De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba J7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

s***********@g******** 01-04-2024

Roomba J7 stevige prijs, slechte kwaliteit

Geschreven voor: iRobot Roomba J7

Ik heb dit product nu 3/4 jaar, in het begin erg veel plezier van gehad maar nu begint, al na 3/4 jaar de slijtage al te komen. Motor van het zijborsteltje is al versleten ( tandwielen kapot) stofzuiger is er dom en botst letterlijk overal tegenaan.. ook als hij er al meerdere keren is geweest. Met iedere update verliest hij contact met de WIFI. Feedback Irobot? Gebruik Google
Nogmaals een Irobot kopen ? Nee! Erg duur en overgewaardeerde stofzuiger van een erg slechte kwaliteit. Irobot geeft ook een gehoor. Ronduit slecht en niet aan re raden.

Pluspunten

• De dubbele borstels

Minpunten

• Prijs
  • Kwaliteit
  • Lawaaiige
  • Klantenservice

Nadiak 18-09-2022

Ik had dit al veel eerder moeten hebben

Geschreven voor: iRobot Roomba J7

Ik had echt veel eerder een roomba moeten kopen, 3 keer per week zuigt die automatisch mijn woonkamer. Daarna zet ik die een verdieping lager en zuigt die de keuken en hal. Minpunt is dat die niet zelf de trap af durft. Tussendoor als het nodig is, zet ik het via de app aan het werk en zuigt die weer heel de kamer of alleen het deel dat ik wil. Eens per week zuig ik nog handmatig omdat ik spullen moet verschuiven. Maar ik overweeg om terwijl mijn roomba zuigt de spullen te verschuiven en daarna weer terug te plaatsen. Het past net onder de bank en mijn meubels die best laag zijn. Als een van mijn kinderen iets laat rond slingeren vermijd het die. Tot nu toe nog nergens in vast komen te zitten. Na 2 keer zuigen moet ik wel het bakje legen, dat vertelt me dat die wel goed zuigt. Als er een los leegstation aangeboden gaat worden, dan zal ik die graag willen kopen. Heerlijk mijn huis schoon en ook nog eens het bakje niet hoeven legen lijkt me ideaal. Enige wat ik nog moet uitzoeken is waar ik de foto's kan zien.

Inmiddels contact gehad met irobot en na een update van hun kant kan ik nu ook de foto's zien en beoordelen.

j*************@h********** 09-09-2022

Fijne stofzuiger met verbeterpunten

Geschreven voor: iRobot Roomba J7

We hebben de Roomba J7 nu een aantal weken in huis en in principe bevalt die ons uitstekend. Aangezien wij twee langharige katten in huis hebben mag hij bijna dagelijks een ronde door ons huis maken. En daar begint dan ook de eerste uitdaging. De katten laten op dit moment lekker veel haar los, dus hij heeft het druk. Zo druk dat de haren soms op de roterende delen vast gaan zitten. Dit hadden wij in eerste instantie niet zo door, totdat hij wat extra geluid begon te maken. De roterende delen zaten vol met haar. De roterende delen konden we zonder problemen losmaken en het haar er dus ook zo afhalen. Ideaal om goed schoon te krijgen, maar een extra aandachtpunt naast het regelmatig leeghalen van de prullenbak. Geen probleem. De stofzuiger heeft het soms moeilijk om de ruimte goed schoon te maken. Willekeurige plekken worden vergeten. We hebben nog niet kunnen ontdekken waar dat aanligt. Op een ander moment neemt hij die plek wel mee. Daarnaast komt hij niet onder ons TV-meubel, terwijl onder de bank stofzuigen geen probleem is. De map opnieuw laten scannen heeft nog geen uitkomst geboden. Daarbij krijg ik op dit moment ook nog geen foto's van obstakels toegestuurd. In de app zie ik de meldingen dat er iets is fout gegaan met de beoordeling van het obstakelgebied, maar wat is onduidelijk. Hij is wel een doorzetter. Onze deurmat ligt iets te diep om er weer goed op te rijden. Hierdoor heeft hij 15 minuten onze deurmat gezogen. Het voordeel is dat de deurmat heel schoon was, maar je zou verwachten dat je op een gegeven moment een melding krijgt.
Wat fijn is aan de app, die je nodig hebt, van de stofzuiger, dat je plaatsen kan aanwijzen waar hij niet moet stofzuigen. De mat neemt hij niet meer mee, maar hij blijft nu ook niet vastlopen.
Er zitten nog wat verbeterpunten in, maar al met al zijn we er erg tevreden over en zijn we blij met de aanschaf!

m********@g******** 08-09-2022

Fijn apparaat die het leven iets simpeler maakt

Geschreven voor: iRobot Roomba J7

Fijn apparaat die het leven iets simpeler maakt. Hij heeft wel even tijd nodig om de ruimtes te leren, en de foto's van de obstakels werktte in eerste instantie niet. Hier was een complete reset van het systeem voor nodig. Hij zuigt goed, maar is niet zo stil dat je hem niet hoort. Obstakels omzeilt hij goed, hij heeft pas 1 keer een draad meegenomen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Zuigkracht
  • Obstakels omzeilen

Minpunten

• Geluid

Utrecht1 24-08-2022

Fijne hulp in de huishouding!

Geschreven voor: iRobot Roomba J7

Deze Roomba is een fijne hulp in de huishouding! Heerlijk dat hij dagelijks stofzuigt als ik slaap of als ik weg ben. Nog maar 1x per week pak ik de grote sledestofzuiger. Voorheen deed ik dit dagelijks dus dit scheelt mij veel tijd en moeite. Het in gebruik nemen van de robotstofzuiger was zeer eenvoudig, de map was ook snel gemaakt inclusief vermijdingszones. Wat mij wel opvalt is dat Roomba steeds tegen de tafelpoten op blijft botsen terwijl hij nu toch inmiddels wel moet weten dat die tafel er staat. Verder maakt hij veel meer geluid dan ik vooraf had verwacht, niet aan te raden om te gebruiken als je thuis bent dus. Handig dat hij foto's stuurt van obstakels, maar of hij er nou echt slimmer van wordt.... Ik krijg vaak foto's van dezelfde obstakels en als ik dan kies voor 'vermijdingszone instellen' blijft de app hangen. Ideaal dat je zelf schoonmaakzones en -routines in kan stellen. Zo heb ik ingesteld dat hij alleen de tapijten/deurmatten reinigt, ideaal om die een keer extra te kunnen doen. De app werkt super makkelijk.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • fijne app
  • zelf routines toevoegen

Minpunten

• lawaai
  • loopt soms vast

b********@g******** 16-08-2022

Krachtige en nauwkeurige robotstofzuiger

Geschreven voor: iRobot Roomba J7

Deze robotstofzuiger is wat mij betreft echt the next level. We hebben al een iRobot en die beviel wel goed, maar we merkten dat het heel vervelend was dat hij elke keer vastliep op stoelpoten en moesten de kabels weghalen voordat hij aan de slag kon. Dat is bij deze J7 niet het geval, hij doet wat de omschrijving belooft en zuigt krachtig en nauwkeurig., Top!

Het enige is dat de opvangbak elke keer na het stofzuigen geleegd moet worden. We hebben een i3 en hoopten dat de Clean Base ook op de J7 zou werken, maar dat is helaas niet zo.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Gaat om obstakels heen
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Opvangbak snel vol

c*************@g******** 14-08-2022

Zeer tevreden over de iRobot Roomba J7

Geschreven voor: iRobot Roomba J7

Wij zijn er blij met de aankoop van de iRobot Roomba J7. De iRobot maakt niet veel lawaai, is makkelijk te installeren, eenvoudig te bedienen met de telefoon, is erg secuur en heeft zelfs een val detectie waardoor de stofzuiger niet van de trap valt. De iRobot maakt de eerste paar keer een plattegrond van de kamers zodat de obstakels in beeld zijn. Je kan zelfs een zone instellen waar de iRobot niet mag komen. Na het stofzuigen keert de iRobot automatisch terug naar de oplaadzone, speelt dan een vrolijk deuntje en stuurt een rapportje naar je telefoon. Soms met foto's van de obstakels en soms met het resultaat waar de iRobot erg trots op is. Enig nadeel is dat de opvangbak erg klein is, de accu redelijk snel leeg is en dat de hij soms de gedetecteerde obstakels vergeet zoals snoeren die de iRobot voorheen wel herkende. Wij zijn er erg blij mee.

Pluspunten

• Maakt weinig geluid
  • Accuraat
  • Makkelijk is gebruik
  • Eenvoudige installatie
  • Valdetectie

Minpunten

• Accu is snel leeg
  • Opvangbak is klein
  • Is soms de gedetecteerde obstakels kwijt
  • Aan de dure kant