Philips SHAVER Series 9000 S9041 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 136 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jan 06-03-2018

Slecht scheerresultaat na paar maanden

Na 6 maanden koppen versleten. Nieuwe gekregen van Philips maar na 6 maanden weer bot. Nu doet Philips niets meer. Nieuwe koppen kosten 60 euro. Ga maar weer Braun kopen.

Minpunten

• koppen snel versleten

Philicia 19-06-2015

Hij werkt heel effectief en is heel licht qua gewicht maar van buitenkant niet echt heel chic als jij gaat vergelijk met wat goedkope versie.

Jeroen 13-07-2018

Philips S9041

Waardeloos ding. Scheerresultaat is redelijk, hoewel de koppen redelijk snel achteruit gaan. Groot probleem is de constructie van de aansluiting van de scheerkophouder op het apparaat. Die verliest na verloop van tijd zijn stevigheid, waardoor de kop er bij het scheren er bij de minste of geringste beweging spontaan uitvalt. Bijzonder hinderlijk. Omdat in mijn geval de garantietermijn was verstreken was Philips nergens toe bereid om dit op te lossen. Slechte zaak. Dit euvel mag zich niet voordien bij een apparaat in deze prijsklasse. Geen Philips meer voor mij.

P. Daanen 08-05-2018

Miskoop!!!

- Mesjes zijn binnen de kortste keren versleten.
- Schoonmaken scheerkop is een rotwerk door het gepriegel met het oranje houdertje en de
oranje mesjesklemmen.
- Scheerkop zit na verloop van tijd niet meer goed vast en valt op de grond.

Evert02 23-06-2015

Het scheerapparaat werkt goed, het bevalt me goed met een draaiende kop.makkelijk te reinigen en handig in gebruik.

Comos 03-09-2018

Miskoop

Dit apparaat 5 maanden in bezit, scheert goed glad alleen is de constructie van de scheerkop belabberd. Na al een paar keer scheren schiet bij lichte druk de kop los, dit gebeurt daarna steeds vaker alsof de bevestiging lam wordt. Per scheerbeurt schiet de kop nu meerdere keren los, erg irritant. Daarnaast laten sinds kort de oranje borgringen voor de mesjes het afweten. Tijdens het scheren is er 1 ring die altijd losgaat, het mesje ligt dan los en valt eruit bij openen van de scheerkop. Dit is geen scheren zo.

Hiervoor altijd Philips scheerapparaten gehad, als laatste een SensoTouch 3D, hier 6 jaar perfect mee geschoren. Ik denk dat ik deze maar weer uit de kast haal. Zonde van het geld.

DoctorandusP 11-07-2018

Miskoop!

Dit apparaat ziet er goed uit, maar ontbeert gebruiksgemak:
1. De mesjes zijn heel snel bot; vervanging ervan is duur.
2. Het schoonmaken van de mesjes is - door het onhandige bevestigingssysteem - een rotklus.
3. Scheerkop en trimmer zijn inwisselbaar. Dit heeft kennelijk effect op de onderdelen van de scheerkop: die lijken uit te lubberen. Het is mij al een aantal keren overkomen, dat tijdens het scheren de scheerkop losraakte en viel.

tuurio 11-07-2018

maandagochtend product??

nadat mijn HQ8240 het na vele jaren niet meer aankon heb ik op basis van diverse revieuws besloten om geld te investeren in een apparaat uit de 9000 serie.

ik wist dat er geen kapje voor de scheerkoppen bij zou zitten.
ik wist dat je tijdens het scheren niet kan laden.

wat ik echter niet wist is dat dit apparaat er 3 tot 4x langer overdoet. tevens is het resultaat nog niet zo glad geweest als bij de mindere voorganger.
vroeger had je de kreet "ook al staat uw bek nog zo scheef..u redt het wel met een Philishave.." de kin/keel overgang bij deze versie laten stoppels achter.

het kan liggen aan enkel dit apparaat maar ik ben zeer ontevreden.

Janeju 29-05-2018

Kan na twee uur weer scheren; dus soms ook drie keer per dag

Al 60 jaar met philips geschoren maar nog nooit zo'n slecht apparaat gehad. Ben nu minstens drie keer zo lang aan het scheren om het een beetje glad te krijgen. Als ik in de middag een belangrijke ontmoeting heb scheer ik eerst weer. En dan soms 's-avonds nog maar een derde keer. Echt een ramp en zonde van het geld.
Wat nu?!
Eerst maar kijken of er nog mesjes voor mijn oude apparaat te krijgen zijn.

Mibu 26-04-2018

Scheert snel en precies

Mooi design. Koppen bewegen heel goed met huid mee. Daardoor gebruik je beter de drie koppen tegelijk. Na gebruik makkelijk uit te spoelen. In combinatie met schoonmaakunit heb je iedere dag weer als nieuw scheerapparaat.

JeanetteB 28-03-2018

Scheert goed glad

Ik gebruik het apparaat nu een paar maanden en het bevalt goed. Hoewel scheren met een gewoon mesje en crème sneller gaat, merk ik dat droog scheren beter is voor m'n huid. Geen last van irritatie, maar moest wel even wennen natuurlijk. Handig dat de scheerkop met heet water schoon te spoelen is, zo blijft hij fris.

Enige nadeel is dat randen rondom (bakke)baard moeilijker recht te scheren zijn, maar lukt aardig na wat oefenen.

Het scheerresultaat is beter dan met een mesje, omdat ik een zware baardgroei heb in verschillende richtingen en dit wordt gewoon gladder met draaiende scheerbewegingen. Zelfs als ik een dag niet scheer lukt het nog goed!

Of het apparaat duurzaam is zal de toekomst moeten uitwijzen, maar ziet er stevig uit.

HenkdV 27-03-2018

uitstekend, een zeer goed scheerapparaat

Mooi ontwerp ligt goed in de hand licht van gewicht volgt de contouren van het gezicht perfect een scheert super glad in vijf minuten tijd.
Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben met dit scheerapparaat.

Anoniem 22-03-2018

Het dagelijks schoonmaken is niet handig

Zie blz. 96 van de gebruikershandleiding: trek de scheerhoofdhouder van het onderste deel van de scheerunit (fig. 44) ==> dit gaat vrij moeilijk, dat is niet te doen bij dagelijks gebruik.

Jeronim0 26-02-2018

Niet beter dan mijn oude scheerapparaat met oude scheerkoppe

Had meer van het scheerapparaat verwacht. Scheert wel iets sneller dan mijn oude scheerapparaat, maar niet even glad. Wellicht heb ik een te lichte baardgroei en werkt het apparaat beter met de zwaardere baardgroei. Na een maand geretourneerd, precies 3 weken om de dag gebruikt. Zoals geadviseerd.

Joh. M. 10-02-2018

Grote tegenvaller, erg slecht

Begrijp de goede reviews niet!
Apparaten van 20 jaar of ouder scheerden beter.
Scheert zeer matig, veel te lang bewegen op dezelfde plek.
Geen houder, erg ongemakkelijk. Ligt slordig en droogt slechter.
Je lichaam of kleding zitten vol met (gemalen) haartjes. (Vies, onhygiënisch, ongezond)
Het stugge snoer heeft nog steeds dezelfde vorm en vouwen, zoals het een jaar geleden uit de doos kwam. Dus vaak ook in de war.
Erg lastig schoonmaken met heet water. Je moet namelijk het scheerhoofd losmaken om het te kunnen afspoelen, waarbij je met heet water je vingers zowat verbrand. Daarna de binnenkant afspoelen, weer in elkaar zetten en leg het maar ergens neer, omdat er geen houder meegeleverd is. (Zijn overigens ook niet los te bestellen)
Ik heb mijn oude apparaat weer uit de kast gehaald. En raadt eens…. Sneller en beter.
Dit is echt mijn slechtste aankoop ooit!

Pluspunten

• GEEN

Minpunten

• Matige prestatie
  • Geen houder
  • Laat veel haartjes vallen
  • Irritant stug snoer
  • Erg lastig schoonmaken

HansKteD 27-01-2018

Zeer tevreden.

Ik heb het apparaat nu bijna 2 jaar en ben nog steeds zeer tevreden. Goed resultaat en gebruiksvriendelijk.
Ik had hiervoor eerst een uit een goedkopere serie, maar de duurdere aanschafprijs zit duidelijk in het resultaat.
Wat mij betreft een aanrader.

Bassie51 08-11-2017

Slechtste scheerapparaat ever...!!

Nu 8 weken dit scheerapparaat in gebruik.
In het begin dacht ik mijn huid moet eraan wennen oid maar nee hoor.
Het scheerapparaat doet zeker niet wat je van een scheerapparaat mag verwachten. Inmiddels ben in boven de 50 en blijkt dat dit apparaat geen grijze haren kan/wil scheren. En aan het begin van de avond lijkt het alsof ik me 2 dagen niet heb geschoren.
Ik leg het voor oud vuil in de kast, en ga op zoek naar een scheerapparaat wat wel scheert.

harry59 13-10-2017

slechte kwaliteit van de mesjes

Ik heb al 40 jaar naar volle tevredenheid philips scheerapparaten gebruikt.
Altijd prima geweest.
Deze is anders, de scheerkop valt er erg makkelijk vanaf, maar veel erger vind ik dat na 3 maanden de mesjes echt helemaal bot zijn. Ik wil graag een nieuw apparaat kopen maar durf geen 9000 serie meer.
Ik gebruik nu weer mijn oude apparaat met de oude mesjes.

Blijer 04-09-2017

De scheerkop zit te los op het appaaraat

Bij het scheren wil de kop wel eens wat draaien en dan schiet hij van het apparaat af. Gebeurt dit te vaak dan wil hij niet meer goed op het apparaat zitten blijven.
Heb al eens een nieuwe kop gekregen maar ben er niet erg tevreden mee.

EvertJan17 12-08-2017

Aan uit schakelaar zit voor mij op een ongunstige plek wordt apparaat regelmatig uitgeschakeld tijdens het scheren