Braun Series 3 3040 - Wet&Dry Scheerapparaat - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 11 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Sander Dorgelo 13-11-2015 Product paar dagen in bezit

Na jarenlang met Gilette Fusion Power geschoren te hebben dit scheerapparaat uitgeprobeerd. Ik heb een stevige baardgroei, vroeger matige resultaten met dure electrische scheerapparaten. was er bovendien ook te lang mee bezig in vergelijking met scheermesjes.

Mijn verbazing is groot met dit niet zo dure apparaat. Ik scheer er gladder mee dan met mesjes. Doe het met scheergel. Na een paar dagen uitproberen krijg ik er handigheid in ook in de hals glad te scheren. Geen irritaties, weinig geluid. Ik ben nu overstag: even snel als met mesjes, maar gladder, ook in de hals.
Kortom: goed apparaat, aanrader.

Thijs 12-06-2016 Product paar weken in bezit

Perfect scheerapparaat

Deze gekocht als opvolger van een ouder model: scheerresultaat nog beter en sneller klaar met scheren!

Andy 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

Een top machine voor een zachte prijs

Jaren heb ik mezelf geschoren met een Remington twee koppen aangezien ik met eender welk andere machine met 3 koppen huidirritatie had. Deze Braun gekocht omdat hier geen irritatie mogelijk zou zijn en alle verwachtingen moeiteloos ingelost. Ligt lekker in de hand scheert ongelofelijk goed, top machine!!

Pluspunten

• Geen huidirritatie
  • Handig in gebruik
  • Snel oplaadbaar
  • Prijs kwalitieit

Willem 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Braun 3040

Altijd met Philips scheerapparaat geschoren altijd irritatie kon er nooit aan wennen maar die was aan vervanging toe toen voor de Braun 3040 gegaan om dat die goed uit de test komt en een prima prijs was en ook nog eens 25 euro casback van Braun geen irritatie meer en een super glad resultaat dus mijn conclusie je hebt waar voor je geld

Pluspunten

• Geen iritatie
  • Super glad

Minpunten

• Nog niet gevonden

maikel84 17-07-2017 Product paar weken in bezit

mooi glad

ik vind het een fijn scheer apparaat. hij heeft alleen we een beetje last van de scheve haartjes. deze pakt hij niet zo makkelijk. ook als je niet elke dag scheert dan heeft hij ook wel een beetje moeite mee. hierdoor duurt het wat langer. maar het eindresultaat is wel elke keer een glad bekkie.

Pluspunten

• scheert mooi glad

Minpunten

• moeite met scheve haartjes
  • moet elke dag gebruiken

Daan 15-07-2017 Product paar weken in bezit

Prima scheerapparaat!

Heb altijd met oude scheerapparaten gewerkt maar nu deze gekregen. Ideaal apparaat wat snel en makkelijk alle haren scheert!

Nat scheren is ideaal en gaat snel, kan tegen de richting in en haalt ook onder de kin de meeste haren weg. Soms moet je een tweede keer eroverheen maar het is wel een apparaat wat vlug zorgt voor een glad gezicht!

Droog scheren werkt ook prima, alle contouren worden door de speciale vorm goed meegenomen. Het apparaat ligt goed in de hand en is fijn om te gebruiken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Haalt ook kleine haartjes eenvoudig weg
  • Nat scheren

Minpunten

• Apparaat stinkt onder de douche
  • Soms worden plukken haar niet meegenomen

JV1981 11-07-2017 Product paar weken in bezit

Fijn apparaat, ook bij wat zwaardere baardgroei

Ik heb een vrij forse baard met dikke baardharen. Wat dat betreft voldoet bijna geen enkel apparaat, het is en blijft altijd gedoe. Daarom heb ik me heel lang geschoren met een tondeuse en daarna eventueel nog met een mesje. Maar het scheren met mesjes levert bij mij dan altijd wel irritaties op. Dit apparaat bevalt me tot nu toe prima. De tondeuse functie is redelijk, hij voldoet maar is niet sterk. Het scheerapparaat zelf werkt echt fijn, het past zich goed aan en voelt rustig op je huid. Ook als ik een paar dagen mijn baard laat staan, is scheren nog steeds prima te doen. De minpuntjes vind ik het design (beetje plastic achtig) en de minder krachtige tondeuse functie. Het apparaat is wel een aanrader.

Pluspunten

• Scheercomfort

Geitenbreier 05-07-2017 Product paar dagen in bezit

Braun Series 3 VS scheermes

Na 25 jaar scheren met een normaal scheermes vond ik het tijd voor wat anders. Ik was altijd was sceptisch ten opzichte van electrisch scheren omdat ik in het verleden wel eens de overstap had geprobeerd maar dat was nog in de tijd dat je een stekker in het stopcontact moest stoppen of je elke dag lange tijd moest laden om kracht te behouden.
Inmiddels hebben we lithium ion batterijen en moderne krachtige apparaten die je zowel droog als nat kan gebruiken. Maar voordat ik direct de Ferrari onder de electrische scheerapparaten wilde aanschaffen kreeg ik de kans om de Braun Series 3 uit te proberen.
Bij het uitpakken bleek al snel dat het om een kwalitatief goed product ging. Niet dat inhoud of de verpakking nou zo fantastisch was maar bij het eerste moment dat je de Series 3 vast hebt voelt deze goed aan en ligt deze goed in de hand, maar scheert het ook goed? Daar kan ik op antwoorden dat de ervaring wat verschilt. Je kan droog en nat scheren en uiteraard elke dag bijhouden of verwaarloosde baardgroet te lijf gaan. Droog en bijhouden levert het beste resultaat op waarbij je snel een gladde huid hebt die vergelijkbaar is met het scheren met een mes maar zonder gedonder met mesjes die bot worden en mogelijke kans op schaafwondjes bij nieuwe mesjes. Doe je ditzelfde nat heb ik toch het idee dat er stoppels blijven staan en je hard moet aandrukken om deze weg te krijgen. Dit wordt nog erger indien de stoppels wat langer zijn, dan dien je echt goed en lang te scheren om alles glad en weg te krijgen. In deze gevallen wint in mijn opzicht toch echt het mes. Scheren met scheerschuim moet ik nog uitproberen maar wellicht dat dat ook nog een verschil gaat maken.

Conclusie: om de keus te maken tussen scheren met mes of met de Braun Series 3 kies ik toch voor de Braun Series 3 vanwege het feit dat me dagelijks scheer en mesjes iets meer irritatie verzorgen dan de Braun Series 3 plus het feit dat je bij elektrisch geen mesjes hoeft te vervangen.

Pluspunten

• Geen huidirritatie
  • Makkelijk schoon te maken
  • Scheren en trimmen
  • Melding indien kop vervangen moet worden
  • Nat en droog scheren

Minpunten

• Bij ruwe stoppels meer moeite glad te scheren

mthdejager 02-07-2017 Product paar dagen in bezit

fijn waterdicht apparaat! Echter geen oplaadstation

een week geleden heb ik dit apparaat ontvangen en getest. Aangezien ik maar sporadisch met een elektrisch scheerapparaat heb geschoren had ik niet echt veel verwachtingen. Maar wat gemak zo'n apparaat! Hij is waterdicht dus lekker onder de douche te gebruiken, met of zonder scheerschuim. lekker divers dus. Wat ik wel wat minder vind is dat er geen oplaadstation bij zit. alleen maar een oplader met kabel. Je kan hem dus niet opladen zoals je bijvoorbeeld een tandenborstel zou opladen.

Al met al een zeer fijn apparaat wat ik zou aanbevelen aan vrienden.

Pluspunten

• waterdicht
  • reis bescherm kapje

Minpunten

• geen oplaadstation

pietpaw53 02-07-2017 Product paar dagen in bezit

Lekker glad, ligt goed in de hand, makkelijk te reinigen.

Fijn een apparaat die doet wat hij zegt. Uitpakken de accu opladen en je kunt er de hele week mee aan de gang.
Het scheert lekker glad, ligt goed in de hand, en is gemakkelijk te reinigen.
Het scheerapparaat ziet er leuk uit, heeft een mooi kleurtje, echt een aanrader.

Pluspunten

• scheert glad
  • ligt goed in de hand
  • gemakkelijk te reinigen
  • mooi uiterlijk

Bill49 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

Prima design

Mooi apparaat qua design en kleur. Functionaliteit iets minder voor mijn type baard en haargroei. Pakt matig en duurt lang om goed scheerresultaat te bereiken. Mede omdat het niet in alle posities goed in de juiste hoek op d huid komt. Ik gebruik het nog maar kort, maar ben betere apparaten gewend van een concurrerend merk. Ga zeker nog door om met testen, met name ook onder de douche en bij verschillende haarlengtes. Eerste ervaring nog niet heel positief.