Sony SEL85F14GM - Reviews

77 mm
Grootste diafragma
1,4

Andy Immens 12-12-2017

De Sony 85mm F1.4 G-master heeft zijn naam niet gestolen!

Een stevige pak aan de lens, maar in verhouding met een body een top combinatie. Scherp en ook snel in het focussen. Het enigste minpuntje is het focus geluidje, er zit heel wat glas is dat verschoven moet worden en dit geluidje hoor je wel. Zeker tegenover mijn 35mm prime.

Maar dit geluidje neemt niet weg dat de G-Master van Sony een stevige en perfecte lens is.

Pluspunten

• DOF
  • Focus snelheid

Minpunten

• prijs

Maarten Quaadvliet 09-12-2017

Geweldig scherpe lens met een prachtige romige bokeh!

Dit is echt een geweldige lens en veruit de beste die ik tot nog toe in bezit heb gehad. De lens overtreft alle andere gelijkwaardige lenzen van gerenommeerde merken. Deze lens is met name geschikt voor het maken van portretten. Vanwege de zachte en romige bokeh op F1.4 komt het onderwerp magisch mooi los van de achtergrond en de voorgrond. Verder zijn de foto's haarscherp en de autofocus perfect. Scherpstellen gaat zeer goed maar ook wat trager, maar dat zal waarschijnlijk komen door de hoeveelheid glas in de lens.

Pluspunten

• Mooie zachte en romige bokeh op F1.4
  • Haarscherp

Philip 15-11-2017

Portretlens par excellence

Uiterst scherp, schitterende bokeh, maar trage autofocus. Voelt zwaar, doch stabiel aan in vergelijking met body. Een top-objectief, maar de prijs is er ook naar.

Pluspunten

• scherpte
  • bokeh
  • lichtsterk

Minpunten

• prijs
  • trage autofocus