Philips HomeRun 3000 Series Aqua XU3100/01 Robotstofzuiger met dweilfunctie - Reviews

Beste deals -21% Laagste prijs ooit!
  • Best Reviewed feb 2024
  • Test panel 8.4 mrt 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HomeRun 3000 Series Aqua XU3100/01 Robotstofzuiger met dweilfunctie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Aroniuss 29-02-2024

Een welkome hulp in de huishouding

Een robotstofzuiger. Iets waar ik vaak aan heb gedacht om aan te schaffen, maar wat ik eigenlijk nooit gedurfd heb. Bang dat ik teleurgesteld zou worden hem weer zou terug moeten sturen. Maar nu er eindelijk eentje in huis is moet ik zeggen dat ik zeker niet teleurgesteld ben. Hij doet eigenlijk alles waar ik op gehoopt had en meer. Want deze stofzuiger heeft ook een dweil aan boord. Verwacht geen resultaat alsof jezelf met een emmer sop bezig bent geweest, maar het is zeker een welkome aanvulling. De robot zuigt alles op en trekt er meteen een dweil overheen. Er wordt weleens een korreltje vergeten, maar dat is echt minimaal. Hij heeft me echt wel in positieve zin verrast. We hebben hem mogen testen en dat gaf ons mooi de gelegenheid om uit te zoeken of het wat is voor een gezin met drie kinderen en een hond. Dat is het dus zeker. We laten hem met behulp van de app een ronde doen als wij niet in de kamer zijn. Of we nou voor een boodschap zijn of de kinderen worden naar bed gebracht, onze kamer maakt hij in een minuut of 20 weer lekker fris. Wij kiezen er voor om de stoelen op de tafel te zetten. Op deze manier pakt hij ook daar de vloer mee. Maar als we ze zouden laten staan is het ook geen probleem, de stofzuiger manoeuvreert perfect om obstakels heen. Enige punt van kritiek is de app. Die blinkt niet uit in gebruiksvriendelijkheid. Dit zou voor ons geen reden zijn om hem niet te kopen. Prijs kwaliteit erg goed.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Is stil
  • Dweil is leuke extra
  • Herkent obstakels goed

Minpunten

• App werkt niet fijn

MalouWest 27-02-2024

Een slim apparaat

Ik heb deze robotstofzuiger al even in huis rijden en schoonmaken nadat ik hem enige tijd mocht testen.

Wat een slimme gadget is dit om in je huis te hebben rijden. Een fijn idee dat je even de deur uit kan voor een boodschap en bij thuiskomst een schone vloer kan hebben.

De robot heeft een goede zuigkracht en neemt bijna al het vuil mee, soms op een enkel vuiltje na. Ook is de dweilfunctie een aanvulling en geeft het een schoon geheel als hij een ronde door het huis heeft kunnen maken.

Het legen van de stofzuiger doet hij bij zijn homebase, dit maakt even een herrie, maar dit duurt hooguit maar 15 seconde. Het voordeel hiervan is dat je niet elke keer na een ronde de stofzuiger zelf hoeft te legen. Het is een hele slimme robotstofzuiger die zijn kaart van het huis heel gedetailleerd weet te maken en nergens hard tegenaan stoot.

Toch is het gebleken na een aantal schoonmaak rondes dat er ook wel nadelen aan deze robotstofzuiger zijn. Ik basisstation is redelijk groot, deze moet je ergens plaatsen bij een stopcontact en een muur, waar er voldoende ruimte omheen bevind. Voordat de robot de ronde door het huis kan maken, moet ik namelijk het losse speelgoed aan de kant halen, schoenen in de gang van de vloer halen, zorgen dat er geen losse snoeren zijn en de ruimtes vrij maken zodat hij goed overal langs kan manoeuvreren. De robotstofzuiger is namelijk al enkele keren blijven hangen bij verschillende objecten, bijvoorbeeld bij de krabpaal of bij het randje van het tapijt. Ook heeft hij soms moeite gehad om zich in het basisstation te ‘klikken’ en deed hij hier een paar minuten over.

In de app kun je wel aangeven welke zones hij niet mag komen, zo bleef hij steeds hangen bij een kleine krabpaal van de kat of bij een snoer van de lamp en heb ik deze als ‘no go’ zone aangegeven. De app werkt goed en als je eenmaal alle functies weet, dan kan je veel instellen in de app.

Het is echt een luxe product, die niet alleen maar voordelen heeft, maar toch nog wel wat nadelen om door je huis te hebben rijden. Heb je een grote woning waar de stofzuiger makkelijk zonder teveel voorbereidingen zijn ronde kan maken, dan beveel ik hem zeker aan.

Pluspunten

• Maakt een gedetailleerde kaart van de woning
  • Kan ook dweilen, niet te nat
  • Zuigkracht is erg goed

Minpunten

• Een groot basisstation in huis
  • Rijdt zich af en toe vast
  • Prijzig

HaMover 26-02-2024

Blij dat ik dit product mocht testen.

Ik heb het product 2 weken mogen testen via "kieskeuri/Reshift". Omdat ik mij niet kon voorstellen dat zo'n robotzuiger genoeg vermogen had. In het verleden heb ik andere stofzuigers gekocht die speciaal voor huisdierharen geschikt waren. In het resultaat ervan was ik teleurgesteld. Na een paar uur kwam er toch altijd weer ergens een stofvlok vandaan. Zeer frustrerend. Daarnaast heb ik een grote huiskamer.Dus ik betwijfelde dat de accuduur toereikend zou zijn. Nou dat is het wel, 55 m2 is geen probleem. Hij maakt op plekken schoon waar je zelf moeilijk bij kunt zoals onder de bank, kast of bed. Ook gaat hij de vloerplaat van de krabpaal, en kachelvoet op om te zuigen.De dweilfunctie is niet geschikt om echte vlekken te verwijderen. Wel geeft het een fris en schoon gevoel.Ook is hij vrij stil. Ik heb hem niet in de eco stand maar de middelste gebruik. Alleen het legen van de stofbak maakt meer lawaai. De app vind ik erg wennen, ik heb daar hulp bij gehad. Je kunt hierin precies aangeven waar je wel of niet wilt dat hij komt.
Maar ik word heel blij van het resultaat en wat ik tussentijds kan doen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • stil
  • mooi design

Minpunten

• de app

s********@g******** 23-02-2024

Afgelopen week de stofzuiger mogen ontvangen, wat meteen opviel was de degelijke verpakking en de duidelijke handleiding.
De installatie was erg eenvoudige n verliep grotendeels via een app.
Eenmaal de installatie gedaan wordt een scan gemaakt van de ruimtes wat opviel was hoe nauwkeurig dit was.
De stofzuiger heeft een goed beeld hoe de ruimte eruit ziet en maakt een duidelijk onderscheid tussen diverse objecten.
De dweilfunctie is fantastisch en vlekken worden moeiteloos verwijderd, ook de kracht van de stofzuigers gewoon goed, kruimels worden opgenomen en netjes verwerkt in het afzuig systeem.
kortom een fantastische artikel.

Pluspunten

• design
  • zuigkracht

Minpunten

• lawaai
  • soms lastig om borstel vast te maken

tester Maartje 20-02-2024

handig huishoudelijk hulpje, app mag beter

Ik heb deze robot een tijdje mogen testen. Gelukkig is het laadstation niet erg groot en ook geen lelijk accessoire in de woonkamer. Je moet er wel rekening mee houden dat er ruimte aan de zijkanten over moet blijven en hij niet bij de verwarming mag staan.

Het stofzuigen werkt prima, alleen in de groeven van een houten vloer, blijft nog wel eens wat liggen. Het dweilen is niet meer dan een nat doekje over de vloer, maar voor de dagelijkse ronde is dit prima! Ook de batterijduur is meer dan prima.

Bij mij liep hij helaas steeds over de voet van een wasrekje heen, waarna ik moest helpen om er weer af te komen, want dat lukte niet zelfstandig. Daarna heb ik dat gebied als 'verboden terrein' ingesteld en toen nergens problemen meer mee gehad. Het is wel een voordeel dat een tapijt niet te hoog is.

De app had alleen iets duidelijker en gemakkelijker mogen zijn. Ik heb een gebied ingesteld waar niet gedweild mag worden maar wel gestofzuigd, alleen komt hij daar nu helemaal niet meer.
Desalniettemin ben ik blij met dit huishoudelijke hulpje wat in ieder geval al zorgt voor de dagelijkse stofzuig ronde.

Pluspunten

• batterijduur
  • gaat ook over het tapijt
  • stofbak wordt geleegd

Minpunten

• prijs
  • app