Philips SHAVER Series 7000 S7370 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 50 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

sevindo 25-01-2016 Product maand in bezit

Na een maand gebruikt te hebben kan ik zeggen dat die zeer fijn scheert. Bijna geen huid irritatie meer zoals bij al mijn vorige Philips scheer apparaten. Het apparaat ligt lekker in de hand. Enige wat mij opviel is dat de handleiding alleen bestaat uit plaatjes.

EC123 13-01-2016 Product paar weken in bezit

Nu 16 dagen in gebruik en voor het eerst opgeladen. Scheert geweldig en geen enkele irritatie. Makkelijk te reinigen en zelfs nat scheren lukt. Even wennen met vasthouden maar wil geen ander meer.

Nik 26-09-2016 Product paar weken in bezit

Handig in gebruik

Ik mocht dit toestel uitproberen als lid van insiders, ik kan het alleen maar aanbevelen. Handig om vast te nemen, snel, precies... en bovendien een tevreden vrouw☺

Dominique 23-09-2016 Product paar weken in bezit

Formidabele scheerbeurt !

Als lid van The Insiders mocht ik de Philips 7000 Series uittesten. Ik was al gewoon om me met Philips scheerapparaten te scheren maar deze is toch wel een vooruitgang ! Na elke scheerbeurt heb ik een gladde huid zonder irritaties of branderig gevoel en dat is heel belangrijk voor ons mannen.
Het toestel ligt vlot in de hand en is zeer gebruiksvriendelijk ! Echt een aanrader voor wie zich perfect wil geschoren hebben,zo glad als een aal !

Pluspunten

• super glad resultaat
  • nat scheren
  • makkelijk onderhoud

paulsl 25-01-2016 Product paar weken in bezit

Een paar weken in bezit en ben er erg tevreden over.
Scheert mooi glad.
Makkelijk schoon te maken.
Ligt goed in de hand en het is een mooi apparaat.
Laad snel op en de batterij gaat lang mee, wat ik niet had verwacht met dit krachtige apparaat.
Ik mis wel de ingebouwde tondeuse.

dannycnl 13-01-2016 Product paar weken in bezit

Erg fijn apparaat voor de gevoelige huid, met mijn oude 3d scheerapparaat van Philips altijd last van uitslag dat is nu verleden tijd!

jeroen45 02-01-2016 Product paar weken in bezit

De S7510/41 is echt een geweldig apparaat. Dit is de vierde Philips (na jaren met Braun te hebben geschoren) en ik ben er echt blij mee! Deze is weer een stuk stiller dan mijn vorige SensoTouch en hij scheert weer een stuk gladder, hoewel dat ook kan liggen aan de versleten mesjes van mijn oude apparaat. Ik heb een redelijk zware baardgroei en wil nog wel eens een dagje overslaan, maar daar weet dit apparaat wel raad mee. Hij ligt lekker in de hand en het display is duidelijk. Verder vind ik de nat scheermogelijkheid een enorme aanwinst. Last but not leads, hij zit er erg mooi uit. Het oog wil immers ook wat. Kortom helemaal super!

JWvdT 29-07-2017 Product paar weken in bezit

Miskoop

Het apparaat scheert matig maar het grootste minpunt zijn de scheerkoppen. Door de te brede ringen kom je niet overal goed bij om te scheren. De scheerkoppen bewegen te veel waardoor je vaak tegen de zijkant van een scheerkop stoot.
Ik heb spijt van deze aankoop en beveel het niemand aan.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• De scheerkoppen zijn niet goed ontworpen
  • Geen borsteltje om schoon te maken

BastiaanJ 27-07-2017

geen bijzondere prestatie

Ik ben een "diehard" Philips fan, maar het resultaat van het scheerapparaat 7000 serie valt tegen. Pas in gebruik was het resultaat uitstekend, maar na enkele weken, maanden werd het minder. Het gladde gevoel was weg en ik moest steeds langer scheren om nog wat resultaat te krijgen. Kennelijk blijven de mesjes , ondanks uw belofte, niet voor langere tijd scherp.

Natscheerder2001 04-07-2017

Een uitstekend scheerapparaat

Het verbaast mij dat Philips in staat is om de Philishave die al meer dan 60 jaar in productie is nog steeds te verbeteren. Ik scheer me met dit product vrijwel net zo glad als met een mesje, zonder enige huidirritatie.

Boekie32 06-04-2017

Voldoet goed

Ter vervanging van mijn HQ8140 aangeschaft (werkt nog steeds). Apparaat functioneert goed, vrij stil. Ligt minder goed in de hand dan de HQ. De aan/uitknop wordt soms gemakkelijk uit gedrukt. Het praktische gebruiksgemak heeft deels ingeleverd voor het design. De tondeuse is niet meer geïntegreerd, maar een los exemplaar. Nadeel is dat in deze uitvoering die geschikt is voor nat-scheren, als het apparaat leeg is, niet aan het snoer gebruikt kan worden (uiteraard uit veiligheidsoverwegingen). Ondanks dat het scheerapparaat schoon en leeg is, gaat na elke scheerbeurt het led-lampje branden dat het apparaat vol zit/dan wel schoongemaakt moet worden. Acculading gaat lang mee. Al met al toch tevreden over de scheerresultaten en daar gaat het vooral om.

psim 03-04-2017

Dit scheerapparaat doet het prima op een klein minpuntje na

Heb het apparaat nu bijna een jaar.
Vergeleken met vorige apparaten ziet dit er mooi en slank uit en ook na veelvuldig gebruik blijft alles makkelijk open te maken en terug te klikken.
De oplaadbare batterij blijft langer dan een week werken en schoonspoelen gaat eenvoudig.
Scheren gaat ook soepel zonder enig getrek aan haren of huid
Enige minpuntje is dat na zowat een jaar de tijd die nodig is om te scheren flink is toegenomen.

Anoniem 12-03-2017

Matig apparaat

Mooi apparaat, lekker snel en makkelijk scheren maar voor een glad resultaat moet je toch echt wat anders hebben .....

Prosumer 08-01-2017

Werkt goed onder bepaalde omstandigheden.

Vergeleken met mijn oude Coolkin scheert deze unit minder bij een vergelijkbaar, kort baardje.
Na meer trimmen dan ik was gewend deed een scheerbeurt met gel/schuim z'n werk.
De bijgeleverde trimmer is echter waardeloos. Bakkebaarden kon ik er totaal niet mee bijwerken.

Gewe 05-12-2016

Helaas geen verbetering t.o.v. voorganger

Omdat Philips heeft besloten de scheerkophouder HQ1022 voor mijn HQ8250 scheerapparaat uit productie te nemen, moest ik een nieuw scheerapparaat aanschaffen. Niet bepaald milieuvriendelijk, een heel apparaat moeten vervangen omdat een simpel onderdeel niet meer los verkrijgbaar is.
De S7370 gekozen vanwege de combinatie gevoelige huid en stevige baardgroei. Scheerresultaat valt tegen, minder glad dan met de HQ8250. Daarbij maakt het apparaat ook meer lawaai. Het geluid heeft ook een hogere toon, die ik persoonlijk irritanter vind dan het lagere geluid van de HQ8250.
Daarnaast bewegen bij de S7370 de koppen totaal onafhankelijk van elkaar. Daardoor heeft dit apparaat sneller de neiging als je de huid niet goed strak houdt achter te blijven steken.

tonie 18-11-2016

Prima S7370/12 scheerapp. van Philips

Scheren doet hij vrij goed, makkelijk voor door de weeks.
Hoesje werk tot nu toe prima. Sinds 16 mei 2016 ingebruik

PévéGé 09-10-2016

Was even wennen, maar een uitstekend scheerapparaat

Was even wennen, maar zowel droog als nat goede resultaten. In eerste instantie scheerde het apparaat niet glad. Toen bleek dat ik te snel met het apparaat overal langsging. Net als een elektrische tandenborstel moet je het apparaat het werk laten doen. En heel rustig, al draaiend scheren. Dan krijg je een perfect resultaat.
Ook iets meer last van irritatie in het begin, daarom eerst vooral nat geschoren. Maar dat was na twee weken over.
Na jarenlang droog scheren, is het ook een fijne eigenschap dat nat scheren ook mogelijk is. Zodat je na het douchen ook kunt scheren.
Het apparaat ligt lekker in de hand en is makkelijk schoon te spoelen. Goed reinigen kost wat meer werk en tijd.
Minpuntje is het ontbreken van een houder waarmee je het apparaat staand op kunt bergen. Mijn vorige scheerapparaat (de HQ8140) had dat wel.

Paukenist 01-10-2016

Uitmuntende gladheid

Heb mij na twee dagen geschoren en heb een gladheid behaald die ik alleen nog kende van scheren met mesjes.
Ik ben zeer tevreden over dit product; hij ligt ook net iets lekkerder in de hand dan mijn oude scheerapparaat.

fientje55 23-08-2016

slecht scheer resultaat

ik heb hem gekocht omdat de oude philips HQ8241
accu iets minder was,deze krijg ik geen mooi glad resultaat mee nat iets beter maar ook niet goed
de oude maar weer opgeladen,en is veel beter
ik heb de nieuwe pas vanaf mei 2016
wat kunnen we hier mee

aNyWayphilips 04-08-2016

uitstekend scheerapparaat

Uitstekend scheerapparaat. fijn in de hand en scheert zeer prettig. Ook prettig in de hand liggend en accu geeft een zeer lange scheer duur.

Nadelig dat je niet kan scheren als het scheerapparaat aan de lader hangt. En het tondeuse gedeelte is onhandig dat het niet in het apparaat verwerkt zit.