Tefal L76395 Ingenio Unlimited L7639543 13-delige Set - inductie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal L76395 Ingenio Unlimited L7639543 13-delige Set - inductie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Vnnx 04-09-2022

De ultieme ruimte bespaarder

Wow! De beloofde ruimtebesparing wordt zeker waargemaakt. Ik heb nu nog maar 1 stapel pannen ipv 2 en geen uitstekende stelen scheelt zoveel ruimte dat mijn airfryer nu in de kast past. Ik was ene beetje sceptisch over het aantal handgrepen maar ook op het fornuis tijdens het koken scheelt het mega veel ruimte. Ik zet de handgreep er alleen op als ik de pan van het vuur moet halen. Want de pan is zwaar genoeg om zelf op het fornuis te blijven staan bij het doorroeren van de maaltijd of het omdraaien van het vlees. De deksels zijn prettig op te stapelen. En dat er ook nog vershouddeksel voor zijn is helemaal ideaal. Vandaag koken en luchtdicht met pan en al de koelkast in. Morgen alleen nog even opwarmen. Scheelt een hoop afwas! Ben wel benieuwd hoe lang de anti aanval laag goed blijft met het verwijderen en plaatsen van de handgrepen. Je merkt wel dat de pan wat dikker is en er ook wat langer over doet om warm te worden.aar de thermospot helpt hier zeker bij. Jammer dat de handgreep niet in de vaatwasser kan maar die afwassen is ook 30sec werk. Dus deze pannenset is voor mij zeer zeker de aanschaf waard en wordt met veel plezier gebruikt

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Bespaart ruimte
  • Kan in vaatwasser

Minpunten

• Geen deksel voor grootste pan
  • Handvat kan niet in vaatwasser

Michielleke 26-07-2022

Ik wil niet anders meer!

Mooie zware pannen,zonder steel ideaal in kast & afwas. Ze bakken heerlijk!

Pluspunten

• Mooie kwaliteit
  • Klein in kast
  • Handzaam in afwas
  • Ook te gebruiken in oven

Minpunten

• Keukengerei is prul
  • Slechts 2 handgrepen; 3 zou fijner zijn
  • Lastig schoon te maken handgrepen
  • Wisselen handgreep krast op pan

r*****@t********* 26-07-2022

Een goed panneset voor een prima prijs.

Bij levering viel al gelijk op hoe klein de doos was. Alles was goed verpakt. Doordat deze set losse handvaten en het plat klappen van de handvaten op de deksel, heeft kan deze set zeer compact verpakt worden.
Dit zie je dan ook terug in de ruimte in de opbergkast.

Het koken in deze pannen is zeer fijn. Dankzij de hotspot weet je precies wanneer de pannen op temperatuur zijn. De deksels sluiten prima. Ook is het fijn dat de deksel een tuitje heeft om vocht uit de pannen te schudden.
Maar als opmerking wil ik wel plaatsen dat deze opening op de verkeerde plaats zit. De opening zit namelijk tegenover de opening van het handvat. Hier slaat tijdens het afschudden de hete waterdamp tegen je hand aan waarmee je de pan vast hebt. Het was beter geweest als deze opening 90 graden naast de opening van het handvat gezeten had. Maar dat houd ook in dat het handvat van de deksel 90 graden gedraaid dient te worden.

Bij het plaatsen van het handvat op de pan, vind ik wel dat deze iets vaster op de pan mochten zitten. Er blijft namelijk een heel klein beetje speling over. Daarnaast had er in de klem van het handvat iets van een zachte laag mogen zitten om de pan te beschermen.

Ik kook nu een tijdje met deze set en ben er zeer tevreden over. Afgelopen week pannenkoeken gebakken in de grootste pan. Deze zijn prima gelukt en er bleef er geen een plakken.

Op de bovengenoemde opmerking na kan ik geen verbeterpunten vinden voor deze set.

Pluspunten

• Compact opbergen
  • Hotspot

Minpunten

• Afschenk tuitje zit op verkeerde plaats

h*******@h********** 24-07-2022
Nu inmiddels al een maandje tot volle tevredenheid in gebruik. Pannen zijn makkelijk op stapelbaar, wel zo handig als er gebrek is aan ruimte. Voordeel van geen steel is dat de pan ook in de oven of in de koelkast kan. Je kan ook speciale deksels bestellen waarmee je de pan als Tupperware kan gebruiken. Het is altijd spannend als de steel geklemd wordt op de pan, maar tot mijn verbazing komen er geen krassen op. Antiaanbaklaag werkt goed, eten blijft niet plakken. Hopelijk blijft de antiaanbaklaag lang goed. Al met al zijn wij tevreden met onze aankoop!

ClaudiavdVorst 21-07-2022

Hele fijne, complete en ruimtebesparende pannenset!

Ik ben heel blij dat ik deze pannen heb aangeschaft! Wat fijn om mee te koken, evt in de oven te zetten en zelfs als het is afgekoeld met de vershouddeksel (die ik gratis kreeg van Tefal) in de koelkast kan. Het scheelt ook ruimte op je kookplaat doordat je de handgreep er af kunt halen, ideaal als je een wat kleinere kookplaat/fornuis hebt.

Na gebruik even afspoelen, pan in vaatwasser en de handgreep schoonmaken en weer in de la leggen. Doordat er geen handgreep aan de pannen zit, is het ook erg makkelijk opbergen, en geeft het extra ruimte in de la. Wij zijn er heel blij mee!

Pluspunten

• ruimtebesparend
  • compleet
  • geschikt voor alle warmtebronnen

b********@g******** 18-07-2022

Prachtige en zeer ruimtebesparende pannenset

Wat een fijne pannenset! Mijn eerste indruk was: dat lijkt op een set die je op de camping gebruikt, maar het tegendeel is waar. De enige overeenkomst met de campingset is het losse handvat. De rest komt niet eens in de buurt! Wat een mooie set pannen en wat fijn in gebruik! We hebben een donkere keuken en ze staan dus ook nog eens prachtig als we aan het koken zijn. De pannen worden naar mijn mening minder snel warm dan mijn oude pannenset, maar de thermospot is wel heel handig en dan is de pan echt loeiheet.
De afneembare handvatten zorgen ervoor dat je de pannen efficient kunt opbergen. En de schenktuit in de deksels (die ook de uitsparing voor het handvat zijn) zijn ook heel handig!

Nadelen: de deksels zijn lastig schoon te maken en er blijft afwasmiddel tussen de scharnieren zitten. Verder merk ik dat het handvat toch wel een beschadiging op de pan maakt en dat vind ik zonde.

De meegeleverde keukentools mogen wat mij betreft achterwege gelaten worden. NIet dat ze niet mooi zijn, maar deze hebben de meeste mensen al in de keukenlade liggen, dus dan had er beter nog een extra deksel bij de set gedaan kunnen worden voor de grootste pan bijvoorbeeld.

Pluspunten

• Fijne warmtestip
  • Neemt weinig ruimte in
  • Makkelijk stapelbaar
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Handvat gaat soms lastig los
  • Kleine beschadiging op rand door handvat
  • Deksels zijn lastig droog te krijgen rond greep

Annie 18-07-2022

Bevalt erg goed

Ik heb ondertussen de pannenset al een tijdje in gebruik. Ik ben tevreden over deze set en kan zeker aan andere aanbevelen deze set aan te schaffen. Ik vind het wel jammer dat de deksels aan slaan, maar bij dichte deksels had ik ook geen zicht op het eten gehad. Ik kook op inductie en dat werkt prima met deze lichte pannen

Pluspunten

• Lichte pannen
  • Pan wordt snel warm

Minpunten

• deksel slaat aan

k************@g******** 13-07-2022

Fijne, compacte pannenset

Hele fijne pannenset. Omdat de handgrepen los gehaald kunnen worden en de deksels zo ontworpen zijn dat ze helemaal plat op elkaar gestapeld kunnen worden, nemen de pannen heel weinig ruimte in.

De handgrepen klik je er heel makkelijk op en af. Hierdoor kunnen de pannen dus ook makkelijk in de oven, en haal je ze er ook weer heel makkelijk uit.

Verder voelen de pannen ook heel degelijk aan en werkt de anti aanbaklaag ook perfect tot nu toe.

Pluspunten

• Ruimtebesparend
  • Geschikt voor de oven
  • Geschikt voor de vaatwasser

Marloes 10-07-2022

Ruimtebesparende pannenset

Deze pannenset bespaard mij veel ruimte in de keuken. De stelen kunnen eraf en ze zijn goed stapelbaar. Ik heb nu gewoon een plank over in de keukenkast. De stelen zitten goed vast en zijn makkelijk vast te klikken. De thermo spot laat zien wanneer de pan heet genoeg is.
De pannen kunnen in de vaatwasser (de stelen niet). De stelen sluiten goed aan op de pannen. Zit goed vast en komt geen vuil tussen.
Het kan ook nog eens in de oven (alleen niet hoger dan 175 graden). Ben er zeer tevreden over.

Pluspunten

• Bespaard ruimte
  • Kan in de vaatwasser
  • Kan in de oven

Minpunten

• Temperatuur oven niet hoger dan 175 graden.

a**********@y******** 09-07-2022

Veelzijdige set

De pannenset bevalt heel goed omdat hij goed bakt door de antiaanbaklaag in de pan. Eten wordt mooi bruin gebakken zonder aan te bakken of al te veel olie of boter te hoeven gebruiken. Door het afneembare handvat zijn ze eenvoudig te stapelen en nemen ze ook in de vaatwasser veel minder ruimte in. Dit is even wennen, maar bevalt inmiddels heel goed. Ook de deksels met hun rubberen rand zijn heel prettig en sluiten mooi af. Ik heb ze nu enkele weken in gebruik, ben wel benieuwd naar de levensduur, want mijn ervaring is dat normaal de Tefal pannen bij dagelijks gebruik en vaatwasser toch ook weer redelijk verslijten, dat is nu nog niet in te schatten.

Pluspunten

• compact
  • afneembaar handvat

h**********@h********** 08-07-2022

Fijne pannen

Wat een fijne pannen. Doordat je de stelen kunt verwijderen nemen ze minder plek in op het fornuis. En ook geen last van dat je handvaten warm worden.

Pluspunten

• Stelen die er af kunnen
  • Kunnen ook in oven

Minpunten

• Niks

AnkePK 08-07-2022

Fijne pannenset

Fijne set die weinig ruimte in beslag neemt! Heel fijn ook dat het vanuit het fornuis zo de oven in kan! Ik ben heel benieuwd of na verloop van gebruik het handvat de pan niet beschadigd.

Pluspunten

• Neemt weinig ruimte in beslag
  • Zo van kookplaat de oven in

JelsS 08-07-2022

Fijne pannen die weinig ruimte innemen!

Het pannenset heb ik een maand in huis en ik vind de pannen ontzettend fijn. De pannen zien er prachtig uit en ze nemen erg weinig kastruimte in beslag, omdat de handgrepen los geklikt kunnen worden. Het scheelt echt de helft in kastruimte vergeleken met mijn vorige pannenset. De deksels vind ik geweldig om te zien, maar de handgreepjes bovenop zijn ook handig om even snel het deksel op te tillen. De pannen kunnen gewoon in de vaatwasser, maar zelf was ik ze nog met de hand af, omdat ze dan toch langer mee gaan. Koken gaat perfect en niet alleen op onze inductie kookplaat, maar ook onze ovenschotel was heerlijk!

Pluspunten

• weinig bergruimte
  • fijne handgrepen op de deksels
  • handgrepen die eraf kunnen

Raybola 07-07-2022

Grote compacte klasse

Toen de bezorging van de set kwam, was ik al verbaasd over het pakket: zit daar de hele pannenset in? Zo compacte doos? Openmaken en ja alles was aanwezig. Dit gaat me veel ruimte besparen.! Dezelfde dag is alles in gebruik genomen en de pannen deden het geweldig. Ik had mijn twijfels over dat de steel misschien niet zo stevig aan zou voelen, maar deze twijfels waren al snel verdwenen. Extra pluspunt was dat je via Tefal extra deksels kon bestellen. Online het formulier ingevuld en de gevraagde foto's bijgevoegd. Binne 5 minuten de bevestiging dat alles akkoord was en na twee dagen de deksels al thuis bezorgd!!! Tefal, grote klasse !

Pluspunten

• Ruimtebesparend
  • Stevig