Fujifilm XF 80mm F2.8 R LM OIS WR Macro - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm XF 80mm F2.8 R LM OIS WR Macro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

M.Lauwers 07-09-2019

Haarscherp

Een zeer fijne lens om mee te werken, ligt goed in de hand in combinatie met de XT-20, mooie bokeh en haarscherp.

E.M. 02-07-2019

Mooi objectief

Veel mogelijkheden en erg degelijk. Stelt snel scherp en door de lichtgevoeligheid f2.8 mooie onscherpte in de foto's.

Pluspunten

• Robuust
  • Veel opties

Minpunten

• Zwaar t.o.v. de body

Sander 04-04-2019

Toplens

Fuji 80mm f2.8 Macro lens gekocht bij Foto de Vakman in Wijchen. Erg mooie lens voor de liefhebber van macro. Maar net zo goed geschikt als all-round (licht tele-) of portret lens.
Goede condities en services bij Foto de Vakman in Wijchen.

Pluspunten

• Erg mooi macro, allround en portret lens
  • haarscherp

Minpunten

• iets aan de zware kant
  • interne bewegende delen (is normaal)

gw 20-12-2017

Uitzonderlijk veel detail

Het heeft lang geduurd voor een dergelijke lens beschikbaar kwam, maar kan niet anders zeggen dan dat het de moeite waard is geweest. Fenomenale kwaliteit, zowel bouw als beeld. Hier en daar wordt opmerkingen over vignettering gemaakt, hoewel dat vrij normaal is bij een macrolens, is het niet of nauwelijks merkbaar, bijzonder zijn wel de geluiden die de lens maakt bij inschakelen, maar dat zal met de gebruikte techniek te maken hebben en is verder niet aanwezig. De mogelijkheid om de converters te gebruiken, maken de lens erg flexibel en zeker met de 1,4 converter is er geen merkbaar kwaliteitsverlies

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • weerbestendigheid
  • beeldstabilisatie
  • handmatige scherpstelling
  • breed inzetbaar

Minpunten

• prijs