Sony SEL90M28G - Reviews

Filtermaat
62 mm

donald 10-01-2018

Zowel zeer geschikt voor PORTRETLENS als voor MACROLENS

Een goed in de hand liggende lens met soepele scherpstelring. Een selectie schakelaar met onder andere het bereik zoals bvb 25 tot 50 cm is zeer nuttig. Zelfs bij volle opening nog een messcherpe opname in het centrum van het beeld. Dat laatste is handig bij portretopnamen en weinig licht. Het is een echte 1:1 macrolens die je nooit teleurstelt.

Pluspunten

• 90 mm vaste lens
  • haarscherpe
  • vlot instelbaar

Minpunten

• gewicht 600 gram
  • prijs

H.C.A. Terhorst 09-01-2018

Sony 90mm macro

Hoewel een fullframe lens is hij ook fantastisch op mijn Sony A6000. Handig schakelen tussen MF en AF, scherpstelbereik voor macro, portret en landschap instelbaar, en vlijmscherp resultaat. De ultieme macrolens voor E-mount camera's!

Pluspunten

• AF of MF in te stellen op de lens
  • OSS in- en uitschakelen mogelijk
  • Haarscherpe resultaten

NicolasGorrens 13-12-2017

SUPERSCHERP! Prachtige "Bokeh" en goede prijs/kwaliteit

Superlens, niet alleen voor macrofotografie maar ook voor portret en productfotografie.
Een toplens voor een topprijs.

Pluspunten

• prijs
  • veelzijdigheid
  • Bokeh
  • scherpte

Godelieve 25-10-2017

mooie kwaliteit

Dit is mijn derde macro-lens. Dit keer de macro voor mijn systeemcamera gekocht. Veel handzamer dan mijn macro van mijn dslr-camera. Wat een verschil!
1 op 1 vergrotingsfactor, stof- en vochtbestendige ontwerp, bijna geluidloos doet hij z'n werk.
Het is ook erg handig als je tijdens het fotograferen van automatische naar handmatige scherpstelling wil gaan: je hoeft alleen maar de focus ring iets naar je toe te schuiven, terwijl je gewoon je focus op het onderwerp houdt. Met een focus hold knop en de focus limiter schakelaar, krijg je nauwkeurige controle over de selectieve focus.

Pluspunten

• handzaam
  • degelijk
  • schiet prachtige beelden

Minpunten

• iets aan de zware kan

Gerard 10-10-2017

De Sony 90mm Macro na een paar maanden

Prima lens. Lichtsterk, niet te zwaar van gewicht . Gekocht op de toekomst, voor wanneer ik mij een FullFrame kan veroorloven, maar ook met goed resultaat bruikbaar op mijn Sony A6000 met APSC sensor. Sony steady shot beeldstabilisatie werkt uitstekend. Scherpstellen doe ik bij voorkeur handmatig. Autofocus terug inschakelen gaat via een schuifring op de lens in één beweging. Kortom, heel tevreden. Nu die Sony A7 nog . . . . .

S.P. Ammering 22-06-2017

Macrolens voor natuurfotografie

90 mm. macrolens van Sony gekozen om zowel planten als insekten te kunnen fotograferen. De 90 mm. kan scherpstellen, 1:1, vanaf ca. 28 cm; heeft een mooie bokeh; is lichtsterk; heeft zowel autofocus als manuele; Is ook bruikbaar als portretlens. Nu gebruik ik hem op een Sony a6000 maar ook op een FullFrame camera kan.

Pluspunten

• vrij compact
  • interne focussing
  • lichtsterk
  • mooie bokeh

Minpunten

• nog niet gevonden