Philips SHAVER 6000 S6680 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 20 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER 6000 S6680 op Kieskeurig.nl.

krankieboel 11-07-2019

Minder irritatie, maar scheerresultaat kan beter en gladder

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

De Philips S6680 wordt gepromoot als een scheerapparaat dat door verschillende unieke eigenschappen voor minder irritatie zorgt, en het houdt zijn belofte. De eerste scheerbeurten zijn, zoals bij elke verandering van scheerapparaat, even wennen, maar ik merkte reeds van bij het begin op dat mijn huid minder geïrriteerd aanvoelde en ook minder rood of verheven was. Zowel het droog als nat scheren (hetgeen ik echt niet gewend ben met een elektrisch scheerapparaat te doen) geven een aanvaardbaar glad resultaat. Persoonlijk kan het met een klassiek mesje uiteraard nog beter, maar in deze prijscategorie had ik wel meer verwacht van het scheerresultaat naar gladheid toe. Maar als je dus op zoek bent naar een “gewoon goed” scherend toestel dat je geen tot weinig irritatie bezorgd ben je met deze Philips aan het juiste adres!

Verpakking en accessoires:
- elegant en mooi bijpassend etui, jammer dat het extra trim-onderdeeltje hier niet in kan voor bvb mee op reis te nemen
- twee uitgebreide handleidingen, hoewel weinig van meerwaarde. de verschillende functies en led-indicaties worden uitgelegd aan de hand van een universele handleiding met symbooltjes: toch enkele keren moeten lezen vooraleer ik het helemaal begrepen had, een kleine tekst met uitleg had hier wel bij gemogen (oa het intuïtief uitzoeken hoe de reinigingsvloeistof in de houder in gepast moet worden). tevens ook hoe lang batterij mag/moet opladen etc, maar dit vind je dan wel weer online.
- reinigingsstation met aparte oplader (kan je dus deconnecteren om de lader apart mee te nemen op reis)

Apparaat:
- ergonomisch ligt het zeer aangenaam in de hand, alleen vind ik de aan/uit knop zoals bij elk scheertoestel echt “in de weg zitten” wanneer je toestel in verschillende richtingen draait: mijn duim zit altijd op niveau van de aan/uit knop maar dit heb ik bij al mijn scheerapparaten wel voor.
- led-symbolen geven na einde van elke scheerbeurt aan wat de batterijstatus is en herinnert je er aan om te spoelen
- vlotte wissel van scheerkop naar trimmer
- een degelijke lange batterijduur en interessante snel-laad functie: op 3 minuten is het toestel al voldoende opgeladen voor een volwaardige scheerbeurt, verder op een uurtje helemaal opgeladen.

Scheren:
- algemeen: scheerkoppen zijn zeer zacht en mobiel dus komen wel op alle kleine kantjes en hoeken, alleen vind ik het persoonlijk jammer dat je geen extra “druk” kan zetten op plaatsen waar de haartjes wat dikker staan maar uiteindelijk is het wel allemaal weggeschoren. ook de moeilijkere bereikbare plekjes zoals onder de neus of in de kinplooi kan je hier maar moeizaam goed mee scheren.
- trimmen: een klassiek trimmertje dat ik 2x gebruikt heb voor bakkebaarden en nekharen te trimmen, er staat geen maatje op dus het is wel met de losse pols en een kam te doen als je specifieke lengte wil trimmen. een standaard accessoire wat mij betreft.
- droog scheren: ondanks de vermelding van extra antiwrijvingscoating merk ik hier toch niet zo heel veel van. het toestel gaat niet heel vlot over het gezicht, maar scheert wel efficiënt (niet meermaals over 1 zone gaan). Visueel geeft het een zeer mooi glad resultaat, maar op de moeilijkere zones zoals kaakovergang en kin blijf ik toch wat teleurgesteld voor een toestel van deze prestige. Het geeft me wel beduidend minder irritatie gevoel achteraf (zelfs de klassieke roodheid was na twee weken verdwenen) dus op dat vlak
- nat zonder schuim: hier merk je wel dat de extra coating z’n werk doet, scheerkoppen gaan zeer vlot over de huid zonder een schurend of pijnlijk gevoel én bovendien geeft het een even goed scheerresultaat (wat ik bij vorige toestellen vaak net niet had) als droog mits bovenstaande puntjes
- nat met schuim: dit heb ik in verleden reeds geprobeerd met 2 andere toestellen en vond het telkens een rommeltje en vuiligheid, maar hoe vlot gaat dat met deze philips! er blijven geen resten kleven onder de mesjes waardoor de ganse scheerbeurt in één keer afgewerkt kan worden zonder tussenin reinigen. ook de coating en gladheid waarmee de mesjes over de huid gaan is echt een zaligheid. alleen jammer dat het visuele resultaat niet overeenkomt met de echte fysieke gladheid, desondanks blijven er hier en daar nog een paar korte sprietjes staan.
- de Guard modus waarbij je een lagere scheersnelheid selecteert met een eenvoudige knop geeft inderdaad een minder “trekkend” effect op de gevoelige huid (voornamelijk in de hals), maar zelfs met de gewone snelheid had ik beduidend minder last. De modus ging bij mij niet gepaard met een minder goed scheerresultaat, dus dit is wel mooi meegenomen!

Onderhoud:
- via LED-symbooltjes herinnert het toestel eraan na elke scheerbeurt de meisjes even onder de kraan af te spoelen, dit gaat ook heel vlot (gewoon openklikken en niet zoals bij andere toestellen half demonteren). Andere functies zoals wanneer te reinigen of op te laden zijn ook zeer handig als “reminder”. Verder is er ook een vergrendeling mogelijk maar dit heb ik niet getest (de harde case zorgt er sowieso voor dat je niet per ongeluk kan aanzetten) alsook een indicator voor vervangen van de mesjes.
- de bijgeleverde automatische reiniger gebruik eveneens intuïtief en reinigt op tien minuten nat, al is me niet heel duidelijk of je hierna nog moet spoelen en of dit effectief zo veel doet (na een schuimscheerbeurt blijft er wel nog wat rest achter) maar het geeft je wel een fris gevoel
- indien toestel in reiniger plaatst moet je wel nog individueel aanduiden dat hij ook moet opladen (doet hij niet automatisch, is wel jammer)

Besluit: een degelijk toestel dat doet wat het belooft: het bezorgt je wel degelijk minder tot geen irritatie! Dit gaat mijn inziens lichtjes ten koste van een volledig glad scheerresultaat, hetgeen ik voor een toestel in deze prijscategorie wel verwacht had, maar al bij al moet hij op niveau van glad scheren zeker niet onder doen voor de betere middenmoot. Ik heb uiteindelijk wel besloten dit test-toestel te houden aan gereduceerde aankoopprijs.

Pluspunten

• minder irritatie!!
  • ergonomisch in de hand liggend
  • vlotte scheerbeurt met schuim en nat
  • eenvoudig reinigen
  • batterijduur

Minpunten

• geen echt volledig glad scheerresultaat
  • droog scheren is wel nog licht schurend

scheerman 21-07-2019

redelijk goede scheerbeurt

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

het scheert en volgt de contour zeer mooi, maar er blijft stoppel achter. Zowel nat als droog te gebruiken maar persoonlijk verkies ik droog omdat nat wat stroever lijkt te gaan.

Chris82 19-07-2019

Moeilijk om aan te wennen

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Ik heb een heel gevoelige huid, en hoewel ik gewaarschuwd was, dat het even tijd zou kosten voor mijn huid gewend was aan het scheersysteem, moet ik zeggen dat deze aanpassingstijd voor mij te lang duurde, met nog steeds irritatie als gevolg ...
Het apparaat doet op zich zeker wat het moet doen en is makkelijk te onderhouden.
Moest de irritatie na 2 weken inderdaad volledig verdwenen zijn geweest, zou ik dit apparaat zeker aanraden, ...

Pluspunten

• makkelijk in onderhoud
  • mooi
  • doet wat het moet doen

Minpunten

• aanhoudende irritatie

sjoot 14-10-2020

Gewweldig

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Kan geen minpunt bedenken. Scheert ook op mijn moeilijke huid. Voelt zacht aan zowel bij droog als bij nat scheren.

esdert 11-10-2020

geweldig!!

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

scheert perfect, veel stiller als de vorige philishave! dit is beter als mijn huisgenoten nog op bed liggen.

Shunter 03-10-2020

Bij de accessoires gaat het helaas mis.

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Het apparaat scheert prima, maar aan de totaalindruk wordt behoorlijk afbreuk gedaan doordat het bijgeleverde etui onvoldonede ruimte biedt voor het scheerapparaat plus de bijgeleverde trimmer.

Eddr 02-10-2020

Fantastisch!

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Dit apparaat is werkelijk outstanding.
Mijn vorig scheerapparaat dat technisch vergelijkbaar is met dit is meer dan 10 jaar oud en is nog steeds na 1 uur opladen klaar voor 60 minuten gebruik. Ik heb dit apparaat aangekocht omwille van de scheerkoppen met nieuwe technologie. Ik hoop dat dit apparaat binnen 10 jaar ook nog als nieuw is.

Dickdej 29-09-2020

Nat en droog scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Vind bij nat scheren dat hij redelijk tot goed scheert maar eigenlijk nooit helemaal echt glad.en droog is eigenlijk niet te doen heel stroef

hermanes 28-09-2020

prettig scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

zeer fijne en prettige scheerapparaat licht prettig in de hand en scheert vlot en niet te vergeten goed glad zeker voor deze prijs is het echt een prima scheerapparaat niets op aan te merken

Ed9600 25-09-2020

Elektrisch scheerapparaat - aanrader

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Uitstekend scheerapparaat, zacht en met de nodige flexibiliteit van de scheerkoppen. Ook de toebehoren zoals de neus- en oortrimmer zijn handige extra's.

Jeeeep 23-09-2020

Heel fijn scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Eergisteravond besteld via de Philips-webshop.
Gisterenmiddag, ondanks Corona beperkingen, ontvangen.
Na tien minuten opladen, gisteravond meteen gebruikt om mijn drie-dagen-baard te scheren. Zonder water.
Het resultaat vond ik heel erg goed.
Bijna net zo goed als nat-scheren met een mes.
Het voordeel van elektrisch scheren is dat je het nagenoeg overal kunt doen.
Enig minpuntje vind ik dat het oplaadsnoertje niet in het reisetui past.
Dat moet je toch meenemen en kan daardoor makkelijk zoek raken als dit bijelkaar blijft.

Lacrosse 17-09-2020

Doet echt wat het moet

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Ligt goed in de hand en werkt perfect, goed resutaat mijn vorig toestel heeft bijna 25 jaar mee gegaan en werkt nog steeds.niet twijfelen als je een nieuw toestel moet aanschaffen.

Houtkit 14-09-2020

Veel goede kenmerken

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Snel oplaadbaar en goede scheerbeurt zowel nat als droog ook handig dat je het in de douche kan gebruiken door de 3 afzonderlijke messen kan je gemakkelijk je hele gezicht bestrijken

Klei 10-09-2020

Een minpunt

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

scheerkop is moeilijk uit elkaar te halen wanneer je deze wilt schoonmaken, ook het terugplaatsen gaat moeilijk. Verder prima apparaat.

Anoniem 07-09-2020

aanbeveling

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

ik ben zeer tevreden het is echt een goed het doet wat het echt moet doen scheren en zeer glad
ik zal dan dit ten zeerste aanbevelen

museau 07-09-2020

Batterie exceptionnelle

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Je suis favorablement étonné par la durée de charge de la batterie : plus de deux semaines depuis la dernière mise en charge !

Hans vdW 27-08-2020

Prima! Gewoon goed toestel

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Heel fijn scheerapparaat. Mijn hals is gevoelig. Door de knop ‘gevoelige huid’ heb ik geen last van irritatie. Dus die andere scheersnelheid helpt. Vormgeving, accuduur, schoonmaakgemak: gewoon goed

dierickx 26-08-2020

product is goed

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

beter dan mijn vorig apparaat, ook een philips. Was wel vier jaar oud, ligt in kast voor tijdens verlof te gebruiken.

Mala_bill 26-08-2020

Mon.rasoir philips

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Il rase très bien et efficacité de la batterie, le seul petit négatif, j’aurais aimé qu’il rase plus près encore de la peau, un peu decu

Debie1966 26-08-2020

Fijne scheermachine

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6680

Ligt lekker in de hand, scheert goed, accu gaat lang mee na opladen; indicatie staat accu, makkelijk af te spoelen en mooi uiterlijk