Philips SHAVER Series 5000 S 5110 - Reviews

Accu indicator
Afspoelbaar
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 50 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,4

Frank Meijer 08-10-2016 Product paar maanden in bezit

Na vijf maanden gebruik nog steeds een miskoop

Het apparaat ligt onhandig in de hand. De aan/uit knop wordt veel te gemakkelijk aangeraakt. Het is een kwetsbaar apparaat waardoor ik blij ben dat ik mijn oude model er als tondeuse naast gebruik. Het kost mij de groost mogelijke moeite om een goed scheerresulaat met dit apparaat te krijgen. Ik heb spijt van mijn aankoop.

Frank Meijer 20-06-2016 Product kwartaal in bezit

Onhandig wegwerpapparaat

Deze serie is gemaakt van kwetsbaar wegwerpplastic en heeft nul duurzaamheid. Het scheert matig. De aan/uitschakelaar zit op een onhandige plek zodat die steeds aangeraakt wordt tijdens het scheren. Je blijft dit apparaat ook aan het schoonmaken, zo weinig kan erin.

De tondeuse is apart meegeleverd en moet er steeds opgezet worden waardoor het apparaat hard slijt.
Daarom gebruik ik de tondeusefunctie van mijn vorige Philips scheerapparaat.
Die vorige serie kon je nog terugbrengen als je niet tevreden was, zo goed waren die.

Deze serie is goedkoop geproduceerd wergwerpspul. Scheerapparaten mogen nu blijkbaar ook niet langer meer meegaan dan 2 jaar.

FvD 31-07-2016 Product kwartaal in bezit

Geen aanrader

5,8
In eerste instantie was het scheerresultaat goed, glad en snel. Ik heb hem nu twee maanden in gebruik, en het apparaat scheert nu net zo goed (slecht) als mijn vorige apparaat dat 8 jaar oud was. Ik doe er nu twee keer zo lang over en het resultaat is niet echt glad.

Ergonomisch lijkt het een mooi apparaat, maar hij ligt niet lekker in de hand (te lang) en tijden het scheren druk je al snel op de aan/uit knop.

Piet F 13-08-2016 Product paar dagen in bezit

afspoelbaar onder de kraan

goed apparaat wil er niet teveel voor geven, vorig apparaat verstopte met scheer haartjes.moeilijk schoon te houden.

Pluspunten

• handzaam
  • korte oplaad tijd

Minpunten

• nog niet bekend
  • nog niet bekend

Piet F 02-12-2016

geen resultaat met vervanging van de van de scheerkoppen dus een min punt passen wel maar had compleet verwacht. is stuk verbinding

ewulp 25-01-2016 Product paar dagen in bezit

een goed scheer product, glad geschoren, ziet er mooi uit. Werkt erg makkelijk . Goede prijs kwaliteit verhouding

Ivan 14-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik ben aangenaamd verrast van de Philips S5110/06, ondanks dat een heel eenvoudige en goedkoop model is. Het heeft een fijne grip in de hand. Het is eenvoudig te bedienen met een knop en ook eenvoudig te veranderen van scheerkop naar een opzetstuk voor trimmen. Na een uurtje opladen heb je genoeg voor zeker 7 scheer beurten, maar als geen tijd hebt dan is 5 minuten genoeg voor een scheerbeurt. Het scheermachine heeft een batterij indicator en reisvergrendelingsindicator. Philips S5110/06 bied een snelle en gladde scheerbeurt-messen tillen de haren op en snijden vervolgens de lange en korte haren samen, met 3 scheerhoofden die draaien in 5 richtingen.
De kop is eenvoudig schoon te maken en het voelt veilig aan doordat de electronica niet in aanraking kan komen met water door de afneembare scheerkop.
Je kunt de scheerkoppen beschermen tijden het reizen door middel van bijgeleverd beschermkapje. Ook is er een hele eenvoudige gebruiksaanwijzing bijgeleverd, dat gemakkelijk te begrijpen is.
Vroeger had ik altijd last van geirriteerde huid met rode plekken na het scheren, maar met deze scheermachine heb ik daar geen last van.

schapenscheerder 11-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het scheerresultaat is goed. Hij scheert erg glad en zonder veel huidirritatie. Ik vind dat het vrij lang duurt voordat je echt alle haartjes weg geschoren hebt. Wat dat betreft is scheren met een mesje een stuk sneller.

vijverberg 08-01-2016 Product maand in bezit

Dit scheerapparaat is zeer verfijnd in het haren verwijderen, geen sporen van een rode huid gehad of andere scheerproblemen. Daarnaast zijn al mijn scheerharen, zelfs op de lastige plekken in mijn hals verwijderd.

De mogelijkheden zijn niet legio, maar voor^het meerendeel van de mannen ruim voldoende, de bijgeleverde baardtrimmer kan erop worden gemonteerd alleen het "kliksysteem" is niet ideaal.

Het is eenvoudig in onderhoud en gebruikgemak, de scheerkop klapt eenvoudig open en je kan de haren uitkloppen en het scheerapparaat ligt goed in de hand. Daarnaast bij het volledig opgeladen zijn van het scheerapparaat, gaat het "lampje uit" voor het scheren.

Het is een degelijk product, geen franje maar doet precies waarvoor hij gemaakt is en dat doet het zeker goed!

Jan962 27-04-2017

Is goed alleen de schoonmaak is minder van de trimmer

het schoonmaken van de trimmer ,laat zijn wensen over de onderdelen willen er vaak vandoor gaan.
Hoe los ik dat op.

Kantenklaar 22-12-2016

Prima vervanger van mijn 3000 shaver

Na jaren trouwe dienst heb ik mijn 3000 shaver vervangen door een 5000 serie scheerapparaat.
Ontwerp is prachtig en inderdaad het doet wat belooft n.l. lekker glad scheren met nagenoeg geen geluid.

pietje123456789 12-07-2016

Aanrader

Fijn scheerapparaat met een lange accuduur en glad scheren gaat met gemak.

Is een beetje onhandig om iedere keer het opzetstuk te monteren voor de bakkebaarden (intern zoals bij traditionele scheerapparaten is makkelijker)

Fitje 25-05-2016

heel goed en snel geregeld.

ik ben heel tevreden hoe het verlopen is, een heel goed product dat heel snel en goed is afgeleverd, ik kan het iedereen aanbevelen.

rodehaan 13-05-2016

de kop is zeer onhandig vergeleken met oude type's

nog steeds wennen aan de grote scheerkop en losse onderdeel voor het trimmen van de snor.
de oude type (incl. opklapbare trimmer) beviel veel beter.
misschien is het een kwestie van gewenning

Wiha65 13-05-2016

Uitstekend toestel

Het scheren met dit nieuwe toestel gaat dankzij de verbeterde scheerkop beter dan ooit. Dankzij die verbetering gaat het scheren sneller in minder tijd. Tot mijn verbazing ontbreekt een étui om het toestel met toebehoren in te vervoeren. Dat is een groot manco.

Kuufke 26-04-2016

Fijn product net als mijn vorige.

Heb door een verkeerde accu helaas mijn oude 7360 opgeblazen.
Deze ligt ook heel fijn in de hand en scheert super, maar past helaas niet meer in mijn wandhouder.
Misschien dat deze kan worden ontworpen net als een opbergbox voor op vakantie of dergelijke.

ARE16 18-03-2016

prestaties niet vooruitgegaan in afgelopen 10 jaar

Ik merk geen verschil met mijn oude, goedkopere Philishave van 10 jaar oud. Bij dat oude apparaat werd nog een hoesje meegeleverd. Dat moet je nu los erbij kopen, wat ik tamelijk teleurstellend vind. Ook het snoer van het oude apparaat was veel beter. Hier moest kennelijk op bezuinigd worden.

Harmpie33 14-03-2016

Geweldig apparaat

Nog nooit zo'n prettig scheerapparaat gehad. Vorige kon je niet gebruiken met snoer als hij leeg was, en deze wel, in een woord fantastisch.

ShaverRob 27-02-2016

Prettig apparaat

Het apparaat werkt prima en is makkelijk hanteerbaar.
Het design is fraai en de resultaten zijn goed .
conclusie: Goed apparaat voor een prettige prijs.

Chico12 23-02-2016

goed apparaat

tijdens scheerbeurt wil het nog wel eens voorkomen dat aan/uit knop geraakt wordt m.a.w. deze plaats is niet echt gunstig.

Piet2016 13-02-2016

Scheert goed en glad én is erg geruisloos

Uitstekend apparaat, scheert glad en is erg geruisloos.
Nadeel is dat er geen stevige opbergdoos bij wordt geleverd en die is ook niet bij te bestellen zo blijkt na raadpleging van de site. Ik heb 40 jaar gedaan met mijn vorige scheerapparaat van Philips en die werden toendertijd in een stevige bijbehorende plastic doos geleverd, die doos is nog 100% in orde en daar kon ook de kabel in en het borsteltje om te reinigen. Ik roep Philips op alsnog een passende bijbehorende doos te fabriceren.