De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SEL100400GM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jos thommassen 04-01-2022

Fantastische lens

Geschreven voor: Sony SEL100400GM

De 100-400mm van Sony is een snelle en scherpe lens die dynamisch fotograferen mogelijk maakt: ideaal voor dieren in de natuur en sport. Onder de 3000 Euro het beste wat je kunt krijgen.

I. Landman 22-12-2021

Scherpe beelden en groot zoombereik

Geschreven voor: Sony SEL100400GM

Zeer goede lens, snelle autofocus, scherpe foto's, gewicht valt mee en er kan uit de hand gefotografeerd worden.

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Groot zoombereik

Minpunten

• Prijs

Wim 29-04-2021

Uitstekende telezoom

Geschreven voor: Sony SEL100400GM

Soms kom ik gewoon een stukje tekort met 105 mm max. Dus is zwaarder geschut nodig. Dit blijkt een schot in de roos. De lens is niet té zwaar en niet te lang, waardoor fotograferen uit de hand goed mogelijk is. Wederom ook gekozen vanwege de combi met Sony A1. Ook de snelheid van de autofocus dik in orde. Een kwaliteitslens.

Pluspunten

• niet te zwaar
  • handzaam
  • snel
  • zeer scherp

Linda35 24-09-2019

FE 100-400mm G Master super telephoto zoomlens

Geschreven voor: Sony SEL100400GM

Een prachtig stukje techniek in dit objectief. De scherpte is fenomenaal over het hele bereik van 100 tot 400mm. Ik gebruik deze op de A7RIII
De afneembare statiefmount is arca Swiss compatible wat superhandig is.
Een uitstekende lens met een groot zoombereik. Scherpstelling is bijzonder snel en de scherpte is subliem.
Licht in gewicht, tegen over mijn oude lens de 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | Sports en de Sigma MC-11 adapter nu werkt alles sneller en doeltreffender.
Ik ga hier nog een hoop plezier mee beleven met de FE 100-400mm G Master super telephoto zoomlens.

Pluspunten

• Licht
  • scherp
  • groot zoombereik

Anno 31-01-2019

Subliem Objectief

Geschreven voor: Sony SEL100400GM

Zocht een krachtige 400 mm telelens voor op mijn Sony Alpha 6500. Was niet moeilijk om voor de SEL100400GM te kiezen. Werkt zeer goed samen met de Alpha 6500. Heb de lens gekocht met de 1.4 teleconvertor. Betekend dat ik in combinatie met de krobfactor beschik over een telelens van meer dan 800mm.
Nu een maand in gebruik maar en ben zeer content met de snelheid van scherpstellen en de kwaliteit van de kleuren. Beeldstabilisatie werk goed maar een statief is toch wel handig met deze gewichtige krachtpatser. De lens krijgt geen 10 van mij puur en alleen maar vanwege het feit dat hij wel zwaar is.

Pluspunten

• Uitstekende kwaliteit
  • Geen lensafwijking bij de rand
  • Goede beeldstabilisatie
  • Snelle scherpstelling

Minpunten

• Gewicht

Rob 23-07-2018

prachtig objectief

Geschreven voor: Sony SEL100400GM

erg fijn objectief. Ligt goed in de hand en de beeldstabilisatie is sensationeel. ideaal voor natuurfotografie. Scherpstelling ook erg snel en werkt goed.

Pluspunten

• beeldstabilisatie
  • snelle scherpstelling

Minpunten

• prijs