Canon EF 50mm f/1.8 STM - Reviews

49 mm

8,9

rremmonn 20-11-2016

De must voor iedereen

De must have voor iedereen met een camera. De STM motor is zoveel stiller dan een USM. Het is gewoonweg een uitstekend objectief voor deze prijs. Ik gebruik hem voor zowel foto al video doeleinden

Pluspunten

• Klein
  • stevig
  • Makkelijk in omgang

frank 02-07-2016

prima prime lens voor mooi bedrag

Redelijk beeld bij diafragma 1.8 maar erg scherp vanaf 2,8.
Bij cameranu.nl gekocht en zeer tevreden.
In verhouding tot mijn overige (zoom) lenzen presteert deze zeer goed op mijn canon 60d camera.

Ronald Root 26-03-2018

Goede kwaliteit

Loepzuiver en een must voor iedere portret fotograaf. Een aanrader voor de Canon uitrusting. Had deze lens al veel eerder moeten aanschaffen.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Goede kwaliteit

vliegersplein 20-10-2015
  • Product kwartaal in bezit

ik gebruik deze lens met een vast brandpunt inmiddels een paar maanden. De lens is uitermate geschikt als portretlens.
In vergelijking met zijn voorganger, de 'plastic fantastic', is deze lens met kunststof huis en metalen mount van een degelijke bouwkwaliteit. Het glas is zelfs van hoge kwaliteit en levert haarscherpe beelden. Bij gebruik van een APS-C camera (bijv. eos 70, 700, 750/60) is het beeld zelfs in de hoeken al bij f.1.8 haarscherp. De steppenmfotor is geruisloos en stelt snel scherp. Voor handmatige focus is er een brede scherpstelring. De prijs/kwaliteit verhouding is bijzonder goed. Een aanrader.

GerversaHotmail.com 10-11-2015

Nou, geruisloos kan ik die van mij niet noemen. Integendeel, minder dan de II maar zeker storend aanwezg bij video