Nikon AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR - Reviews

Nikon F
Filtermaat
58 mm

Desiree 24-01-2018

Supersnelle scherpstelling levert prachtige foto's

Na veel onderzoek op internet naar de vraag welke telelens ik het beste kon aanschaffen voor mijn spiegelreflexcamera heb ik voor deze gekozen. Alle positieve bevindingen van andere mensen vond ik kloppen. Ik had al ervaring met een iets goedkopere telelens, ik vind de voordelen van deze lens het zeker waard dat deze lens iets duurder is! Snellere scherpstelling en mooier resultaat.

Pluspunten

• zeer snelle autofocus
  • licht gewicht
  • levert scherpe foto's
  • goede prijs kwaliteitverhouding

Minpunten

• geen zonnekap meegeleverd

Lennie de Vries 07-07-2018

goede budget lens!!

Had een Panasonic fz 1000 gekocht na veel testen gelezen te hebben. Conclusie leuke camera met veel mogelijkheden, fantastische lens. Altijd fotograferen in minder dan 200 iso. Echter te vaak gemidddelde scherpsteling, ziet er leuk uit maar geen crop mogelijk. Omgeruild onder protest, omdat ik +- 900 foto,s geschoten had met pana, voor Nikon d5300 met afp 30-300 budget lens. Begon na eerste kennismaking direct goede foto,s te maken, lens is echt scherp, nadeel vond ik eerst wel dat de beeldstabilisatie minder effectief is als van de vele bridgecamera,s die ik gebruikt heb. Op f8 heb ik mooie resultaten met libellen en vlinders, mooie scherpte. Volgens de testen zou dit ook de eerste budget lens zijn die goed, bewegende objecten kan fotograferen, dat klopt!!! Focus is redelijk adequaat met een beetje inzet zijn zelfs vliegende vogels mooi te fotograferen. Scherpte zorgt ervoor dat ik de betere foto,s tot 70% kan croppen en een mooi resultaat overhoudt, vindt ik zeer goed voor zo,n goedkope lens

Pluspunten

• scherpte en snelheid
  • gewicht

Minpunten

• soms langzaam als ie misfocusd

Cameraad 14-06-2018

Zeer goed objectief

Heb deze lens ruim een week in bezit en hij levert samen met mijn d5500 prachtige foto's. Heb tot nu toe vooral vogels gefotografeerd, ook in de vlucht. Het resultaat is boven verwachting, haarscherp en natuurlijke kleuren, ook bij 300mm. Hiervoor gebruikte ik af-s nikkor dx 55-200 1:4-5.6 vr, maar deze 70-300 is in meerdere opzichten beter: snellere autofocus, scherper en natuurlijk groter bereik. Bovendien gekocht tijdens cashback actie, waardoor de prijs onder de € 200 lag, minder dan wat ik een jaar geleden voor de 55-200 heb betaald. Kortom, een uitstekende lens voor de veeleisende amateur-fotograaf met beperkt budget.

Pluspunten

• Snelle af
  • Uitstekende beeldscherpte
  • Prima prijs-kwaliteit verhouding