Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Reviews

Filtermaat
67 mm

9,4

Nell Kremers 15-11-2016 Product paar dagen in bezit

Deze lens is een feestje...

Heb hem nog maar een paar daagjes maar kan nu al zeggen, een aanrader..!! voor zowel macro
als portretlens in de studio.
Snelle soepele AF en een waarachtig mooi spel met de scherptediepte en voelt goed in balans op de 5D mkll , ga van deze aankoop zeker geen spijt krijgen..!

Pluspunten

• Mooie bokeh
  • f 2.8
  • Voelt gelijk vertrouwd

Minpunten

Happycolorpictures 17-05-2016 Product paar weken in bezit

macro en meer.

hele goede lens. canon lens en canon body zijn perfect op elkaar afgestemd. met deze lens is de achtergrond scherpte heel goed beïnvloedbaar. dit heb ik bij een ander merk nooit zo duidelijk ervaren. het is een echte macro maar bij portretten weet je ook niet wat je ziet.

Mart.will 30-08-2014 Product maand in bezit

Geweldige scherpte en heel gemakkelijk om een mooie achtergrond te krijgen. De IS werkt perfect voor als je uit de hand schiet met weinig licht. Ik fotografeer insecten en i.c.m. wind is beeldstabilisatie zeer handig zonder een statief. Lens voelt stevig aan met solide bediening van alle elementen, scherpstellen met de draairing gaat met precies de goede weerstand.

Absoluut een hoge prijs maar deze lens is het zeker waard.

robkin 16-01-2014 Product maand in bezit

Heb lang getwijfeld tussen de Canon 2.0 135 en de 2.8 100 L IS. De 135 een keer gehuurd maar de scherpte op volle lensopening viel mij wat tegen; pas bij 2.8 vond ik het acceptabel. Daarna de 2.8 100 L gekocht en geconstateerd dat deze wel al bijna perfect is bij volle lensopening.

Contrast en kleurweergave is heel goed vanaf 2.8. Centrumscherpte is uitstekend vanaf 2.8; vanaf F5.6 ook scherp tot in de hoeken.

Autofocus is razendsnel zelfs op de Canon 5D mkii; op de Canon 6D nog iets sneller.

Bokeh is vergeleken met de Canon 2.0 135 op sommige punten beter en op sommige punten slechter. Beter is dat lichtbronnen in het onscherpe gebied perfect rond worden weergegeven zelfs op F4. De background blur is heel mooi maar die van de 2.0 135 net iets romiger. Wat betreft foreground blur is de 2.0 135 veel beter.

De IS werkt zeer goed (een winst van drie stops) maar in het macrogebied heb je er nauwelijks iets aan.

Prima zonnekap met vilt binnenin; groot voordeel want dit houdt stof vast welke dus niet op je lensoppervlak komt

sieb68 11-12-2013 Product paar weken in bezit

wat een geweldig objectief is dit, helemaal blij mee.
op aanraden van de verkoper bij Calumet in Rotterdam.
ik wilde gaan voor de 50 mm macro, maar die haalt het niet in scherpte contrast en kleurweergave.
Ik gebruik 'm veel als portretlens op volle diafragma opening en een geweldig Boquet

aaltje58 06-11-2013 Product kwartaal in bezit

Deze lens is super! Scherp, geruisloos, fantastisch bokeh. Natuurlijk ideaal voor macro's, maar ook voor portretfoto's.
Kijk maar: http://www.fotolog.com/aaltje/
en de Eekhoorn ook met deze lens: http://www.fotolog.com/aaltje/297000000000030233/ en een echte macro van een sprinkhaantje van amper 2 cm : http://www.fotolog.com/aaltje/297000000000028672/
Mijn Canon is een 60D.

WalterKoopman 14-10-2013 Product kwartaal in bezit

Een voor mij perfecte macro-lens. Super lens. Foto's zijn scherp. De IS is prima, fotograferen uit de hand gaat perfect. De buitenkant van de lens voelt wat plastic-achtig aan. Aangeschaft bij CameraNu met de cashback actie van Canon.

Max9 26-08-2011 Product paar dagen in bezit

Super lens. Ligt lekker in de hand en is niet te zwaar.
Foto's zijn heerlijk scherp. Absoluut een top macro-lens. De IS is absoluut een meerwaarde.

paxmeijer 26-06-2011 Product maand in bezit

geweldige lens, die moeite heeft om van mijn EOS500 D af te komen! Veel gebruikt tijdens wandel/fiets tochten, heel makkelijk uit de hand(IS is zeer effectief) mooie macro opnames te maken.Je kan wat "compacter" naar buiten.Al snel de neiging om m standaard te gebruiken. Ook binnen hele goede resultaten. Is stil en heel snel.Is duur, maar wel heel veel kwaliteit in huis gekregen.

Snarfaap 12-11-2009 Product paar dagen in bezit

Ik gebruik dit objectief sinds drie weken. Ik gebruik deze op de eos 5d II. Zeer scherpte in de geselecteerde area(s), Mooi uitstralend bokeh naar overige area. AF heeft wel moeite met scherpstelling in donkere omgeving. AF is stil en adequaat in normale omstandigheden. Het 100mm is een goede aanvulling op het macroschieten. Voor FF kan het uiteraard ook worden gebruikt voor portretcomposities, maar dit objectief is natuurlijk in essentie een macro-objectief. Heb hem vanwege de weersomstandigheden nog onvoldoende buiten kunnen gebruiken, maar dit gaat zeker nog gebeuren.