• Best Reviewed 2 keer mei 2023
  • Test panel 8.6 mei 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dreame D10 Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

b*********@k********** 21-05-2023

Prima kwaliteit én redelijke prijs voor een groot gezin!

Geschreven voor: Dreame D10 Plus

Onze eerste kennismaking met naast een zuig- ook een dweil robot. En tot tevredenheid, een super fijn apparaat voor een groot gezin (3 kinderen + huisdier). De robot werd bezorgd in een nette verpakking en was eenvoudig in gebruik te nemen. De handleiding was dan wel niet in het Nederlands maar de bijbehorende app wél en een en ander wijst zich feitelijk vanzelf. Prima eerste indruk dus.

Vervolgens de robot al snel aan de slag kunnen zetten. In eerste instantie is het even wennen van beide kanten, maar de robot is prima "leerbaar", de app biedt vele functies én overzichten die maatwerk en inzicht bieden en we merkten meteen dat dit apparaat een heel ander verhaal was dan onze andere zuigrobot. Zowel het zuigen als dweilen verloopt een stuk gestructureerder en daarmee voor ons gevoel nauwkeuriger. Gedurende de test periode is de robot dan ook veelvuldig benut!

Een aantal aanvullende pluspunten zijn dat de zuigkracht aangepast kan, het volume van de stofzuiger naar onze maatstaven niet overdreven hard is, er meerdere verdiepingen en kamers ingevoerd kunnen worden en de watertank voldoende van formaat is om de hele woonkamer (40 m2) in één keer te dweilen. Wel zit er in de verpakking slechts 1 dweil en 1 stofzak. Die zul je er dus nog bij moeten kopen.

Al met al, als gezegd, zéér tevreden. Absoluut een aanrader!

Pluspunten

• Zuig en dweil werk goed te volgen via app
  • Intelligente, leerbare robot
  • Eenvoudig in gebruik te nemen

Minpunten

• Geen NL handleiding
  • Slechts 1 dweil / stofzak inbegrepen

kaarel 15-05-2023

Een aanrader

Geschreven voor: Dreame D10 Plus

De Dreame D10 Plus heeft me in de afgelopen weken aangenaam verrast. Anders dan de relatief lage prijs doet vermoeden, zijn de prestaties uitstekend te noemen. Dankzij tal van sensoren, slimme software en goede hardware is dit een zeer capabele stofzuiger. De dweilfunctie is vrij basaal, als je een stofzuiger zoekt met veel dweilopties zal je met deze robot misschien wat tekort komen. Echter als stofzuigen je belangrijkste eis is, dan lijkt de Dreame D10 Plus een goede keuze.

Pluspunten

• Dock met automatische stofreiniging
  • Lange accuduur
  • Slimme extra's
  • Relatief snel

Minpunten

• Dweilfunctie beperkt
  • Kaarten handmatig selecteren
  • Kaarten handmatig selecteren

c**********@g******** 11-05-2023

Handige robotstofzuiger

Geschreven voor: Dreame D10 Plus

Ik heb de DreameBot D10 Plus een paar weken mogen testen.

Het apparaat kwam goed verpakt binnen. Het in elkaar zetten van de stofzuiger ging eigenlijk zonder handleiding wel goed. Gezocht naar een goede plek in huis en toen geprobeerd te koppelen aan een app.

Volgens de gebruiksaanwijzing kan je hem met twee verschillende apps bedienen. Helaas is in het begin niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn tussen de twee apps (voor Android). Achteraf bleek dat de ene app minder geschikt is voor mijn home assistent (voor spraakbediening).

Voor het koppelen van de app aan de stofzuiger was de gebruiksaanwijzing niet helemaal duidelijk. Je moest verbinden met je eigen internet, dan via wifi met het apparaat en daarna weer opnieuw verbinden. De handleiding gaf hier geen duidelijkheid over, ook de qr-code die je voor de koppeling zou moeten scannen werd niet door de app herkend.

Bij de instellingen in de app kan je aangeven of de stofzuiger extra hard moet zuigen op een vloerkleed. Omdat wij parket hebben met ook een kleed heb ik deze functie geactiveerd. Dat werkt op zich prima.

Ook de instelling voor het automatisch legen van de stofzuiger in het dock heb ik niet meer terug kunnen vinden. Hierin kan de app nog wel verbeterd worden.

Wat wel grappig is is de kaart die in de app getoond wordt van je kamer. Je ziet welke delen gezogen worden en welke route de stofzuiger volgt. Door de laser botst hij weinig tegen objecten aan.

De stofzuiger is laag genoeg om onder onze bank door te gaan. Nadeel van deze stofzuiger vind ik het grote dock, dat kan je niet ‘stiekum’ onder de bank zetten, maar dat is vooral een gevolg van de automatische leeg functie.

Pluspunten

• Automatische leging van reservoir
  • Nat en droog zuigen

Minpunten

• Groot dock
  • App niet altijd even handig

j***********@g******** 08-05-2023

Fantastisch schoon huis

Geschreven voor: Dreame D10 Plus

Deze robot stofzuiger mogen testen voor een aantal weken. Instaleren ging heel snel en makkelijk. Het design vind in echt mooi hij is ontzettend secuur met stofzuigen en de dweilfunctie op diepdweilen was echt fantastisch schoon.

Pluspunten

• mooi design
  • Zelfreinigend
  • Secuur
  • De app

TessaL33 06-05-2023

Fijne robotstofzuiger!

Geschreven voor: Dreame D10 Plus

Wij gebruiken deze robotstofzuiger nu enkele weken en zijn er wel tevreden over. Het is erg gemakkelijk om hem in gebruik te nemen. Er moet één app gedownload worden, wij hebben de losse spullen aan de kant gezet en dan kan hij aan de slag. Via de app kan je aangeven wanneer hij moet stofzuigen, zodat je er geen omkijken meer naar hebt. De stofzuiger scant zelf de ruimte en kiest daarna de beste route. Tijdens het testen van dit product ontdekten wij dat hij goed navigeert om tafelpoten etcetera, maar soms net een klein stukje in de scherpe hoekjes mist. Het voordeel is dat hij op verschillende verdiepingen gebruikt kan worden zonder dat het basisstation verplaatst hoeft te worden. Zo hebben wij hem ook in de slaapkamer gebruikt; stofzuiger aanzetten in de kamer en hij doet zijn ding. Na afloop keert hij, wanneer hij wel in dezelfde ruimte als het basisstation staat, terug naar het station om op te laden en de stofbak te legen. Je kunt zelf instellen of hij deze na elk gebruik leegt of om de zoveel keer. Deze stofzuiger heeft ook een dweilfunctie, deze hebben wij ook getest. Er was al even niet gedweild in huis en wij merkten dat de hardnekkige vlekken niet helemaal verwijderd waren. Wij zijn er wel van overtuigd dat wanneer deze stofzuiger regelmatig aangaat om te dweilen, de vloer wel goed schoon blijft! Al met al zijn wij dus zeker tevreden over deze robotstofzuiger. Heerlijk om te zien hoe het apparaat zijn ding doet terwijl je zelf op de bank kan blijven hangen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed resultaat

Minpunten

• Mist soms iets langs scherpe randjes/hoekjes