Philips SHAVER Series 9000 SP9820 - Reviews

Nat en droog
Scheren met snoer
Oplaadtijd
1 uur

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

KevinV 15-11-2018

Mooi design, goede batterij, makkelijk in gebruik

Al 20 jaar scheer ik me met bedrade en draadloze scheerapparaten van Philips. De ene wat beter dan de andere. Vol verwachting keek ik er dan ook naar uit om dit apparaat te kunnen testen. In tegenstelling tot m'n vorige draadloos toestel, dat om de 3 beurten geladen moest worden, is de S9000 een ware verbetering. Het laat minder haartjes staan, scheert veel stiller, ik versta men vriendin nu als ze tegen me praat en de batterij gaat een volledige week mee op 1 lading. Het laden zelf gaat ook zeer snel. Geen uren meer in het stopcontact maar 1 uurtje voor een hele week. Dat je nat en droog en ook nog eens onder de douche kan scheren is ook mooi meegenomen. Om toch 1 minpunt te noemen, ik mis een houder om het toestel mooi in te plaatsen tijdens het laden want het design mag zeker gezien worden.

• Makkelijk te reinigen
  • Nat en droog scheren en onder de douche
  • Snel laden en lange accuduur

Minpunten

• Geen houder om in te plaatsen.

la74 13-11-2018

Luxe scheerapparaat die ook nog eens goed scheert

Ik scheer al jaren elektrisch onder de douche. Ideaal wat mij betreft, je kan na het scheren gelijk je gezicht schoon wassen.

De Philips Series 9000 heb ik nu drie weken getest en hij bevalt prima. Het apparaat arriveert in een luxe doos. Iets wat je vaak ziet bij luxe (lees duurdere) producten. Helaas staat er geen welkomstboodschap in het Nederlands op. Iets wat ik van Philips wel zou verwachten.

Als scheerapparaat bevalt hij prima. In no time een glad gezicht zonder irritaties of wondjes (voor mij het grootste voordeel ten opzichte van scheren met mesjes). Als je net start met elektrisch scheren moet je huid wel even wennen maar daarna wil je niet anders meer.

Op het apparaat staat in het groot weergegeven hoe vol de accu nog is. Handig. In een uur heb je je apparaat weer vol maar opladen hoef je niet vaak te doen. Je doet makkelijk een aantal weken met de accu.

De mesjes scheren erg fijn en vormen zich naar je gezicht. Scheren was nog nooit zo eenvoudig. Ik doe eerst wat scheerschuim op mijn gezicht zodat de scheerkop nog beter over de huis glijd. Kortom, een zeer fijn apparaat. Het enige nadeel is de hoge prijs.

Pluspunten

• Scheert goed
  • Goede accuduur
  • Eenvoudig te reinigen (onder de kraan)
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Duur

Fabio 13-11-2018

overtuigend

Ik kreeg mijn philips s9000 aan en was onmiddellijk onder de indruk over de luxueuze verpakking en qualiteit van het product. Op naar de eerste scheerbeurt, zelfs een stoppelbaard van enkele dagen bleek geen enkel probleem om een glad resultaat te bekomen. + materiaal + licht + batterijduur + snelle scheerbeurt + gladde huid Een aanrader.  Lees minder

Pluspunten

• batterijduur
  • snelle scheerbeurt
  • gladde huid

JeromeV 11-11-2018

Top apparaat!

Mijn baardhaar is zwaar en stug, waardoor ik altijd lang bezig was met goed scheren. Dit apparaat is werkelijk waar een topper. Nog nooit zo'n een goed apparaat gehad! Hij is zeker niet goedkoop, maar elke Euro meer dan waard. Ik kan dus alleen maar zeggen dat dit een regelrechte aanrader is voor elke man die supersnel super glad wil scheren.

Pluspunten

• Super glad scheren
  • Super snel
  • Lange levensduur accu
  • Fraai materiaal

Minpunten

• Iets wat zwaar in de hand

Koen107 08-11-2018

Verbluffend resultaat!

Mijn eerste indruk was al direct, een mooi gestroomlijnd toestel, dit wil ik onmiddellijk uittesten. Maar eerst opladen en laat dit dan het enigste nadeel zijn. Je kan niet scheren tijdens het laden. Maar dit gaat wel redelijk snel, van 10 naar 100% in amper 1 uur tijd. En dan was het zover, het eerste gebruik. Ik hen altijd een baard met een lengte van ongeveer 8mm gehad. Dit was wel iets te lang voor het apparaat, maar gelukkig is de scheerkop heel gemakkelijk in zijn geheel van het toestel af te halen en te vervangen door een meegeleverde tondeuse. Het scheren daarna ging perfect, heel gemakkelijk en smooth en het resultaat was verbluffend. Ik ben een ander toestel gewend, maar ik heb totaal geen last gehad van geirriteerde huid of uitslag. Wel een beetje rood maar helemaal niet gevoelig. Je kan het toestel ook perfect onder de douche gebruiken. Waardoor het dus ook perfect onder stromend water af te spoelen is. Je kan van de scheerkop al de onderdeeltjes uit elkaar halen om afzonderlijk te reinigen en ook heel gemakkelijk terug in elkaar zetten. Je kan het toestel ook overal mee naartoe nemen door de compacte etui, waar je scheerapparaat, de laadkabel alsook de tondeuse in past. Kortom, een toptoestel en een echte aanrader!

Pluspunten

• Mooi, gestroomlijnd toestel
  • Laad snel op
  • Je kan onder de douche scheren

Minpunten

• Je kunt niet scheren tijdens het laden

MartijnW 02-11-2018

Stil, goed en kwaliteitsvol

Bij het openen van de doos valt direct op dat dit een stevig toestel is. Zit goed in de hand en voelt kwaliteitsvol aan. De eerste scheerbeurt ging vlot en wat opvalt is dat het toestel zeer stil werkt. Tof om zo de dag te starten!
Na enkele weken gebruik ben ik uiterst tevreden van dit toestel. De scheerbeurt gaat vlot, stil en het resultaat is prima. De accu gaat lang mee (zit nog aan 75 procent na 2 weken - kun je handig aflezen op de display) en is snel opgeladen. Ook het spoelen van het toestel is zonder problemen gebeurd. Zeer goed toestel en zeker een aanrader! Mijn beste scheerapparaat ooit.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • Vlot in gebruik
  • Accu
  • Makkelijk te reinigen

DennisR 31-10-2018

Prima Shaver

Mijn eerste indruk is erg goed. De beschermhoes van mijn Philips scheerapparaat en het design hiervan ziet er prima uit. Wat handig is dat je duidelijk kan zien hoeveel batterij je nog over hebt.
Daarnaast gaat het schoonmaken erg gemakkelijk. Het scheren gaat goed zonder enige irritaties.
Zelf heb ik nog een ouder goedkoper model en dit werkt eigenlijk net zo goed. De vraag is dan ook waar zit het verschil dan in. Het is design de beschermhoes? Helaas haal ik dit er niet direct uit.
Verder prima scheerapparaat Philips!

Pluspunten

• Gebruiksgemak

DJWally 27-10-2018

Heel tevreden!

k ben heel tevreden over dit scheerapparaat. Heel goed en glad resultaat, zowel bij droog als bij nat scheren! Ik wil dit toestel onmiddellijk aan iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• Glad resultaat bij zowel droog als nat gebruik.
  • Laadt heel vlug op.
  • Gemakkelijk schoon te maken.
  • Ligt goed in de hand en mooi design.
  • De indicatielampjes.

Minpunten

• Geen tot nu toe!

Johan 27-10-2018

Luxe degelijk scheerapparaat

Mijn oog is gevallen op dit scheerapparaat om dat het geborsteld aluminium mij erg aanspreekt . Erg mooi en oogt luxe en solide ook het display geeft een extra luxe dit beweegt geheel bij het opladen van leeg naar vol ook mooie extra detail . Hij scheert veel gladder en sneller dan mijn oude Philips daar moest ik nog wel een vaker de zelfde plek doen deze scheert bij een keer alles geheel glad hij was wat duurder maar ik het er echt geen spijt van aanrader

Pluspunten

• Geborsteld aluminium
  • Luxe display
  • Glad scheer resultaat

Samuel 26-10-2018

degelijk toestel

Het droog scheren gaat vlot en geeft een aangenaam gevoel. Toch heb ik de indruk dat het niet vlotter of sneller gaat dan andere toestellen. Het scherm is heel handig en geeft aan wanneer je batterij bijna leeg is of wanneer je het toestel dient te reinigen. De scheerkoppen bewegen mee met de vorm van het gezicht wat een aangenaam gevoel is. Het toestel is vrij licht, maar ook niet echt compact. Om mee op reis te nemen is dit niet echt aan te raden. De trimmer werkt zoals het moet en het toestel maakt een zacht geluid. Als je een degelijke scheermachine zoekt met een prachtig design is dit zeker een aanrader. Hou er ook wel rekening mee dat je dan wat meer zal betalen. Ik heb de indruk dat er vooral voor een mooi design werd gekozen in plaats van een vernieuwende technologie. Prijs-kwaliteit zijn er betere toestellen te vinden!

Pluspunten

• design
  • geluid

Minpunten

• duur
  • groot