Philips SHAVER Series 9000 SP9820 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, volgt de contouren

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 36 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 SP9820 op Kieskeurig.nl.

DaveH 19-11-2018

Lange batterijduur, stil high end toestel

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Bij het uitpakken van het toestel werd al meteen duidelijk dat het hier om een luxe scheerapparaat gaat, een mooie verpakking , en het scheerapparaat zelf ziet er ook erg high class uit, aluminium knap afgewerkt.
Erg handig is het percentage batterij dat er nog rest in het apparaat, zo kom je nooit voor verassingen te staan. De eerste scheerervaring met dit apparaat heeft me aangenaam verrast in de zin dat dit scheerapparaat veel efficiënter en sneller scheert dan mijn vorige scheerapparaat van Philips ( 7-tal jaar oud) de kop beweegt over elke contour van je huid en scheert ook met gemak haartjes af die al een week te zien zijn. De scheerkop voelt wel iets ruwer aan dan mijn vorige toestel. Verder is het een erg stille machine , wat het ook aangenaam maakt zonder al te veel herrie.
Na ongeveer een uurtje is de batterij opgeladen en gaat gemiddeld een 8-tal scheerbeurten mee met een volle batterij.
Het reinigen verloopt ook erg handig aangezien het toestel volledig waterdicht is en de scheerkop eenvoudig onder de kraan kan proper gemaakt worden.

Pluspunten

• Batterijduur / indicatie batterij
  • Mooi Design
  • eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Grovere gevoel op de huid

Zeitoun 23-11-2018

Gladgeschoren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Zowel nat als droog goed, glad scheerresultaat. Een aanrader qua prijs/kwaliteit. Zelfs de moeilijk bereikbare plaatsen zijn goed. En bovenal heen scheer uitslag.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Gladgeschoren

Waas.land 23-11-2018

Een ultiem scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

IK heb al enige ervaring met de scheertoestellen van Philips. Doch voldeden ze niet steeds aan mijn verwachting. Ik besloot de ultieme test uit te voeren met een baard van een 5-tal dagen oud. Tot mijn verbazing scheerde het toestel mijn huid vlot terug glad. Ik heb zelfs geen last van enige irritatie na het scheren. Ook de kleine fijne haartjes (waarbij de vorige series scheertoestellen een steek lieten vallen) bedwong hij rimpeloos! Het scheertoestel zelf heeft een mooi strak design en werkt quasi geruisloos. De batterij is snel opgeladen en gaat verbazend lang mee (ongeveer een 10-tal dagen). Door middel van de + en - knop kan je de snelheid van het scheren kiezen. Je ziet door middel van een led-scherm hoeveel procent het scheertoestel nog is opgeladen. Het schoonmaken van de kop gaat erg vlot. De koppen zelf kan je afspoelen. Het scheertoestel kan je opbergen in een handige etui. Bij het toestel zit ook een extra scheerkop om evt. je baard bij te trimmen Het toestel heeft mijn verwachting overtroffen! Een absolute aanrader voor iedereen die zoekt naar een perfect scheerresultaat.

Pluspunten

• Accuduur
  • Scheerresultaat

Rick B. 22-11-2018

Een top scheer-ervaring!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Dit apparaat is een genot om mee te scheren, zowel nat als droog. Het design is al erg mooi, maar ook de resultaten zijn meer dan prima. Erg glad resultaat en je kan er ook echt een aantal keer mee scheren voordat hij opgeladen hoeft te worden. Schoonmaken is ook geen probleem, dus al met al een top apparaat!

• Glad scheren
  • Lange batterijduur

Wouter 22-11-2018

Luxe en goed apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

In vergelijk met mijn vorige Philips scheerapparaat is hij ietsje groter, maar niet hinderlijk, voelt stevig aan, en luxe door het mooie geborstelde metaal. Ook stuk stiller. Goede trimmer. Display is erg handig, daar ik met de vorige soms halverwege scheren met leeg apparaat stond. Laad snel op en goede accu duur.

Scheert erg glad, ook bij een "paar dagen" baardje. Pakt nu ook meteen in een keer de langere haartjes in hals mee. Voorheen bleef dat wel eens zitten.

Kortom. Geeft je luxe gevoel door mooie etui, en uitstraling/gevoel van het apparaat met zeer goed scheerresultaat.

Pluspunten

• scheerresultaat
  • accuduur
  • display
  • luxe etui
  • geluid

Minpunten

• losse trimmer

Peter 21-11-2018

Geen irritatie meer!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Het eerste wat mij direct positief opviel was het stille geluid van het scheerapparaat. Het apparat scheert erg glad, waarbij alle hoeken vloeiend gedaan kunnen worden door de dynamische kop.
Na scheren ook absoluut geen irritatie en de kop is gemakkelijk en snel schoon te maken.
Het geheel voelt degelijk aan en het design mag er zeker wezen.
Nadelen zijn voor mij de prijs, wat waarschijnlijk met het design te maken heeft. Ik vraag me af of de meerprijs ten goede komt van de scheerervaring. Bovendien klinkt de kop wat plastic-achtig bij het scheren van de kaaklijn.

Pluspunten

• Moi design

Menno A 21-11-2018

Snel en glad scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Mooi apparaat, laadt heel snel op en gaat lang mee. Ik ben nu al twee weken aan het scheren op één oplaadbeurt en kan nog even vooruit. Nat scheren geeft een heel mooi glad resultaat en gaat geweldig snel. Vooral met scheerschuim geeft goede resultaten. Mijn voorkeur is dus nat scheren. Heel eenvoudig schoon te maken. De scheerkop is heel makkelijk te wisselen met de trimmer. Drie snelheden in te stellen en stil. Mooie opbergdoos. Top product.

Pluspunten

• Uitstekend resultaat
  • Snel klaar
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Handzaam

Lauraatje39 21-11-2018

Glad resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Mijn man heeft een zware baardgroei en scheert zich daarom eigenlijk altijd met een mesje. Nu toch over gegaan op een schaarapparaat. Hij is echt om. Zelfs na een aantal dagen gaat de baard er nog goed vanaf. Hij heeft een gevoelige huid maar na het scheren heeft hij geen rode of branderige huid. Hij scheert wel liever droog dan nat met het apparaat. De batterij gaat lang mee als je het scheerapparaat oppakt zie je al hoeveel % batterij je nog hebt, en het schoonmaken is heel makkelijk.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Batterij gaat lang mee
  • Schoonmaken gaat makkelijk

Luk 21-11-2018

Degelijk toestel met goeie batterij

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

De batterij van het toestel gaat zeer lang mee.
Het toestel scheert ook goed. Wel schrikkelde ik een dag om te weten of hij een schrikkeldag ook goed zou verwerken bij het scheren zelf en dit blijkt het geval. Ook onder de douche werkt het toestel vlot zonder enig probleem! Het aantal accessoires is wel beperkt; enkel een trimmertje voor bakkenbaarden (of verwijderen baard). Het toestel is wel prijzig, maar voelt zeer robuust aan en het doet dan ook vermoeden dat dit lang zal kunnen meegaan.

Pluspunten

• Batterij
  • Robuust
  • Scheergemak
  • Nat scheren mogelijk

Minpunten

• prijs

J V H 20-11-2018

Glad geschoren !!!!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Van eerste keer glad! Lang geleden dat het zo was, vrouwtje blij :-)
Makkelijk in gebruik, batterij gaat lang mee, stil. Mooi toestel in inox look.
Nadeel is het reinigen, kop met snijmessen moet losgemaakt worden van ander deel scheerkop, is moeilijk te ledigen boven vuilbak zonder een deel er in te laten vallen.

Pluspunten

• Mooie inox afwerking
  • Glad resultaat
  • Gaat lang mee

Minpunten

• Moeilijker te reinigen

wielerfanaat 20-11-2018

super scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Pluspunten

• gemakkelijk in onderhoud
  • stil
  • uniek design
  • lange batterijduur
  • indicatie batterij in percent

Minpunten

• prijs

Robbie17 20-11-2018

Innovatief en prima resultaat!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Het scheerapparaat was verpakt in een ontzettend mooie, "soft touch" doos. Op zich al een genot om uit te pakken maar om uiteindelijk het apparaat zelf in handen te hebben....in 1 woord geweldig! Als accessoire het opzetstuk van de tondeuse. Prachtig uitgevoerd en als je het aanzet hoor je een zacht futuristisch geluid waaruit je al op kunt maken dat je met een innovatief en perfect apparaat te maken hebt. Duidelijk display waarop precies af te lezen is hoe lang je er nog mee kunt scheren en ik kan zeggen dat het eenmaal geladen ontzettend lang meegaat! Ook wordt op het display zichtbaar zodra het tijd is om schoon te maken. De eerste scheerbeurten heb ik inmiddels gedaan en waar mijn andere scheerapparaat nog deeltjes van baardhaartjes achterlaat ( het Ruud Lubbers effect zeg maar) scheert dit apparaat werkelijk perfect glad, zowel voelbaar als zichtbaar. Schoonmaken gewoon onder de kraan werkt zo makkelijk ook. Volgende keer ga ik hem eens onder de douche gebruiken dus wordt vervolgd! Complimenten voor de ontwikkelaars van dit werkelijk geweldig mooi en functioneel scheerapparaat! Update: Inmiddels heb ik mij met het apparaat ook nat geschoren. Iets omslachtiger vind ik zelf dan droog scheren al is dat voor een ieder anders maar het resultaat mocht er zijn: prima glad.

Pluspunten

• Prachtig Design
  • Makkelijk schoon te maken
  • Prima resultaat!

SB 20-11-2018

Degelijk toestel, goede scheerresultaten

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Gebruik het toestel nu al even en het is duidelijk beter dan mijn vorige. Het is zeer stil, laad snel op en handig mee te nemen in de meegeleverde opbergetui. De ligging in de hand is ook zeer ergonomisch. Wat ook praktisch is is dat de scheerkop er volledig af kan om te reinigen. Het belangrijkste is uiteraard dat hij beter scheert en dat is zeker het geval, ik moet minder over mijn baard gaan voor hij weg is en hij heeft ook alle haartjes mee, waar er voordien soms nog bleven staan na het scheren. Ook met scheerschuim werkt hij goed. Zeer tevreden met het toestel!

Pluspunten

• snel opgeladen
  • goed scheerresultaat

Tim 20-11-2018

Top-apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Dit scheerapparaat is een klasse hoger dan al mijn voorgaande toestellen. Aangezien ik me dagelijks scheer, is een snel en glad resultaat een absolute vereiste. En daar slaagt deze Philips SP9820/12 perfect in.

De mesjes voelen heel aangenaam en ik heb absoluut geen last van rode huid of irritaties. Het toestel ligt goed in de hand en laat zich heel makkelijk bedienen. Absoluut zeer tevreden! De batterij is snel opgeladen en je kan ongeveer 3 weken verder (bij dagelijks scheren).

Alles zit netjes ingepakt in een mooi etui waardoor je geen schrik moet hebben om hem te beschadigen als je hem meepakt op reis.

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Snel
  • Batterij

Minpunten

• Groot

Anoniem 19-11-2018

Zeer goed scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Ik heb nu een aantal met het scheerapparaat geschoren. Hij scheert lekker glad. Het is wel even wennen tov mijn eigen scheerapparaat, omdat mijn oude scheerapparaat de haartjes minder naar buiten trekt. Het scheerapparaat ligt goed in de hand en heeft een goede mooie vorm. Ik heb het scheerapparaat nu 2 weken in huis en heb hem nu nog steeds niet hoeven op te laden ondanks dat ik hem dagelijks gebruik. Het laden de eerste keer ging behoorlijk rap. De eerste paar dagen is het altijd even wennen aan een nieuw apparaat. Nu vind ik het scheerapparaat zeer goed en glad scheren. En qua geluid is het iets minder dan mijn oude scheerapparaat. Wat ik wel een klein nadeel vind is dat de scheerkop je los in de hand hebt bij het afspoelen.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Aric 19-11-2018

Nog eens handleiding lezen + ervaring.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Scheren en trimmen lijkt het apparaat goed en vlot te doen. Het was me wel even zoek om de scheerkop te reinigen. Bij het behandelen van de elementen krijg ik een fragiele indruk. Ik zal best nog eens de handleiding lezen.
Na enkele weken ben ik al gewoon aan het reinigen van de scheerkop. Alle elementen zijn blijkbaar nog OK. Het gevoel van fragiliteit heb ik niet meer. Dit was ook maar bij eerste gebruik. Een nieuw toestel is altijd even wennen. Verder stel ik vast dat de batterij het voor mij zeker meerdere scheerbeurten (+7) uit houd. Het betreft een toestel zonder oplaadpad. Opladen lijkt te verlopen zoals in de handleiding staat vermeld. Bij het scheren is dit het stilste toestel dat ik tot nu toe gebruikte. Waarschijnlijk door die flexibiliteit van die scheerkoppen, geloof ik ook dat dit mij het beste scheerresultaat bezorgd. Nat scheren met scheerapparaat is nieuw voor mij. Toestel is zeker een aanrader voor iemand die iets bijzonder zoekt. De scheermachine met scheerkop past net in het etui (zie foto). Ik vond het verrijkend om dit toptoestel te mogen gebruiken maar momenteel, door mijn persoonlijke situatie, zou ik eerder een goedkoper oplossing overwegen.

Pluspunten

• geluidsniveau
  • autonomie
  • contourscheerkop
  • reinigen met water
  • droog en nat scheren

Minpunten

• prijs
  • clicksystemen

stevenna 19-11-2018

Prima toestel

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Toestel ligt heel vlot in de hand en heeft een miniem gewicht. Resultaat is prima, vooral bij nat scheren. Autonomie van batterij is goed.

Spoker 19-11-2018

Stille krachtpatser

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Het eerste wat me opvalt bij het openen van de doos is de luxe uitstraling. Dit is zonder meer een premium apparaat. Bij het unboxen valt de grootte me op. Dit apparaat is beduidend groter dan mijn oude philishave coolskin. Het is echter een pak lichter dan het eruit ziet en ligt goed in de hand. Het display geeft duidelijk aan hoeveel energie er nog resteert. Ik koos bewust voor het apparaat zonder oplaadmat omdat ik niet veel ruimte heb om het toestel open en bloot te laten liggen. Met het meegeleverde snoer is het apparaat in minder dan een uur volledig opgeladen. Na 4 weken dagelijks gebruik is het nog steeds ongeveer 20% opgeladen. Het scheren gaat vlot, maar ik ben dan gewend om (droog) elektrisch te scheren. De scheerkoppen liggen wel wat verder uiteen dan mijn vroegere apparaat, maar dit heeft geen effect op de scheerervaring. De eerste paar dagen was er wat lichte irritatie, wat op zich niet vreemd is gezien dit nieuwe mesjes zijn, daarna was mijn huid eraan gewend. Wanneer gebruikt om nat te scheren, met schuim, is het resultaat nog iets gladder. Ik doe dit echter weinig, voornamelijk omwille van de extra tijd die het vraagt (ook om uit te spoelen) en visueel is het verschil niet te merken. Wat me ook onmiddellijk opvalt is dat dit apparaat erg stil draait. Ik gebruik standaard de hoogste stand en zelfs dan is dit scheerapparaat heel wat stiller dan mijn vroeger apparaat. Kortom een duidelijk premiumapparaat dat goed in de hand ligt, stil scheert en snel werkt.

• Lange batterijduur met indicator

Minpunten

• prijs
  • geen neushaartrimmer

Stijn80 19-11-2018

Sterke prestaties, zelfs bij lange baardharen

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Ik ben enorm verrast door dit toestel. Door een beetje in vakantiemodus te zitten had ik mij al 4 dagen niet geschoren, normaal zou dit een serieus probleem geven om alles mooi weg te scheren... Dat was dus buiten dit prachtig toestel gerekend. Ik begon er aan, niet met volle overtuiging, tot ik zag en hoorde met hoeveel gemak alle haartjes werden afgeschoren, net alsof ik me de dag voordien pas zou geschoren hebben! Dit alles in droge toestand. De machine is ook heel stil, wat dan weer fijn is als je vroeg in de ochtend die baard wil aanpakken zonder vrouw of kinderen wakker te maken. Het display geeft heel mooi het resterende percentage aan, enorm handig dat je dan weet of je er nog een scheerbeurt uit kan halen of toch maar even vlug laden eerst, en moet hij toch geladen worden, na een uurtje zit hij weer aan de volle 100%. Verder ligt het toestel goed in de hand en is hij vrij licht. Totaal geen last van irritatie of andere ongemakken tijdens en na het scheren. Na het scheren gewoon even alles mooi leegmaken in de vuilbak en spoelen onder de kraan, hoe makkelijk kan het zijn! Proficiat Philips, met dit toestel gaan jullie zeker en vast scoren!

Pluspunten

• Zacht voor gevoelige huid
  • Perfect voor baardje van meerdere dagen
  • Makkelijk te reinigen
  • Ligt goed in de hand
  • Stil en goede accuduur

Patricia 19-11-2018

De Philips S9000 Prestige overtreft mijn verwachtingen

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Voor mijn vriend is elektrisch scheren helemaal nieuw maar ik moet eerlijk zeggen, hij is helemaal om!

Van het gevoel van de doos tot de eerste keer dat je het opent en op de AAN-knop drukt, weet je gewoon dat je iets speciaals in handen hebt. Ik was echt onder de indruk van het scheerapparaat toen ik het uit de doos haalde.

Het scheerapparaat gebruiken is een ervaring op zich - met 3 standen die de scheerbeurt nog specialer maken. Het meest opmerkelijke is de precisie, hoe dicht je op je huid kan scheren. Nooit in mijn wildste dromen zou ik gedacht hebben dat dit zo dicht bij mijn huid zou kunnen komen met zo'n minimale irritatie – wat me wel ALTIJD gebeurt als ik nat scheer met een mes.
Het design van het apparaat en de accuduur zijn gewoon fenomenaal. Het ligt heerlijk in de hand, je voelt gewoon direct dat het een kwalitatief hoogwaardig apparaat is. De accuduur is extreem, ik scheer met gemak een volle week zonder bij te laden

Ik zou de Philips S9000 Prestige ten zeerste aanbevelen, je krijgt echt waar voor je geld, super.

Pluspunten

• Accuduur