Denon AVR-X1700H DAB - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-X1700H DAB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

W. Nipius 27-11-2022

Denon AVR-1700H als middelpunt van de AV apparatuur.

Geschreven voor: Denon AVR-X1700H DAB

En prima product sinds 7-2022 als middelpunt van de AV apparatuur. Heb hiervoor gekozen omdat mijn huidige HK apparatuur na 9 jaar niet compatibel bleek te zijn met de standaarden. Heb bewust voor een DAB + receiver gekozen i.v.m. uitfasering FM zenders. Wat bleek in mijn regio zijn de lokale DAB zenders niet tot slecht te ontvangen. De overige werking met mijn nieuwe Samsung TV 4K qled geeft voor HDMI-eARC nog wat kinderziektes in de aan en uitschakelen van de apparatuur. Verder is geluid en AV 4K van een zeer hoge kwaliteit en zijn de opties legio. I.s.m. De aangesloten HK boxen een prima combinatie met exellent geluid. Ook een AppleTV 4K is een aangesloten randapparatuur wat uitstekend wordt ondersteund.

Pluspunten

• Bediening via app
  • AV kwaliteit en video 4K
  • Geluid en instellingen boxen

Minpunten

• HDMI-ARC compatibiliteit
  • Tekst op apparaat matig zichtbaar niet verlicht

w***@p******** 09-08-2022

Een prima A/V receiver voor een redelijke prijs.

Geschreven voor: Denon AVR-X1700H DAB

De Denon AVR-X1700H DAB als vervanger voor mijn Harman Kardon BDS280/580 aangekocht. De Samsung TV en de Harman Kardon speakers overgenomen met de AppleTV+ 4K . Alle apparatuur direct aangesloten op de Denon dit verliep eigenlijk prima. Het enige wat een probleem opleverde was het signaal voor DAB+ ontvangst wat met de bijgeleverde antenne onmogelijk was. Ik heb via Internet een oplossing gevonden om zelf een antenne te maken van Coaxkabel en een F-connector wat direct een betere ontvangst gaf. Verder geeft de Denon receiver een prima geluid en TV beeld zeker via de Apple TV 4K mediaplayer. Een aanrader deze Denon zeker omdat alle toekomstige A/V technieken ondersteund worden en tegen een redelijke prijs voor de liefhebber.

Pluspunten

• Duidelijke menu structuur tijdens installatie
  • Prima geluid en AV technieken
  • Internet streaming
  • Apple ondersteuning
  • Prijs

Minpunten

• DAB ontvangst met standaard antenne
  • Levering

John 21-06-2022

Topklasse van Denon

Geschreven voor: Denon AVR-X1700H DAB

Mijn vorige Denon Atmos receiver was alweer zo'n 6 jaar oud en ik vond het tijd om eens naar een nieuwe te kijken, uiteraard moest dit weer een Denon zijn omdat Denon mijns inziens koploper is op dit gebied, daarom viel de keuze al gauw op de AVR-X1700H DAB.
Het geluid (natuurlijk wel afhankelijk wat voor speakers je erop aan sluit en de huiselijke inrichting en wat er op de vloer ligt) is fenomenaal, de receiver instellen is een fluitje van een cent, de afstandsbediening is eenvoudig gehouden t.o.v. eerdere modellen en de communicatie tussen tv en receiver werkt feilloos door eARC.
Al met al waar voor zijn geld al mag de HEOS nog wel worden verbeterd.

Pluspunten

• Denon is koploper op dit gebied
  • 8k en instelbare speaker impedantie

Minpunten

• HEOS dient te worden verbeterd