SIGMA / Zwart / / / - Reviews

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de SIGMA / Zwart / / / op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

d**s@g**l.com 25-09-2023

Sigma Rox 2.0

Geschreven voor: SIGMA / Zwart / / /

Ik heb er direct 2 gekocht, want kreeg ze voor een mooi prijsje. Ik heb ze gekozen vanwege de GPS-verbinding, waarmee ik tot dan toe eigenlijk alleen maar goede ervaringen heb. Die GPS-connectie wordt echter helaas snel onderbroken wanneer je onder een boom door rijdt. Het signaal komt dan gebrekkig door en de registratie van de snelheid gaat helemaal mis. Dus zolang het onbewolkt is en je rijdt niet in het bos, dan doet ie t prima. De prijs vind ik dan wel aan de hoge kant.

Pluspunten

• Compatibel met Garmin
  • Duidelijk afleesbaar display (ook in de zon)
  • Koppelt makkelijk met telefoon

Minpunten

• GPS connectie niet stabiel

harm 18-08-2023

Handig apparaat met moeizame software

Geschreven voor: SIGMA / Wit / / /

Sigma Rox 2.0 gekocht voor m'n fietsvakantie in 2023. Dit vanwege zijn kleine omvang, beloofde lange batterijduur (18 uur) en eenvoud. Het apparaat valt in de praktijk tegen. Het start niet op zoals beschreven. Het tot leven brengen kost veel gedoe. Na het laden van updates lijkt het te werken. De verbinding met de smartphone komt eenvoudig tot stand en werkt goed. Uploaden van een route is echter moeizaam. Het apparaat en de Sigma-app blijven vaak hangen in processen. Daardoor kan ik het apparaat pas na 3 dagen werkelijk inzetten. Waarbij de beloofde batterijduur van 18 uur in de praktijk bij een uur of 6 ligt.
Als het apparaat eenmaal werkt en je hebt de juiste route geladen dan is de route-aanduiding wel fantastisch. De combinatie van een peil met aantal meters tot richting-verandering en het minimale route-sliertje onder in het scherm werken erg handig. Ook waarschuwt het apparaat snel als je de route bent verloren en het terugvinden van de route werkt ook lekker.
Alles overziend geef ik het apparaat vooral een lage beoordeling vanwege de moeizame software en beperkte batterijduur. Dat werkt frustrerend en maakt het apparaat niet bruikbaar voor mensen die niet handig zijn met smartphones en software.

Pluspunten

• handige navigatie
  • klein en goedkoop

Minpunten

• korte batterijduur
  • rammelende software
  • ingewikkelde sturing