Olympus M.ZUIKO Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus M.ZUIKO Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO op Kieskeurig.nl.

Lies 22-10-2019

Mooie allround lens.

Geschreven voor: Olympus M.ZUIKO Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO

Dit objectief een aantal weken in mijn bezit. Heb deze lens gekocht omdat ik het niet prettig vind om constant van lens te moeten wisselen. Door zijn 12 mm is het ook nog een beetje macro. Tevens bevat de lens beeldstabilisatie.

Pluspunten

• beeldstabilistie
  • lichtsterkte
  • degelijk gebouwd

Lies 22-10-2019

Objectief gekocht bij Fotodevakman. Goede service.

Frans 15-07-2018

Zeer scherp beeld

Geschreven voor: Olympus M.ZUIKO Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO

Zeer scherp beeld. Lens is beetje aan de zware kant maar ligt daardoor goedin de hand. Mijn 2e serieuze test was gisteravond: ca. 400 hardloop foto’s gemaakt.
Moeilijke lichtomstandigheden met veel zon/schaduw. Blijkt in combinatie met omd-m1 mark 1 toch vaak op de achtergrond scherp te stellen ipv de hardloper.
Moet hier nig wel mee oefenen lijkt het.
Zoom. Ereik is ideaal voor deze toepassing.

Pluspunten

• scherp beeld
  • Mooi bereik

Minpunten

• Autofocus ?

atelier 18-12-2017

Goede allroundzoom

Geschreven voor: Olympus M.ZUIKO Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO

Deze Olympus PRO-serie lens aangeschaft voor vakanties. Volgens Olympus is het objectief afgedicht tegen stof en vocht. Bouwkwaliteit is hoog. Een groot zoombereik 12-100mm (24-200mm in full frame format) is handig. Snelle autofocus en mooie optische kwaliteit over het gehele zoombereik (beste resultaten tussen F/4.0 en F/8.0). Dit is geen F/2.8 lens, maar F/4.0 is een goed compromis tussen zoombereik en max. diafragma-opening. Goede klantenservice bij Kamera Express.

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • zoombereik
  • optische kwaliteit