Olympus M.ZUIKO Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO - Reviews

Filtermaat
72 mm
Grootste diafragma
Kleinste diafragma

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus M.ZUIKO Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO op Kieskeurig.nl.

Frans 15-07-2018

Zeer scherp beeld

Geschreven voor: Olympus M.ZUIKO Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO

Zeer scherp beeld. Lens is beetje aan de zware kant maar ligt daardoor goedin de hand. Mijn 2e serieuze test was gisteravond: ca. 400 hardloop foto’s gemaakt.
Moeilijke lichtomstandigheden met veel zon/schaduw. Blijkt in combinatie met omd-m1 mark 1 toch vaak op de achtergrond scherp te stellen ipv de hardloper.
Moet hier nig wel mee oefenen lijkt het.
Zoom. Ereik is ideaal voor deze toepassing.

Pluspunten

• scherp beeld
  • Mooi bereik

Minpunten

• Autofocus ?

atelier 18-12-2017

Goede allroundzoom

Geschreven voor: Olympus M.ZUIKO Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO

Deze Olympus PRO-serie lens aangeschaft voor vakanties. Volgens Olympus is het objectief afgedicht tegen stof en vocht. Bouwkwaliteit is hoog. Een groot zoombereik 12-100mm (24-200mm in full frame format) is handig. Snelle autofocus en mooie optische kwaliteit over het gehele zoombereik (beste resultaten tussen F/4.0 en F/8.0). Dit is geen F/2.8 lens, maar F/4.0 is een goed compromis tussen zoombereik en max. diafragma-opening. Goede klantenservice bij Kamera Express.

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • zoombereik
  • optische kwaliteit