Reflecta Film Scanner Super 8 – Normal 8 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Reflecta Film Scanner Super 8 – Normal 8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

f*********@g******** 26-02-2023

Onbetrouwbaar in kwaliteit

Opnames trillen na digitaal overzetten. Geen idee wat de oorzaak is. Ligt het aan de filmrol of aan de reflecta projector. Andere filmrollen lukken soms wel. Kan de website van reflecta nergens op internet vinden om hun de vraag te stellen waar dit aan ligt.

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• onbetrouwbaar in kwaliteit

s******@p******** 09-11-2022

Ik heb de scanner overgenomen van iemand anders. Het zag er als nieuw uit en de garantie was nog meer als 1 3/4 jaar. Er waren ongeveer 400.000 beeldjes mee gemaakt. Heb er 3 filmpjes van ongeveer 15 minuten mee gedaan. Tijdens het scannen van het 4e filmpje begon het apparaat ineens wat rare geluiden te maken. Heb het direct uit gezet. Na een poosje weer aangezet en verder gegaan. Ogenschijnlijk leek het goed te functioneren. Maar later zag ik dat als je het apparaat uit zet, de opwikkelspoel gewoon blijft draaien, terwijl dat eerst niet zo was. Ook schakelde het apparaat tijdens het scannen zo ineens uit. Dit gebeurde tijdens het scannen van een filmpje van ongeveer 15 minuten nog 4x. Heb contact gehad met Bol.com, maar zij zeggen dat de eerste eigenaar maar contact met hun moet opnemen. Heb verder op internet gezocht voor reparatie, maar daar kom je ook niet verder mee.
Tot dan heeft het apparaat goed gefunctioneerd en was ik er wel tevreden over.
Kortom: als het apparaat goed werkt is het goed, maar krijg je er wat mee, dan heb je dikke pech.
Service is moeilijk, danwel onmogelijk,

Spoeltje 22-12-2022

Vervolg review Reflecta filmscanner. (Zie boven)

Heb contact gehad met de de eerste eigenaar. Deze was bereid contact op te nemen met Bol.com. Via hem werd er een (gratis) reparatie aangeboden. (na het mailen naar bol.com van een kopie van de aankoopbon)
Hierna is het apparaat ter reparatie naar Bol.com opgestuurd. Ik kreeg een link van hun, zodat ik kon volgen wat er met de filmscanner gebeurde. Zou het na 15 werkdagen nog niet gerepareerd zijn, kreeg ik het aankoopbedrag terug. Na ongeveer 8 dagen kreeg ik een mail van Bol.com dat de reparatie langer duurde dan verwacht, Ook werd er in de mail geschreven, dat als de termijn van 15 dagen niet gehaald werd ik het aankoop bedrag terug zou krijgen.
Inmiddels was het langer als 15 dagen geleden. 1 à 2 dagen na het verstrijken van de termijn kreeg ik een telefoontje van Bol.com dat ik het aankoopbedrag binnen 5 dagen terug kreeg.
En... inderdaad, binnen 5 dagen had ik het aankoop bedrag terug.
Ik vind, dat ik na het schrijven van de negatieve review boven, ook even moet mededelen, dat e.a. naar mij tevredenheid prima is opgelost.

NB. Mocht je een product, dat bij bol.com gekocht is, van iemand overnemen waar nog garantie op is, zorg dan dat je ook de de aankoopbon erbij krijgt.
Mocht er iets met het product gebeuren tijdens de garantieperiode moet je het aankoopbewijs kunnen overleggen.

w**********@g******** 17-06-2021

Slechte garantie Reflecta Super 8 scan

Ik ben er niet tevreden mee, heb dit apparaat over genomen van een bekende en vervolgens tijdens gebruik kwam ik er achter dat hij van 3 minuten spoel soms 6 minuten maakte omdat de film bleef vast zitten hierdoor werden er van 1 beeldje 2 maal een afdruk gemaakt en de film dus 2x zo lang is geworden. Waardeloos maar nu het ergste het apparaat is 7 maanden oud en dus terug gestuurd voor garantie blijkt dus nu dat dit het aantal scans (ruim 2,2 miljoen) overschrijd de garantie op de transport unit. Deze garantie bepaling heb ik nog niet terug gevonden en vind dit wel erg vreemd.

Dus hierbij mensen kijk uit hoeveel scans dat je maakt want 2,2 miljoen is volgens mij ongeveer 600 spoelen van 3 minuten.

Pluspunten

• Super 8 film Digitaliseren

Minpunten

• Kleine spoel
  • Geen terugspoel mogelijkheid
  • Slechte minimale garantie op loopwerk

ABFB 18-06-2020

eigenaardig toestel

Dit is het enige toestel niet - professioneel dat ik gevonden heb voor het inscannen van super 8 films. Het eerste dat opvalt zijn natuurlijk de kleine spoelen. wie grotere spoelen wil scannen moet er een projecter bijhalen. Verder wil deze scanner enkel wegschrijven naar een SD- kaart, ook al is hij aangesloten op een laptop via USB. Deze aansluiting dient enkel om na afloop de inhoud van de SD kaart te uploaden naar de laptop. Voor mij volstrekt onbegrijpelijk waarom dit niet rechtstreeks kan. Het meest vervelende is dat het toestel van links naar rechts werkt, terwijl een projector van rechts naar links afspeelt. Dit is vooral lastig als een grote film noodgedwongen moet verknipt worden en na afloop van het scannen die stukken film in de originele volgorde weer op die grote spoel moeten geplaatst worden. De digitale kwaliteit is in verhouding met de prijs van het toestel.

Pluspunten

• digitale kwaliteit conform de prijs

Minpunten

• geen mogelijkheid om grote spoelen te plaatsen
  • scant niet rechtstreeks naar een laptop / pc
  • werkt van links naar rechts
  • een zeer klein, fragiel toestel

M Lohuis 22-05-2020

Reflecta scanner 8 mm

Fantastisch apparaat, 77 films (super 8) omgezet naar MP4. Wist niet dat er zo veel films waren. Ook mijn familie was blij met de films. Nu kijk je gemakkelijker de films dan via de projector. Enige nadeel is dat het apparaat af en toe vastloopt op lassen. Je moet hem dan even helpen. En daarbij kost het behoorlijk wat tijd. 3 minuten film kost ca. 30 minuten werk.
Grote banden passen er niet op, maar ik had een constructie bedacht met behulp van projector.

Hans Mulder 09-03-2019

te kleine diameter van de spoel is echt een probleem

Het is leuk om oude filmopnames om te toveren naar MP4-formaat. Het zijn altijd beelden van eind '70 begin 80-er jaren. De kwaliteit is afhankelijk van het origineel. Vroeger was men al gauw tevreden. Heel veel beter wordt het niet. Maar het gemak, de lol van het weerzien en de compactheid van het resultaat nodigen uit om alles aan film wat er nog is te digitaliseren.

Gebruik:
Dit product lijkt op de getoonde afbeelding groter dan hij is.
De meeste spoelen met films die ik er mee heb gedigitaliseerd passen niet op het apparaat.
(Weer) opdelen in kortere stukken kan, maar is op den duur geen werkbare optie
Mijn oplossing is een super-8 projector ernaast, die de film kan transporteren. De film leid ik dan om via de scanner.
Een film digitaliseren is tijdrovend. Eén seconde film is 18 beeldjes. Eén beeldje scannen duurt een halve seconde. Een spoel van 20 minuten digitaliseren duurt zo drie uur.
Je kunt er niet ver bij weglopen. Er is een kans dat de lassen (elke drie film-minuten minstens één in de scanner blokkeren of breken of loslaten). Ook is er kans, zoals altijd bij film, dat je na drie uur terugkomt en de film je bij de deur tegemoet komt. Vaak is het scannen dan wel gelukt.
Wanneer je die tijd er voor over hebt is het een leuk werkje.

Kwaliteit:
Soms valt me de kwaliteit tegen:
Er zijn twee hinderlijke effecten waar ik last van heb.
*Soms heeft de video een verticale bibbering. Dat betekent dat de uitlijning van de filmbeeldjes niet nauwkeurig genoeg is. Als ik dat na drie uur constateer dan móet het over. Soms helpt het.
*Soms vertoont de film langzame wisselingen van licht-donker-licht-etc, dat soms tientallen seconden aanhoudt. Vooral bij donkerder passages. Ik ben er nog niet achter waar dat door komt en hoe dat te voorkomen is. Ik vermoed dat het iets is met de lichtregeling van de scannercamera.

Verder is de video een slapstickfilm. Alles beweegt onnatuurlijk snel.
Met het programma VLC kun je op je computer langzamer, dus ook met ongeveer juiste snelheid afspelen.

Pluspunten

• compact ding maar....
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• Spoeldiameter te klein.
  • 20 min film=drie uur scannen,
  • Slapstick resultaat.