Philips SHAVER Series 5000 S5110 - Reviews

Accu indicator
Afspoelbaar
trimmerfunctie/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 21 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5110 op Kieskeurig.nl.

7,3

Frank Meijer 08-10-2016

Na vijf maanden gebruik nog steeds een miskoop

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Het apparaat ligt onhandig in de hand. De aan/uit knop wordt veel te gemakkelijk aangeraakt. Het is een kwetsbaar apparaat waardoor ik blij ben dat ik mijn oude model er als tondeuse naast gebruik. Het kost mij de groost mogelijke moeite om een goed scheerresulaat met dit apparaat te krijgen. Ik heb spijt van mijn aankoop.

FvD 31-07-2016
  • Product kwartaal in bezit

Geen aanrader

5,8
In eerste instantie was het scheerresultaat goed, glad en snel. Ik heb hem nu twee maanden in gebruik, en het apparaat scheert nu net zo goed (slecht) als mijn vorige apparaat dat 8 jaar oud was. Ik doe er nu twee keer zo lang over en het resultaat is niet echt glad.

Ergonomisch lijkt het een mooi apparaat, maar hij ligt niet lekker in de hand (te lang) en tijden het scheren druk je al snel op de aan/uit knop.

Frank Meijer 20-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

Onhandig wegwerpapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Deze serie is gemaakt van kwetsbaar wegwerpplastic en heeft nul duurzaamheid. Het scheert matig. De aan/uitschakelaar zit op een onhandige plek zodat die steeds aangeraakt wordt tijdens het scheren. Je blijft dit apparaat ook aan het schoonmaken, zo weinig kan erin.

De tondeuse is apart meegeleverd en moet er steeds opgezet worden waardoor het apparaat hard slijt.
Daarom gebruik ik de tondeusefunctie van mijn vorige Philips scheerapparaat.
Die vorige serie kon je nog terugbrengen als je niet tevreden was, zo goed waren die.

Deze serie is goedkoop geproduceerd wergwerpspul. Scheerapparaten mogen nu blijkbaar ook niet langer meer meegaan dan 2 jaar.

Ivan 14-01-2016

Ik ben aangenaamd verrast van de Philips S5110/06, ondanks dat een heel eenvoudige en goedkoop model is. Het heeft een fijne grip in de hand. Het is eenvoudig te bedienen met een knop en ook eenvoudig te veranderen van scheerkop naar een opzetstuk voor trimmen. Na een uurtje opladen heb je genoeg voor zeker 7 scheer beurten, maar als geen tijd hebt dan is 5 minuten genoeg voor een scheerbeurt. Het scheermachine heeft een batterij indicator en reisvergrendelingsindicator. Philips S5110/06 bied een snelle en gladde scheerbeurt-messen tillen de haren op en snijden vervolgens de lange en korte haren samen, met 3 scheerhoofden die draaien in 5 richtingen.
De kop is eenvoudig schoon te maken en het voelt veilig aan doordat de electronica niet in aanraking kan komen met water door de afneembare scheerkop.
Je kunt de scheerkoppen beschermen tijden het reizen door middel van bijgeleverd beschermkapje. Ook is er een hele eenvoudige gebruiksaanwijzing bijgeleverd, dat gemakkelijk te begrijpen is.
Vroeger had ik altijd last van geirriteerde huid met rode plekken na het scheren, maar met deze scheermachine heb ik daar geen last van.

Anoniem 09-04-2018

een fijn practisch product

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

ik kan nu weer glad droog scheren en snel andere onderdelen verwisselen zoals de tondeuse en trimmer

Nico 21-12-2017

Waar voor je geld

Scheert fijn en soepel!!
Binnen 5 minuten helemaal glad geschoren. Zo schoon gemaakt en klaar voor de volgende scheerbeurd. Aanrader

Pluspunten

• Werk soepel
  • Snel klaar

Piet F 13-08-2016

afspoelbaar onder de kraan

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

goed apparaat wil er niet teveel voor geven, vorig apparaat verstopte met scheer haartjes.moeilijk schoon te houden.

Pluspunten

• handzaam
  • korte oplaad tijd

Minpunten

• nog niet bekend
  • nog niet bekend

Piet F 02-12-2016

geen resultaat met vervanging van de van de scheerkoppen dus een min punt passen wel maar had compleet verwacht. is stuk verbinding

ewulp 25-01-2016

een goed scheer product, glad geschoren, ziet er mooi uit. Werkt erg makkelijk . Goede prijs kwaliteit verhouding

schapenscheerder 11-01-2016

Het scheerresultaat is goed. Hij scheert erg glad en zonder veel huidirritatie. Ik vind dat het vrij lang duurt voordat je echt alle haartjes weg geschoren hebt. Wat dat betreft is scheren met een mesje een stuk sneller.

vijverberg 08-01-2016
  • Product maand in bezit

Dit scheerapparaat is zeer verfijnd in het haren verwijderen, geen sporen van een rode huid gehad of andere scheerproblemen. Daarnaast zijn al mijn scheerharen, zelfs op de lastige plekken in mijn hals verwijderd.

De mogelijkheden zijn niet legio, maar voor^het meerendeel van de mannen ruim voldoende, de bijgeleverde baardtrimmer kan erop worden gemonteerd alleen het "kliksysteem" is niet ideaal.

Het is eenvoudig in onderhoud en gebruikgemak, de scheerkop klapt eenvoudig open en je kan de haren uitkloppen en het scheerapparaat ligt goed in de hand. Daarnaast bij het volledig opgeladen zijn van het scheerapparaat, gaat het "lampje uit" voor het scheren.

Het is een degelijk product, geen franje maar doet precies waarvoor hij gemaakt is en dat doet het zeker goed!

API 25-11-2018

Suoeraankoop

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Na jaren met een Philips scheerapparaat te hebben geschoren, was het tijd voor een nieuw exemplaar. Nu ik uiterst tevreden ben over het gebruik van de Philips scheerapparaten heb ik besloten niet van merk te wisselen en na goed advies van de BCC-medewerker wederom een Philips scheerapparaat te kopen. Het is de S5110/06 geworden, die voor mij zeer functioneel is en prettig in de hand ligt. Het apparaat is makkelijk schoon te maken en heeft een uitstekend oplaadtijd.

Pluspunten

• Ligt prettig in de hand
  • Makkelijk schoon te houden
  • Goede gebruiksaanwijzing
  • Duidelijke batterij-indicatie

Minpunten

• Er zit geen etui bij

Piet R. 29-08-2018

Niet enthousiast

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Ik scheer me dagelijks en 3 x per week ook mijn hoofd met mijn oude Philips ging dat prima geen enkel probleem maar na 5 jaar was die op.
Dus nieuw de S5110 gekocht.
Als mijn hoofdhaar ook maar iets langer is (1x /week overgeslagen) dan gebruik ik beter eerst de tondeuse, dan t scheer apparaat en dan duurt t best wel lang tot het gewenste resultaat, meestal nog even naschreven met t mes (ook gezicht)
Met mijn oude apparaat ging alles veel sneller in 1 handeling met een beter resultaat.
Beetje jammer..........

Pluspunten

• Geluids arm
  • Makkelijk uit te spoelen

Minpunten

• Niet glad
  • Eerder vol
  • Scheertbeurt duurt lang
  • Aan/uit functie te snel in/uit geschakeld

jagermei 04-07-2018

redelijk product

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

scheert minder glad dan mijn vorige philips model [pt860] het comfort is wel goed geen iritaties. en het wisselen van scheerkop met tondeuse is ook enigzins lastig

xyz1 23-04-2018

Af en toe een bouwpakket

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

scheert best wel aardig maar af en toe vallen de mesjes met de veertjes eruit . valt toch een beetje tegen

treurniet 10-04-2018

Uitstekende scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Al jaren een Philips scheerapparaat gehad en deze nieuwe heeft dezelfde uitstekende scheer resultaten

PWJS 06-04-2018

comfortabel lekker stil

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

stiller als vorige scheerapparaten en scheert comfortabel, heel gemakkelijk ander de kraan af te spoelen en snel opgeladen

BUZHE 02-09-2017

goed scheerresultaat tegen billijke prijs

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Scheerapparaat is prima en voldoet qua scheren aan de eis waarvoor het is gemaakt. Alleen zit de aan-en uit schakelaar op een plaats die niet praktisch is waardoor tijdens het scheren nog wel eens, per abuis, ten onrechte de knop wordt aangeraakt en dus het apparaat even stil valt. (oplossing is iets hoger plaatsen)
Ook bij het weghalen van een enkele lange haar moet gewisseld worden van de kop en dat is in de praktijk toch nog wel eens vervelend. Een uitschuifbare trimmer, zoals op de oude apparaten was praktischer.

kees1957 24-07-2017

doet het slecht

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

krijg me er mee niet geschoren na een half uur nog niet glad doet het slechter als mijn oude de HQ7360 aan uit schakelaar op irritante plaats schakelt vaak uit tijdens scheren gebruik de oude weer .

Jan962 27-04-2017

Is goed alleen de schoonmaak is minder van de trimmer

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

het schoonmaken van de trimmer ,laat zijn wensen over de onderdelen willen er vaak vandoor gaan.
Hoe los ik dat op.

Kantenklaar 22-12-2016

Prima vervanger van mijn 3000 shaver

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5110

Na jaren trouwe dienst heb ik mijn 3000 shaver vervangen door een 5000 serie scheerapparaat.
Ontwerp is prachtig en inderdaad het doet wat belooft n.l. lekker glad scheren met nagenoeg geen geluid.