Canon EF 85mm f/1.8 USM - Reviews

Objectiefbajonet
Canon EF
Filtermaat
58 mm

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

CheeseWorks 20-09-2012 Product jaar of meer in bezit

De scherpte van deze lens gaat L-serie zoomlenzen ver voorbij. Meer dan eens redde dit venijnige objectiefje mijn foto's door perfecte foto's in onverwacht donkere omstandigheden. Klein, dus gaat altijd mee.

DeNak 06-11-2009 Product half jaar in bezit

Heb deze lens voor portretten gekocht in mei van dit jaar. Ingeruild voor mijn 50mm 1.8 II.
Ik was best tevreden over de 50mm, maar ik werd toch een beetje overdonderd door de superlatieven die er over deze lens over het Internet gingen. Die jubelverhalen zijn voor een groot deel terecht, al moet je daar toch de nodige kanttekeningen bij plaatsen.
Allereerst is daar het bereik. Met een fullframe zal de 85mm perfect geschikt zijn voor portretfotografie, maar bij een crops-camera zoals de 30d wordt dat toch een stuk lastiger. Je komt bij portretten toch een eind bij je modellen vandaan te staan.
Het tweede punt van aandacht (kritiek klinkt zo negatief) is dat de lens regelmatig de neiging vertoont om voor overbelichting en uitgebeten kleuren te zorgen. Je moet met het zoeken van je positie heel erg nauwkeurig te werk gaan.

Voor de rest alle lof voor dit objectief wat volgens mij best een rode bies had mogen krijgen van Canon

tampert1945 26-04-2012

Dat ben ik niet eens dat je dan te ver van je model af zou staan,..vroeger fotografeerde ik met bijna niets anders dan de 135 mm op de fullframe en dat ging uitstekend,..ook de belichting met de flits ging uitstekend.Ik gebruikte hem ook voor de reportage fotografie in de 80 jaren.

Ikbenlenn 27-03-2015

Beste DeNak,

Bedankt voor je reactie op dit product, voor mij super om reacties eerst te lezen voordat ik aanschaf. Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen de 50mm en 85mm prime lens in de praktijk (specificaties zijn wel duidelijk). Jij geeft aan de 50mm te hebben ingeruild voor deze 85mm. Wat was hier de reden voor? En kun je mij iets vertellen over het verschil tussen deze 2? Ik kijk vooral naar de 85mm, maar vraag me af wat deze interessant maakt boven de 50mm. Ik vermoed deze vooral te gebruikt in studio en bruiloften.
Bedankt,

Lenn
Canon 1D Mk3

bobleeuw 10-11-2008 Product kwartaal in bezit

Een schitterende portretlens voor een uitstekende prijs. Door de lichtgevoelige lens is het maken van portretten zonder storende achtergrondinformatie een fluitje van een cent. De lens is bovendien erg snel en de kleuren zijn super.