AVM 4060 Edition International - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AVM 4060 Edition International op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Aart00 29-12-2022

Goed alternatief voor modem van provider en losse router

Overgestapt van kabel naar glasvezel, waardoor het modem in de meterkast kwam te staan in plaats van in de woonkamer, zoals nu. Met het standaardmodem van de provider lieten het bereik en stabiliteit van het signaal te wensen over. Ik had een signaalversterker kunnen plaatsen, maar ik heb ervoor gekozen het modem te vervangen voor de FritzBox 4060. Met de vrije modemkeuze kan dat, al hield ik er wel rekening mee dat configureren niet makkelijk zou gaan. Niet is minder waar. Het was een kwestie van aansluiten, verbinding maken, provider kiezen en klaar. Daarnaast kon ik tijdens het instellen ook de naam van het netwerk en het wachtwoord aanpassen. Ik heb dit gewijzigd in wat het voorheen was, waardoor alle apparaten in huis weer automatisch verbinding maakten. Ik heb nu een aanzienlijk beter WiFi-signaal dan met het standaardmodem en waar ik het kabelmodem voorheen nog wel eens moest resetten is dat met deze FritzBox nog niet voorgekomen. Al met al ben ik zeer tevreden over de werking en de mogelijkheden.

Pluspunten

• Makkelijk te configureren
  • Stabiel en sterk WiFi-signaal
  • Nederlandse helpdesk telefonisch bereikbaar

Minpunten

• Geen minpunten kunnen ontdekken

Arjan 11-01-2022

FRITZ!Box 4060 is flinke upgrade ten opzichte van de 4040

Omdat mijn provider modem helemaal niets was en alleen maar vast liep twee jaar geleden deze
vervangen door de FRITZ!Box 4040. Nu de 4060 beschikbaar was deze gelijk gekocht.
Het snelheids verschil tussen de 4040 en de 4060 is echt enorm niet alleen de nieuwe Wifi 6 is indrukwekkend maar ook de Processor is een stuk krachtiger wat je echt merkt me de performance van VPN of als NAS.
Grootste voordeel van FRITZ!Box routers is dat hij met een paar klaar klikken is in te stellen op de meeste providers in Nederland. Zonder zelf aan de gang te hoeven gaan met Vlans settings.

Voordeel:
Wifi 6
Snelle CPU
Router kan eindelijk netjes rechtop staan.
2.5 Gigabit Wan poort.

Nadeel:
Nog geen 2.5 Gigabit Lan poort aanwezig.

Pluspunten

• Wifi 6
  • 2.5 Gigabit WAN
  • Sterke CPU
  • Router kan staan

Minpunten

• Nog geen 2.5 Gigabit Lan aanwezig