Canon EF 85mm f/1.8 USM - Reviews

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF 85mm f/1.8 USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Boers 16-03-2020

Canon EF 85 mm f/1.8 USM

Geschreven voor: Canon EF 85mm f/1.8 USM

Fijne portretlens met een mooie scherpte/diepte. Lens voelt degelijk aan, niet al te zwaar in gebruik. Ben tot nu toe erg tevreden met de gemaakte resultaten.

M. Fliert 21-11-2019

Fijne familie lens

Geschreven voor: Canon EF 85mm f/1.8 USM

Prima lens, op vele manieren getest . Ik ging naar het bos om kinderen portret te maken. Licht sterk en snelle focus. Er zijn prachtige foto's met deze lens waar de achtergrond or bokeh is super gaaf.

Pluspunten

• Prachtig achtergrond
  • handig voor portreten in natuur

Minpunten

• geen stabilizer

M.J 07-06-2019

Super Prime Lens

Geschreven voor: Canon EF 85mm f/1.8 USM

Hele fijne lens paar dagen in huis en op vele manieren getest . Licht sterk en snelle focus. Hier ga ik nog vele mooie foto's mee maken.

E. 08-10-2017

Knallen die blauwe ogen er eens even uit

Geschreven voor: Canon EF 85mm f/1.8 USM

Lange tijd werkte ik enkel met mijn 5d Mark III icm een 50mm f/1.4 objectief. Een pracht van een objectief, maar voor een fotoshoot in opdracht met vier modellen in een garage als locatie, kwam ik (mili)meters tekort. Ik had de 85mm al geruime tijd op mijn wishlist staan en voor deze opdracht heb ik hem toch aangeschaft - voor het geld hoef je het overigens niet zozeer te laten want met 359,- is het in wezen een zeer betaalbaar pareltje.

Ik heb hem inmiddels een week in gebruik en heb spijt dat ik hem niet eerder heb aangeschaft. Een zeer prettig objectief om portretten te schieten. Als beginnend professioneel fotograaf zou je natuurlijk liever naar de 1.4 of zelfs 1.2 willen gaan, maar financieel is dat nogal een uitgave. Tot die tijd is de 85mm f/1.8 een heel fijn dingetje om mee te werken en waarmee ik zeker kwaliteit kan leveren.

Ik bestel geregeld bij Kamera-Express en ik ben iedere keer ruimschoots tevreden.

Pluspunten

• scherp
  • mooie bokeh

Minpunten

• iets zwaarder dan de 50mm f/1.4

CheeseWorks 20-09-2012
Geschreven voor: Canon EF 85mm f/1.8 USM

De scherpte van deze lens gaat L-serie zoomlenzen ver voorbij. Meer dan eens redde dit venijnige objectiefje mijn foto's door perfecte foto's in onverwacht donkere omstandigheden. Klein, dus gaat altijd mee.

DeNak 06-11-2009
Geschreven voor: Canon EF 85mm f/1.8 USM

Heb deze lens voor portretten gekocht in mei van dit jaar. Ingeruild voor mijn 50mm 1.8 II.
Ik was best tevreden over de 50mm, maar ik werd toch een beetje overdonderd door de superlatieven die er over deze lens over het Internet gingen. Die jubelverhalen zijn voor een groot deel terecht, al moet je daar toch de nodige kanttekeningen bij plaatsen.
Allereerst is daar het bereik. Met een fullframe zal de 85mm perfect geschikt zijn voor portretfotografie, maar bij een crops-camera zoals de 30d wordt dat toch een stuk lastiger. Je komt bij portretten toch een eind bij je modellen vandaan te staan.
Het tweede punt van aandacht (kritiek klinkt zo negatief) is dat de lens regelmatig de neiging vertoont om voor overbelichting en uitgebeten kleuren te zorgen. Je moet met het zoeken van je positie heel erg nauwkeurig te werk gaan.

Voor de rest alle lof voor dit objectief wat volgens mij best een rode bies had mogen krijgen van Canon

Ikbenlenn 27-03-2015

Beste DeNak,

Bedankt voor je reactie op dit product, voor mij super om reacties eerst te lezen voordat ik aanschaf. Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen de 50mm en 85mm prime lens in de praktijk (specificaties zijn wel duidelijk). Jij geeft aan de 50mm te hebben ingeruild voor deze 85mm. Wat was hier de reden voor? En kun je mij iets vertellen over het verschil tussen deze 2? Ik kijk vooral naar de 85mm, maar vraag me af wat deze interessant maakt boven de 50mm. Ik vermoed deze vooral te gebruikt in studio en bruiloften.
Bedankt,

Lenn
Canon 1D Mk3

tampert1945 26-04-2012

Dat ben ik niet eens dat je dan te ver van je model af zou staan,..vroeger fotografeerde ik met bijna niets anders dan de 135 mm op de fullframe en dat ging uitstekend,..ook de belichting met de flits ging uitstekend.Ik gebruikte hem ook voor de reportage fotografie in de 80 jaren.

bobleeuw 10-11-2008
Geschreven voor: Canon EF 85mm f/1.8 USM

Een schitterende portretlens voor een uitstekende prijs. Door de lichtgevoelige lens is het maken van portretten zonder storende achtergrondinformatie een fluitje van een cent. De lens is bovendien erg snel en de kleuren zijn super.