Bosch PSS 250 AE - Reviews

stofzak
Max. toerental onbelast
24000 tpm

KikLandi 28-10-2014 Product jaar of meer in bezit

Niet voor niets na mijn eerste PSS 250 AE een volgende gekocht.
250 Watt is voldoende om met één hand te schuren. Ook op grotere oppervlakten schuurt de Bosch er aardig vandoor. Schuurresultaat is natuurlijk sterk afhankelijk van de gebruikte vellen. Ik gebruik de klittebandvellen en die zijn duidelijk duurzamer dan de klempapiertjes.
Deze Bosch is met één hand te bedienen, ook met een stationair werkstuk waarbij je de machine moet manouvreren. Vermogen is goed te regelen. Enig nadeel is de positie van de aan-uit schakelaar; die wil nog wel eens onbedoeld verschoven worden.
Duurzaamheid is ruim boven verwachting. Na 5 jaar nog steeds in bedrijf. Enkel één keer de schuurzool vervangen nadat ik hem ergens tegenaan had gestoten, kostte toen 21 Euro. Ik heb hem al zeker 5 keer van mijn werkbank op de tegels laten vallen, maar hij blijft het maar doen.
Omdat ik hem buiten gebruik is het stoffilter nog nagenoeg nieuw. Als je hem goed aansluit kun je er prima binnen mee schuren zonder gelijk te hoeven stofzuigen.
Ik schuur er voornamelijk hout mee voor meubels en speelgoed, maar ook het stucwerk heb ik er al eens plaatselijk mee bijgewerkt. Ging ook prima.

Paulus78 15-12-2010 Product paar dagen in bezit

Kwam vanzelf wel weer uit op een Bosch, gezien de goede ervaringen met dit merk met andere machines.
Deze schuurmachine is zeer handzaam en eenvoudig te bedienen. Hierdoor kan je er lang gebruik van maken zonder kramp te krijgen in je handen.
Ook fijn dat de snelheid traploos instelbaar is. Hierdoor kan je eenvoudig de snelheid afstemmen op het te bewerken oppervlak.

Een nadeel is het opvangbakje voor het stof. Deze werkt nog niet bepaald soepel. Veel stof wordt niet in het bakje geblazen, maar er juist naast.