ASUS Rapture GT-AX11000 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de ASUS Rapture GT-AX11000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Fred 25-10-2019
  • Product gekregen

Net zo spectaculair als hij oogt

Geschreven voor: ASUS Rapture GT-AX11000

Hij oogt misschien wat futuristich met zijn vele antennes, maar deze hebben wel degelijk een functie. Zoek je op dit moment een router die eindelijk ervoor zorgt dat je overal in je huis (en tuin) een stabiele draadloze internetverbinding hebt, dan is dit misschien wel de router voor jou.

De Rapture is een zogenoemde tri-band router. Oftewel: je kunt er 1x een 2.4 Ghz Wi-Fi mee opzetten, en daarnaast ook nog 2x een 5 Ghz Wi-Fi. Op deze manier kan de router dus altijd een optimale verbinding opzetten en al helemaal als je veel apparaten in huis hebt die gebruikmaken van 5 Ghz (zoals domotica-producten). Ook kun je een gastnetwerk opzetten, zodat je gasten alleen gebruik kunnen maken van jouw internetverbinding, maar geen gebruik van jouw netwerk (zoals bijv. een NAS of domotica).

Het installatieproces is heel eenvoudig. Je start de webpagina van de router en je vult de gewenste netwerknaam (SSID's) en wachtwoorden in. Ook werd mij de nieuwste firmware aangeboden die ik kon downloaden en installeren.

In de webinterface kun je bovendien alle verbonden apparaten een naam en pictogram geven, zodat je ze eenvoudiger kunt herkennen. Niet echt nodig, maar wel heel handig om op die manier alle apparaten te volgen. Ook biedt de router een gratis netwerkbeveiligingsoplossing van Trend Micro aan, zodat potentieel gevaarlijke websites automatisch worden geblokkeerd.

Het belangrijkste vond ik nog het bereik van de router. En die is goed. Zeer goed zelfs. Zowel in huis als in de tuin zwakte het signaal geen moment af. Ik had altijd vol bereik en dus volle snelheid. Hier kunnen andere routers een puntje aan zuigen.

Ook is er een app voor Android en voor iOS die zeer gebruiksvriendelijk werkt. Ik ben er dus zeer tevreden over.

Pluspunten

• Zeer goed en stabiel bereik
  • Gebruiksvriendelijke webpagina en app
  • Ideaal als je veel draadloze apparaten hebt
  • Geschikt voor de nieuwste Wi-Fi-standaard 6

Minpunten

• Oogt futurisch, je moet er van houden
  • Best prijzig voor een router