Pentax smc DA 18-135mm f/3.5-5.6 ED AL [IF] DC WR - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pentax smc DA 18-135mm f/3.5-5.6 ED AL [IF] DC WR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

BramS 26-01-2015

Omdat ik toch graag ook nog een WR (weather resistant) zoomlens wilde hebben heb ik deze lens gekocht, mede op basis van de reviews die op de Nederlandse pentaxfora zijn geplaatst. Ik gebruik de lens op m'n K5. De scherpstelling is supersnel en bijzonder accuraat, het zoomen gaat lekker licht maar toch niet zo licht dat de lens automatisch in- en uitschuift. De scherpte in het midden is meer dan goed, in de hoeken is de scherpte nog best aardig. Vooral als je op f8 fotografeert. Het grootste voordeel is dat de lens lekker licht en en uitermate compact is. Nauwelijks groter dan de standaard 18-55 lens. Een heerlijke lens voor (tegenwoordig) een zeer aantrekkelijke prijs

Fujifans5000 01-05-2012

Prima all-round lens, met als enige minpunt wat hoekonscherpte. CA en vervorming eenvoudig in de camera te corrigeren, indien de foto dat vereist. Prijs/kwaliteitverhouding nog niet optimaal, de lens is erg duur voor het gebodene, ook al is hij goed gebouwd en spatwaterdicht.

Wimmm57 02-04-2012

Eindelijk een fraaie vakantielens, dacht ik... In de praktijk een peperdure lens die ik weinig tot nooit gebruik. Hoewel snel scherpgesteld, qua bouw zeldzaam mooi (!) en superdegelijk, valt de lens mij zwaar tegen. Merkwaardige blauwe foto's, behoorlijk wat vignettering en storende chromatische abberatie. Natuurlijk valt e.e.a. digitaal weg te poetsen, maar daar ga je uiteindelijk niet van uit. Hoewel ik een Pentaxfan zal blijven, heeft deze lens mij ernstig teleurgesteld. Niet kopen en wachten op een mogelijk betere 18-200 die er volgens de Pentax Roadmap aan zit te komen.