Sony SEL90M28G - Reviews

Objectiefbajonet
Sony E
Filtermaat
62 mm

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Godelieve 25-10-2017

mooie kwaliteit

Dit is mijn derde macro-lens. Dit keer de macro voor mijn systeemcamera gekocht. Veel handzamer dan mijn macro van mijn dslr-camera. Wat een verschil!
1 op 1 vergrotingsfactor, stof- en vochtbestendige ontwerp, bijna geluidloos doet hij z'n werk.
Het is ook erg handig als je tijdens het fotograferen van automatische naar handmatige scherpstelling wil gaan: je hoeft alleen maar de focus ring iets naar je toe te schuiven, terwijl je gewoon je focus op het onderwerp houdt. Met een focus hold knop en de focus limiter schakelaar, krijg je nauwkeurige controle over de selectieve focus.

Pluspunten

• handzaam
  • degelijk
  • schiet prachtige beelden

Minpunten

• iets aan de zware kan

Gerard 10-10-2017

De Sony 90mm Macro na een paar maanden

Prima lens. Lichtsterk, niet te zwaar van gewicht . Gekocht op de toekomst, voor wanneer ik mij een FullFrame kan veroorloven, maar ook met goed resultaat bruikbaar op mijn Sony A6000 met APSC sensor. Sony steady shot beeldstabilisatie werkt uitstekend. Scherpstellen doe ik bij voorkeur handmatig. Autofocus terug inschakelen gaat via een schuifring op de lens in één beweging. Kortom, heel tevreden. Nu die Sony A7 nog . . . . .

S.P. Ammering 22-06-2017

Macrolens voor natuurfotografie

90 mm. macrolens van Sony gekozen om zowel planten als insekten te kunnen fotograferen. De 90 mm. kan scherpstellen, 1:1, vanaf ca. 28 cm; heeft een mooie bokeh; is lichtsterk; heeft zowel autofocus als manuele; Is ook bruikbaar als portretlens. Nu gebruik ik hem op een Sony a6000 maar ook op een FullFrame camera kan.

Pluspunten

• vrij compact
  • interne focussing
  • lichtsterk
  • mooie bokeh

Minpunten

• nog niet gevonden