Black & Decker KA280K - Reviews

Max. toerental onbelast
13000 tpm

3,3

Robin 24-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Niet al te beste schuurmachine

Deze schuurmachine een jaar of 2 geleden gekocht met het idee handig die verwisselbare schuurzolen. Dit komt echter de duurzaamheid niet ten goede.
Binnen een 2 jaar gebruik heb ik de lagers al 2 keer moeten wisselen wegens vastlopen door stof. Nu is het excentrische witte busje, wat op de aandrijfas zit, zoekgeraakt tijdens het wisselen van de schuurzool. Hierdoor is de machine niet meer bruikbaar. ondanks dat deze machine nog in de handel is Laat Black&Decker mij volledig in de steek door mij te melden dat dit onderdeel niet leverbaar is!!! Het is waarschijnlijk een onderdeel van nog geen 10 cent.
Black&Decker geeft aan dat ik op een nieuwe machine 10% korting kan krijgen, bij de eerste de beste bouwmarkt krijg ik al meer korting!
Blijkbaar gaat het Black&Decker om zoveel mogelijk geld te genereren in plaats van service te verlenen.
Voor mij nooit meer een machine van Black&Decker.

sparks.nl 11-04-2016 Product half jaar in bezit

Waardeloos apparaat

1,8
Werkelijk een waardeloos apparaat.
Na 1 schuursessie is al kapot:
- 3 rubbers van de bevestiging.
- De lijmlaag van de punt is losgelaten (app. stond op de juiste stand).
- De koker van de afzuiging schiet steeds los.

Andere bevindingen:
1. Plaatsing aan/uit knop discutabel.
Elke keer als ik met de kop tegen de trede van de trap kom staat het apparaat uit omdat de aan/uit knop op de voorkant zit. Wie bedenkt er zoiets?
2. (veel te) Duidelijk een goedkoop gemaakt product.
3. Het afzuigsysteem trilt steeds los tijdens het gebruik (koker).

K 04-11-2015 Product jaar of meer in bezit

4,2
Op het oog een veelzijdige machine. De excentrische schuurzool levert een minder goed resultaat. Na ongeveer twee jaar incidenteel gebruik heeft deze machine de geest gegeven. Ik zou een iets duurder en beter merk adviseren. Daar heb je langer profijt van en vaak ook langer (tot 5 jaar) garantie.

adrikel01 15-10-2015 Product paar dagen in bezit

2,5
Werkelijk waardeloos, tijdens schuren will het apparaat alle kanten op behalve de kant die jij wilt, enkel bij het schuren op een van de zijkanten (aan een kant optillen, zeer vermoeiend) blijft hij op de plek schuren die je wilt, het afzijg systeem is bagger en als er wat in het opvang bakje is gekomen dan laat het filter (enkel o-ring fixatie) los en wordt alles er als nog uitgeblazen.
Ik heb hem terug gebrach en een Bosh genomen.

el.dee01 12-07-2014 Product half jaar in bezit

3,5
ronduit een slecht apparaat na alles bij elkaar een week gebruikt te hebben valt het ding uit elkaar de stofcycloon bungelt eraan en werkt eigenlijk ook niet de zool is zo goed als versleten voor mij de miskoop van de maand

marcelve 09-11-2013 Product paar dagen in bezit

4,8
Matig apparaat.
Tijdje gebruikt totdat het apparaat "uiteen" viel.

a) het excentrische schuurdeel is waardeloos. In mijn belevenis zou de schuurzool moeten draaien. Echter zodra hij het oppervlak raakt staat de schuurschijf stil en verwordt het tot een waardeloze vlakschuurmachine.

b) Als vlakschuurmachine ging het vrij rap stuk. Door het schuurstof begon de zool steeds slechter te bewegen. Op een gegeven moment bewoog het in geheel niet. Oorzaak: de rotor die de zool aandrijft is van plastic. Deze was door de weerstand van de slecht bewegende zool dus gewoon gesmolten.

Je ben beter af met dedicated tools ipv een "alleskunner"