Rowenta RR8595 X-Plorer Serie 75 S+ RR8595 Robotstofzuiger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR8595 X-Plorer Serie 75 S+ RR8595 Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Roxanne 17-04-2024

Waanzinnige robotstofzuiger

Wij hebben de rowenta robotstofzuiger nu een aantal weken in gebruik. Deze kleine helper maakt ons leven zoveel gemakkelijker. Sinds wij deze robot hebben, gebruiken wij de normale stofzuiger echt nog zelden.

Het begint al met het uiterlijk - hij ziet er geweldig uit en past perfect in ons huis. Het oplaadstation is niet te groot en kan mooi in een hoekje staan. En geloof me, hij is niet alleen maar mooi, hij zuigt ook als een baas! Die krachtige zuigkracht pakt alles op, van kruimels tot haren, zonder enige moeite. En het beste? Hij doet het allemaal zelf.

Hij navigeert als een pro. Geen gedoe met vastlopen onder de bank of in hoekjes. En als de batterij bijna leeg is, gaat hij gewoon terug naar zijn oplaadstation. Als hij nog niet klaar was, gaat hij zodra hij vol is gewoon weer verder. Ik ben verbaasd over hoe goed hij over hobbels heen gaat zoals bijvoorbeeld de metalen tafelpoot.

Dus ja, ik ben helemaal weg van onze nieuwe aanwinst. Als jullie ook een beetje gemak in jullie leven willen brengen, kan ik deze robotstofzuiger zeker aanraden. Het is echt een lifesaver!

Pluspunten

• Accuduur
  • Accuduur
  • Zuigkracht
  • Zuigkracht
  • Uiterlijk
  • Uiterlijk
  • Prijs
  • Prijs

Nuri Palabiyik 08-04-2024

Bevalt goed een aanrader

Een aantal dagen in bezit bevalt prima, ik heb wel 499 euro betaald voor de zwarte versie. Er stond 100 cashback ik hoop dat dat waarmaken verder prima product in te stellen met app niveau van zuigen dwijlen

Pluspunten

• weinig geluid
  • instelbaar via de app
  • mooi design

Minpunten

• geen

h**********@l****** 21-03-2024

Zeker een aanrader !

Beste mede-shoppers,

Ik kan het niet laten om mijn ervaring met het Rowenta product te delen, want eerlijk gezegd, het heeft mijn leven veranderd (nou ja, mijn huishoudelijke taken in ieder geval!).

Ik ben normaal gesproken niet het type dat zich opgewonden voelt over huishoudelijke apparaten, maar deze Rowenta heeft me omgetoverd tot een ware fan. Vanaf het moment dat ik het uit de doos haalde, was ik onder de indruk van het gestroomlijnde design en de solide bouwkwaliteit.

Maar laten we het hebben over de prestaties. Ik heb nog nooit zo'n krachtige stofzuiger gehad! Het lijkt wel alsof hij zelfs het stof opzuigt dat ik niet eens zie. En de veelzijdigheid is geweldig - van harde vloeren tot tapijten, hij doet het allemaal zonder een enkel probleem.

En laten we het niet vergeten: het geluidsniveau. Ik kan eindelijk stofzuigen zonder dat het lijkt alsof er een straaljager door mijn huis raast. Mijn buren zijn me dankbaar, geloof me.

Kortom, ik kan niet genoeg goede dingen zeggen over mijn Rowenta. Als je op zoek bent naar een stofzuiger die zowel krachtig als stil is, zoek dan niet verder. Deze Rowenta is de real deal!

Happy cleaning,
Harry

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Dwijlt goed

Minpunten

• helaas moet je vaak water vullen
  • batterij kan nog langer

l*****************@h********** 13-03-2023

Eerste instantie goed, wel wat problemen ervaren

Goed product maar wel wat kanttekeningen o.a. onduidelijke gebruiksaanwijzing

Pluspunten

• fijne app
  • goed stofzuigresultaat
  • leegstation is ideaal

Minpunten

• gebruiksaanwijzing onduidelijk
  • error niet bekend bij fabrikant
  • loopt vast op kabels

Edith-Sofia 12-03-2023

Super fijne stofzuiger en echt aanwinst. De stofzuiger was gemakkelijk te installeren. Aanzetten en hij deed het eigenlijk al. De stofzuiger werkt goed. Hij zuigt alles op, ook de dweil functie is erg fijn en een leuk extraatje. Je kan no-go zones invullen waar bijvoorbeeld een vloerkleed ligt zodat hij daar niet dweilt. Als ik een minpunt op zou moeten noemen is het de scanner op de stofzuiger hierdoor is hij hoger waardoor hij onder bepaalde dingen net niet kan zoals bijvoorbeeld een kast. Wel goed opletten met snoeren en andere spullen op de grond als je hem bijvoorbeeld in de nacht aanzet. Wij zijn er heel erg blij mee en hebben elke kamer in ons huis inmiddels gestofzuigd en gedweild met de robot stofzuiger. Je kan ook instellen dat hij op een bepaalde dag op een bepaalde tijd gaat stofzuigen. Wij doen dit 's nachts zo wordt je altijd wakker met een schoon huis.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Zuigt goed
  • Fijne dweilfunctie

Minpunten

• De scanner is hoog

Pipopepi 12-03-2023

Sjiek maar toch net niet

Het begint al bij de handleiding: wie heeft er bedacht dat het handig is op elke blz hetzelfde stukje uitleg te geven in tig verschillende talen, waardoor je telkens moet zoeken naar het NL zinnetje? Een hoofdstuk per taal, zoals vrijwel alle gebruiksaanwijzingen doen, is veel praktischer. De gebruiksaanwijzing adviseert het oplaadstation te zetten op een plek waar aan beide zijden 0.5 m vrij is en aan de voorkant zelfs 1.5 m. En daar moet dan ook nog een stopcontact in de buurt zitten. Dit is in wat kleinere woningen al snel echt zoeken naar een geschikte plek denk ik. Als het apparaat eenmaal is ingesteld, werkt de app vrij intuïtief. De stofzuiger geeft snel een duidelijk beeld van de kamer waar hij zich bevindt. Het zuigen gaat vrij goed; het meeste gaat naar binnen, maar er blijft meer achter dan bij een gewone stofzuigbeurt. Het dweilen stelt niet veel voor: hij sleept een natte lap over de grond, maar aangekoekt vuil, of echt vieze dingen zoals vet, krijgt hij daar niet mee weg. Je mag namelijk geen schoonmaakmiddelen toevoegen aan het water. Helaas zijn onze drempels blijkbaar net iets hoger dan de 2 cm die de stofzuiger zou moeten halen: hij komt bij ons de drempel naar de keuken en de drempel tussen woon- en eetkamer niet over. Alleen dat al is voor ons helaas reden genoeg om toch af te zien van een robotstofzuiger, we sturen hem dus retour.

Pluspunten

• Zuigt goed

Minpunten

• Slechte handleiding
  • Dweilfunctie matig

T.Genc 10-03-2023

Super stille robotstofzuiger

Deze fijne stille robotstofzuiger mocht ik uittesten. De stofzuiger is makkelijk te verbinden met app en Google home. Goede zuigkracht die wordt behouden door het automatisch legen na ieder gebruik. Hierdoor heb je geen last van stof. Naast het stofzuigen kan hij ook moppen (dweilen) en dit doet hij goed maar vergelijk het niet met een professionele dweil apparaat. Het meest belangrijke is de batterijduur en daar ben ik enorm enthousiast over. Bij een oppervlakte van 50 vierkante meter deed hij 41 minuten over met nog 35% power over. Ben je op zoek naar een krachtige en stille robotstofzuiger dan is deze zeker een aanrader.

Pluspunten

• Hij is heel stil
  • Batterijduur
  • Zuigkracht

Minpunten

• Dweilen kan beter

c********@h********** 05-03-2023

Werkt nauwkeurig en goed, fijn apparaat

Sinds enkele weken hebben we deze robotstofzuiger van Rowenta in huis en we zijn er oprecht zeer content mee. Apparaat zelf oogt luxe en de technologie is bijzonder geavanceerd. Wat ikzelf erg prettig vindt aan deze stofzuiger is dat het naast stofzuiger ook nog een dweilfunctie heeft: ideaal in een huis met opgroeiende kinderen en een hond. Het apparaat heeft in het begin even tijd nodig om de ruimte in te lezen. Als dat eenmaal is gebeurd heb je er vrijwel geen omkijken meer naar. Heel prettig is dat deze robotstofzuiger zelf terugrijdt naar het docking station als dat nodig is. Wel moet je eens in de zoveel tijd even kijken of alles nog naar behoren werkt/schoon is. Via de app hebben we ingesteld welke zones gedaan moeten worden. Stofzuigen en dweilen doet het apparaat goed, in de avond/nacht doet het zijn ronde en worden we wakker in de ochtend in een schoon huis. Aanrader, wat ons betreft, het levert ons eenvoudig een schoon huis op en zorgt voor meer tijd voor leukere dingen.

Pluspunten

• leegt zelf in docking station
  • werkt nauwkeurig
  • inclusief dweilfunctie
  • werkt met app

Jeannetje 04-03-2023

Heel tevreden

Heel tevreden met deze robotstofzuiger.
Ik heb een eettafel met een kruispoot en daar gaat hij prima overheen. De zuigkracht is erg goed en hij komt gemakkelijk onder alle meubels.
De dweilfunctie is niet te vergelijken met dweilen met een emmer en mop, maar voor tussendoor prima.
De app vind ik lastig in te stellen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Automatisch legen stofreservoir
  • Neemt gemakkelijk kleine obstakels

Minpunten

• App niet gebruiksvriendelijk
  • Dweilfunctie

l*****************@h********** 04-03-2023

Fijne stofzuiger naar snel defect

In principe een fijne robotstofzuiger maar helaas na korte tijd defect geraakt

Pluspunten

• Stofzuigt goed
  • Fijne app met mogelijkheden voor verboden gebied
  • Dweiloptie
  • Niet steeds hoeven te leggen

Minpunten

• Defect na korte tijd, error nergens te vinden
  • Gebruiksaanwijzing onduidelijk

d*************@g******** 03-03-2023

Rowenta X-Plorer 75S+ Animal Allergy

Installeren ging lastig, we hebben de aan/uit knop over het hoofd gezien. We hebben al jaren een robotstofzuiger van een ander merk en die heeft geen aan/uit knop, gewenning dus. Na het installeren, wat gemakkelijk ging, mocht hij stofzuigen. Het viel gelijk op dat hij echt heel veel stiller is dan onze andere robot. In de app zagen we dat hij zelfs nóg stiller kan maar ook harder qua zuigkracht en dus geluid. Ideaal! Het afzuigen op de thuisbasis is even schrikken, een hard geluid maar gelukkig maar een paar secondes. De robot en basis zijn redelijk groot dus hij heeft wel een vrije hoek nodig ipv onder de bank/kast oid. Vandaag heb ik wat werklui over de vloer gehad dus mocht hij op een sterkere stand en ik heb hem gelijk ook laten dweilen. De mannen hebben alles netjes aangeveegd voor de robot aan de gang ging. Verbazingwekkend hoe vies de dweil was terwijl ik dit weekend nog heb gedweild en we alleen op sokken binnen lopen. Dweilen doet hij dus zeker goed en op onze marmervloer laat hij geen strepen achter. Ik vind het ideaal dat je hem naar je eigen wensen kunt instellen, qua zuigkracht maar ook hoe nat de dweil moet zijn. Voor de gewone dagen kun je een vast programma instellen, dit kan ook zonder toevoeging van de dweil overigens, en voor dagen waarbij je veel mensen over de vloer hebt gehad, zet je hem via de app een standje harder. Wij hebben al een dweilrobot maar die hebben we na een aantal keer proberen in een kast gezet, we waren er snel klaar mee. Hij deed bepaalde delen wel 6 keer en sommige delen niet. Dat is bij deze robot zeker anders! Via de app kun je real-time zien waar hij zich bevindt en zie je lijntjes verschijnen waar hij al geweest is. Hij gaat netjes in rechte lijnen. Ik heb vandaag no-go zones ingesteld en dat was best lastig omdat wij erg veel hoeken in de woonkamer hebben maar na een aantal keer pauzeren, wijzigen en weer starten, is het redelijk gelukt. Hopelijk een kwestie van wennen. Het nadeel aan dweilrobots is dat ze met alleen water dweilen dus het is geen vervanging voor dweilen met sop maar in een gezin als de onze, met een kleuter en 3 katten, is het fijn als er regelmatig een natte dweil over de vloer gaat. De gebruiksaanwijzing is niet erg duidelijk dus wij keken filmpjes via YT. Ik geef 4 vd 5 sterren.

Pluspunten

• Zuig en dweilkracht is in te stellen
  • Via app te bedienen
  • Scant kamers en maakt plattegronden

Minpunten

• Grote thuisbasis en redelijk grote robot

RoyyoR 03-03-2023

Een stijlvolle robotstofzuiger

Eindelijk een totaalproduct die direct inspeelt op de wensen die ik had voor ons gezin. Een robotstofzuiger die erbij ook nog eens de boel aanveegt en dweilt. De app was super makkelijk te installeren en de robot stofzuiger was in een kleine 10 minuten werkzaam. Zelf als ik zeer te spreken over de app die vriendelijk en duidelijk is. Nadat er een account is aangemaakt kun je direct aan de gang. Je selecteert je nieuwe Rowenta en kan hem vervolgens opdrachten geven die jij nodig vindt in bijvoorbeeld de woonkamer. Zelf vind ik het erg handig om eerst alles te laten vegen en te laten stofzuigen waarna de dweil eroverheen kan. Zeer prettig thuis komen kan ik je vertellen. Verder is het design goed doordacht en past een iedere huiskamer het is een eyecatcher te noemen.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Stijlvol

Minpunten

• Lawaai

Ben Huisman 03-03-2023

Handige hulp

De eerste periode heb ik de robot zonder app gebruikt. Na veelvuldige pogingen kreeg ik de app werkend. De robot werkt ook zonder app maar met de app heb je meer mogelijkheden, uitgebreidere programma's en meer overzicht. De papieren handleiding leest niet zo handig en is onoverzichtelijk. Via youtube filmpjes heb de robot aan de praat gekregen. Het resultaat is verbluffend. Heel fijn apparaat. De dweilfunctie is echt heel handig. Ook is het fijn dat de robot stofzuiger zichtzelf ledigt in het hoofdstation. Het geluid valt wel wat tegen vergeleken met mijn vorige robot zuiger. Via de app krijg je ook een melding als de robot vast is gelopen. De robot staat dagelijks geprogrammeerd een uurtje voordat ik thuiskom van mn werk, wat een luxe. De benedenverdieping is nu zonder al te veel moeite eigenlijk altijd heerlijk schoon.

Pluspunten

• dweilfunctie
  • programeerbaar
  • maakt goed schoon

Minpunten

• geluid
  • batterij snel leeg

h************@g******** 02-03-2023

stoere stofzuiger

ik heb deze een tijdje mogen testen.
Het is een heel fijn apparaat. Bediening dmv een app op je smartphone of tablet. De stofzuiger maakt een plattegrond van je verdieping en laat zien waar het allemaal schoongemaakt is. Wanneer deze klaar is met zuigen/dweilen krijg je daar een melding van. Het stof wordt opgevangen in de stofzuiger, wanneer deze op de oplader ligt wordt die leeggezogen.
De stofzuiger heeft een hoogte van 12 cm.

Pluspunten

• overzicht.
  • melding indien gereedd
  • zowel zuigen als dweilen
  • oplaadpunt waar de stof wordt afgezogen.

Minpunten

• lawaai bij leegzuigen
  • prijs
  • geen afstandsbediening

b*******@g******** 26-02-2023

Handige slimme huisvriend

De Rowenta 75S+ is een slimme robotstofzuiger die je extra handje is in het huishouden. Hij is mooi compact, en voelt stevig aan. Handig dat de stofzuiger geleegd wordt in het basistation. Zo hoef je niet elke keer het bakje te legen. Hij heeft wel veel moeite met de mubels bij mij thuis, de pootjes die ook horizontaal doorlopen ziet hij niet, en elke keer loopt hij daar vast. Dan maar een No-Go zone instellen. Dit is ook bij een wat lagere kast waar hij dan denkt: "ik pas eronder", maar dan komt hij vast te zitten. De twee vloerkleden die ik heb liggen zijn soms ook een obstakel, en loopt hierdoor vast. Maar hij maakt prima schoon (vorige Rowenta heeft 2 zijborstels, deze slechts 1), en het dweilen is ook leuk. Het vervangt natuurlijk geen normale dweilsessie, maar gewoon handig voor tussendoor. Al met al een prima robotstofzuiger

Pluspunten

• Krachtig
  • Laag
  • Accu gaat best lang mee
  • Basisstation

Minpunten

• Loopt soms vast
  • Op sommige punten vrij grof

Patrick B 25-02-2023

Echt een aanvulling

We hebben nu de robot een paar weken in gebruik en zijn super tevreden. Elke nacht wordt de vloer netjes voor ons schoongemaakt (stofzuigen en dweilen) wat wil je nog meer.
Door middel van de handige app kan je een ruimte/verdieping in verschillende kamers indelen, zo hebben we ingesteld dat de keuken natter wordt gedweild dan de woonmaker. Ook kan je de volgorde van de kamers aanpassen of eventueel een ruimte twee keer schoonmaken in een ronde. Ook de wekelijkse planning is eenvoudig in te stellen.
Voordeel van deze machine is dat op het moment dat hij weer terug is op zijn laadstation de robot gelijk wordt geleegd. Eigenlijk heb je de hele week geen omkijken meer naar de robot.
Om te zorgen dat alles goed functioneert, is het wel nodig om de robot welke week schoon te maken, de sensoren, voor een juiste werking, de borstel voor het juiste schoonmaak resultaat.
Al met al een top aankoop wat ons ontzetten ontlast/helpt in de huishouding.

Pluspunten

• Handige app
  • Kan heel stil zijn
  • Dweil functie