig en makkelijk omdat ik hier savonds gebruik van maak en je er zo heel snel bij kunt.
Waarom ik vooral een nieuw toestel wilde uitproberen was om de camera's te testen. De P40 heeft er zelfs 5. De foto's zijn super scherp en met hele mooie kleuren. Er zijn nog verschillende functies zoals de AR lens (filter met bijv.
kattenhoofd of een bril), slowmotion of panorama.
Wat ik een minpunt blijf vinden van Huawei is dat als je hebt gefilmd, de camera op filmen blijft staan. Het is me al vaak gebeurd dat ik snel een foto wilde maken en je dan eerst weer op foto maken moet klikken. Ik gebruik nu vaker de snapshot functie (2x op volumeknop naar onder drukken).
Voor het downloaden van Apps kun je geen gebruik maken van de Playstore maar van de eigen Huawei Gallery. Als je apps wilt downloaden die daar niet in staan moet je een extra app downloaden om dit alsnog te kunnen doen. Omslachtig maar er valt aan te wennen. Aanrader? Ja, want technisch is het een prachtig en gebruiksvriendelijk toestel.

Pluspunten

• Camera kwaliteit
  • Snel
  • Vormgeving en grootte

Minpunten

• Ontbreken Google

nel 21-08-2020

Voordelen, met één groot nadeel voor mij.

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Dit is mijn 3e Huawei en ik moet zeggen de toestellen worden steeds beter, deze niet uitgesloten!
Wat een verademing, die batterij, die gewoon dagen meegaat bij normaal gebruik.
Een mooi ontwerp met lekker groot scherm is fijn in het gebruik. Wat ik ook heel prettig vind is de vingersensor op de zijkant van de telefoon ipv achter aan de voorkant. Die sensor maakt de telefoon voor mij gebruiksvriendelijker.
Daarnaast word ik ook erg enthousiast van de camera's. Wat een mogelijkheden om prachtige foto's te maken.
En toch ......... ik merk dat ik heel erg aan Google hang, met diverse apps die ik standaard gebruik. Daar heeft Huwawei ondertussen wel allerlei hulpgrepen voor bedacht, die trouwens zelf makkelijk te installeren zijn, maar ...... sommige apps werken nu eenmaal niet met die hulpgrepen.

Zit je niet zo aan Google apps vast, dan zou ik zeggen ga deze telefoon vooral kopen en voor degene die net als ik daar toch wat meer aan vast zit dan ze dacht, ga verder op zoek naar een andere telefoon.

Pluspunten

• levensduur batterij
  • camera's

Minpunten

• geen Google

Noek_82 21-08-2020

Fijn toestel, helaas geen Google Play

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Dit toestel heb ik mogen testen en als ware Samsung fan, was ik dus erg benieuwd.
Ik ben aangenaam verrast over het gebruik van het toestel. Mooi helder scherm, super camera.
Gegevens overzetten van oude naar nieuwe telefoon was zo gebeurd via Phone Clone.
De batterij van het toestel gaat hartstikke lang mee en opladen is ook zo gepiept.
Helaas geen Google Play Service ondersteuning en daarmee liep ik toch regelmatig vast in het dagelijks gebruik.
Via de Petal Search app wel gezocht naar alternatieven, maar oplossing was dan vaak net niet. Jammer, voor mij persoonlijk een reden om het toestel niet aan te bevelen.

Pluspunten

• Supersnel opladen
  • Lange batterijduur
  • Fijne camera

Minpunten

• Geen ondersteuning Google Play

John1975 19-08-2020

Mooie telefoon

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Op eerste gezicht een goeie telefoon met de nodige functies, camera maakt mooie foto's en door de verschillende lenzen zijn er genoeg mogelijkheden hiermee.
De telefoon werk snel en makkelijk en heeft een eigen app-store die continu uitgebreid wordt echter kan ik er niet aan wennen dat de google store geen mogelijkheid is waardoor je een hoop apps mist waar je de afgelopen jaren aan gewent bent geraakt

Pluspunten

• camera
  • vingerafdruk beveiligd

Minpunten

• geen google

Corina 15-08-2020

duidelijke foto's en lange batterijduur

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Het is een erg mooie telefoon, licht van gewicht en een helder scherm. De telefoon werkt erg fijn, maar ik ben erachter dat ik voor bepaalde apps helaas echt de play store nodig heb. Door verschillende filmpjes te bekijken en dingen te lezen heb ik geprobeerd de playstore erop te zetten maar helaas krijg ik het op geen manier voor elkaar wat ik heel erg jammer vind! De huawei appgalerij werkt prima als je weet hoe het in elkaar zit, alleen deze heeft helaas nog niet alle benodigde apps ertussen staan.
De foto's zijn heel scherp en duidelijk. Het maken van panorama foto's is echt geweldig. Dit is echt een aanrader. Ook gaat de batterij lang mee. Dit is ook een pluspunt.
Met de Petralsearch is al een hele verbetering, omdat je zo toch veel apps kunt vinden. Helaas mis ik de playstore wel. Voor de rest is het zeker een toestel wat aan te raden is.

Pluspunten

• Camera
  • batterijduur
  • mooi formaat

Minpunten

• missen Playstore

Yolentha 13-08-2020

Fijn toestel maar mis de Google ondersteuning te veel

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Op zoek naar een vervanger van mijn Huawei P20 Lite vond ik het geweldig de P40 Lite te mogen testen via The Insiders want die stond bovenaan de nominatie als vervanger. Alleen ik twijfelde over het ontbreken van de Google ondersteuning. Eerste indruk was goed, mooi toestel, fijn scherm, top camera's, super snel! Phone Clone was ook zo gepiept. Paar apps die niet over wilden maar via Petal Search ook de meeste hiervan erop kunnen zetten. Alleen helaas diverse apps die niet werken, zo werkt Google Fit (connectie sporthorloge) niet, kan ik geen QRCodes scannen in de Rabo app, komen mijn berichten in een aantal groepsapps niet meer binnen en nog wat minder belangrijke apps zoals Wordfeut doen het niet. Contact gehad met de Huawei Hotline en wat op internet zitten zoeken, maar helaas met uitzondering van alle whatsapp berichten kwijt (kreeg het advies een back-up te maken, whatsapp te verwijderen en opnieuw te downloaden via Petal Search om dat verzenden van berichten op te lossen; alleen toen kon hij mijn berichten-backup nooit terug vinden dus alle berichten weg :-() helaas niets opgeschoten. Het scannen van QR codes in de Rabo-app gaat nooit werken en ook Google Fit (en dus de connectie met mijn sporthorloge) kan ik vergeten met de P40 Lite. Ondanks de super batterij (2 dagen), de top camera, het super fijne scherm en de gezichtsherkenning, de telefoon maar terug gedaan in de doos om terug te sturen naar The Insiders.

Pluspunten

• accuduur
  • camera's

Minpunten

• geen google ondersteuning
  • diverse apps werken niet

Jelmer 13-08-2020

Een schaap in wolfskleding

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Al jarenlang ben ik groot fan van de Huawei toestellen. Hoge kwaliteit en fijne besturing. En precies zoals verwachting is ook de Huawei P40 Lite echt een top kwaliteit toestel. De foto's zijn echt briljant van kwaliteit, de accu gaat lekker lang mee en ook de beeldkwaliteit is super. Kortom, het toestel zelf is briljant, maar dit is wel het eerste toestel zonder de Google Play Services. En daar komen ook de problemen om de hoek kijken. Ik woon in smart home wat is ingericht met Samsung Smartthings en Google Home. Beide apps werken helaas niet met de Google Play Services. Maar dat zijn niet de enige apps, ook de Rabobank, Marktplaats, PostNL, Ring en Verzekeringapp werken niet op de Huawei P40 Lite. Dat is wel een heel groot gemis voor mij aangezien mijn hele ecosysteem op die apps is ingesteld. Aan de andere kant heeft Huawei met dit toestel de geniale app Phone Clone toegevoegd, die installeer je ook op je oude toestel en het overzetten is een eitje. Scan de barcode, leun achterover en klaar. Kortom, zolang je maar niet de Google services ingebakken hebt in je leven is het prima mogelijk om over te stappen naar een nieuwe Huawei. Sterker nog, dan zou ik het zelfs aanbevelen! Maar heb je de afhankelijkheid wel, doe het dan niet.

Pluspunten

• Goede camera
  • Goede hardware

Minpunten

• Geen Google Play Services

Esther Disseldorp 13-08-2020

Goede prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / crush green / (dualsim)

Mooi design, groot beeld en super snelle batterij oplading! Hiervoor ook een Huawei gehad waardoor alles vertrouwd over kwam. Het omzetten ging vlot maar niet zonder slag of stoot. Whatsappgesprekken was ik kwijt waar ik zeer zeker niet blij mee was. Ook het niet ondersteunen van de Apps door Googleplay ervaar ik echt als een zeer groot nadeel, ondanks de Petal search en appGalery van Huawei. Ik kan een aantal, voor mij belangrijke, Apps niet meer krijgen. Foto's waren oke. Soms heel scherp, soms gewoon. Wel beter dan zijn voorgangeer

Pluspunten

• prijs
  • opladen batterij
  • design

Minpunten

• ontbreken google play!!!
  • aparte oplader tov van andere telefoons

micciej 12-08-2020

Ik twijfel of ik blij ben met deze telefoon

1e review na 2 weken gebruik:
Eerste aanbeveling is nee. Waarom?
Ik mis gewoon teveel apps in de huawei store die ik dagelijks gebruik.
Het oplaadblok is mega groot en ook zwaarder dan normaal.
Ik mis ook de mogelijkheid van mijn micro usb uitbreiding. Een dubbele simkaart is voor mij niet zinnig...
Wat vind ik wel fijn?
Het belgeluid is voor zover ik ervaar goed. De personen waarmee ik bel zijn ook positief.
De macrostand van de camera is heel gaaf voor mooie detailfoto's.
Met de gewone camera zie ik momenteel weinig verschil tussen de mate 10 en de p40 (beiden lite).
Het feit dat het volledige scherm gebruikt wordt als functioneel scherm is tof.
De ontkoppeling aan de zijkant is fijn met vingerherkenning. Deze werkt veel beter dan de mate 10 lite. Geen problemen op warmere dagen dat hij niet functioneert.
Phoneclone (van Huawei naar Huawei) is snel en gemakkelijk. Binnen 2 minuten was het klaar (zonder overzetten foto’s).
Ik merk, behalve de beschikbare apps, weinig verschil tussen de Mate 10 en de P40
Op basis van de apps is mijn antwoord op deze telefoon nee! Op basis van algemene functionaliteit is het een zeer goed product.

Aanvulling
Enkele weken verder
Positieve punten:
Prachtige foto’s met de nachtfunctie.
Snelladen! Dit is echt snel.
De batterijduur is zoals je van Huawei kan verwachten zeer goed. Beter van de andere merken telefoon die ik hier heb liggen (3 grote merken in totaal)
De telefoonboxen doen het goed
Negatieve punten:
Huawei App geeft geen duidelijkheid wanneer apps vrij komen.
Veel belangrijke apps zijn nog niet beschikbaar voor de huawei store. Er is ook geen duidelijkheid of ze ooit beschikbaar worden.
Snelkoppeling in de store naar de apps werkt oké, maar voelt niet vertrouwd.
Petal search app ben ik nog niet helemaal in thuis. Ik kon er niet echt over uit wat deze app deed.
Al met al blijf ik neutraal over de telefoon vanwege de beschikbare apps.

Pluspunten

• Snelladen
  • Nachtmodus en macromodus camera
  • Volledig schermgebruik
  • Gezichts/vingerafdr. herkenning werken goed
  • phone clone

Minpunten

• Veel apps niet beschikbaar
  • niet kabelloos laden
  • niet contactloos betalen

Samantha712 10-08-2020

Mooi toestel, maar...

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

De Huawei P40 lite, een prachtig toestel, absoluut! Maar....

Een aantal weken geleden heb ik mijn Huawei p40 lite geïnstalleerd. Het omzetten van de gegevens via Phone clone ging heel soepel en behoorlijk vlot.

De eerste foto die ik maakte is haarscherp, prachtig!

WhatsApp moest ik eerst weer even toegang geven tot m'n contacten voordat de namen ipv nummers werden getoond maar dit was snel opgelost.

In het begin moest ik nog even wennen aan het formaat van het toestel, maar nu houdt het prima vast en ligt het lekker in de hand.

Het toestel is erg snel, het besturingssysteem lijkt nergens te haperen, start vlot op en reageert snel. Ik heb nog geen moment het idee gehad te moeten wachten op m'n telefoon. Ook het opladen van de batterij gaat supersnel, de snellader doet wat hij belooft. Binnen een half uur Is je bijna lege telefoon weer helemaal up and running.

Het enige nadeel van de telefoon is het ontbreken van Google Play Services. En daar zit voor mij precies de bottle neck. Het werkt op zich prima om een app op de play store te downloaden op m'n oude telefoon en die via phone clone over te zetten op de huawei p40 lite, maar ik vind het erg omslachtig. Ook werken deze apps soms niet helemaal optimaal en zitten er wat foutmeldingen in. Ook het opnieuw aanvragen van een wachtwoord voor een app die nog niet beschikbaar is in de Huawei app gallery is niet praktisch. Dan moet ik dit ook via m'n oude telefoon opnieuw instellen voor ik het op de Huawei kan gebruiken, omdat ik op de Huawei doorgestuurd wordt naar mn Google account want vervolgens niet werkt op de telefoon. Apps die ik wil installeren zijn vaker niet dan wel te vinden in de Huawei app gallery. Als dit gegroeid is, dan zou ik de GP niet missen maar voor nu wegen de voordelen van het prachtige toestel voor mij helaas niet op tegen dit ene (voor mij cruciale) nadeel.

Hopelijk kunnen China en Amerika weer gauw samenwerken want dan krijgt dit prachtige toestel van mij wel een dikke vette 10 en een positieve aanbeveling!

Pluspunten

• Snel besturingssysteem
  • Batterijduur
  • Supersnel opladen
  • Mooie camera

Minpunten

• Ontbreken Google Play services

Marjan deWH 05-08-2020

Prima toestel, zonder Google Play

Geschreven voor: Huawei P40 lite 128 GB / midnight black / (dualsim)

Ik ben eigenaar van de Huawei Mate lite, hiervoor ook al 2 Huawei telefoons gehad. Tot nu toe altijd tevreden. Nu deze P40 lite enkele weken mogen testen.
Het overzetten van de data naar de P40 lite gaat supersnel, binnen 45 minuten was alles overgezet.

Alleen bij het in gebruik willen nemen van diverse apps loop ik tegen het ontbreken van Google play ondersteuning aan. Diverse apps kunnen wel via Petal Search of Aurora gedownload worden. Maar echt prettig werken vind ik het niet, ik ben wel van 't gemak en niet teveel moeite bij het instellen en werken met een telefoon en dit staat me tegen. Veel apps moeten met een omweg worden geinstalleerd, de moeite heb ik niet voor alle apps genomen vanwege de testperiode.

Tevens zit bij mijn huidige Mate lite de (ronde) vingerafdrukontgrendeling op de achterzijde. Bij de P40 lite zit hij geïntegreerd in de ontgrendelknop, een smal lang knopje. Op een of andere manier pakt hij m'n vingerafdruk niet goed waardoor deze manier van ontgrendelen niet goed werkt. De gezichtsscan werkt daarentegen prima.

De camera en het beeldscherm ben ik wel zeer over te spreken, goede kwaliteit, scherp beeld en prachtige foto's. Diverse opties ook qua bewerking. De batterijduur is ook zeer goed.

Pluspunten

• Goed scherm
  • Kwaliteit camera
  • Soepele bediening
  • Phone clone werkt snel

Minpunten

• Geen Google Play
  • Vingerafdrukontgrendeling werkt niet soepel