iRobot Braava Jet m6 - Reviews

Kleuren
wit
Laadtijd
3 uur

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Braava Jet m6 op Kieskeurig.nl.

Tristan en Isolde 14-05-2020

Brave Isolde

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Omdat ik al de gelukkige eigenaar ben van een Roomba I7 nu ook besloten om een Roomba Braava M6 te kopen. Eerst allerlei reviews gekeken en gelezen. Ik ben erg blij met de aankoop. Installeren gaat heel makkelijk. Ik heb meteen nog 4 extra dweilen gekocht om nat te kunnen dweilen. Zo kan ik elke keer een schone dweil gebruiken. Ik dweil nu om de dag. Zo heerlijk. Een schone dweil plaatsen, water aanvullen en nadat Tristan zijn werk heeft gedaan mag Brave Isolde haar ronde maken. Isolde laat tot nu toe wel een streeppatroon achter. Dat had ik al gelezen in een review. En ook mijn vloer was bij de aanschaf al een week niet gedweild. Ik hoop dat na een keer of 5-6 dweilen de strepen en wielspoortjes minder zichtbaar zijn. Maar ook als
dat niet zo mocht zijn vind ik het heerlijk dat ik ander werk kan doen of een boek kan lezen terwijl “ ik” dweil.

Phil 17-02-2020

Kleine dweilrobot met goede resultaten

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Het eerste wat mij opviel was het design van de dweilrobot. Hij ziet er erg compact en strak uit. Mijn verwachtingen waren niet hooggespannen maar daar ben ik van terug gekomen. Het installeren is erg intuïtief. Door middel van een app doorloop je installatie. De dweilrobot is zelflerend en weet dus na een paar keer perfect de route door je huis en slaat dus geen plekjes over. Je kunt kiezen voor nat dweilen of afnemen. De eerste variant is de echte dweilfunctie en waarschijnlijk ook de reden waarom je de machine aan wil schaffen. De robot beschikt over een sensor die gekoppeld staat aan een precisiespray. Deze spray wordt op de meer hardnekkige vlekken gespoten en deze plek wordt langer aangepakt dan makkelijke vlekken. Als de vlek echt hardnekkig is dan krijgt de dweilrobot deze niet weg maar de gewone dagelijkse vlekken zijn geen probleem voor de robot. Wat ik jammer vind is dat de wieltjes van de robot sporen achterlaten. De meeste sporen dweilt de machine weer weg maar een aantal blijven wel zichtbaar. De dweilen zelf en het spul voor de spray zijn enkel online verkrijgbaar en best prijzig. Aan de andere kant hoef je zelf niet meer te dweilen en laten we eerlijk wezen. Dat is ook zeker iets waard! Om die reden heb ik via de Imprint™-linktechnologie de dweilrobot gekoppeld aan de Irobot Roomba S9. Eerst wordt de kamer gezogen en vervolgens gedweild. De machines stemmen dit met elkaar af. Het koppelen werkt vlekkeloos via de app. Ik wil niet anders meer.

Pluspunten

• Precisiespray
  • Imprint™-linktechnologie
  • Schoonmaakresultaat

Tink89 15-02-2020

Redelijke resultaten, maar nog veel verbeterpunten

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Hoewel ik niet stond te springen om een dweilrobot, ben ik er nu toch erg blij mee. Ideaal om hen aan te zetten als ik ga werken (of via de app als ik al op mijn werk ben) of voor ik 's avonds naar bed ga. Dan kom ik thuis of word ik wakker met een schone en droge vloer.

Het apparaat komt niet in alle hoekjes en geeft het snel op rond meubels, zoals schuine tafelpoten e.d.. Bovendien wordt de dweil erg snel vies en moet je hem bij een grote ruimte dus eigenlijk tussendoor een paar keer uitspoelen en na één keer dweilen meteen wassen. Ook lopen de wieltjes erg snel vast. Het apparaat roept continu dat ik die schoon moet maken, ook als er maar 1 haar in hangt.

Wat wel heel fijn is, is dat hij kan samenwerken met mijn robotstofzuiger. Zo kan ik eerst laten zuigen en dan laten dweilen. Helaas begint de dweil pas aan zijn programma als de stofzuiger helemaal klaar is. Al met al zijn ze daardoor samen snel 1,5 uur bezig met een kleine woonkamer en keuken. Dat vind ik heel lang! Bovendien loopt de stofzuiger regelmatig vast en dan wordt er dus niet gedweild. Gemiste kans!

De droge stofdoeken heb ik wel geprobeerd, maar werken niet. Omdat de dweil niet in moeilijke hoekjes komt, komt hij eigenlijk ook nooit op stoffige plekken. De droge doeken hadden dus wel achterwege mogen blijven. Ook is het me (nog) niet helemaal duidelijk wat voor schoonmaakmiddel er in het apparaat mag als de dweil leeg is. Het spul dat erbij zit, ruikt niet echt lekker, maar vooral chemisch.

Pluspunten

Minpunten

• Dweil erg snel vies
  • Komt niet in moeilijke hoekjes

Rozafamily 12-02-2020

Handige Hulp in de huishouding

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Wij hebben de iRobot Braava Jet M6 4 lang mogen testen. Wij zijn een gezin met dat bestaat uit 3 personen en 3 katten die altijd binnen leven. Met alle haartjes die er rond dwarrelen, soms een katten ongelukje hier en daar waren wij erg benieuwd hoe de dweilbot zijn werk zou doen. Naast de dweilbot hebben wij ook een iRobot stofzuiger in ons bezit, het mooie is dat deze 2 apparaten goed kunnen samenwerken. Eerst de hele boel zuigen om vervolgens de dweilbot te laten dweilen.
Toen we de dweilbot hebben ontvangen hebben we eerst de app robot geïnstalleerd met behulp van de app, dit is echt een fluitje van een cent. De app loodst je stap voor stap door het installaties schema. Daarna met behulp van smart mapping de begane grond in kaart gebracht. Het praktische hiervan is dat je de ruimtes kan indelen met lijnen en zo ook no go areas kan inbouwen, erg prettig. Dit mappen kun je het beste doen in de "droge" stand dan neemt het niet zo veel tijd in beslag. De robot gaat heel systematisch te werk hij werkt echt de hele ruimte af.
De hoeveelheid water die erop gesprayed word kan ook ingesteld worden. De eerste keer dat wij de robot lieten dweilen stond hij te nat waardoor er strepen op de vloer achter bleven. ( wij hebben een houten vloer ) op de tegels in de keuken deed de dweilbot het echt geweldig.
Je kan nat en droog dweilen, droog dweilen is een soort van swifferen. dit is ook echt heel prettig omdat hij dan echt veel dingetjes meeneemt. Er kunnen bij de dweilbot verschillende soorten dweilen gekocht worden voor droog en nat dweilen en dan machine wasbaar en weggooi dweilen.
De machine heeft een mooi strak design, wit vierkant met mat aluminium. Het materiaal is mooi hard plastic.
Het is een handig apparaat helemaal in combinatie met de I Robot stofzuiger . Wij merken echt dat ons huis een stuk schoner en frisser is met dit apparaat.

Pluspunten

• handige app
  • laag geluidsniveau
  • werkt samen met i robot stofzuiger
  • maakt goed schoon

Minpunten

• laat bij nat dweilen wat strepen na op de vloer
  • hij doet er best lang over

Sanna86 10-02-2020

Handig met jonge kinderen

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik heb de Braava nu enkele weken in gebruik en wat een fijn apparaat. Ik gebruik de Braava in combinatie met de iRobot Roomba robotstofzuiger. De apparaten werken prima samen. Het kost in het begin even tijd voor de Braava om de ruimtes te leren kennen. Opvallend is dat een grote ruimte eerder verkend is dan een kleine ruimte. Voor onze beneden- en bovenverdieping had de Braava twee keer nodig. De gang, een kleinere ruimte, kostte juist 3 keer. De kaarten zijn aardig nauwkeurig. Wel jammer is dat je niet kan aangeven waar de kaart niet helemaal klopt. De Braava is op de benedenverdieping een stukje vergeten. Daardoor dweilt hij dat stuk steeds niet. Er moet dan een hele nieuwe kaart worden gemaakt. De kaarten kunnen wel worden aangepast met kamerscheidingen of ruimtes die de Braava moet vermijden. Ook kun je ruimtes een naam geven, zodat je de Braava ook alleen daar kunt laten dweilen. Dat is erg gemakkelijk als je bijvoorbeeld na het eten de vloer even wil laten schoonmaken. Met kleine kinderen is dat geen overbodige luxe.

De Braava doet wel lang over zijn werkzaamheden, maar is heel stil, dus zeker niet storend. Op een volle watertank redt hij de hele benedenverdieping, dus aanzetten terwijl je weg bent is zeker aan te raden.

De Braava is makkelijk uitwisselbaar met andere verdiepingen. De accu is voldoende om het laadstation beneden te laten staan. Ik zet alleen de Braava boven en haal hem later weer op.

De Braava is erg compact en komt dus overal goed bij. Ook onder kleine ruimtes, zoals een bank of een bed, wordt prima gedweild.

De vloer wordt goed schoon. Hele hardnekkige vlekken kan de Braava niet goed aan, maar bij handmatig dweilen heb je die vlekken ook niet zomaar weg. De Braava werkt niet helemaal streeploos. Heb je een hele gladde vloer, dan kan dit misschien wat storend zijn. Op een houten vloer valt het wel mee.

Ik vind het een aanrader. De Braava zorgt voor een schone vloer zonder dat het mij nog tijd kost.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Apparaat is erg stil
  • Apparaat werkt nauwkeurig

Minpunten

• Laat strepen achter op de vloer
  • Kaarten soms niet juist

Tijs 27-12-2019

Mijn vloer is nog nooit zo schoon geweest

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Dit is een fijne dweilrobot, die me veel werk (wat ik eigenlijk zelfs nauwelijks zou doen als ik het zelf zou moeten doen) uit handen neemt.
Normaliter ben ik het schoonmaakwrk na het stofzuigen al wel weer beu, dus dweilen zat er niet of nauwelijks in. Ondanks dat vond ik onze vloer toch wel schoon, maar sinds dit apparaat in huis rondrijdt is de properheid echt naar een ander niveau getild.
En het gemak is onovertroffen: pad plaatsen, tank vullen, en op de knop (op het apparaat zelf of in de app) drukken is het enige wat ik hoef te doen voor een dweilbeurt. Oh ja, en naderhand de pad even uitspoelen.
Erg fijn dat dit kan, en dat het niet een wegwerppad is.
Over onze woonkamer / eetkamer / keuken doet hij ongeveer anderhalf uur.
Het enige echte nadeel vind ik dat hij zijn werk niet in het donker wenst te doen; toen ik dat een keer probeerde meldde de app overigens wel netjes dat de robot dat een probleem vond.

Pluspunten

• Bij regelmatig gebruik wordt de vloer écht schoon
  • Kan met iRobot stofzuigrobot worden gekoppeld
  • De microvezeldweilpad is herbruikbaar

Minpunten

• Stofzuigt niet
  • Werkt niet in het donker

Erik de koe 21-12-2019

Perfect voor als je weinig tijd hebt

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik heb dit deze dweil robot nu een maand. En het bevalt me goed! Had eerst wat moeite met hem op mijn netwerk te krijgen. Maar daarna was het perfect. Er zat maar 1 flesje met schoonmaak spul bij. Dus ik doe het nu met alles reiniger en daar doet die het net zo goed op.

Ik zou dit product zeker aanraden als je weinig tijd hebt. Er word om de dag in mijn huis gedweild en dit zorgt ervoor dat mijn huis ten alle tijden schoon is.

Pluspunten

• Kan ook met allesreiniger
  • Makkelijke app
  • Zone instelbaar
  • Schoonmaak schema

Minpunten

• Reservoir snel leeg
  • Maakt heel erg vuil niet schoon

Kamran 20-12-2019

IRobot Braava M6

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik heb de Braava M6 nu een paar weken in gebruik, en ben zeer tevreden.

Zodra mijn iRobot i7+ Robotstofzuiger klaar is met stofzuigen start de Braava M6 met dweilen. Dat is ideaal omdat ik nu zeker weet dat er geen stof en haar meer op ons witte gietvloer licht. Tot nu toe maken we alleen gebruik van nat dweilen omdat dat voor ons het meest hygiënische vorm van schoonmaken is. Voordat we de M6 hadden moesten we wekelijks handmatig twee verdiepingen van ons penthouse dweilen, maar die tijd is nu gelukkig over waardoor we op zondag meer tijd hebben voor andere dingen.

Wat me opvalt is dat de robotdweil moeite heeft met hardnekkige strepen van bijv. schoenzolen, maar opzich is dat begrijpelijk omdat de strepen heel diep in de vloer trekken. Nadat de dweil klaar is moeten we af en toe hier en daar handmatig poetsen om strepen te verwijderen.

De dweilrobot moet eerst een aantal keer door het huis racen alvorens er een plattegrond klaar staat in de app waarop je “no go” zones kunt instellen, maar het meest handige vind ik het toekennen van ruimtes. Ik kan nu aan mijn Google speaker vragen om de keuken te dweilen waarop de M6 een opdracht krijgt en direct naar de keuken rijdt om te dweilen. Ideaal!

Ik ben heel positief, maar waar ik minder over te spreken ben is het feit dat je verplicht wordt om het schoonmaakmiddel en de pads bij iRobot te kopen. Verder zie ik vaak strepen van de wielen op de vloer omdat de robotdweil over natte stukken rijdt.

Pluspunten

• Niet meer handmatig dweilen
  • iRobot app
  • Gietvloer altijd schoon
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Strepen van wieltjes op de vloer
  • Pads alleen bij iRobot te koop
  • Schoonmaakmiddel alleen bij iRobot te koop

Mirte 17-12-2019

Nooit meer dweilen

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik heb de iRobot Braava jet nu enkele weken in huis. Wat een genot! Mijn vloer is nog nooit zo vaak gedweild.

De robot is erg gemakkelijk in gebruik. Het is even uitproberen waar je hem neer zet, ik wilde hem niet volledig in het zicht hebben staan, maar hij moet wel een plek hebben met een redelijke aanrijd route. Elk huis heeft denk ik meerdere plekken waar hij prima kan staan.

De eerste keer dweilen is een verkenningstocht, waarbij de robot nog verschillende keren botst tegen meubels die hij tegen komt. Gelukkig leert hij snel en ik ook. De daarop volgende keer zorg ik dat naast dat de Stoelen op tafel staan ik ook de deurmat even van de vloer haal, hier gaat de robot namelijk mee aan de haal. Daar tegenover staat dat de robot nu vaart mindert wanneer hij weet dat er een meubelstuk staat. Top! Ik was bang dat het schoonmaakmiddel op mijn meubels zou worden gespoten, maar door de camera gebeurd dit niet. Toch prettig om dit te weten.

Bij de robot zitten verschillende dweilbenodigdheden. Voor droog en nat dweilen, maar bijvoorbeeld ook een wasbare en wegwerp dweil. De robot herkent de dweil die wordt bevestigd en past zijn programma hierop aan. Ik gebruik met name de wasbare dweil voor nat dweilen. Deze bevestig je gemakkelijk en ook het wassen gaat makkelijk en prima.
Bij de robot wordt voor het eerste gebruik schoonmaakmiddel mee geleverd. Deze gaat 2 tanks mee. Voor een goed beeld, een tank dweilt ongeveer 55m2. iRobot geeft aan dat enkel het speciale schoonmaakmiddel kan worden gebruikt. Deze is enkel bij hen te koop. Omdat de kosten van de dweilrobot zo hoog zijn, durf ik het niet aan ander schoonmaakmiddel te gebruiken.

Het dweilen doet de robot prima. Voor de echt kritische schoonmaker is het misschien niet voldoende en is het fijn als tussendoor onderhoud. Ik houd absoluut niet van schoonmaken en voor mij fungeert e robot dus echt als dweil en ben dan ook meer dan tevreden. Grootste nadeel vind ik dan ook dat ik ervoor zelf nog moet stofzuigen. Vanuit iRobot is ook een stofzuiger ontwikkelt die goed schijnt samen te werken met de dweil. Deze heb ik niet, maar deze combinatie lijkt me helemaal ideaal!

De robot maakt na zo’n 3 keer dweilen een plattegrond van het gedweilde oppervlakte. Deze kun je vervolgens via de app aanpassen of secties selecteren waar de robot moet dweilen. Super prettig als je keuken gedweild moet worden maar je woonkamer niet. De robot rijdt met zijn wieltjes wel over de natte vloer, wat wat lichte streepjes kan veroorzaken. Ik vind dit geen probleem, maar mogelijk vind een kritische schoonmaker dit wel een nadeel.

De robot rijdt altijd terug naar zijn home. Via de app worden meldingen gedaan als tank leeg of batterij leeg. Waardoor je weet wat er van je verwacht wordt.

Ik ben ontzettend tevreden over dit product en kan eigenlijk niet meer zonder.

Pluspunten

• Slimme dweil
  • Spuit niet op je meubels
  • Dweilt zorgvuldig
  • Te besturen via app

Minpunten

• Speciaal schoonmaakmiddel nodig
  • Rijdt over je natte vloer
  • Heftige vlekken krijgt hij niet weg

Ward 12-12-2019

Compact en mooi design

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik heb de iRobot Braava Jet m6 nu ongeveer 4 weken in huis en ben best tevreden. Ik heb een gietvloer waarop je veel ziet, dus het is belangrijk dat hij regelmatig schoon gemaakt wordt. Hij is mooi en compact en de bijbehorende app is prettig. Je kunt de robot op afstand aanzetten. Soms is dat alleen ter informatie. Er stond op dat de robot vast was gelopen. Tja... Daarna in ieder geval geprobeerd het de robot zo gemakkelijk mogelijk te maken door de stoelen op de tafel te zetten en iets voor de bank te leggen waar kabels liggen. Daar kan hij namelijk in vast blijven hangen. Toen deed hij het prima. Hij maakt best goed schoon. Het is geen schrobben, maar daar moet je hem ook niet voor willen gebruiken. Hij onderhoud de vloer goed, en daar gaat het bij ons om. Voordat je hem aanzet natuurlijk wel even stofzuigen he!

Pluspunten

• compact
  • design
  • app bediening

Minpunten

• loopt soms vast
  • moet je spullen uit de weg zetten

Jeroen E. 11-12-2019

Super hulpje!

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik ben 1 van de gelukkige die deze Dweil Robot mag testen. Ik heb een grote houten voer en een tegelvoer in de keuken en was dus erg benieuwd naar het resultaat van deze dweil.

Na 3 keer dweilen stond er een plattegrond in de app. Vervolgens kun je de kamers indelen en eventueel aangeven waar de dweil niet hoeft te dweilen. Handig wanneer je een speelhoekje voor de kids hebt met speelgoed op de grond.
Ook kun je een schema instellen in de app. En je kunt de waterhoeveelheid instellen welke op de vloer gesprayt wordt tijdens het dweilen. Op mijn houten vloer gebruik ik bijvoorbeeld minder water dan op mijn tegelvloer.

De dweil kan niet alle vlekken verwijderen. Daar is hij niet krachtig genoeg voor. Officieel mag je alleen maar het schoonmaakmiddel van iRobot gebruiken. Maar mijn eigen goedje werkte ook prima. De strepen die de wielen achterlaten tijdens het dweilen zijn niet meer te zien wanneer alles is opgedroogd. De dweil komt in alle hoekjes door zijn vierkante vorm. Wel botst hij tegen alle meubels aan wat ik jammer vind.
Ook kan de dweil niet in een volledig donkere kamer navigeren. Dus de dweil kan niet 's nachts dweilen, wat mijn robotzuiger van een ander bekend merk wel kan. Dit komt doordat de dweil gebruikt maakt van camera's ipv een laser om te navigeren.

Wanneer je elke dag nat wilt dweilen dan zul je wel een paar extra pads moeten kopen, zodat je deze elke dag kunt veranderen.

De dweil geeft een gevoel dat het huis schoon is, maar natuurlijk niet zo schoon dan wanneer je handmatig doet dweilen. Dan spoel je de dweil namelijk uit in de emmer sop. De robot doet met 1 pad de hele vloer zonder 1 keer uitgespoeld te worden..... Of dat nu echt zo hygiënisch is?

Daarom een 7 voor deze dweil. Hygiene blijft voor mij een vraagteken en de schoonmaak kwaliteit kan beter. Ik denk dat de Robot dweil nog niet helemaal is doorontwikkeld en dat de volgende generatie weer een stap beter zal zijn.

Pluspunten

• Compact design
  • App bediening
  • Gebruikt weinig water
  • no go zones instellen

Minpunten

• schoonmaak kwaliteit nat dweilen
  • extra pads zijn prijzig
  • aanschafprijs

TesCaz 10-12-2019

Een vrouw weet pas wat ze mist, als het er niet meer is..

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik was een van de gelukkigen die dit apparaat mocht testen. Ik heb echt een grondige hekel aan dweilen, dus dit zorgt regelmatig voor discussie in ons huishouden. Met in the end dat ik altijd diegene was die kon gaan dweilen. To nu!

Want dit apparaat is echt heel fijn! Meet Piet, de dweilrobot.
Het apparaat is te besturen vanaf je telefoon, en je kunt hiermee ook zien welke plekken hij heeft schoongemaakt. Al dweilend leert hij de ruimtes zodat je in het vervolg kunt aangeven welke ruimtes hij moet schoonmaken en welke hij moet mijden.

Bij het dweilen wordt nauwelijks een natte vloer achtergelaten. Je kunt de hoeveelheid vloeistof die hij gebruikt per spray reguleren. Het middel dat was bijgevoegd vanuit Irobot is voor 2 tankjes. Ik heb vervolgens een eigen schoonmaakmiddel gebruikt, waar hij ook goed mee om kan gaan. je moet wel even kijken welk schoonmaakmiddel je gebruikt. Niet alles schijnt geschikt te zijn.

Je hoort de dweil wel, geluidloos is hij zeker niet. Ik zet hem dan ook het liefst aan als wij niet thuis zijn of slapen. Het apparaat is heel zelfstandig, want als problemen zijn keert hij terug naar de basis en geeft hij aan welke problemen er zijn.

Verder neemt het apparaat goed de hoeken mee. Door zijn relatief hoekige vorm, komt hij in goed in de hoekjes. Ook maakt het apparaat geen schade als hij ergens tegenaan botst omdat hij een stootrand heeft. De volgende keer dat hij die zelfde plek benaderd, gaat hij langzaam rijden.

Wel werkt de helpdesk niet goed vanuit de app. Daar moet wellicht even aandacht aan besteed worden.

Al met al een onwijs fijn apparaat en ik kan eigenlijk niet meer zonder hem.. :( Helaas is de aanschafprijs wel vrij hoog.. .

Pluspunten

• Geen omkijken meer naar het dweilen
  • Reinigt goed
  • Reinigt grondig de gehele ruimte

Minpunten

• Dure aanschaf

Wouter S. 09-12-2019

Veeg en Wis robot? Jazekers!

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Samenwonen met je hond die slechts 1 keer per jaar verhaard. Het hele jaar door....
Dan heb je snel je buik vol van iedere keer stofzuigen en dweilen. Vooral als je interne huishoudster in winterslaap is en niet wakker wil worden.

Ik kreeg de kans een Roomba M6 dweilrobot te testen. En ben helemaal tevreden over de Robot. Het veegt alles bij elkaar, je wisselt de pad, vult de tank en de vloer wordt vervolgens gedweilt terwijl jij andere dingen doet. De bediening is supergemakkelijk via de App die je gratis kunt downloaden, De robot is fluisterstil en onthoud echt waar de dingen staan in de kamer. Laicka, mijn Husky, moest even wennen maar kijk nu niet meer op als de roomba door de woonkamer zijn ding doet. Helemaal ideaal.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Laag stroomverbruik
  • veegt alles goed schoon
  • Dweilt zonder een natte vloer achter te laten.

Minpunten

• Vloeistof niet supergemakkelijk te kopen
  • aanschafprijs vrij hoog

ilona 03-12-2019

scheelt veel werk in huis!

Geschreven voor: iRobot Braava Jet m6

Ik heb de robot nu een aantal keer gebruikt en ik word steeds enthousiaster! Ik heb nu een plattegrond van de benedenverdieping en kan via de app heel makkelijk aangeven welke ruimte hij moet doen. De kwaliteit van het dweilen vind ik niet fantastisch, maar het droog afnemen doet ie geweldig. Ik heb 2 kortharige honden en die verharen nogal veel, maar de bijgeleverde pad voor droog afnemen neemt ontzettend veel haar op, ik verwachtte hier en daar hoopjes te vinden maar de pad houdt het allemaal goed vast! Nu ga ik het bos in met de honden en ik kom thuis in een haarvrije woonkamer. De honden waren in het begin bang voor de robot maar dat gaat ook al een stuk beter. De eerste ronde was hij 2 x vastgelopen maar hij leert makkelijk :)
Ik geef een 7 omdat ik vind dat het dweilen nog wel beter kan.

Pluspunten

• droog afnemen is heel goed
  • droogt wel heel snel na dweilen
  • maakt weinig geluid

Minpunten

• vloer na dweilen niet super schoon