De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Band 2 Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Teun 18-05-2020

goed horloge voor basisdoeleinden

Geschreven voor: Huawei Band 2 Pro

Ik gebruik nu een jaar de Hauwei Band Pro 2. Met name voor stappenteller en tijdens hardlopen. Opladen gaat snel en het horloge gaat qua batterijduur meestal lang mee. Echter ik ben een duurloper en de GPS verbruikt veel batterij. Na 25-30 kilometer is de batterij (nagenoeg) leeg en GPS werkt niet meer. Horloge gaat dan in een reservemodus waarbij de stappen nog wel geteld worden ondanks dat in de display wordt vermeld dat de batterij op 0 % staat. Verder lastig om de display te lezen bij zonlicht/buiten. Ik ben op zoek naar een verbeterde versie.

Pluspunten

• basic
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• display
  • hoog batterijverbruik bij gebruik GPS

Migchie6q 17-01-2020

Te duur voor basic gebruik

Geschreven voor: Huawei Band 2 Pro

Ben inmiddels aan mijn 2e Activity tracker bezig. (Eerste deed na 3/4 jaar plotseling niets meer, wel garantie.)
de trekker loopt te vaak vast en eigenlijk werkt alleen maar zijn hartslagfunctie en de tijd.
Zijn slaapritme functie doet het plotseling nu ook niet meer, ondanks dat ik de band al een aantal keren afgemeld heb en de app opnieuw geïnstalleerd.
Kortom voor deze prijs is deze activity tracker gewoon te duur.

Pluspunten

• Makkelijk draagbaar
  • Batterij gaat lang mee
  • Waterdicht

Minpunten

• Te duur
  • Loopt vaak vast

Sjef 29-11-2019

Draagt gemakkelijk

Geschreven voor: Huawei Band 2 Pro

Ik heb hem nu ongeveer 3 maanden draagt hem dagelijks, moet hem iedere week opladen (opladen gaat snel binnen 2 uur volledig) volgens Huawei pas na 21 dagen. De wek functie is wel aanwezig maar is te zwak ik wordt daar niet wakker van. De stappen die maak kloppen niet. De fiets afstand is goed maar niet de snelheid,gps functie is goed. Werkt uitstekend met ander merk smartphone. Al met al toch goede koop.

Pluspunten

• Geeft 's nachts licht
  • Geeft de juiste tijd aan
  • Draagt goed aan mijn rechterkant

Minpunten

• Aantal stappen klopt niet
  • Wekker functie niet goed

Sjef 11-08-2019

Prettig dragen

Geschreven voor: Huawei Band 2 Pro

Ik heb hem nu een week en ik moet hem al opladen, dus denk niet dat het niet klopt na 21 dagen is de accu leeg. Hij tel meer voetstappen dan ik loop, Bij het fietsen geeft hij wel de juiste afstand maar klopt de snelheid niet deze is niet te programmeren.

Pluspunten

• Juiste afstand bij het fietsen
  • Hartslag weer gave

Minpunten

• Geen ingaven van de juiste voetstap
  • Bij het fietsen geen juiste snelheid

Vivi 09-08-2019

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Huawei Band 2 Pro

Fijne smartband . Makkelijk te koppelen en makkelijk in gebruik. Veel mogelijkheden en mooi ontwerp.

Pluspunten

• Lange accu duur
  • Makkelijk te gebruiken
  • Makkelijk te koppelen met je telefoon en de apo
  • Goede pasvorm ook voor Dunne polsen

Anne 25-02-2019

Prima basic activity-tracker

Geschreven voor: Huawei Band 2 Pro

Ik gebruik dit horloge nu ruim een halfjaar en het voldoet prima. Via de Huawei Health app kun je het horloge aanpassen aan jouw wensen; wel of geen meldingen van appjes, telefoontjes, je wekker, etc.
Het horloge heeft programma's voor verschillende sporten; hardlopen binnen én buiten, zwemmen en fietsen. Persoonlijk gebruik ik alleen die voor het harlopen. Na de run krijg je een kort overzicht te zien van hoe je het hebt gedaan. Daarna kun je in de Huawei Health app op je telefoon een uitgebreid verslagje zien van je route, snelheid en andere details.

Het scherm is wat klein (en de letters dus ook) en had helderder gemogen, gezien het zicht tijdens zonlicht minimaal is. Draagcomfort is prima, maar tijdens obstacle-runs (die ik vaak loop) moet ik oppassen dat het horloge niet loslaat. Dat probleem tackle ik vooraf door een extra stiekje te bevestigen om het bandje en dan heb ik er geen problemen mee.

Batterijduur bij 'normaal' gebruik blijft stabiel, ook na meerdere maanden gebruik. Per week laadt ik hem denk ik 2x op (na een halfuurtje ben je al een heel eind). Ik gebruik hem met continue hartslagmeting, 4 tot 5x per week hardlopen en verder gewoon als horloge. Natuurlijk; hoe meer je het horloge gebruikt, hoe sneller de batterij leeg is.

Al met al een prima activity-tracker! Hij houdt nauwkeurig je stappen bij, trackt je sportactiviteiten en door de waterbestendigheid hoef ik 'm eigenlijk nooit af te doen. Voor mij is deze tracker onmisbaar geworden!

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Waterdicht
  • Nauwkeurig
  • Goede batterijduur
  • Prijs

Minpunten

• Klein scherm
  • Scherm matig zichtbaar bij zonlicht