Bosch PSM 200 AES

• Test panel 8.5 mei 2017

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSM 200 AES op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

r********@l****** 07-08-2022
Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

Deze schuurmachine nu enkele malen gebruikt. Hij schuurt op zich heel goes, is krachtig.
Maarrr hij trilt zo ongeveer uit elkaar! Het stof opvangbakje trilde de eerste keer al los en is ook niet goed vast te zetten.
De schuurzool liet na wat keren schuren ook los. Nieuwe schuurzool erop, zelfde probleem!
Dus kwalitatief echt onder de maat voor zo'n merk en prijs.

Arie 15-05-2020

Goed schuurresultaat. Ligt goed in de hand.

Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

Leek mij een goede machine. Schuurt goed. Mooi regelbaar. Stofopvang bakje slecht. Valt uit elkaar en zelfs met elastiek eromheen lekt hij stof. Bij intensief gebruik smelt het Bosch schuurpapier aan de zool vast. De zool is heel kwetsbaar. Slijt snel aan de randen.

Pluspunten

• Schuurt goed
  • regelbare snelheid
  • goed te hanteren
  • mooie koffer

Minpunten

• Zool erg kwetsbaar
  • Stof opvang bakje is niet bruikbaar.

Ray 21-04-2018

Ray

Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

Schuurzool is ernstig snel versleten. Los bestellen is duur en lastig. Daarnaast schiet de voetzool tijdens het schuren van de machine los. Dit komt regelmatig voor. Deze machine is een echte duurkoop. Ik ga nu voor de 2e keer verhaal halen bij de verkoper. Een echte afrader.

Pluspunten

• goede houvast aan de greep
  • verwisselbare schuurzool

Minpunten

• voetzool zeer snel stuk
  • voetzool tril los bij het schuren
  • onderdelen te duur
  • onderdelen lastig te krijgen

Martin 04-04-2018

Schuurt goed, maar heel snel versleten!

Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

We hebben de schuurmachine gebruikt op 1 deurkozijn en de schuurvoet vertoont nu al behoorlijke tekenen van slijtage! Het schuur resultaat is wel goed, maar de kwaliteit valt ons enorm tegen. Afrader dus

Pluspunten

• Schuurresultaat
  • Opties

Minpunten

• Duurzaamheid

Harrie 01-02-2018

Te kwetsbaar

Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

Lekker handzame machine en fijn in gebruik. De schuurplaat is echter erg kwetsbaar en te snel stuk. Vorig jaar de driehoekige onderplaat (kosten 20) vervangen. Nu na een paar keer gebruiken valt de voorste driehoekvormige schurplaat al weer volledig af.

Piet Oldewarris 28-07-2017

Driehoekig schuurplateau snel onbruikbaar

Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

Aan het begin van deze week de PSM 200 gekocht. Het schuurplateau voorop de machine is na een paar dagen nu al versleten/gesmolten. Daarnaast is het los (bijna) niet verkrijgbaar. Online kom ik er niet verder mee; heb de vraag m.b.t. bestellen nu bij de bouwmarkt neergelegd.

Joanna 08-05-2017

Verwisselen en doorgaan

Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

Ik heb het geluk gehad om deze schuurmachine te mogen testen.
En ik kan je zeggen het is een heerlijk apparaat.
Je kunt het schuurpapier snel en makkelijk verwisselen door het klitteband systeem en omdat je de schuurbladen snel en gemakkelijk kunt verwisselen kun je gewoon door met het zelfde apparaat!
Het microfilter systeem zorgt ook dat je minder schuurstof door je huis hebt vliegen, hoewel er altijd stof zal blijven is het toch echt wel een dikke pluspunt

Pluspunten

• Stoffilter
  • gemakkelijk te verwisselen schuurpapier
  • Verwisselbare schuurbladen

PetraKnubben 06-05-2017

Heel handzaam en multifunctionele schuurmachine

Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

Als dame en klusser in huis wordt ik heel blij van deze schuurmachine! De machine is heel handzaam in gebruik door een handvat waardoor je niet het hele apparaat als het ware vast moet houden. De machine heeft ook een traploos in te stellen toerental, ideaal voor gevoelige plekken zoals het schuren langs glas. Daarbij zijn er twee opzetstukken bij deze machine, de driehoek voor precisie werk, maar ook een rechthoek voor grotere vlakken. Ik vind deze schuurmachine van Bosch een ideaal apparaat!

Pluspunten

• Handzaam
  • Traploos instellen van toerental
  • Verwisselbare schuurplateaus
  • Stoffilter

Jacolien Schröder 03-05-2017

bosch PSM 200 AES

Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

Ligt fijn in de hand, prettig om grotere en kleinere vlakken vooral hoeken te schuren,fijne stof wordt opgevangen.

Nanda 03-05-2017

Supermachine voor elke schuurklus

Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

Fijn en handzame machine. Gebruikt om mijn dakranden te schuren en het werkte geweldig. De punt kan het deel langs de dakgoten prima aan en het schuuroppervlak is groot genoeg om in no- time een flink stuk te schuren. Het afzuigsysteem werkt heel behoorlijk, maar er komt toch nog wat stof vrij via de gaten van het schuuroppervlak, dus helemaal stofvrij is het niet, maar het scheelt aanzienlijk. Wisselen naar de vlakschuurmachine gaat eenvoudig en snel.

Pluspunten

• Sterke schuurmachine
  • Prettig in de hand

Minpunten

• Een beetje stof vanaf het schuurvlak

Vector 03-05-2017

Goede all-rounder schuurmachine

Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

Ik was op zoek naar een goede all-rounder schuurmachine voor mijn verbouwing thuis. Deze Bosch machine is daarvoor perfect.

Vanuit eerdere ervaring wist ik dat variabele instelbaarheid en gewicht een belangrijk punt zijn voor goede gebruikerservaring. Dat biedt deze machine heel goed. Aangevuld met flexibiliteit van schuuroppervlak. De machine voelt zeer degelijk aan stelt mij in staat om aaneengesloten tijd te schuren zonder last van mijn pols.

Tot slot is prijs kwaliteit in zeer goede balans bij dit apparaat.

Pluspunten

• Gewicht
  • Traploos instelbaar
  • Aanpasbaar schuurbed (3-hoek 2x + 4-kant)
  • Stofopvang

Minpunten

• Snoerlengte zou iets langer kunnen.
  • Stofopvang is wat stijfjes maar overal goed.

AdR69 03-05-2017

Handige Mulit-schuurmachine

Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

De Bosch machine uitgekozen omdat ik bij het opknappen van mijn meubels zowel grote oppervlaktes als kleine hoekjes goed wilde schuren met 1 apparaat. De Bosch was een prima keuze. Het apparaat is lekker handzaam, relatief stil en het is snel wisselen van opzetstuk waardoor je lekker kunt doorwerken.

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit
  • handzaam
  • Bruikbare voor grote en kleine oppervlaktes
  • handig wisselen van schuurpapier door klitteband
  • micro stoffilter die meeste stof tegen houdt

Henktb 20-04-2016

Schuurzool

Apparaat is vrij stil .
Schuurzool beschadigt zeer snel op de punt en voornamelijk in rode deel. Bij hogere snelheid is apparaat minder controleerbaar. Nieuwe schuurzool is duur en is niet vervangbaar in delen. Schuurpapier slijt ook snel. Kwaliteit schuurzool dus erg slecht.

rob schijns 22-08-2015
Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

heb er veel mee gewerkt prima apparaat, schuurt heel goed en ook de variabele toerental heel fijn, en ook de zool is makkelijk te verwisselen, schuurmat heel makkelijk te verwisselen, top, waard voor je geld.

rob schijns 04-05-2015
Geschreven voor: Bosch PSM 200 AES

Schuurt prima, en een variabele toerental wat ook gemakelijk is.
De zool is gemakelijk te verwisellen.
Prima ding voor dat geld.