Philips SHAVER Series 5000 S5110 - Reviews

(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer
Kleur(en)
zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5110 op Kieskeurig.nl.

7,1

Frank Meijer 08-10-2016

Na vijf maanden gebruik nog steeds een miskoop

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Het apparaat ligt onhandig in de hand. De aan/uit knop wordt veel te gemakkelijk aangeraakt. Het is een kwetsbaar apparaat waardoor ik blij ben dat ik mijn oude model er als tondeuse naast gebruik. Het kost mij de groost mogelijke moeite om een goed scheerresulaat met dit apparaat te krijgen. Ik heb spijt van mijn aankoop.

FvD 31-07-2016
  • Product kwartaal in bezit

Geen aanrader

5,8
In eerste instantie was het scheerresultaat goed, glad en snel. Ik heb hem nu twee maanden in gebruik, en het apparaat scheert nu net zo goed (slecht) als mijn vorige apparaat dat 8 jaar oud was. Ik doe er nu twee keer zo lang over en het resultaat is niet echt glad.

Ergonomisch lijkt het een mooi apparaat, maar hij ligt niet lekker in de hand (te lang) en tijden het scheren druk je al snel op de aan/uit knop.

Frank Meijer 20-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

Onhandig wegwerpapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Deze serie is gemaakt van kwetsbaar wegwerpplastic en heeft nul duurzaamheid. Het scheert matig. De aan/uitschakelaar zit op een onhandige plek zodat die steeds aangeraakt wordt tijdens het scheren. Je blijft dit apparaat ook aan het schoonmaken, zo weinig kan erin.

De tondeuse is apart meegeleverd en moet er steeds opgezet worden waardoor het apparaat hard slijt.
Daarom gebruik ik de tondeusefunctie van mijn vorige Philips scheerapparaat.
Die vorige serie kon je nog terugbrengen als je niet tevreden was, zo goed waren die.

Deze serie is goedkoop geproduceerd wergwerpspul. Scheerapparaten mogen nu blijkbaar ook niet langer meer meegaan dan 2 jaar.

Ivan 14-01-2016

Ik ben aangenaamd verrast van de Philips S5110/06, ondanks dat een heel eenvoudige en goedkoop model is. Het heeft een fijne grip in de hand. Het is eenvoudig te bedienen met een knop en ook eenvoudig te veranderen van scheerkop naar een opzetstuk voor trimmen. Na een uurtje opladen heb je genoeg voor zeker 7 scheer beurten, maar als geen tijd hebt dan is 5 minuten genoeg voor een scheerbeurt. Het scheermachine heeft een batterij indicator en reisvergrendelingsindicator. Philips S5110/06 bied een snelle en gladde scheerbeurt-messen tillen de haren op en snijden vervolgens de lange en korte haren samen, met 3 scheerhoofden die draaien in 5 richtingen.
De kop is eenvoudig schoon te maken en het voelt veilig aan doordat de electronica niet in aanraking kan komen met water door de afneembare scheerkop.
Je kunt de scheerkoppen beschermen tijden het reizen door middel van bijgeleverd beschermkapje. Ook is er een hele eenvoudige gebruiksaanwijzing bijgeleverd, dat gemakkelijk te begrijpen is.
Vroeger had ik altijd last van geirriteerde huid met rode plekken na het scheren, maar met deze scheermachine heb ik daar geen last van.

Nico 21-12-2017

Waar voor je geld

Scheert fijn en soepel!!
Binnen 5 minuten helemaal glad geschoren. Zo schoon gemaakt en klaar voor de volgende scheerbeurd. Aanrader

Pluspunten

• Werk soepel
  • Snel klaar

Piet F 13-08-2016

afspoelbaar onder de kraan

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

goed apparaat wil er niet teveel voor geven, vorig apparaat verstopte met scheer haartjes.moeilijk schoon te houden.

Pluspunten

• handzaam
  • korte oplaad tijd

Minpunten

• nog niet bekend
  • nog niet bekend

Piet F 02-12-2016

geen resultaat met vervanging van de van de scheerkoppen dus een min punt passen wel maar had compleet verwacht. is stuk verbinding

ewulp 25-01-2016

een goed scheer product, glad geschoren, ziet er mooi uit. Werkt erg makkelijk . Goede prijs kwaliteit verhouding

schapenscheerder 11-01-2016

Het scheerresultaat is goed. Hij scheert erg glad en zonder veel huidirritatie. Ik vind dat het vrij lang duurt voordat je echt alle haartjes weg geschoren hebt. Wat dat betreft is scheren met een mesje een stuk sneller.

vijverberg 08-01-2016
  • Product maand in bezit

Dit scheerapparaat is zeer verfijnd in het haren verwijderen, geen sporen van een rode huid gehad of andere scheerproblemen. Daarnaast zijn al mijn scheerharen, zelfs op de lastige plekken in mijn hals verwijderd.

De mogelijkheden zijn niet legio, maar voor^het meerendeel van de mannen ruim voldoende, de bijgeleverde baardtrimmer kan erop worden gemonteerd alleen het "kliksysteem" is niet ideaal.

Het is eenvoudig in onderhoud en gebruikgemak, de scheerkop klapt eenvoudig open en je kan de haren uitkloppen en het scheerapparaat ligt goed in de hand. Daarnaast bij het volledig opgeladen zijn van het scheerapparaat, gaat het "lampje uit" voor het scheren.

Het is een degelijk product, geen franje maar doet precies waarvoor hij gemaakt is en dat doet het zeker goed!

Rob 10-07-2019

Gauw versleten

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Heb dit scheer apparaat nu net een jaar , en nu al de scheer kop versleten.
Met mijn oude apparaat jaren zonder problemen.
Ook hier moeten ze weer zoveel.mogelijk verdienen door de scheer kop van slechtere kwaliteit te maken .
Ben verplicht om weer een nieuwe scheer kop te kopen waardeloos.

Pluspunten

• Scheert goed tot een jaar

Minpunten

• Scheer kop snel versleten
  • Aan uit knop zit op onhandige plek

Ger 16-02-2019

Slecht product

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Licht niet goed in de hand.
Scheert niet glad.
Spijt van mijn Aankoop.
Half jaar ergenis.
Tijdens scheren raak je de aan en uit Knop te vlug aan en gaat Dan uit.

Pluspunten

• Batterij gaat Lang mee

Minpunten

• Scheert niet glad
  • Licht niet fijn in de hand
  • Aan uit Knop raak je te vlug aan

API 25-11-2018

Suoeraankoop

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Na jaren met een Philips scheerapparaat te hebben geschoren, was het tijd voor een nieuw exemplaar. Nu ik uiterst tevreden ben over het gebruik van de Philips scheerapparaten heb ik besloten niet van merk te wisselen en na goed advies van de BCC-medewerker wederom een Philips scheerapparaat te kopen. Het is de S5110/06 geworden, die voor mij zeer functioneel is en prettig in de hand ligt. Het apparaat is makkelijk schoon te maken en heeft een uitstekend oplaadtijd.

Pluspunten

• Ligt prettig in de hand
  • Makkelijk schoon te houden
  • Goede gebruiksaanwijzing
  • Duidelijke batterij-indicatie

Minpunten

• Er zit geen etui bij

Piet R. 29-08-2018

Niet enthousiast

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Ik scheer me dagelijks en 3 x per week ook mijn hoofd met mijn oude Philips ging dat prima geen enkel probleem maar na 5 jaar was die op.
Dus nieuw de S5110 gekocht.
Als mijn hoofdhaar ook maar iets langer is (1x /week overgeslagen) dan gebruik ik beter eerst de tondeuse, dan t scheer apparaat en dan duurt t best wel lang tot het gewenste resultaat, meestal nog even naschreven met t mes (ook gezicht)
Met mijn oude apparaat ging alles veel sneller in 1 handeling met een beter resultaat.
Beetje jammer..........

Pluspunten

• Geluids arm
  • Makkelijk uit te spoelen

Minpunten

• Niet glad
  • Eerder vol
  • Scheertbeurt duurt lang
  • Aan/uit functie te snel in/uit geschakeld

limbbillyboy 19-01-2016

Enkel voor zachte baardgroei

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Sinds een grote week heb ik dit toestel in huis. De handleiding was een beetje onoverzichtelijk omdat dit enkel met tekeningetjes is, maar eenmaal je alles één keer goed bekeken hebt wijst het zichzelf wel uit. Het toestel bestaat uit twee delen. De scheermachine en ook een houder waarmee je alles kan reinigen. Het voordeel is dat je de scheermachine goed in een houder kan wegzetten, deze gereinigd wordt en nadien automatisch wordt opgeladen. Dit is handiger dan een losse scheermachine die je ergens weg moet leggen en de kabel die door de badkamer ligt. De houder is wel redelijk groot, maar dit komt doordat er onderaan een reinigingsvloeistof in zit. De scheermachine zelf heeft een zeer gemakkelijke vorm, het houdt prettig vast, in welke houding je ook zit. De kop is zeer flexibel, waardoor je met een paar vlotte bewegingen toch de hele kaaklijn hebt geschoren. De scheermachine is ook stil. Bij sommige machines heb je het gevoel alsof er een grasmaaier bezig is. Maar hier hoor je enkel een lichte ruis. Qua efficiëntie ben ik iets minder tevreden. tot nu toe heb ik nog geen enkel toestel gevonden waar mijn baardhaar vlot mee af gaat. Zelfs met gewone scheermesjes moet ik er twee keer overheen gaan voordat alles verdwenen is. Ik heb dan ook last van een hevige baardgroei, waardoor er tegen de middag al nieuwe stoppels zichtbaar zijn. Het toestel verwijderd wel alle haren, maar hier moet ik op sommige plaatsen ook twee- of driemaal er overheen. Ik denk dat het wel heel effectief is bij een normale baardgroei. Als je met een scheermesje geen tweemaal over de huid moet, zal dit zeker even efficiënt zijn, en gaat dit veel sneller. Het toestel glijdt ook vlot over de huid. Door het flexibele systeem heb ik weinig tot geen last van irritatie. Al bij al is het dus een zeer goed toestel voor een normale baardgroei. Het werkt zeer handig met de houder en reinigingssysteem. Bij zwaardere baardgroei raad ik een toestel aan waarbij je ook nat kan scheren.
Oorspronkelijk gepost op philips.be

Remkot 19-01-2016

Fijn scheerapparaat, ook als je een gevoelige huid hebt. Scheert snel, secuur en redelijk stil. Ligt fijn in de hand.

josquin 15-01-2016
  • Product maand in bezit

Toestel werkt goed. Alleen bij mij duurde het zeer lang tot dat ik alles toch goed glad had.
Voor de rest is hij gebruiksvriendelijk en zeer stil.

Dennisje1981 13-01-2016

Het apparaat scheert goed voor de dagelijkse scheerbeurt. Glad maar ik heb niet zo'n hele zware baardgroei. Makkelijk vast te houden en makkelijk schoon te maken.

Sjoerd1971 11-01-2016

Ik gebruik dit scheerapparaat nu een paar weken en hij werkt prima. Ook na een paar dagen niet scheren is het resultaat perfect!
De scheerkop kan onder de kraan afgespoeld worden: er ga handig.
Een trimmer wordt meegeleverd, deze kun je eenvoudig monteren.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat er geen etui wordt meegeleverd, dat zou toch wel handig zijn voor op reis.

Petaaaaah 10-01-2016
  • Product maand in bezit

Prima prijs voor dit product. Het apparaat ziet er luxe uit door de LED lampjes voorop.

Ben je hem een keer vergeten op te laden dan kun je binnen 5 minuten jezelf helemaal scheren. Ook het volledig opladen gaat vrij snel (maximaal een uurtje)

Absoluut geen last van irritatie op de huid en de roterende koppen trekken niet. ook niet bij langere haartjes.

Jammer dat er geen reistasje bij zit, was prettig geweest aangezien ik vrij vaak onderweg ben.

pito2 01-01-2016

Prima apparaat, ligt lekker in de hand, handig opzetstuk, scheert prima. Prettig schoon te maken met water.