iRobot Roomba Combo j7 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba Combo j7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

t***********@g******** 20-06-2023

Teleurstellend

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j7

Na ruim 2 weken getest te hebben kan ik niet anders zeggen dat wij toch wel teleurgesteld zijn in de kwaliteit en mogelijkheden van de Rooma Combo J7. We zijn al een aantal jaar gebruikers van een robotstofzuiger met dweil (Rowenta) en zijn dol op het concept. We hebben een jonge hond in huis en daardoor is iedere dag stofzuigen en dweilen toch echt wel ideaal. Vandaar ook de enthousiasme om weer eens een nieuwe aan te schaffen. Wat gelijk opviel is dat de robot een kleine opvangbak en waterbak heeft. Ondanks deze kleine bak werd er weinig stof en haren opgehaald in vergelijking met de vorige stofzuiger. Na enig onderzoek was de oorzaak hiervan wel achterhaald. De stofzuiger raakt erg snel verstopt en hierdoor moeten we handmatig de rollers aan de onderkant loshalen en de blokkade verwijderen. Hierdoor neemt voor ons het gebruiksgemak met zo'n 90% af. Tot overmaat van ramp rijdt het constant tegen objecten aan die iedere dag op dezelfde plek staan. Dus het 'slimme' vermijden van objecten is niet aan de orde. Dit heeft tot gevolg dat een dure hapjesplank gesloopt werd door deze 'fantastisch' dure robotstofzuiger van een absoluut A-merk. Conclusie: koop lekker een Rowenta robotstofzuiger met dweil. Nooit problemen mee gehad.

Pluspunten

• Vrij stil

Minpunten

• Prijs
  • Functionaliteit
  • Kleine opvangbak
  • Snel verstopt

r************@g******** 05-06-2023

Voldoet niet aan de hoge verwachtingen

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j7

We hebben nu de Roomba een tijd in gebruik en deze maakt een vrij grote benedenverdieping schoon. Deze bestaat uit een keuken, gang en woonkamer. Ik had het apparaat slimmer verwacht. Zeker voor de prijs en de naam die het product heeft. Hij kan regelmatig zijn basis niet vinden. Als ik hem naar bijv de gang stuur om daar de mat schoon te maken, rijdt hij steevast tegen enkele deuren en objecten aan die daar toch al even staan. Met regelmaat vind ik een bijzettafel op een hele andere plek omdat de roomba deze meegenomen heeft. Na zijn eerste ronde zat er al aardig wat schade op de zijkanten van de stofzuiger omdat het apparaat meer gebruik maakt van zijn botsfunctie dan een camera. Ik had hier echt meer intelligentie van verwacht. Het schoonmaken van bijv de deurmat is ook niet heel erg grondig. Het dwijlen voegt vrij weinig toe. Het apparaat sleept een nat doekje achter zich aan. Dweilen moet met wat meer kracht om evt viezigheid goed te verwijderen. Positief is dat je je kamer volledig met zones aan kan geven en dat je via google Assistent de opdracht kan geven deze zones schoon te maken. De app is duidelijk en handig te bedienen. Edit 30-05: vandaag zijn we er achter gekomen dat ook het object ontwijksysteem voor viezigheid niet functioneert. Geadverteerd wordt dat het apparaat om poep en kots van huisdieren een kan schoonmaken. De praktijk blijkt dat dit niet het geval is. Heel onze woonkamer (en de Roomba zelf) zit er onder.

JelsS 04-06-2023

Fantastisch dweil-/robotstofzuiger!

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j7

Wat een prachtige product is deze robotdweil-/stofzuiger. Het in bedrijfstellen ging ontzettend snel. De app is heel eenvoudig in gebruik en binnen no time deed de robot zijn eerste rondje om een plattegrond te maken. De robot begint met het kijken waar er obstakels staan, zoals tafels, kasten, een vloerkleed enz. Hij maakt foto's van de obstakels die je zelf kan beoordelen of het blijvende obstakels zijn, eenmalige obstakels of geen obstakels. Dit is handig voor de volgende stofzuig- en dweilbeurt. Ik ben verbaasd over de slimheid van de robot stofzuiger/dweil. Ik was bang dat de robot ook mijn vloerkleed zou dweilen, maar die slaat de robot netjes over. De robotstofzuiger heb ik in onze tuinkamer geplaatst, zodat ook daar elke dag de vloer stofvrij is. De app geeft overal duidelijk een melding van, zodat je altijd weet hoe of wat. De opvangbak is wel redelijk snel vol, maar deze is makkelijk te legen. De robot doet zeker wat het moet doen en is een echte aanrader! Fantastisch!

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Maakt de vloer fantastisch schoon
  • Duidelijke app

Minpunten

• Klein opvangbakje

rdam010 02-06-2023

Fijne robotstofzuiger!

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j7

De Roomba Combo® j7 heb ik nu een week in bezit. De installatie is erg makkelijk. Met de app weet je al snel hoe alles werkt. Ik heb de robotstofzuiger eerst mijn benedenverdieping in kaart laten brengen. Dat ging met wat horten en stoten, maar is uiteindelijk goed gelukt. Wat ik handig vind is dat je in de app verschillende zones en kamers kunt aangeven. Ik woon met twee kleine kinderen en onder de eettafel kun je wel blijven stofzuigen. Dat gaat nu heel makkelijk met de Roomba Combo® j7. Als de robotstofzuiger eenmaal weet wat te verwachten in je huis botst deze nauwelijks meer. Al het vuil wordt mooi opgezogen. Niet alles vanuit de groeven in mijn parket, maar dat is ook al lastig met een gewone steelstofzuiger. Ook het dweilen heb ik vrij snel uitgeprobeerd. Mijn kinderen vinden het leuk om te zien hoe de dweil zich installeert. Er gaat dan een soort cabrio-dak naar beneden. Ik vind het dweilen wel vrij droog. Ik maak het dweildoekje dan ook zelf al nat voor ik deze erop zet. Anders zie je duidelijk 4 strepen waar de dweil geweest is. En ook stel ik in de app in dat het op het natst moet dweilen. En dan twee keer. Ideaal voor het onderhouden van een schone vloer. Je zet het toch sneller aan dan dat je zelf gaat dweilen. Het is niet ter vervanging van een grote dweilsessie na een feestje thuis. Een nadeel vind ik wel dat het waterreservoir vrij snel op gaat. Ik moet dan ook na elke kamer het reservoir weer bijvullen. Ik las iets over automatische vuilafvoer. Dat moet ik nog eens gaan uitproberen, al heb ik de robotstofzuiger nog niet hoeven legen. De app geeft duidelijk aan wat er voor onderhoud nodig is. Al met al een fijne robotstofzuiger welke ik nog verder ga ontdekken!

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Dweilfunctie is handig
  • Robot kan goed stofzuigen

Minpunten

• Dweilfunctie vervangt geen grondige dweilbeurt
  • Waterreservoir voor dweilen is snel leeg

w********@l****** 02-06-2023
Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j7

Erg fijne robot stofzuiger. Maakt alles goed schoon en doet goed zijn werk. Doet de rondes goed en laat geen strepen of krassen achter op de vloer. Gebruik hem nu ongeveer twee weken en heb eigenlijk nog niks gevonden wat niet bevalt. Het is mijn eerste robotstofzuiger, maar deze werkt echt top. De zuigkracht is ook goed en alles ziet er weer netjes uit nadat de Roomba Combo j7 zijn rondje gedaan heeft. Ik gebruik hem voor op een PVC-vloer en voor op een betonvloer. Op beide ondergronden werkt hij echt top en naar behoren. Doet het nog beter dan ik op voorhand had verwacht. Echt een top ding!

Farzia 30-05-2023

Een alles in 1

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j7

1,5 week heb ik nu de Roomba Combo J7 in huis. De eerste dag heb ik het apparaat mijn appartement in kaart laten brengen. De Roomba had hier 1,5 uur voor nodig (ongeveer 106 m2). Wat mij direct opviel is dat de Roomba mijn deurmat direct herkende en dat deze voorzichtig tegen alle plinten en hoekjes aanstoten. De Roomba heeft een soort van "kap" welke speling heeft en die terugveert op het moment dat de Roomba tegen iets aanstoot. De Roomba ontwijkt obstakels goed, ondanks dat ik kabels had laten liggen. Soms zie je wel dat een kabel vanwege verschuiving van de stofzuiger per ongeluk wordt meegenomen maar de Roomba maakt zichzelf hiervan los. Alle hoekjes werden goed meegenomen, zelfs onder de keukenplint van ons eilandkeuken. Het viel mij op dat de eerste dweilsessie een beetje tegenviel. De Roomba dweilt enorm droog, dus ik heb deze aangepast op het natst. Wij hebben een plakpvc en de natste stand geeft mij ten minste het gevoel dat er is gedweild. Mijn woning is 106m2 groot, en met 1 "vul moment van het waterbakje" kan de Roomba alleen mijn woonkamer, eethoek en keuken dweilen. Voor de gang en slaapkamers moet ik het waterbakje weer vullen, uiteraard dweil ik deze op de natste stand, mogelijk als er droger wordt gedweild dat de hele woning wel met een sessie gedaan kan worden. Het dweilen is alleen mogelijk in combinatie met het stofzuigen. De Roomba is niet een stille stofzuiger, ik raad het dus niet aan om in de nacht te gaan dweilen en stofzuigen.

Pluspunten

• maakt zichzelf los van obstakels
  • pakt alle hoekjes goed mee
  • is zelflerend

Minpunten

• alleen dweilen is niet mogelijk
  • dweilt best droog