De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 2963C005 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kees Paas 07-03-2022

veelzijdige lens met groot bereik van groothoek tot zoom

Geschreven voor: Canon 2963C005

Deze lens is zeer veelzijdig en van hoge kwaliteit. Ik heb de lens vergeleken met mijn primelens 85mm en 35mm met verschillende diafragma's. Er is verschil maar zeer acceptabel. Een zoom kan nooit concurreren met een prime lens dus is er altijd verschil. Compacte lens, goed in evenwicht met een R5 of R6 body. Vooral voor straatfotografie, architectuur en natuur goed inzetbaar. Door het grote bereik van groothoek 24 tot zoom 105 erg veelzijdig, vooral als je geen tijd hebt om snel je lens te verwisselen. Contant diafragma over het hele bereik met als grootste f4

Pluspunten

• compact
  • vast diafragma bij alle brandpuntsafstanden
  • spatwater / stof dicht
  • veelzijdig

l*********@q********** 10-01-2022

Hier krijg je geen spijt van.

Geschreven voor: Canon 2963C005

Op 26-12-2021 deze lens gekocht. Voordat ik deze lens kocht eerst veel over gelezen en op You Tube bekeken. Tot de dag van vandaag geen spijt van mijn aankoop gehad. Een snelle scherpstelling, met de voorste ring kan je zelf een aantal functies toewijzen en door de beeldstabilisatie in de lens kan je zelf in de avond nog uit de hand prima foto,s maken. Een minpuntje vindt ik dat de lens wat zwaar aanvoelt.

Pluspunten

• Snelle scherpstelling
  • In schemer uit de hand nog foto,s te maken.
  • Beeldstabilisatie werkt prima.
  • Voorste ring kan je een functie aan toekennen.

Minpunten

• Redelijk zwaar

Ludy 15-05-2019

Perfect objectief voor de EOS R

Geschreven voor: Canon 2963C005

Na de aanschaf van de Canon EOS R dacht ik mijn EF-S objectief nog te kunnen gebruiken. Technisch kon dit wel, maar ik had geen rekening gehouden met de crop-factor.

Daarom alsnog deze RF 24-105 aangeschaft. Een perfecte combinatie met de EOS R. Bloedsnelle AF, zeer bruikbaar zoombereik en zeer goede scherpte over het hele zoomgebied.

Pluspunten

• Bloedsnelle AF
  • Zoombereik
  • Scherpte

Minpunten

• Prijs