Google Nest Wifi - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 10 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

h*****@g******** 16-01-2022
  • Product gekregen

indruk Google Nest Router

Geschreven voor: Google Nest Wifi

Heb deze cadeau gekregen van Budget alles in 1, Uiterlijk zeer mooi product. Makkelijke installatie wel app installeren. Geluid is zeer goed. Router staat in meterkast bij modem, Nest staat op 1e verdieping,
waar ik nogal eens wifi problemen had maar nu niet meer. Nadeel, er zijn, volgens mij, geen losse stroomkabels te koop. Wil de nest ook in de woonkamer gebruiken en als ik een extra stroomkabel heb zou dat handig zijn.

Pluspunten

• uiterlijk
  • geluid

Minpunten

• geen extra stroomkabel te verkrijgen

Lars 11-05-2020

Zeer tevreden over!

Aangezien mijn eigen wifi systeem niet naar behoren functioneerde, met name boven, zat ik met smart op dit product te wachten. De Google Nest Wifi overtreft al mijn verwachtingen!

Installatie
De aansluiting kon ik met twee vingers in mijn neus. Binnen no time had ik wifi beneden en boven. De Google Assistent uiteraard ook meteen ingesteld, met de voicekoppeling. Dat was zo geregeld en vervolgens heb ik haar van alles gevraagd en laten doen, ideaal! Vooral de optie dat de Google Nest Wifi gekoppeld kan worden aan Spotify is voor mij echt een uitkomst, de ene keer ben ik in een romantische bui en vraag ik haar om een love playlist en de andere keer wil ik een workout doen en vraag ik haar om muziek om op te sporten. Ook informatieve dingen die mijn kinderen graag willen weten, laat de Google Assistent binnen mum van tijd aan ons weten.

Design
De twee witte bolletjes zijn heel strak qua design en staan super in mijn interieur. Alhoewel de Nest die beneden staat helaas verstopt staat in de meterkast.

Functionaliteiten
Het wifi-signaal en de downloadsnelheid zijn super goed. Ik heb nu ook boven een sterk wifi-signaal en ben al helemaal gewend aan de Google Assistent die me elke avond welterusten en elke ochtend goedemorgen wenst.

Pluspunten

• Sterk wifi-signaal
  • Google Assistent
  • Snelle downloadsnelheid

Minpunten

• In 1 van de 2 zit alleen de Google Assistent

Merlijn 11-05-2020

Stabiele router met groot bereik

Sinds enkele weken heb ik de Google Nest router in gebruik en ben er bijzonder over te spreken.
Het begint bij de verpakking die zeer degelijk is en kwalitatief goed doet aanvoelen. Wat wel opvalt is dat de beschrijving erg beperkt is en al snel naar de Google Home app verwijst.

De reden van aanschaf was dat ik zeker niet te spreken was over mijn vorige router, waarbij het bereik vaak om onverklaarbare reden wegviel. Aangezien dit een 4g router betrof diende deze in bridge modus gebruikt te worden waarmee de Google Nest router verbonden zou worden.

Dit werkte gelukkig vanaf het begin uitstekend. En ook het opzetten van de wifi en gast wifi waren snel opgezet. Dit alles dankzij de gebruiksvriendelijke handleiding van Google in de app waar je doorheen wordt geloodst.

De volgende uitdaging was mijn reeds gekoppelde Google Nest deurbel en Chromecasts verbinden met het nieuwe netwerk.
Jammer genoeg bleek dit niet mogelijk met een IPhone. Hier moest ik een Android telefoon voor uit de kast trekken. Hiermee waren de apparaten echter binnen luttele minuten ingesteld op het google netwerk.

De apparaten in huis communiceren bijzonder snel, dus een opdracht doormiddel van een spraakcommando geven aan het wifi punt wordt razendsnel uitgevoerd op een van de Chromecasts. Daarnaast draait het netwerk nu enkele weken en heeft tot nu toe nog geen enkele onderbreking gehad.

Het aanspreken van de Google Assistant werkt zeer goed en heeft een luidspreker van goede kwaliteit. Wanneer het volume van muziek hoog staat is het echter niet mogelijk om de Assistant aan te spreken.

Het bereik is simpelweg zeer goed, het heeft geen enkele moeite met een woonoppervlak van 400m2 en zelfs buiten is er nog bereik ondanks 3-laags glas en muren van 50cm dik.

Het enige wat ik zelf een minpunt vind is dat er niet op de router kan worden ingelogd via een internetbrowser. Alles moet doormiddel van de Google Wifi app.

Deze app werkt dan wel weer erg goed, intuïtief en heeft zeer veel mogelijkheden.

Het is al met al zijn geld meer dan waard en is tot op heden de beste de router die ik heb gehad en zal dit mesh netwerk zeker uitbreiden om ook buiten een groot bereik te creëren.

Pluspunten

• Zeer groot bereik
  • Stabiel netwerk
  • Geintregeerde Google Assistant

Minpunten

• Niet benaderbaar d.m.v browser

Marietta 10-05-2020

Een snel wifi-netwerk, ook buiten in de tuin

Mijn eerste indruk over de Google Nest Wifi is dat deze er zeer stijlvol uitziet.

Het product mag gezien worden, ook de Nest Wifi Point. De installatie verliep gemakkelijk, de app wijst je de weg.

Ik heb gelijk mijn apparaten verbonden met mijn nieuwe netwerk. Ik was niet tevreden met mijn huidige netwerk, maar sinds de installatie van de Nest wifi is mijn netwerk optimaal.

Ook was mijn huidige wifi-netwerk niet optimaal, zo had ik niet overall in huis en in de tuin een beschikbaar wifi-netwerk. Dat is nu opgelost met de Nest Wifi in combinatie met de Point.

Door dit product heb ik overal in huis een sterk wifi-signaal

Het handige en leuke aan de Nest Wifi Point is dat deze ook een ingebouwde speaker heeft en kunt bedienen met de Google Assistent.

Zo ben je op de hoogte van het laatste nieuws, of kun je je favoriete afspeelijst luisteren.

Kortom een mooi design, Nest Wifi makkelijk te installeren en de Nest Wifi Point is ook te gebruiken als o.a. speaker.

Pluspunten

• Gemakkelijk te installeren
  • Nest Wifi Point ook een speaker
  • Snel wifi-netwerk
  • 'Kinderslot'

Benjamin Kruithof 09-05-2020

Zeer goede WiFi versterker, overal WiFi in huis!

Dit systeem doet wat hij belooft, van een krakkemikkig WiFi signaal naar een heel sterk signaal door het hele huis.

De eerste indruk is al goed. De verpakking is mooi en alles ziet er netjes en solide uit. Het installeren is eigenlijk heel simpel. Je stopt een internetkabel in het basisstation en vervolgens plaats je het extra wifipunt ergens in huis. Wij hebben hem in de woonkamer geplaatst omdat we daar het meest gebruikmaken van WiFi. We hebben het apparaat nu een aantal weken en ik kan niet anders zeggen dan dat het perfect werkt! Een leuke extra functie is dat het WiFipunt in de woonkamer een ingebouwde speaker heeft met de Google Assistent. Je gebruikt dat stiekem best vaker dan je vooraf zou denken. Hey Google, hoe warm is het? Hey Google, zet radio 10 aan. Hey Google, hoe staat het met de AEX?

Kortom; een veelzijdig product met een leuke extra feature. Daar koop je hem niet voor, maar het maakt het product iets meer gadget-achtig. Voor het versterken van je WiFi signaal kan ik hem in ieder geval zeer aanbevelen. Waarom geen 10? De kwaliteit van de speaker (het geluid) is niet heel geweldig. Klinkt af en toe wat vlak en blikkerig. Maar belangrijk is natuurlijk wel dat dit een extraatje is, want je koopt hem niet als speaker, maar juist als wifipunt. En daar scoort ‘ie bij mij een dikke 10!

Pluspunten

• Snelle wifi
  • Makkelijk te installeren
  • Extra features t.o.v. andere merken

Minpunten

• Ingebouwde microfoon (kan je wel uitzetten)

Sjoerd Beukers 08-05-2020

Geweldige dekking

De set bestaat uit 2 losse units een router en een secundaire unit met een speaker.

De installatie was een kwestie van minuten. Vanuit de Google home app worden de apparaten snel gevonden en gekoppeld.

Na het koppelen wordt een mesh opgezet. Hierdoor is het wifi bereik door het hele huis optimaal zonder dat je snelheid verliest (zoals bijvoorbeeld bij wifi repeaters wel het geval is).
De unit ondersteunt beam vorming.

Voor de gevorderde gebruiker is er een Google wifi app waar je geavanceerde instellingen kan doen zoals port forwarding dhcp reserveringen etc.

Een nadeel van de set is echter dat de wat meer geavanceerde instellingen niet beschikbaar zijn
Zo is de dhcp server in de router niet uit te schakelen. Gebruik je dus een eigen dhcp server dan kan dit niet in combinatie met dit product. Een eigen dns ip opgeven kan wel. Het zou me niet verbazen als dit in een software update ooit nog wel toegevoegd wordt.

Door de ingebouwde speaker en microfoon heb je gelijk een Google assistent op de plek van de secundaire unit. De geluidskwaliteit is best goed.

Alles bij elkaar een uitstekend product om snel en gemakkelijk zeer goede wifi dekking te hebben met toch redelijk wat instelmogelijkheden voor de iets gevorderde gebruiker. Met als bonus een Google nest assistent in de secundaire unit.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Zeer goede dekking
  • Erg gebruiksvriendelijk
  • Secundaire unit is ook een Google nest
  • Uitbreidbaar

Minpunten

• Geavanceerde instellingen ontbreken
  • Dhcp aan de lan kant kan niet uit!

Ferdi Willems 08-05-2020

superset wifi versterker

De set google nest wifi is een hele compacte maar zeer complete wifi versterker,bestaande uit een router en een wifi-versterker met speaker!

De set wordt geleverd met kabels en instructies zodat installeren heel gemakkelijk is en het is ook echt makkelijk,het systeem verbindt zich pijlsnel met elkaar met een zeer stabiele draadloze verbinding.

In ons geval staat de versterker op zolder en tot nu toe(ruim een week in gebruik)nog geen uitval gehad en alles wordt zonder enige hapering gestreamd naar onze tv,wat een verbetering zeg!!

Als extra kan je ook nog je muziek van bv. spotify over de speaker van de google nest laten klinken met echt wel een goed volwaardig geluid,dan nog gezegd te hebben dat je ook nog spraakcommando's kan geven aan de google nest ,die simpelweg gekoppeld met in ons geval, de google home app,slimme stekkers ,diverse kan aansturen,van de verlichting,elektrische deken of bv netflix opstarten op je tv...maar uiteindelijk is vooral de zeer stabiele en sterke wifi-verbinding van de benedenverdieping tot aan de zolderverdieping doorslaggevend voor de lovende woorden over deze google nest wifi set!!!

Een aanrader voor de moderne huishouding van tegenwoordig

Pluspunten

• Prima wifi dekking
  • makkelijke installatie
  • speaker functionaliteit
  • prima geluid

Minpunten

• Er wordt veel data verzameld

Geert 08-05-2020

Eindelijk goede Wi-Fi overal in huis

Inmiddels heb ik de Google Nest Wifi Router enkele weken in huis en mijn eerste ervaring met dit product is zeer positief.

Het installeren van de Google Nest Wifi is zo eenvoudig dat ik ervan overtuigd ben dat iedereen dit in een handomdraai zou kunnen doen. Je sluit het apparaat aan op je huidige router, volgt de instructies binnen de Google Home App en je hebt letterlijk binnen 10 minuten je nieuwe Wi-Fi netwerk opgezet. Zo eenvoudig is het.

Het is even uitzoeken waar je het beste je extra punt moet neerzetten voor optimaal bereik in huis, maar als je dat eenmaal gevonden hebt, is het fantastisch. Wij hebben nu overal in huis (en zelfs in de tuin!) een stabiel en snel Wi-Fi netwerk. Vooral dat het nu bij mij in de tuin werkt is echt een groot pluspunt.

Verder zit er een handige optie bij om een Gastnetwerk in te stellen en ook dit is in enkele minuten ingesteld. Zo kun je dit gemakkelijk delen met vrienden en familie die op bezoek komen.

Tot slot nog een groot pluspunt: het minimalistische design. De Google Nest Wifi ziet er mooi en elegant uit waardoor het geen enkel probleem is om deze op een plek te zetten waar hij eventueel opvalt in de kamer.

Pluspunten

• Wi-Fi werkt uitstekend
  • Eenvoudige installatie
  • Minimalistisch design
  • Slimme speaker met uit-knop
  • Gemakkelijk gastnetwerk beheren

Rutger 06-05-2020

Strak design met goed functionerende WiFi

Design: bij het uitpakken van de doos kan je gelijk merken dat er veel aandacht aan het uiterlijk van het product is besteed. Het ziet er prachtig uit. Minimalistisch zoals de vele Google-producten.
Installeren: de installatie is een eitje, je loopt er met behulp van de app simpel doorheen. Je kan de benodigde dingen simpel instellen.
Functioneren: aangezien voorheen het WiFi signaal aan de andere zijde van de woning nogal te wensen overliet, waren er hoge verwachtingen en eisen aan dit product gesteld. Daarbij wilde ik geen kabels door het huis hoeven trekken.
Tot nu toe heeft het hier glansrijk aan voldaan. Het signaal is overal krachtig en er zijn (nog) geen storingen geweest, dan wel klachten van wegvallen van het WiFi-signaal.

Het grootste nadeel vind ik dat de functionaliteiten qua instellingen mijns inziens wat beperkt zijn. Zo kan je normaliter bij een router makkelijk dingen instellen zoals: port-forwarding, beperkende maatregelen voor bepaalde apparaten. Het enige dat via de Google app kan (die verplicht is, anders is het niet te bereiken), is ouderlijke controle, een gastnetwerk en prioriteit (die iedereen kan beheren).

Al met al: een zeer goed en fraai product. Zal in vrijwel alle huishoudens een goede toevoeging zijn (zonder kabels!). Voor wie meer controle wil hebben over de instellingen: hopen dat Google dit op den duur toe zal staan.

Pluspunten

• Gemakkelijk te installeren
  • Fraai design
  • Speaker is leuke toevoeging
  • Presteert goed
  • Goed Mesh-netwerk, zonder kabels!

Minpunten

• Functionaliteiten qua instellingen beperkt
  • Moet per se via app
  • Google wil wel erg graag data verzamelen

Wouter 06-05-2020

Makkelijk te installeren en sterk signaal

De Google Nest Wifi Router is makkelijk te installeren met de Google Home app. Het signaal is sterk in alle ruimtes van het huis omdat deze wifi router gebruik maakt van mesh technologie. De router kan ook bekabeld internet doorgeven met een lan-ingang zodat er ook een lan-switch op aangesloten kan worden. In de app kan je heel overzichtelijk zien welke apparaten er allemaal aangesloten zijn en gelukkig kun je in de app je ook geavanceerde instellingen maken.
Het product ziet er niet uit als een standaard router, en is daardoor ook nog een leuke toevoeging in je interieur.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Sterk signaal
  • Uitbreidbaar
  • Uiterlijk

Minpunten

• Weinig lan-poorten